esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 98
- Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34
Öncelikle teşekkür etmesi gereken benim. Her şey için ÇOK ÇOK teşekkür ederim.Esat yazdı:Oncelikle Furkan kardesime bana eslik ettigi icin cok tsekkur ederim, Engin sana da onerilerin icin tesekkur ederim, hepsini yapamadik ama tadini ckardik. Cok fazla tramvay fotosu cekemedim ama nerede ise tum sistemi gezdik, bir ara yazacagim insallah.
Yanlız; Esat Abi mi misafir idi, ben mi hiç anlamadım?!?
Böyle gezgin, böyle ulaşımcı olmaz, çağırmayın şehrinize abiler, kardeşler.
O değil de,;Esat Abi tanıştığıma gerçekten de çok çok memnun oldum. Ama öyle bir hafta sonunda geldin ki gök delindi mübarek!
Masamda ki rafın köşesine de pek yakıştı.
Bende bende...Engin Y yazdı:Esat yazdı:Oncelikle Furkan kardesime bana eslik ettigi icin cok tsekkur ederim, Engin sana da onerilerin icin tesekkur ederim, hepsini yapamadik ama tadini ckardik. Cok fazla tramvay fotosu cekemedim ama nerede ise tum sistemi gezdik, bir ara yazacagim insallah.
İzlenimlerini bekliyoruz abi
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
Sanırım Eskişehir'de yaşlı bir adam tramvayın altında kalmış ve hayatını kaybetmiş. Üzücü bir olay. keşke olmasaydı.
Antalya'daki tramvaylarda görüyorum, vatmanlar tramvayı sürerken bazen başka şeylerle uğraşıyorlar, telefonlarını kontrol ediyorlar, bazıları vardiya imazası atıyor hem de tramvay hareket halindeyken. Yani olmayacak şeyleri sanki otomobil sürüüyormuş gibi yapıyorlar. Eskişehir'de de öyle mi bilmiyorum ama Antalya'da böyleler.
Kaç tonluk araç bunlar. kaç can taşıyorlar, taşıdıkları kadar, etraftaki insanları da etkileyebilecek bir durum.
Antalya'daki tramvaylarda görüyorum, vatmanlar tramvayı sürerken bazen başka şeylerle uğraşıyorlar, telefonlarını kontrol ediyorlar, bazıları vardiya imazası atıyor hem de tramvay hareket halindeyken. Yani olmayacak şeyleri sanki otomobil sürüüyormuş gibi yapıyorlar. Eskişehir'de de öyle mi bilmiyorum ama Antalya'da böyleler.
Kaç tonluk araç bunlar. kaç can taşıyorlar, taşıdıkları kadar, etraftaki insanları da etkileyebilecek bir durum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İnsan biraz sorumlu olmalı ama vatandaşta bu konularda denetimci olmalı, şikayet edince de reaksiyon alınmalı, makinisti takip etmek dünyanın en kolay işidir, işletme bu konuda sorumlu olmalı.
Ölene rahmet kalana sabır makiniste geçmiş olsun diyelim.
yazacağım Eskişehir ile ilgili ama kafam dolu vakit kısıtlı
Ölene rahmet kalana sabır makiniste geçmiş olsun diyelim.
yazacağım Eskişehir ile ilgili ama kafam dolu vakit kısıtlı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Arayı da soğuttuk unuttum Eskişehir' de ne vardı ne yoktu yok o kadar da değil tabii canım.
Öncelikle şunu söyleyeyim ben daha derli toplu daha düzgün bir kentleşme bekliyordum ama maalesef bunu göremedim, Eskişehir pekte büyükşehirlerin yanlışlarından ders almış ya da alıyor gibi değil. Tabii kentin eski yerleşim alanları dışına çıktıkça tabii ki derlenip toparlanıyor.
Tramvay işletmesi gayet güzel ama daha çok yaygınlaştırılabilir ve yaygınlaştırılmalı da ama işletme de bir takım garip şeylerde vardı, mesela aktarmalı sistem kurulmuş, yani bazı hatlarda uca kadar gidebilmek için aktarma istasyonunda inip aynı duraktan bir diğer tramvaya binilmesi gerekiyor. Tabii ücret ödenmeden aktarma yapılması için mantıklı olabilir ama Eskişehir büyüyen bir şehir ise mantıklı değil bununla ilgili daha gerçekçi çözümler şimdiden oluşturulmalı derim.
Bunun dışında bu kentimizde de taşımacılık sadece kentliler için kurulmuş, istasyon ve araç dış bilgilendirmeleri zayıf Furkan olmasa ben hangi tramvay nereye gidiyor bilemezdim mesela. Yapmaları gereken çok iş var gibi.
Öncelikle şunu söyleyeyim ben daha derli toplu daha düzgün bir kentleşme bekliyordum ama maalesef bunu göremedim, Eskişehir pekte büyükşehirlerin yanlışlarından ders almış ya da alıyor gibi değil. Tabii kentin eski yerleşim alanları dışına çıktıkça tabii ki derlenip toparlanıyor.
Tramvay işletmesi gayet güzel ama daha çok yaygınlaştırılabilir ve yaygınlaştırılmalı da ama işletme de bir takım garip şeylerde vardı, mesela aktarmalı sistem kurulmuş, yani bazı hatlarda uca kadar gidebilmek için aktarma istasyonunda inip aynı duraktan bir diğer tramvaya binilmesi gerekiyor. Tabii ücret ödenmeden aktarma yapılması için mantıklı olabilir ama Eskişehir büyüyen bir şehir ise mantıklı değil bununla ilgili daha gerçekçi çözümler şimdiden oluşturulmalı derim.
Bunun dışında bu kentimizde de taşımacılık sadece kentliler için kurulmuş, istasyon ve araç dış bilgilendirmeleri zayıf Furkan olmasa ben hangi tramvay nereye gidiyor bilemezdim mesela. Yapmaları gereken çok iş var gibi.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 98
- Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34
Re: esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"
Siteyi takipteydim ama hayat koşturmacası derken uzunca bir süredir mesaj yazmadığımı farkettim.:)
EsTram 14 yeni tramvay seti aldı. En kısa zamanda görüntülerini ekleyeceğim...;)
EsTram 14 yeni tramvay seti aldı. En kısa zamanda görüntülerini ekleyeceğim...;)
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 35
- Kayıt: 03 May Cmt, 2014 23:38
Re: esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"
[quote]Sanırım Eskişehir'de yaşlı bir adam tramvayın altında kalmış ve hayatını kaybetmiş. Üzücü bir olay. keşke olmasaydı.[/quote]
Elbette bir vatandaşın ölmesi kötü bişey ama Kırmızı ışıkta bir yayanın karşıya geçmesi de kötü bişey.
[quote]Öncelikle şunu söyleyeyim ben daha derli toplu daha düzgün bir kentleşme bekliyordum ama maalesef bunu göremedim, Eskişehir pekte büyükşehirlerin yanlışlarından ders almış ya da alıyor gibi değil. Tabii kentin eski yerleşim alanları dışına çıktıkça tabii ki derlenip toparlanıyor. [/quote]
Toplu ulaşım ile Kentsel dönüşüm çok farklı kavramlar, EBB bence elinden geleni yapmıştır Ulaşım konusunda , Zaten Dünyanın neresine giderseniz gidin Köklü şehirlerde meydanlar ve ilk yerleşim yerleri eskidir ve o zamandan bu zamana korunurlar.
Berlinde de eski binalar var , Eski bina olması şehirden bişey eksiltmez önemli olan ulaşımın düzgün olması.
Elbette bir vatandaşın ölmesi kötü bişey ama Kırmızı ışıkta bir yayanın karşıya geçmesi de kötü bişey.
[quote]Öncelikle şunu söyleyeyim ben daha derli toplu daha düzgün bir kentleşme bekliyordum ama maalesef bunu göremedim, Eskişehir pekte büyükşehirlerin yanlışlarından ders almış ya da alıyor gibi değil. Tabii kentin eski yerleşim alanları dışına çıktıkça tabii ki derlenip toparlanıyor. [/quote]
Toplu ulaşım ile Kentsel dönüşüm çok farklı kavramlar, EBB bence elinden geleni yapmıştır Ulaşım konusunda , Zaten Dünyanın neresine giderseniz gidin Köklü şehirlerde meydanlar ve ilk yerleşim yerleri eskidir ve o zamandan bu zamana korunurlar.
Berlinde de eski binalar var , Eski bina olması şehirden bişey eksiltmez önemli olan ulaşımın düzgün olması.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 98
- Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34
Re: esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"
Yeni hatlarda çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor.
Durakların birçoğu tamamlandı. Ray döşemeleri tamamlandı. Katanerler çekildi.
Araç trafiği kesileceği için sadece kavşaklarda eksikler var. aktif hat uzunluğu 70 km'yi bulmak üzere...
Şehir Hastanesi hattı açıldı.
Ve OPERA-EMEK hattı kaldırıldı, şuanda 13 numaralı OPERA-ŞEHİR HASTANESİ şeklinde hattı işliyor.
Kumlubel-Opera, Opera-Otogar, Opera-Köprübaşı, Şehir Hastanesi-Sultandere hatlarının yapım çalışmaları devam ediyor.
Son uzatma hatlarından sonra yeni duraklar ve ağ haritası için;
BKZ
http://www2.estram.com.tr/Harita#2,1,10 ... mvaylar,n6
Yeni hatlarla birlikte, mevcut OPERA durağı en yoğun aktarma merkezlerinden birisi olacak.
Yukarıdaki yer alan linke tıklayıp, haritayı incelerseniz, OPERA kesişiminde 3 farklı durak inşa edildiğini görebilirsiniz.
Aktif olarak çalışan 7 hat ve mevcut ağ haritası;
Diğer uzatma inşaatları bittikten sonra, sanırım 20 küsurlu hatları da göreceğiz.
Durakların birçoğu tamamlandı. Ray döşemeleri tamamlandı. Katanerler çekildi.
Araç trafiği kesileceği için sadece kavşaklarda eksikler var. aktif hat uzunluğu 70 km'yi bulmak üzere...
Şehir Hastanesi hattı açıldı.
Ve OPERA-EMEK hattı kaldırıldı, şuanda 13 numaralı OPERA-ŞEHİR HASTANESİ şeklinde hattı işliyor.
Kumlubel-Opera, Opera-Otogar, Opera-Köprübaşı, Şehir Hastanesi-Sultandere hatlarının yapım çalışmaları devam ediyor.
Son uzatma hatlarından sonra yeni duraklar ve ağ haritası için;
BKZ
http://www2.estram.com.tr/Harita#2,1,10 ... mvaylar,n6
Yeni hatlarla birlikte, mevcut OPERA durağı en yoğun aktarma merkezlerinden birisi olacak.
Yukarıdaki yer alan linke tıklayıp, haritayı incelerseniz, OPERA kesişiminde 3 farklı durak inşa edildiğini görebilirsiniz.
Aktif olarak çalışan 7 hat ve mevcut ağ haritası;
Diğer uzatma inşaatları bittikten sonra, sanırım 20 küsurlu hatları da göreceğiz.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3529
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"
Eskişehir’de tramvayın gara yakın geçmekle birlikte tam önünden geçmemesi, bence önemli bir eksiklik..
Gar ile Estram'ın Ulus Anıtı Tramvay Durağı arasında 500 metre (5-6 dakika) civarında bir yürüyüş yapmak gerekiyor: https://www.google.com/maps/dir/39.7792 ... m2!4m1!3e2
Bence, mesafe kısa da olsa, bavullu ve yürüyemeyecek durumdaki yolcular için tramvayın Gar binasının önünden geçmesi ve sağlanmalı..
Buraya kısa bir hat döşenip bir son durak olarak inşa edilse ve Gar - Çarşı - Otogar ile Gar - Çarşı - OGÜ hatları faaliyete geçirilse, bence çok kullanışlı olur..
Diğer hatların Çarşı civarındaki aşırı yolcu yoğunluğu da belki bir nebze azalır..
Gar ile Estram'ın Ulus Anıtı Tramvay Durağı arasında 500 metre (5-6 dakika) civarında bir yürüyüş yapmak gerekiyor: https://www.google.com/maps/dir/39.7792 ... m2!4m1!3e2
Bence, mesafe kısa da olsa, bavullu ve yürüyemeyecek durumdaki yolcular için tramvayın Gar binasının önünden geçmesi ve sağlanmalı..
Buraya kısa bir hat döşenip bir son durak olarak inşa edilse ve Gar - Çarşı - Otogar ile Gar - Çarşı - OGÜ hatları faaliyete geçirilse, bence çok kullanışlı olur..
Diğer hatların Çarşı civarındaki aşırı yolcu yoğunluğu da belki bir nebze azalır..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3529
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"
EsTram’ın mevcut şeması ve sefer sıklıkları aşağıdaki gibi..
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 690
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: esk-T.03 » Eskişehir Tramvay Hatları İnşaat Süreci
Eskişehir'le ilgili uzun zaman önce gördüğüm çok hoşuma giden bir çalışmayı paylaşmak istiyorum. Tabii ben harita alanında profesyonel değilim ama
https://forum.affinity.serif.com/index. ... ansit-map/
https://forum.affinity.serif.com/index. ... ansit-map/
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"
evet güzel çalışma