tr-RS.09 » Kentiçi Raylı Sistem İhtiyacı Nasıl Belirleniyor?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Şub Prş, 2012 20:54

15 milyonluk bir kent için bence düşük bir rakam ama tabii bu raylı sistemin toplu taşımadaki payı ile alakalıda bir durum, ve zaten T1 ve M1 bazında bakarsak kapasiteyi aşmış bile diyebiliriz, T1 de kesin aşmış durumda da.


Aslında dediğin gibi rakamlardan yola çıkarsak İstanbul emsali Londra var, tabii nüfus olarak. Eğer nüfus tek kriter olsa idi şöyle diyebiliriz.

İstanbul: 13.250.000 nüfus, 5.300 km2, 2 metro 1 tramvay hattı 2 banliyö hattı (yolcu yoğun bu hatlar olduğu için bunları yazdım)

Londra: 13.950.000 nüfus, 1.572 km2 (merkez), 13 metro, 2 tramvay hattı (3 işletme var ama 2 ana hat üzerinde çalışıyor diyebiliriz) 6 hafif metro hattı (bu sanırım banliyö detayını çözemedim şimdi :))

aslında km. bazında kıyaslamak lazım, Londranında İstanbul gibi komple metropolitan km2 si ni yazmak ve karşılığında da toplam raylı sistem kilometresini yazmak en doğru karşılaştırma yöntemi, rakamlar üzerinden iki eşit kent diyebiliriz yani km2 ve nüfus falan, ama raylı sistem? Bu açıdan İstanbul başlıkta tartıştığımız küçük kentlere göre çok ama çok daha geridedir, 8 tane raylı sistem hattı olmasına rağmen.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Şub Cum, 2012 00:10

alabay yazdı:Haha, acaba nasıl saymışlar bunları?
cirodan bulmuşlardır abi :)

şaka bir yana gişelerde rakamlar var. takır takır atıyor taksimetre gibi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Şub Cum, 2012 12:10

Turnikeler belki atabilir, ama otobüs durakları bence zor atıyordur, hele hele aktarma bayat salatasıyla. Yani, ~ hesabı yapmadıkları için soruyorum, son haneyi neye göre hesaplamışlar diye. Yani, istatistiği deltasından sigmasına kadar öğrenmiş herkes bilir ki … bu ööle golay golay olmaz :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Şub Cum, 2012 12:25

otobüslerdeki akbil cihazları tüm yolculukları sayıyor Başar, sayılamayan tek yolculuk ÖHO lardaki nakit ödeme ve minibüslerdir bunun dışındaki tüm sistemlerde turnike ya da manyetik ödeme sistemleri var ve takdir edersin ki insanın yaptığı makine insandan hızlı ve akıllı bir şekilde sayabiliyor :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Şub Cum, 2012 16:04

İyi de, madem hâlâ nakit para var, o zaman nasıl tekli haneye kadar sayılıyor? Yani sence şimdi hakikaten tüm yolcular sayılabilir hâle mi geldi?

O zaman valla zaman tabelâlı ve hat numarası gösteren otobüs duraklarının zamanı geldi geçti yahu :shock:

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Şub Cum, 2012 20:04

öholarda nakit para işi kalktı. artık nakit yok. akbil ve istanbulkart var. o da sayılır. doğru sayılmayan tek şey minibüs olabilir ama onda da hatlardaki çalışan minibüs sayısı belli, sefer sıklığı belli, kapasitesi belli, bir hesap çıkarıyorlardır.

istanbul'da 2011'de

http://www.rayturk.net/?p=4457

İstanbul’da geçen yıl taşınan 1,7 milyar yolcunun 294 milyonu raylı sistemlerle taşındı

Cevapla

“Tramvay Hatları Genel Konular” sayfasına dön