tr-RS.09 » Kentiçi Raylı Sistem İhtiyacı Nasıl Belirleniyor?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Oca Sal, 2012 13:56

Köpürmeden izah edemiyormusun? Artı ben yoruldum vallahi sana her ülkenin her kentin gerekleri ve gerçekleri farklıdır demekten :) vallahi çok yoruldum, yordun beni, ölecem kahrımdan, anlatamıyorum. :)

Haklılığına haklısın ama bu şekilde kimseye anlatamazsın, sende rakamlar ile veriler ile izah etmelisinki ikna olalım ya da ha tamam bak öyle de olabilir diyelim, direkt köpürerek ıh ıh.

Yazdığın son paragrafa katılıyorum sonuna kadar ama o konuda bende alamanya hakkında ağır konuşurum, konu o kadar basit değil bence bunu sen çok daha iyi bilirsin. Bu tamamen yönetenlerin mantalitesi ile yönetilenlerin talepleri arasında bir durum, diğerleri nüfus, ev, sokak, cadde bunlar bizde ikincil de değil üçüncül etken, sizde ikincil yani talep ile arz arasında adam bu kıstasları değerlendirir ya da önce onları düzenler, hatta düzenler diye bir şey yok zaten düzenlemiş, arkadan gelenler hiç bir şey yapmıyorlar, sadece kanun ve yönetmelikleri uyguluyorlar.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 31 Oca Sal, 2012 14:05

başar abiyi hükumetin kentsel dönüşüm danışmanı olması konusunda öneriyorum. her yeri yıkıp düz edicem diyor devletlü. bir kanun çıkarıyorlar itiraz eden uçacak. şehircilik ve imar bakanlığı. baaşr abi bi el atsın bu işlere. tramvaya yol açsın. ama önce adam gibi otobüs şebekesi olmalı doğru. maalesef daha aksarayda metrodan tramvaya aktarma yaptıramayan bir şehrin çocuklarıyız biz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 31 Oca Sal, 2012 16:54

Bak, şimdi tesadüfen Nuuk ile alâkam var da … Grönland'ın başkenti. Grönland devlet olarak Danimarka'ya bağlı olsa da, özerk, kendisini yöneten bir bölge. Kanada'nın doğusunda, kuzey kutbuna doğru, yani zaten Avrupa'ya az biraz uzak kalıyor :-)

İki dil konuşulur, Grönlandaca (Kalaallisut) ve Danca. Ve tabiîki herkes İngilizce bilir. Kalaallisut binbir köşe üzerinden Türkçe ile kim bilir az biraz akraba bile olabilir, biraz benzer grameri var, çünkü kuzey dilleri kutup üzerinden Moğolca ile akraba gibiler bazen, Rusya'da, Avrupa'da ve Amerika'da. Bu şimdi Eskimo-Aleut dilleriyle akraba, bilhassa Kanada'daki İnuktitut ile. Biraz dünyaya bakalım, neler varmış, Eskişehir tramvayı falan :-)

Evet, neymiş şu Nuuk … tramvay metro falan yok. Ama bir otobüs şebekesi var. Hem de haritalı. He, pek fazla hat yok. Nüfus da 18.000'in biraz altında. Melyong felang deül.

http://www.bus.gl/Portals/0/K%c3%b8replan%202012.pdf

Tabi, Esat der ya, her yerin her şeyi her bilmemne … yine de herşeyi bir TÜM olarak görmek gerekir. Bu dünya tek, insanları da ona göre … tek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Şub Çrş, 2012 00:25

Başar be, 154 kelimelik bir mesaj yazmış ama sadece konu ile alakası olmayan şeyleri yazmışsın :) bize ne kardeşim grönlandın cehennemin dibinden. Adamlar köye otobüs şebekesi kurmuş bize neEeeeee? :):)

Her şey tüm falan değil, o dediğin nirvana ve yok öyle bir şey :) bana göre her işin bir doğrusu vardır ama başkasının yaptığı acaba bizim doğrumuzmudur? Bizim kentlerimizin otobüs şebekeleri yokmu, bal gibi de var ama sen illa harita görmeden anlamıyorsun diye kötülemek zorundamısın? Yok kardeşim biz haritacı bir millet değiliz, bu konuda yaralıyım zaten ağır yazarım şimdi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Şub Çrş, 2012 12:09

bir kente tramvay yapılması didaktik oluyor. başar abinin hakı olarak eleştirdiği doğru düzgün otobüs şebeeksi kuramayan bir beeldiyenin tramvay kurmaya çalışamsını "öğrenme" süreci için iyi olabilir. tramvay yapmaya kalkışınca ona avrupadan bir çok ifrma gelir, sunum yapar, referanslarını analtır. çömleri gösterir. bizimkilerde öğrenir biraz. bu bir fırsattır. o yüzden tramvay yapılamsını desteklerim. mesela batman oalbilir neden olmasın. öğrenmek gerekiyor br yerde.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Şub Çrş, 2012 12:18

İyi de öncelikler :) ya otobüs işletmeyi beceremiyor tramvayı nasıl işletecek? Türkiye' de bu kadar kadro yok arkadaşlar, sektör eleman doygunluğuna ulaştı mı, ortada böylede bir sorun var, neden işi sadece döşe rayı git olarak düşünüyorsunuz, bu konunun tüm etkenlerini bir arada ele almazsanız yanılırsınız. Orada bir tramvay hattı illa ki yapılır ama bir sürü sorun ile birlikte, bu iş böyle öğrenilmez. Eğer Batman belediyesi gerçekten öğrenmek istiyorsa öğretiriz sıkıntı yok, her türlü yetkin arkadaşımız, elemanımız var Allah' a şükür. :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Şub Çrş, 2012 13:27

öğrenecek abi. başka yolu yok. topkapı tramvayı ilk işletilmeye başlandığında ne sıkıntılar çıkmıştı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Şub Çrş, 2012 13:32

Nah öğrenmek yahu! :x

Hatırlatırım, Nürnberg Antalya'ya sadece eski araçlarını satmak istememişti, ayrıca bir tramvay şebekesi kurmakta yardımcı olacaktı. Ama söyledikleri, yaptıkları bizimkilere gereksiz ve gomblige geldi. Öyle çocuk bahçesi sapı gibi bir dıramvayanamvay yaptılar, şimdi sökecekler. Ve bakalım, “yeni” dremvoy ne zaman sökülecek! Bu problemleri, sırf resimlere bakarak, Bursa'da da sezdim. Demedi demeyin! Ortada bilinç eksi on, biz yapak, biz bilek diye, Avrupa höt, Alman het, böyle yapiyorlar. Ray nasıl döşenir, hangi ray döşenir, makas ısıtması, sinyalizasyon ve kent ışıklarıyla senkronizasyon (!), altyapı, İZOLASYON, ray bilemesi ve ona dedike araç, … nerede bunlar?

Otobüs şebekesi kurmak: Benzer bir şey. İlk önce, tramvay yerine otobüs hattı kurarsın. Numaralandırmasını yaparsın. Taktfrequenz dedikleri – Türkçesinin bile olmadığı – frekansla aktarma hesaplarını yaparsın. Oturttuktan sonra, gerekirse, ana aksları bir gün rayla döşersin. Veya troleybüsle devam edersin, duruma göre, hangisi avantajlıysa, iş klimaya da bakar, etraf çöl mü, kumlu mu, fazla sulu mu, tuzlu su mu (büyük problem!), vs. Nerede bunun aydınları, mühendisleri, şehircileri? Siyasetçi hiç işin içine burnunu bile sokamayacak olmalı! Yoksa yatar bunlar.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Şub Çrş, 2012 22:37

batmana tramvay olmaz onu anladık :) van'a da olmaz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Kentiçi Raylı Sistem İhtiyacı Nasıl

Mesaj gönderen Esat » 02 Şub Prş, 2012 00:13

Mehmet Kasım yazdı:batmana tramvay olmaz onu anladık :) van'a da olmaz.
Bana göre Türkiye şartlarında Batman bu konuda sıra gelecek son kentlerdendir, bunu kötü niyetle söylemiyorum, kentin yerleşimi, nüfusu, gelişimine bakarak söylüyorum. Düzgün modern otobüsler alıp onlar ile taşımacılık yapsınlar, şebekelerini kursunlar. Aslında Van içinde aynısı geçerli nüfusu sizi yanıltmasın, Van eski Van değil ki, yerlisi bile rahatsız sonradan gelenlerden orada durum başka konulardan dolayıda karışık, çok geniş caddeleri yok, bir tek E-5 diyeyim yani çevre yolu üzeri geniş, aslında o güzergaha da kesinlikle bir tramvay hattı harika gider, Edremit-Havalimanı-Van güzergahı çok iyi bir güzergah hem iş yapar hem müsait. Ama kent içine girişte bulvar denilen yerler cadde kardeşim :) tramvay koyduğun zaman çözmen gereken çok problem var, para? parklanma? Midibüsler? Sosyolojik ve politik durumlar? var da var. Olmasın demiyorum, senin listen üzerinden Van pek çok açıdan buna layıktır ama gel gelelim zor.

Sadece nüfus üzerinden bakıyorsan o listedeki kentlerin hepsinin en az bir tane omurga tramvay hattına ihtiyacı vardır bunu tartışmıyorum.
En son Esat tarafından 09 Şub Prş, 2012 19:09 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Şub Prş, 2012 20:45

http://www.rayturk.net/?p=4409

istanbul raylı sistem istatistikleri. iyi bir veri olabilir.
İstanbul’da geçen yıl İETT, Şehir Hatları, İDO, ÖHO ve İstanbul Ulaşım AŞ’ye bağlı toplu ulaşım araçları, 1 milyar 755 milyon 60 bin 568 yolcuyu istedikleri yerlere ulaştırdı.

-Tramvay, metro, füniküler ve teleferik-

İstanbul Ulaşım A.Ş’ye bağlı tramvay, metro, füniküler ve teleferikle kentte 2011 yılında 294 milyon 954 bin 382 yolcu taşıdı. Toplam 8 hattı bulunan Ulaşım A.Ş, bir yılda 67 bin 119 sefer gerçekleştirdi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Şub Prş, 2012 20:51

Haha, acaba nasıl saymışlar bunları?

Cevapla

“Tramvay Hatları Genel Konular” sayfasına dön