tr-TS.37 » Kurumlara Yapılan Bilgi Edinme Başvurul
Gönderilme zamanı: 22 Haz Pzt, 2009 15:57
1 HAFTA ÖNCE SORMUŞTUM:
1-Otogar-Kirazlı Metro Hattı açılış tarihi nedir? İETT'ye sordum cevap vermiyorlar. Sizden net bir açıklama bekliyorum.
2-Kirazlı-Başakşehir Hattının açılış tarihi nedir? Ray döşeme tamamlandı mı? Öncelikle hangi kısım açılacak?
3-Maslak Metrosunda
seferler ne zaman normale dönecek. Sabah ve akþam ne zaman çalışmaya baþlayacak? Seyrantepe açılışı ne zaman?
4-Aksaray-Yenikapı hattında kaç km tünel kaldý? Ne zaman açılıyor?
5-Haliç Metro Köprüsü çelik imalatı ne zaman monte edilmeye
başlanacak? Koska-Yenikapı arasýnda kazılmayan kaç m tünel kaldı? Yenikapı için arkeoloji bitiş beklentiniz hangi tarihtir?
6-Hacosman'a ne zaman metro ile gidilecek?
7-Kirazlı-Bakırköy Metro tüneli kazısına ne zaman baþlanacak? İncirli Aktarma Merkezi inşaatı ne zaman başlayacak?
8-Ümraniye-Üsküdar metrosu ihalesi ne zaman?
9-Ayrılıkçeşme İstasyon İnşaatı ne zaman başlayacak? Metro ne zaman açılacak?
10-Kirazlı Metrosu Halkalı uzatmasına tünel işlerine baþlanacak mı? Başakşehir inşaatında kullanılan 4 Adet TBM delme makinesinin işleri tamamlanmıştı. nereye doğru kazmaya devam edecek? Bakırköy'e mi devam edecekler? Halkalı'ya mý? Her ikisine mi? Başka projelere mi? Şu anda TBM'ler atıl mı duruyor? Bakım mı yapılıyor? Plan nedir?
11-Kadıköy Metro tünelleri tamamlandı mı? Hedef nedir?
CEVAP VERDİLER:
1- Otogar-Kirazlı Hattında Tüneller bitti, ray döşeme ve istasyon çalışmaları devam ediyor.
2- Kirazlı-Başakşehir Tüneller bitti, ray döşeme ve istasyon çalışmaları devam ediyor.
3- Açılışı yapılan yeni istasyonların sinyalizasyon sistemi yenilenerek, Şişhane - Taksim, 4.Levent - Maslak arasında mevcut hattın sinyalizasyon (tren kontrol, kumanda, emniyet, emniyet sistemleri) sisteminin dönüşümü başlatıldı.
Entegrasyon ve sinyal sisteminin dönüşümü tamamlanana kadar yolcular, 4.Levent’te trenden inip, Maslak’a giden yeni trene binecektir. Bu durum bir süre devam edecektir.
4.Levent - Maslak hattında vagon sayısı artırılacak. Hafta içi günlerde saat 09.30 - 17.00 saatleri arasında işletme yapılmaktadır. Diğer saatlerde tam entegrasyon çalışmalarına ayrılacak. Sinyal sistemlerinin düzenlenmesi, eski ve yeni sistemin entegrasyonu için gerekli görülmektedir.
4.Levent - Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi istasyonları arasında şimdi 22 dakika olan aktarma aralığı; mart ayında 10 dakikaya inmiştir. Mart ayından itibaren 4.Levent - Maslak hattında sefer aralığı sıklaştırılarak, 6 ay içinde hafta içi akşam saat sekizden sonra da metro hizmet vermeye başlayacak.
Ekim ayında, Taksim metrosunun ilk açıldığı 2000 yılından beri kapalı olan 4.Levent istasyonunun sol peronu açılacak ve bu şekilde sirkülasyon rahatlatılacak. Yine Ekim ayında Maslak hattının kapasitesi yeni vagonların temini ile arttırılması öngörülmektedir.
Güney Kore’den İstanbul’a intikal ettirilecek olan altı vagondan her birinin hatta indirilmesi için yapılan üç aylık hazırlık süresiyle birlikte, 2009 sonunda hattaki araç sayısı dört katına çıkmış olacak.
Temmuz ayında sinyal dönüşümünün ilk ürünü olan 48 yeni tren devreye girecek. Kuzey hattı hafta içi tam gün çalışarak, ağustos ayında Seyrantepe stadına da metro işlemeye başlayacaktır.
29 Ekim 2009’da sinyalizasyon çalışması tamamlanarak, Şişhane - Taksim - 4.Levent - Atatürk Oto Sanayi Sitesi tam kapasiteye hizmet verecek. Tüm trenler kesintisiz ve aktarmasız olarak Taksim - Atatürk Oto Sanayi Sitesi arası sefere alınmak suretiyle, en yüksek verime ulaşacaktır.
Sefer aralıkları 4,5 dakikaya inecek, yoğunluğa göre 70 saniyeye kadar indirmek mümkün olacaktır.
İstanbul Ulaşım A.Ş
4
a) Aksaray-Yenikapı hattında bugün itibariyle 70 m. açılmayan tünel kalmıştır.
b) Aksaray-Yenikapı hafif metro bağlantı hattı, Taksim-Yenikapı metro hattı ile eş zamanlı olarak açılacaktır.
5-
a) Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nün ayaklarını oluşturan çelik kazıkların imalatına başlanılacak olup imalat için Ekim 2009 tarihi öngörülmektedir.
b) Koska-Yenikapı arasında kazılmayan bugün itibariyle 50 m. tünel kalmıştır.
c) Yenikapı İstasyon alanındaki arkeolojik kazıların tamamlanma tarihi kesin olmamakla birlikte Müzeler Müdürlüğü yetkililerince yapılan şifahi açıklamalara göre bu çalışmanın 1,5-2 yıl daha süreceği ifade edilmektedir.
6- Atatürk Oto sanayi ile Hacıosman arasının 2010 sonunda bitirilmesi planlanmaktadır.
7- 12 - Söz konusu hattın (Bakırköy-Kirazlı) projeleri tamamlanmış olup 2009 yılı içerisinde yapımına başlanılması planlanmaktadır.
8- İhale hazırlıkları devam etmektedir. Kesin tarih verilememektedir.
9-Ayrılıkçeşme İstasyonu inşaatına 2009 Ekim ayı içerisinde başlanacaktır.Kadıköy Kozyatağı Metrosunun 2010 Eylül ayında açılması planlanmaktadır.
10- Adet TBM işini tamamlamıştır.
11-Tamamlanmadı. Yapımı devam emektedir. 2010 Mart ayında tünellerin bitirilmesi hedeflenmektedir. 2010 Eylül ayında da işletmeye açılacaktır.
1-Otogar-Kirazlı Metro Hattı açılış tarihi nedir? İETT'ye sordum cevap vermiyorlar. Sizden net bir açıklama bekliyorum.
2-Kirazlı-Başakşehir Hattının açılış tarihi nedir? Ray döşeme tamamlandı mı? Öncelikle hangi kısım açılacak?
3-Maslak Metrosunda
seferler ne zaman normale dönecek. Sabah ve akþam ne zaman çalışmaya baþlayacak? Seyrantepe açılışı ne zaman?
4-Aksaray-Yenikapı hattında kaç km tünel kaldý? Ne zaman açılıyor?
5-Haliç Metro Köprüsü çelik imalatı ne zaman monte edilmeye
başlanacak? Koska-Yenikapı arasýnda kazılmayan kaç m tünel kaldı? Yenikapı için arkeoloji bitiş beklentiniz hangi tarihtir?
6-Hacosman'a ne zaman metro ile gidilecek?
7-Kirazlı-Bakırköy Metro tüneli kazısına ne zaman baþlanacak? İncirli Aktarma Merkezi inşaatı ne zaman başlayacak?
8-Ümraniye-Üsküdar metrosu ihalesi ne zaman?
9-Ayrılıkçeşme İstasyon İnşaatı ne zaman başlayacak? Metro ne zaman açılacak?
10-Kirazlı Metrosu Halkalı uzatmasına tünel işlerine baþlanacak mı? Başakşehir inşaatında kullanılan 4 Adet TBM delme makinesinin işleri tamamlanmıştı. nereye doğru kazmaya devam edecek? Bakırköy'e mi devam edecekler? Halkalı'ya mý? Her ikisine mi? Başka projelere mi? Şu anda TBM'ler atıl mı duruyor? Bakım mı yapılıyor? Plan nedir?
11-Kadıköy Metro tünelleri tamamlandı mı? Hedef nedir?
CEVAP VERDİLER:
1- Otogar-Kirazlı Hattında Tüneller bitti, ray döşeme ve istasyon çalışmaları devam ediyor.
2- Kirazlı-Başakşehir Tüneller bitti, ray döşeme ve istasyon çalışmaları devam ediyor.
3- Açılışı yapılan yeni istasyonların sinyalizasyon sistemi yenilenerek, Şişhane - Taksim, 4.Levent - Maslak arasında mevcut hattın sinyalizasyon (tren kontrol, kumanda, emniyet, emniyet sistemleri) sisteminin dönüşümü başlatıldı.
Entegrasyon ve sinyal sisteminin dönüşümü tamamlanana kadar yolcular, 4.Levent’te trenden inip, Maslak’a giden yeni trene binecektir. Bu durum bir süre devam edecektir.
4.Levent - Maslak hattında vagon sayısı artırılacak. Hafta içi günlerde saat 09.30 - 17.00 saatleri arasında işletme yapılmaktadır. Diğer saatlerde tam entegrasyon çalışmalarına ayrılacak. Sinyal sistemlerinin düzenlenmesi, eski ve yeni sistemin entegrasyonu için gerekli görülmektedir.
4.Levent - Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi istasyonları arasında şimdi 22 dakika olan aktarma aralığı; mart ayında 10 dakikaya inmiştir. Mart ayından itibaren 4.Levent - Maslak hattında sefer aralığı sıklaştırılarak, 6 ay içinde hafta içi akşam saat sekizden sonra da metro hizmet vermeye başlayacak.
Ekim ayında, Taksim metrosunun ilk açıldığı 2000 yılından beri kapalı olan 4.Levent istasyonunun sol peronu açılacak ve bu şekilde sirkülasyon rahatlatılacak. Yine Ekim ayında Maslak hattının kapasitesi yeni vagonların temini ile arttırılması öngörülmektedir.
Güney Kore’den İstanbul’a intikal ettirilecek olan altı vagondan her birinin hatta indirilmesi için yapılan üç aylık hazırlık süresiyle birlikte, 2009 sonunda hattaki araç sayısı dört katına çıkmış olacak.
Temmuz ayında sinyal dönüşümünün ilk ürünü olan 48 yeni tren devreye girecek. Kuzey hattı hafta içi tam gün çalışarak, ağustos ayında Seyrantepe stadına da metro işlemeye başlayacaktır.
29 Ekim 2009’da sinyalizasyon çalışması tamamlanarak, Şişhane - Taksim - 4.Levent - Atatürk Oto Sanayi Sitesi tam kapasiteye hizmet verecek. Tüm trenler kesintisiz ve aktarmasız olarak Taksim - Atatürk Oto Sanayi Sitesi arası sefere alınmak suretiyle, en yüksek verime ulaşacaktır.
Sefer aralıkları 4,5 dakikaya inecek, yoğunluğa göre 70 saniyeye kadar indirmek mümkün olacaktır.
İstanbul Ulaşım A.Ş
4
a) Aksaray-Yenikapı hattında bugün itibariyle 70 m. açılmayan tünel kalmıştır.
b) Aksaray-Yenikapı hafif metro bağlantı hattı, Taksim-Yenikapı metro hattı ile eş zamanlı olarak açılacaktır.
5-
a) Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nün ayaklarını oluşturan çelik kazıkların imalatına başlanılacak olup imalat için Ekim 2009 tarihi öngörülmektedir.
b) Koska-Yenikapı arasında kazılmayan bugün itibariyle 50 m. tünel kalmıştır.
c) Yenikapı İstasyon alanındaki arkeolojik kazıların tamamlanma tarihi kesin olmamakla birlikte Müzeler Müdürlüğü yetkililerince yapılan şifahi açıklamalara göre bu çalışmanın 1,5-2 yıl daha süreceği ifade edilmektedir.
6- Atatürk Oto sanayi ile Hacıosman arasının 2010 sonunda bitirilmesi planlanmaktadır.
7- 12 - Söz konusu hattın (Bakırköy-Kirazlı) projeleri tamamlanmış olup 2009 yılı içerisinde yapımına başlanılması planlanmaktadır.
8- İhale hazırlıkları devam etmektedir. Kesin tarih verilememektedir.
9-Ayrılıkçeşme İstasyonu inşaatına 2009 Ekim ayı içerisinde başlanacaktır.Kadıköy Kozyatağı Metrosunun 2010 Eylül ayında açılması planlanmaktadır.
10- Adet TBM işini tamamlamıştır.
11-Tamamlanmadı. Yapımı devam emektedir. 2010 Mart ayında tünellerin bitirilmesi hedeflenmektedir. 2010 Eylül ayında da işletmeye açılacaktır.