Gönderilme zamanı: 09 Şub Prş, 2012 20:54
15 milyonluk bir kent için bence düşük bir rakam ama tabii bu raylı sistemin toplu taşımadaki payı ile alakalıda bir durum, ve zaten T1 ve M1 bazında bakarsak kapasiteyi aşmış bile diyebiliriz, T1 de kesin aşmış durumda da.
Aslında dediğin gibi rakamlardan yola çıkarsak İstanbul emsali Londra var, tabii nüfus olarak. Eğer nüfus tek kriter olsa idi şöyle diyebiliriz.
İstanbul: 13.250.000 nüfus, 5.300 km2, 2 metro 1 tramvay hattı 2 banliyö hattı (yolcu yoğun bu hatlar olduğu için bunları yazdım)
Londra: 13.950.000 nüfus, 1.572 km2 (merkez), 13 metro, 2 tramvay hattı (3 işletme var ama 2 ana hat üzerinde çalışıyor diyebiliriz) 6 hafif metro hattı (bu sanırım banliyö detayını çözemedim şimdi )
aslında km. bazında kıyaslamak lazım, Londranında İstanbul gibi komple metropolitan km2 si ni yazmak ve karşılığında da toplam raylı sistem kilometresini yazmak en doğru karşılaştırma yöntemi, rakamlar üzerinden iki eşit kent diyebiliriz yani km2 ve nüfus falan, ama raylı sistem? Bu açıdan İstanbul başlıkta tartıştığımız küçük kentlere göre çok ama çok daha geridedir, 8 tane raylı sistem hattı olmasına rağmen.
Aslında dediğin gibi rakamlardan yola çıkarsak İstanbul emsali Londra var, tabii nüfus olarak. Eğer nüfus tek kriter olsa idi şöyle diyebiliriz.
İstanbul: 13.250.000 nüfus, 5.300 km2, 2 metro 1 tramvay hattı 2 banliyö hattı (yolcu yoğun bu hatlar olduğu için bunları yazdım)
Londra: 13.950.000 nüfus, 1.572 km2 (merkez), 13 metro, 2 tramvay hattı (3 işletme var ama 2 ana hat üzerinde çalışıyor diyebiliriz) 6 hafif metro hattı (bu sanırım banliyö detayını çözemedim şimdi )
aslında km. bazında kıyaslamak lazım, Londranında İstanbul gibi komple metropolitan km2 si ni yazmak ve karşılığında da toplam raylı sistem kilometresini yazmak en doğru karşılaştırma yöntemi, rakamlar üzerinden iki eşit kent diyebiliriz yani km2 ve nüfus falan, ama raylı sistem? Bu açıdan İstanbul başlıkta tartıştığımız küçük kentlere göre çok ama çok daha geridedir, 8 tane raylı sistem hattı olmasına rağmen.