esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Ağu Pzt, 2014 14:15

fcinar yazdı:Ücretsiz aktarma istasyonları; ÇARŞI, SSK, OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
SSK ve OGÜ duraklarında da tıpkı OTOGAR'daki gibi U dönüşü yapılabilecek alan var mı? Yoksa durağa giren tren ters yönde hareket etmeye mi başlıyor?

Gerçi galiba SSK ve Uluönder duraklarında çift duraklık bir U dönüşü imkânı var, eski haritadan anımsadığım kadarıyla..

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 18 Ağu Pzt, 2014 14:34

Engin Y yazdı:
fcinar yazdı:Ücretsiz aktarma istasyonları; ÇARŞI, SSK, OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
SSK ve OGÜ duraklarında da tıpkı OTOGAR'daki gibi U dönüşü yapılabilecek alan var mı? Yoksa durağa giren tren ters yönde hareket etmeye mi başlıyor?

Gerçi galiba SSK ve Uluönder duraklarında çift duraklık bir U dönüşü imkânı var, eski haritadan anımsadığım kadarıyla..
Batıkent, Çamlıca, Çankaya tramvayları aktarma duraklarından sonra,
yoluna devam edip eski hatlardaki armut bölgelerden geri dönüyor.

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 22 Ağu Cum, 2014 01:05

Dün öğleden sonra,; vakit bulunca, kendimi hemen raylara attım... :lol: :wink:

Hedefim daha fazla işletmeyi kullanmaktı AMA açıkcası süreler beklediğimden uzun sürünce planları biraz değiştirmek zorunda kaldım;
devamı yarın veya pazartesi günü...:wink:

Neler yaptığımı, süreleri, eksikleri, artıları elimden geldiğince tarafsız bir gözle anlatmaya çalışacağım.

Saat 14:30 civarlarında "Atatürk Bulvarı" durağından tramvaya bindim ve OGÜ durağına gittim. OGÜ durağından ÇANKAYA tramvayına binerek ÇANKAYA durağına vardım VE ilk hedefimi gerçekleştirmek için kağıt, kalem ve telefon üçlüsünü elime aldım Bombardier'in en arkasına üçlü koltuğun sağına oturarak Bismillah dedim. :D

(İlk ve son durak ile ÇARŞI durağına varış ve kalkış saatlerini yazarak anlatmaya çalışacağım.)

İLK PLANIM -> ÇANKAYA-BATIKENT idi.

-ÇANKAYA durağından "15.03"de hareket ettik.
-OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ AKTARMA DURAĞIna "15.20"de vardık.
ÇANKAYA-OGÜ tramvayından inerek OGÜ-SSK tramvayını bekledim ve bindim.
-OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ AKTARMA DURAĞIndan "15.23"de hareket ettik.
-ÇARŞI durağına "15.39"da vardık."15.41"de ÇARŞI durağından hareket ettik.
-SSK AKTARMA DURAĞIna "15.59"da vardık.
OGÜ-SSK tramvayından inerek SSK-BATIKENT tramvayını bekledim ve bindim.
-SSK AKTARMA DURAĞIndan "16.07"de hareket ettik.
-BATIKENT durağına "16.33"de vardık.

YANİ;
ÇANKAYA durağından 15.03'de başlayan yolculuğum 16.33'de BATIKENT durağında son buldu.

Toplamda 2 aktarma durağı ve 3 tramvay;
ÇANKAYA-BATIKENT: varış süresi TAM "90 DAKİKA", "1.5 SAAT".

*ÇANKAYA-ÇARŞI arası: 36 DAKİKA / (15.03-15.39)

------------------------------------------------------------

İKİNCİ PLANIM -> BATIKENT-OTOGAR idi.

-BATIKENT durağında tramvaydan hiç inmedim. Vatman dışarı çıkıp bir hava aldı. :D 4 dakika sonra hareket ettik. Saat 16.37'de hareket ettik.
-SSK AKTARMA DURAĞIna "16.57"de vardık.
BATIKENT-SSK tramvayından inerek SSK-OTOGAR tramvayını bekledim ve bindim.
-"17.02"de SSK AKTARMA DURAĞIndan hareket ettik.
-ÇARŞI durağına "17.15"de vardık. "17.18"de ÇARŞI durağından hareket ettik.
-OTOGAR durağına "17.39"da vardık.

YANİ;
BATIKENT durağından "16.37"de başlayan yolculuğum "17.39"da OTOGAR durağında son buldu.

Toplamda 1 aktarma durağı ve 2 tramvay;
BATIKENT-OTOGAR: varış süresi "62 DAKİKA"

*BATIKENT-ÇARŞI arası: 38 DAKİKA / (16.37-17.15)

-----------------------------------------------------------
Başladığım yere dönüşü söyliyeyim; :lol:

OTOGAR'dan, "17.42"de OTOGAR-OGÜ tramvayına bindim.
"18.03"de ATATÜRK BULVARI durağında indim.


Baştanda söylediğim gibi; hedefim daha fazla işletmeyi kullanmaktı AMA süreler beklediğimden uzun olunca hedefler değişti. Dün bu 2 güzergahı kullanabildim.

Ok çıkarttığım yer bizim malikane. 8) (Osmangazi Mahallesi)
[Evin önündeki boşluk TÜLOMSAŞ arazisi. Balkon bol tren manzaralı. ;) İstanbul YHTleri göz kamaştırıyor.]
Malesef, EsTram'ın bizim eve en yakın noktası OGÜ hattınının "Atatürk Bulvarı" durağı.
Resim

Haritada da görebilirsiniz, belki de şehrin ortasında ikamet ediyoruz ama malesef tramvayımız daha yok. :cry:
Daire, cadde üzerinde. Eğer ki tramvayı bu bölgeden geçirmeyi düşünürlerse büyük ihtimal önümüzden geçer de, bakalım ne zaman olur bilemiyoruz???
(Ayrıca cadde üzerinde birçok önemli kapı var. ENVERİYE garı, TÜLOMSAŞ, Anadolu Üniversitesi Porsuk MYO, 2 Anadolu Lisesi, 1 Sosyal Bilimler Lisesi)

Sizler bu konuda oldukça güzel düşünceler geliştiriyorsunuz.
Bizim evin önünden tramvay nasıl geçer? :)
ÇAMLICA-OGÜ hattını mı bağlamak gerekir? Yoksa OGÜ'den bir kol çekmek yeterli olur mu?
Esasen ÇAMLICA ve OGÜ hattını bağlayınca SSK hattında da epey rahatlama yaşanır gibi duruyor...

-----------

Neyse çok anlattım, inşallah kafanızı ağrıtmıyorumdur. Esas konumuza geri dönelim. :wink:

ARTILAR;
-Uzatma hatlarının geçtiği bölgeler oldukça fazla nüfusa hitap ediyor.

-Uzatmaların tramvay sayıları gayet ideal.
(Daha önceden de söylemiştim; BATIKENT hattında 4 tramvay çalışıyor. ÇANKAYA hattını ise dün öğrendim 3 tramvay çalışıyor.)

-BATIKENT sakinleri oldukça memnun. ÇANKAYA sakinleri de memnun ancak onların dillendirdiği bir sıkıntı var. Birazdan yazacağım.

-Uzatma hatlarındaki yoğunluk ana omurgaya göre az olunca klimalar işlevini oldukça iyi bir şekilde yerine getiriyor. Gayet soğuk bir şekilde seyahat ettik. (Ama OGÜ-SSK ve SSK-OTOGAR hattı bu konuda çok sıkıntılı)

EKSİLER;
-Uzatma hatlarında ki tramvay sayıları yeterli demiştim. Şöyle söyliyeyim; oturaklar tamamen dolu, ayakta da az sayıda insan oluyor.
Yanlız ana omurgada sıkıntı büyük. Hem OGÜ-SSK hemde SSK-OTOGAR tramvayların da abartısız söylüyorum ettiğim seyahati tanımlamak için balık istifi az kalır.

Hele ÇARŞI durağında öyle bir kargaşa oluyor ki, anlatılmaz yaşanır.
Zaten saatleri yazarken de farketmişsinizdir, tramvaylar ÇARŞI durağına geldi mi hemen kalkamıyor! Yolcular arasında indi bindilerde büyük kargaşa yaşanıyor.
(OGÜ-SSK tramvayındayken ÇARŞI durağına geldiğimiz de ısrarla binmeye çalışanlar olunca kapılar kapanmadı, güvenlik görevlisi falan geldi.)

-Bu konu daha önceden de konuşuldu tamda tahmin ettiğim gibi! :(
ESPARK durağı oldukça faydalı olmuş. İndi, bindi epey fazla oluyor. Yanlız inenlerin çoğu valiz, çanta eşliğinde indi.
Ayrıca tramvayın içinde "İstasyon için bu durak mı?" şeklinde konuşmalar yükseldi. Keşke bu durağın ismi ESPARK olmasaydı diyorum. Eskişehir'de YHT sirkülasyonu oldukça yüksek. Gün geçtikçe bu sirkülasyon daha da artacak gibi duruyor. Şehre yabancı olanlar içinde "MERKEZ GAR" şeklinde bir istasyon çok daha faydalı olurdu gibime geliyor.

-Duraklarda, bilgilendirme ekranları büyük bir eksiklik. Kesinlikle buna geçilmeli.
Ayrıca eski araçların içinde de hala bilgilendirme ekranları yok.

-Batıkent sakinleri oldukça memnun, yanlız "neden direk ÇARŞI'ya gidemiyoruz" şeklinde bir iki çatlak ses duydum. :)

Ama ÇANKAYA ve YENİKENTliler biraz hoşnut değiller. Hatta en beğenilmeyen hat orası gibi duruyor. Herkes aynı şeyi konuşuyor.
OGÜ hattına bağlanması ÇANKAYA ve YENİKENTliler için gerçekten süreleri çok uzatıyor.
Özellikle ÇARŞI'ya gidecekler için lüzumsuz bir şekilde dolaşmak zorunda kalıyorlar.[Çankaya'dan otobüs ile 20 dakika da Odunpazarı'na(Atatürk Lisesi tramvay durağına) varılıyor]
Herkes ilk planlanan güzergahın neden yapılmadığını konuşuyor.

Bilmeyenler varsa; ilk planlanan güzergah;
Resim

Sarı->Çankaya-Yenikent hattı; ilk planlanan güzergah beyaz ile tamamladığım güzergah. Direk Atatürk Lisesi durağına iniyordu. AKTARMA İSTASYONUda Atatürk Lisesi durağıydı.

Ancak malesef değiştirildi. Değiştirilmesinin nedeni olarakta; bölgedeki trafik yoğunluğu gösterildi. Odunpazarı mevkiinde malesef araç yoğunluğu oldukça fazla. Buraya bir tramvay hattı sokmak işleri daha berbat hale getirirdi.
Tabi ki çözümü vardır; yerin altına sokarsınız veya viyadük tarzı bir şey yaparsınız bu sorunu aşarsınız ama EsBB çözümü güzergahı değiştirmekte buldu.


Ayrıca, ÇAMLICA-BATIKENT-ÇANKAYA-YENİKENT açılışları yapılırken EsBB Başkanı yeni uzatmalardan bahsetmiş. :lol:
Sazova'ya Bilim Sanat Kültür Parkın yanına yeni stadyum yapılıyor. Şuan kaba inşaatı epey ilerlemiş durumda. 2015 Haziran'da bu stadyum teslim edilecek. Buraya tramvay çekilecekmiş.
Ek olarak IHLAMURKENT sakinlerine de müjde vermiş. ÇANKAYA'dan IHLAMURKENT'e de hat çekilecekmiş.

Yeni hedefler ilk olarak bunlarmış.

Bugün ÇANKAYA'ya giderken bir şey dikkatimi çekti. IHLAMURKENT ayrımına ikili ray döndürülmüş bile. Hatta Çankaya'ya tek ray dönüyor, IHLAMURKENT tarafına ikili ray dönüyor. Çankaya hattından makas yapılıp, 50-60 metre ray döşenip bırakılmış. :wink:
Yani IHLAMURKENT ilk hedef sanırım.

Harita üzerinden göstereyim;
Resim

Sarı çizgi, EsTram'ın ÇANKAYA güzergahı. Beyaz benim çizdiklerim.
İki çizgi iki ray anlamına geliyor. :D
Resme göre tarif edeyim; tramvay sol taraftan geliyor, Çankaya Mah. yazısı yönünde dümdüz devam ediyor, sola dönüp tur atıp tekrardan geldiği yöne dönüyor.

Kartopu Caddesinin başına, bugün gördüğümü çizdim. ;)
Kartopu Caddesinden devam edince "IHLAMURKENT"e çıkıyorsunuz.
EsBB Çankaya hattından makas yapmış zaten, 50-60 metre rayda döşemiş. :D Sadece rayları uzatmak kalmış .

İnşallah anlaşılır olmuştur.
Kafanıza takılan soru işaretlerini seve seve cevaplarım...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ağu Cum, 2014 06:46

Öncelikle eline ayağına sağlık, bu bilgileri bizimle de paylaştığın için ayrıca teşekkürler.

Şimdi bir önceki sayfaya dönüp bakmadım ama kafam karıştı biraz, tabii ki bu kadar ray hattı var iken karışık işletmeler olacak ve olmalı da, yoksa yoğunluğu başka türlü dağıtamazsınız ki anladığım kadarı ile bazı bölgelerde zaten yoğunluk had safhada. Bir de benim aklımda sağ alt uzatmanın dediğiniz gibi Atatürk Lisesi civarında hatta bağlanacağı düşüncesi vardı ki mantıklı görünen buydu, böylece o bölgeden hem Otogar hem de Çarşı ya 2 ayrı işletme yapılabilirdi diye düşünüyorum.

Tabii böyle karışık işletmelerin bazı handikapları var, birincisi araç filonuz yedekleri ile birlikte bu işe hazır olmalı, ikinci olarak ta tabii ki karayolu trafiğinin çıkarttığı zorluklar ama bence Eskişehir bunu başarabilirdi.

Merkez Gar diye bir tramvay durağının olmaması büyük eksiklik bence de, insanlar öyle de soracak böyle de, nasıl olsa bulurlar kafası ülkemizin her yerinde :) halbuki Engin de yazmıştı sanırım o meydan civarında yapılacak bir tramvay ilavesi ile gar kapısından geçen bir tramvay hattı büyük fayda sağlayabilir.

Tabi bizim yazdıklarımız böyle harita üzerinden kuş bakışı belki havada ve saçma kalıyor bilmiyorum, bu arada balkon manzaranızdan madem görülüyor da bizim Velaro ların fotoğrafları niye gelmiyor :D:D :D

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 22 Ağu Cum, 2014 12:23

Esat yazdı:Öncelikle eline ayağına sağlık, bu bilgileri bizimle de paylaştığın için ayrıca teşekkürler.
Ne demek, insanın böyle ilginç bir hobisi olunca büyük zevk. ;)

İnşallah bir gün tramvay hattını, km'lerce beraber turlarız, hem daha iyi bir şekilde anlarsınız.
Zihinlerimizin açılması için, öncesinde de güzel bir Çibörek :lol: ;)
OOOhh mis...
Esat yazdı: Şimdi bir önceki sayfaya dönüp bakmadım ama kafam karıştı biraz, tabii ki bu kadar ray hattı var iken karışık işletmeler olacak ve olmalı da, yoksa yoğunluğu başka türlü dağıtamazsınız ki anladığım kadarı ile bazı bölgelerde zaten yoğunluk had safhada. Bir de benim aklımda sağ alt uzatmanın dediğiniz gibi Atatürk Lisesi civarında hatta bağlanacağı düşüncesi vardı ki mantıklı görünen buydu, böylece o bölgeden hem Otogar hem de Çarşı ya 2 ayrı işletme yapılabilirdi diye düşünüyorum.
Yazdıklarımdan sonra, hatlar konusunda kafanıza takılan noktalar olduysa sormanız yeterli...

Yoğunluk ana omurga'da çok fazla... Yani ilk hatlarda, çapraz iki hatta...

Harita üzerinde, ana omurgada ki yoğunluğu anlatmaya çalıştım. ;)
Resim

Sağ alt uzatma, yani ÇANKAYA hattının ilk planlanan şekilde hayata geçmesi çok önemliyMİŞ. Dün bölge sakinleri tramvayda hala aynı konuyu konuşuyorlardı.
OGÜ hattına doğru dönünce birçok kişi saatlerine sarıldı. Süre tutmaya başladı. :lol:

İlk planlarda; Çankaya hattından dolayı, Aktarma Duraklarından birisi de Atatürk Lisesi durağıydı zaten. Ama malesef güzergah değişince Aktarma durağı OGÜ oldu.

Otobüs ile 20 dakikada gittikleri yere, tramvay malesef 42-43 dakika da gidiyor. Bu da Çankaya ve Yenikent'te oturanların tramvayı kullanma oranını epey etkileyebilir. Bekleyip göreceğiz. Ama yoğunluğu en az olan hattı diyebilirim.
Esat yazdı: Tabii böyle karışık işletmelerin bazı handikapları var, birincisi araç filonuz yedekleri ile birlikte bu işe hazır olmalı, ikinci olarak ta tabii ki karayolu trafiğinin çıkarttığı zorluklar ama bence Eskişehir bunu başarabilirdi.

Merkez Gar diye bir tramvay durağının olmaması büyük eksiklik bence de, insanlar öyle de soracak böyle de, nasıl olsa bulurlar kafası ülkemizin her yerinde :) halbuki Engin de yazmıştı sanırım o meydan civarında yapılacak bir tramvay ilavesi ile gar kapısından geçen bir tramvay hattı büyük fayda sağlayabilir.

Tabi bizim yazdıklarımız böyle harita üzerinden kuş bakışı belki havada ve saçma kalıyor bilmiyorum, bu arada balkon manzaranızdan madem görülüyor da bizim Velaro ların fotoğrafları niye gelmiyor :D:D :D

Araç sayısı 36 imiş.
Uzatmalardaki araç sayıları;
4 Batıkent'te, 3 Çamlıca'da, 3 Çankaya'da

Depo'da ne kadarını tutuyorlar bilmiyorum, en azından 3-4 tanesi de depoda duruyordur diye tahmin ediyorum.
Onu da öğreneceğim en yakın zamanda. :lol:

(Dün bindiğim tramvaylardan en yenisi, Batıkent hattında ki 33 numaralı tramvaydı.)

Merak etmeyin yazdıklarınız hiç saçma kalmıyor, oldukça güzel yorumluyorsunuz.
Balkon manzarası adeta tren cenneti gibi AMA Velaro'ya hiç denk gelmedim. Gözüm hep arıyor ama her yer CAF :D

Ayrıca dün ile ilgili birkaç bilgi daha vereyim;

Batıkent durağına varmadan, depo mudur, acil durumlar için falan mıdır bilemiyorum; teknik bilgim yok, tramvay yolunın yanında boş bir arsa da görebildiğim kadarıyla üç tane hat döşenmiş.
Tramvay yoluna makas falan yapılmış...

Resim
(kırmızı tramvay yolu, beyaz ile işaretlediğim alan tramvay depo alanı gibi bir yer olmuş, çevresi çitle falan örülmüş. )

Ek olarak; Çankaya Eskişehir'in rakım olarak en yüksek mahallelerinden biridir. Bayağı, bildiğiniz dağın tepesi. :lol:

Çankaya'ya giderken rampayı azaltmak için; tramvay bazı noktalarda, yolun aşağısından gidiyor, sağ ve solunda duvar var. Sağ ve soldan geçen karayolu tramvay yolunun üstünde kalıyor.
Bazı noktalarda da tramvay üstten gidiyor, sağ ve solunda ki kara yolu, tramvay yolunun aşağısında kalıyor. :lol:
Eğimi neredeyse yok etmişler. :wink:

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 05 Eyl Cum, 2014 10:36

BU ŞEHRE YAKIŞMIYOR
(5 Eylül 2014 Cuma)

Resim

Şehir içi ulaşımı resmen işkenceye döndü. Yeni hatların faaliyete geçirildiği tramvay ulaşımında yaşanan olumsuzluklar Eskişehirlilerin de haklı tepkilerine yol açıyor.

Günün her saatinde tramvaylardaki yolcu yoğunluğu yüzünden izdihamın yaşandığı duraklarda kavgalar da eksik olmuyor. Özellikle Uluönder SSK yönünden Otogar istikametine karşılıklı sefer yapan tramvaylara binbir güçlükle binip inebildiklerine dikkat çeken vatandaşlar, “Böyle ulaşım hizmeti olmaz olsun” demekten de kendilerini alamıyor.

Tramvay ulaşımında Büyükşehir Belediyesi’nin sınıfta kaldığına dikkat çeken Eskişehirliler, “Paramızla rezil oluyoruz. Tramvaylar yetmiyor. Seferler daha sık yapılmalı. İnsanlar üst üste gelip gidiyor. Ulaşım araçlarından sorumluları göreve davet ediyoruz” diye dert yandılar.

Dolu gelip dolu giden tramvaylara zamanında binemeyen yüzlerce vatandaş ulaşımdaki çilenin biran önce sona erdirilmesi gerektiğini de sözlerine eklediler.

İstikbal

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 05 Eyl Cum, 2014 21:11

Yahu buraya ikinci el tramvay koysalar ya. İşi ucuza hallederler olur biter. Yok yeni olacak diye yırtınmanın gereği var mı bilmem ki.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Cmt, 2014 08:39

Bence ulaşım etüdünü yeniden yapsınlar, hatları doğru şekilde üst üste bindirmiyor da olabilirler, aktarmalı sistemi doğru kurmazsanız eziyet olur tabii, yani sadece araç yetersizliği ise bir şey diyemem ama bana pek öyle gelmedi.

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 06 Eyl Cmt, 2014 14:07

kemal yazdı:Yahu buraya ikinci el tramvay koysalar ya. İşi ucuza hallederler olur biter. Yok yeni olacak diye yırtınmanın gereği var mı bilmem ki.
Esat yazdı:Bence ulaşım etüdünü yeniden yapsınlar, hatları doğru şekilde üst üste bindirmiyor da olabilirler, aktarmalı sistemi doğru kurmazsanız eziyet olur tabii, yani sadece araç yetersizliği ise bir şey diyemem ama bana pek öyle gelmedi.
İsmet İnönü-1 ve 2 Eylül Caddelerinden(Çarşı durağı ve çevresi) geçerken;
Aslında araç sıklığı da oldukça fazla gibi duruyor...
Bazen tramvaylar 2 Eylül Caddesi başında bekliyorlar.(Yani Çarşı durağına yanaşamıyor)

Buna rağmen ana omurga'da ki yoğunluk biraz fazla gibi. :( (OTOGAR-SSK ve kısmen de OGÜ-SSK)

Bugün yerel gazetelerin birinde köşe yazarının kullandığı bir ifade;

"Eskiden, yolcu yoğunluğu belirli saatlerde olurdu.
Şimdi ise, duraklardaki yolcu yoğunluğunu günün her saati görmek mümkün,
Eskiden, ilk kalktığı duraktan bomboş kalkan Tramvaylar, şimdi daha ilk durakta neredeyse doluyor."

katılmamak elde değil.

Esas korkulan durum; kış ayları ve okulların açılmasıyla nasıl bir hale bürüneceği.
Hele bir de, Eylül ayı sonlarına doğru Anadolu ve Osmangazi Üniversitelerinin de eğitime başlamasıyla, tramvay ulaşımında ne ile karşılaşılacağını kimse bilmiyor.

Tekrardan söyliyeyim, Çarşı durağından geçen tramvay sıklığı fena değil gibi. Yani daha fazla sıklaştırmak çakışmaları artıracak ve Çarşı durağında ki beklemeleri uzatacaktır.

Ana omurgayı oluşturan hatlarda, tramvayları 2li çalıştırmak bu sorunu çözecektir diye düşünüyorum.
Ama derseniz ki böyle bir imkan var mı?
Tramvay alımı olmadan imkansız gibi.
Çünkü mevcut hatlarda dönen 30 veya 31 tane tramvay var. Toplam sayı 35-36 diye biliyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Cmt, 2014 14:45

fcinar yazdı:Tekrardan söyliyeyim, Çarşı durağından geçen tramvay sıklığı fena değil gibi. Yani daha fazla sıklaştırmak çakışmaları artıracak ve Çarşı durağında ki beklemeleri uzatacaktır.

Ana omurgayı oluşturan hatlarda, tramvayları 2li çalıştırmak bu sorunu çözecektir diye düşünüyorum.
Ama derseniz ki böyle bir imkan var mı?
Tramvay alımı olmadan imkansız gibi.
Çünkü mevcut hatlarda dönen 30 veya 31 tane tramvay var. Toplam sayı 35-36 diye biliyorum.
Üç çözüm

1) Çarşı durağında yapıyı değiştirerek çok peron ve yollu bir istasyon yapısına geçmek

2) hızlı tur atan kısa mesafe işletmeleri tek araç ile, uzun mesafe hatları çift araç ile çalıştırmak (peron boyu uzaması gerektirebilir)

3) ya da bazı bölgelerde durakları çift araçlık hale getirmek, böylece arkadan gelen ve başka istikamete giden 2 tramvay aracı aynı anda durağa yanaşabilir.

Ama yine de işletme planlamasının gözden geçirilmesine öncelik veririm, bana işletmelerin üst üste bindiği kısımlarda sorun var gibi geldi, tabii bu yeni açılan bölgelerden meydana gelen talep artışı ile de alakalı olabilir, eğer böyle ise araç takviyesi ve Çarşı durağına alternatif bir kesişim noktası daha oluşturmaktan başka çare yok.

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 07 Eyl Pzr, 2014 13:58

Esat yazdı:
fcinar yazdı:....
Üç çözüm

1) Çarşı durağında yapıyı değiştirerek çok peron ve yollu bir istasyon yapısına geçmek

2) hızlı tur atan kısa mesafe işletmeleri tek araç ile, uzun mesafe hatları çift araç ile çalıştırmak (peron boyu uzaması gerektirebilir)

3) ya da bazı bölgelerde durakları çift araçlık hale getirmek, böylece arkadan gelen ve başka istikamete giden 2 tramvay aracı aynı anda durağa yanaşabilir.

Ama yine de işletme planlamasının gözden geçirilmesine öncelik veririm, bana işletmelerin üst üste bindiği kısımlarda sorun var gibi geldi, tabii bu yeni açılan bölgelerden meydana gelen talep artışı ile de alakalı olabilir, eğer böyle ise araç takviyesi ve Çarşı durağına alternatif bir kesişim noktası daha oluşturmaktan başka çare yok.
1-) Açıkcası imkansız gibi bir şey, çünkü fiziki koşullar müsait değil...

2-)Benim aklıma gelen çözüm yolu da bu.

3-)Çift araçlık duraklar, sadece aktarma duraklarında mevcut. ÇARŞI-SSK-OGÜ durakları çift araçlık. Diğer tüm duraklar malesef tek araçlık.

Ancak çift araçlık durağa mecbur geçilmeli. Özellikle SSK-OTOGAR hattındaki yolcu yoğunluğu mevcut haliyle yürümez. Ya durakları revize edip tramvayları 2li çalıştıracaklar ya da hatta paralel olarak otobüs işletmesi açacaklar.
Çünkü hadi şimdi bir şekilde idare edilmeye çalışılan tramvay yoğunluğu kış ayları, okulların ve 2 üniversitenin açılmasıyla kontrol dışına çıkacaktır!

(Ayrıca belirteyim; şuan 36 araç var. 5i depoda duruyormuş.)

Yeni bir bilgi daha söyliyeyim;
Anadolu Üniversitesi Rektörü bir açıklama yapmış.

Anadolu Üniversitesinin 2 tane kampüsü var; bir kampüsü(Yunusemre Kampüsü) şehrin ortasında ancak diğer kampüsü(2 Eylül Kampüsü) biraz uzak.
2 Eylül Kampüsünün içinde Havaalanı vs. de var.
Bu iki kampüs arasında ulaşım biraz sorunlu. Senelerdir Otobüs ve Dolmuşlarla iş yürütülmeye çalışılıyor.
Rektörün dün yaptığı açıklamaya göre; bu sorunu artık çözmemiz gerekiyor şeklinde. Büyükşehir Belediyesi ile masaya oturacağız demiş. Tramvay ile 2 kampüsü bağlamak istiyoruz şeklinde açıklama yapmış. Elimizden geldiğince gerekli desteğin de verileceğini açıklamış. Bu şekilde 2 kampüs arasında kalan Şirintepe, Esentepe gibi mahallerinde tramvaydan yararlanacağını falan söylemiş.

İnsanlar tramvaydan bir yandan şikayet ediyor bir yandan da her yere gitmesini istiyor. :lol:

Şuan bu konu, şehir gündeminde önemli bir yer tutuyor.

Haritada göstermeye çalıştım.
Resim
Siyah çizgi; SSK-OTOGAR işletmesi.
Yeşil ve Mor ise ÇAMLICA-SSK, BATIKENT-SSK işletmeleri.

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 08 Eyl Pzt, 2014 13:54

UluÖnder tramvay durağına dışarıdan bakış...:(

Resim

Cevapla

“Eskişehir Tramvay Hatları” sayfasına dön