tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Barış Toprak
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 03 Kas Cmt, 2012 17:05

Mesajgönderen Barış Toprak » 05 May Pzr, 2013 20:00

Kırıkkale'de tren garı nerede olacak, bir bilgi var mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16231
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 15 Ağu Prş, 2013 15:23

Her kapıya metrodan sonra her şehire hızlı tren fikri yayılıyor. Kütahya kenti de etrafımızdan geçen YHT bize niye gelmiyor diye kazan kaldırmış :) devletlu da yapın bir proje diye talimatı vermiş.

Eskişehir ile Kütahya arasında 120 km. lik bir kesimde inşa edilmesi planlanan YHT hattı için ilk çalışmalara da başlanmış.

http://ekonomi.haber7.com/sektorler/hab ... ye-basildi

TCDD'nin YHT projeleri kapsamında tüm komşu illerinden (Balıkesir, Bursa, Bilecik, Eskişehir, Afyonkarahisar, Uşak ve Manisa) YHT hattı geçmesine karşın kendi illerine YHT hattı planlanmaması Kütahyalıları harekete geçirdi. Başta Kütahya milletvekilleri olmak üzere Kütahyalılar, YHT'nin kendi illerinden de geçmesi için girişimlerde bulundu.

AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, Kütahyalıların bu girişimleri meyvesini verdi. Bakan Yıldırım'ın talimatıyla TCDD, Eskişehir-Kütahya arasındaki yaklaşık 120 kilometrelik parkura YHT hattı yapılması için çalışmalara başladı. TCDD, kısa bir süre içerisinde, söz konusu YHT hattına yönelik için uygulama projesi ihalesi için ilana çıkmaya hazırlanıyor.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesajgönderen Hakan » 15 Ağu Prş, 2013 16:21

Kütahya nüfusu 200.000 YHT olsa ne olur olmasa ne olur? Oraya yapılacak yatırımla İzmit-İstanbul arasına bir hat daha yapılabilir...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16231
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 15 Ağu Prş, 2013 16:32

Hakan yazdı:Kütahya nüfusu 200.000 YHT olsa ne olur olmasa ne olur? Oraya yapılacak yatırımla İzmit-İstanbul arasına bir hat daha yapılabilir...


İsteyenin bir yüzü kara Hakan :) her kapıya metro denilirse her şehre de YHT gider, bir ara tartışma olmuştu burada ilçe bazında Yozgat hattında idi galiba, ben bu YHT işini yanlış buluyorum, yani bu şekildeki söylemleri yanlış buluyorum. Her yere YHT tabii ki gider, ya da her kentten bir şekilde geçer ama her yere YHT götüreceğim diye bölgesel trenleri tamamen kaldırmak nasıl bir mantıktır? Dolmuş işletir gibi hızlı tren işletme hesapları yapmak ve halkı buna inandırmak? Demiryollarında atak olmalı, yenilenmeli, genişletilmeli, ilaveler yapılmalı falan filan bunlara karşı çıkan bana göre aptaldır ama her kente de YHT sözü vermek ne kadar doğrudur? Önce bir ana demiryolu ağımızı kuralım, normal trenler zaten 160km/s hızla işler, o zaman böyle bol keseden YHT vermeye gerekte yok. Bilmiyorum acaba gerçekten hızlı tren yolu yapıp üzerinde normal tren işletmek mümkün değil mi diye soruyorum kendi kendime :) ya siz hattınızı YHT ye göre bir geometride yapın, ihtiyaç olana kadar normal konvansiyonelleri orada çalıştırın, ileride nüfus artıp ihtiyaç olunca koy günlük YHT seferlerini, talep arttıkça seferini de arttır. YHT gazı ile diğer demiryolu işleri biraz kaynıyor gibi geliyor bana.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 15 Ağu Prş, 2013 19:48

Biraz hatalısınız gibime geliyor. Kütahya’yı eskiden tanıyorum biraz. Orası bugün 200000 nüfusluysa, 20 veya 30 sene nasıl olacak? Oranın işyerleri ne durumda? Varsa da, yoksa da, gelecekte nasıl olabilir? Kütahya, Denizli gibi kentleri küçümsemeyin. Gelecek onların olabilir. Ciddiyim. Bizde şöyle bazı şeyleri ölçer gibi bir mentalite var. EN böyyügg, EN bööörg falan olmayan, EN sıkışık ve dolu vs vs vs olmayan … adam değil. Bu tamamen yanlış yaklaşım.

Meselâ IT diyelim, IT merkezini ıstanbul’da mı yapar birisi, Kütahya'da mı? Dışarıdan gelen işçıler (ev işini katmazsak) hangi kentte daha hızlı şekilde kısa yollar ile işine varabilir? İşin bir de bu boyutu var. O açıdan, Kütahya gibi bir kentin YHT istemesi bana gayet makul geliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16231
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 15 Ağu Prş, 2013 21:06

alabay yazdı:Meselâ IT diyelim, IT merkezini ıstanbul’da mı yapar birisi, Kütahya'da mı? Dışarıdan gelen işçıler (ev işini katmazsak) hangi kentte daha hızlı şekilde kısa yollar ile işine varabilir? İşin bir de bu boyutu var. O açıdan, Kütahya gibi bir kentin YHT istemesi bana gayet makul geliyor.


IT merkezi ancak ve ancak İstanbul' da kurulur, tamamen başka şeylerden bahsediyorsun, Kütahya da en fazla bir kaç tane seramik ya da çini fabrikası daha kurulur başka da yatırım yapılmaz bana göre. İleri bakış açısından haksızsın demiyorum, ki zaten ne dedim? Yeni hat yapılsın ama bunu direkt YHT hattı olarak yapıp işletmek mantığı nedir? Ankara-İzmir hattı üzerinde dir de tren uğramadan geçer şikayet etmeyi anlarım ama güzergah üzerinde değil, o ana güzergahların dışında kalan her kente bir kol çıkartalım? Bu ancak ve ancak ana demiryolu ağı olarak tasarlanabilir, bunu bir yapıp işletirsin, zamanla ihtiyaç çerçevesinde YHT işletmesine geçersin, bence mantıklı olan bu dur, Kütahya' ya direkt bir YHT hattı çekmek değil.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16231
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesajgönderen Esat » 08 Haz Prş, 2017 15:40

Yavuz Sultan Selim köprüsünden geçerek SGH ve YHL yi birbirine bağlayacak hızlı tren hattı yatırım programına alınması için çalışmalara başlanmış.

https://www.trenhaber.com/yht/3-koprude ... h1803.html

İstanbul trafiğini rahatlatmak için Gebze-Sabiha Gökçen Havaalanı-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Yeni Havalimanı-Halkalı güzergahlarında yapılacak YHT hattı yatırım programına alınmak üzere Yüksek Planlama Kurulu onayına sunuldu.


“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir