esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5555
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3505
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Abi, şöyle bir harita var, ama yeni hatların inşaatı bitince düzgün bir sabit harita yaparlar sanıyorum..
http://www2.estram.com.tr/Harita#10
http://www2.estram.com.tr/Harita#10
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3505
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Tramvayların içinde de aşağıdaki haritanın benzeri var abicim. Resim çektim, güzel çekememişim, o nedenle yüklememiştim.
Benim önceki sayfadaki mesajda yer alan hatlar, aşağıdaki resimde mevcut..
Hat Numarası: Güzergâhı (Hat Rengi) - Durak Sayısı
1: Otogar - SSK (kırmızı hat) - 17
2: Opera - Osmangazi Üniversitesi (artık çalışmıyor) - 11
3: Osmangazi Üniversitesi - SSK (pembe hat) - 16
4: Otogar - Osmangazi Üniversitesi (mavi hat) - 15
5: Otogar - Opera (artık çalışmıyor) - 12
6: Opera - Emek/71 Evler (sarı hat) - 16
Yeni açılan sarı hattın Devlet Hastanesi'nden sonraki durakları: Yunusemre, Yenidoğan, Ertaş, EMEK, Tarih Bulvarı, 71 EVLER, Açelya. (EMEK ve 71 EVLER, tıpkı yazdığım gibi büyük harflerle belirtilmişti.)
Sanırım mavi ve kırmızı hatlardaki Yunuskent ile ortak durağı olacakmış, ancak oradaki dönüşe makas sığmadığı için bağlantı başka yere yapılmış ve eski hattaki Yunuskent durağına çok yakın bir Yunusemre durağı inşa edilmiş..
Ayrıca, demiryolunun yer altına alınmasıyla ortaya çıkan meydana, Espark durağı yapılmış. Espark durağı, İsmet İnönü ve Bağlar duraklarının tam ortasında ve Gar'ın kapısına yürüyerek 4-5 dakika mesafede..
Benim önceki sayfadaki mesajda yer alan hatlar, aşağıdaki resimde mevcut..
Hat Numarası: Güzergâhı (Hat Rengi) - Durak Sayısı
1: Otogar - SSK (kırmızı hat) - 17
2: Opera - Osmangazi Üniversitesi (artık çalışmıyor) - 11
3: Osmangazi Üniversitesi - SSK (pembe hat) - 16
4: Otogar - Osmangazi Üniversitesi (mavi hat) - 15
5: Otogar - Opera (artık çalışmıyor) - 12
6: Opera - Emek/71 Evler (sarı hat) - 16
Yeni açılan sarı hattın Devlet Hastanesi'nden sonraki durakları: Yunusemre, Yenidoğan, Ertaş, EMEK, Tarih Bulvarı, 71 EVLER, Açelya. (EMEK ve 71 EVLER, tıpkı yazdığım gibi büyük harflerle belirtilmişti.)
Sanırım mavi ve kırmızı hatlardaki Yunuskent ile ortak durağı olacakmış, ancak oradaki dönüşe makas sığmadığı için bağlantı başka yere yapılmış ve eski hattaki Yunuskent durağına çok yakın bir Yunusemre durağı inşa edilmiş..
Ayrıca, demiryolunun yer altına alınmasıyla ortaya çıkan meydana, Espark durağı yapılmış. Espark durağı, İsmet İnönü ve Bağlar duraklarının tam ortasında ve Gar'ın kapısına yürüyerek 4-5 dakika mesafede..
En son Engin Y tarafından 11 Nis Cum, 2014 19:00 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5555
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Çok güzel, çok sağolasın, işte olması gereken bir harita.
İnsan buna bakarak, herşey gözünde çok daha güzel bir şekilde canlandırabilir.
Beni şaşırtan şimdi şu var: İşletilern hatlar biraz fazla değil mi? Neredeyse her uçtan her uca bir hat çekmeye çalışmışlar, sanki aktarmasyong yok gibi Yani, zaten az araç varsa? Ya kırmızı ya da pembe hat sanki fazlaymiş gibi görünüyor. Bana kalırsa pembe derdim, ama tabiîki o batı kesimi çok yoğunsa, başka. Yani bir de OtogarOpera ve OperaOsmangazi de olsaydı, biraz abartılıydı gibi
Bunlar böyle »hadibiçekek« tarzı çekilmiş hatlar mı, yoksa dipten ve derinden düşünülmüş bir araştırmayla türetilmiş optimal işletme mi?
İnsan buna bakarak, herşey gözünde çok daha güzel bir şekilde canlandırabilir.
Beni şaşırtan şimdi şu var: İşletilern hatlar biraz fazla değil mi? Neredeyse her uçtan her uca bir hat çekmeye çalışmışlar, sanki aktarmasyong yok gibi Yani, zaten az araç varsa? Ya kırmızı ya da pembe hat sanki fazlaymiş gibi görünüyor. Bana kalırsa pembe derdim, ama tabiîki o batı kesimi çok yoğunsa, başka. Yani bir de OtogarOpera ve OperaOsmangazi de olsaydı, biraz abartılıydı gibi
Bunlar böyle »hadibiçekek« tarzı çekilmiş hatlar mı, yoksa dipten ve derinden düşünülmüş bir araştırmayla türetilmiş optimal işletme mi?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18060
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Daha anlaşılır olsun hadi, millet bunları yapmak için para alıyor biz bedavaya sana çalışıyoruz Başar efendi
Bu arada Engin ve tabii bu hat ile ilgili bilgi veren herkese ayrıca teşekkürler sayenizde haritalarımda bilgiler derleniyor toparlanıyor.
En son Esat tarafından 11 Nis Cum, 2014 19:00 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3505
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Abicim,
Eskiden çaprazlama iki hat vardı: Otogar-SSK (1 numaralı hat) ve Opera-Osmangazi (2 numaralı hat). Aynen dediğin gibi Çarşı'da aktarma vardı. Yalnız bu Çarşı durağı günün her vakti o kadar kalabalık ki duran tramvayın kalkması bazen 5-6 dakikayı (abartmıyorum) buluyor ve arkadan gelen tramvay onun gitmesini bekliyor. O nedenle, aktarma azalsın diye sanırım SSK-Osmangazi (3 numaralı hat) hattı kurulmuş zamanında.
Sonra SSK kolunun TCDD demiryolu yer altına alınırken kapatılması sebebiyle Osmangazi-Otogar (4 numaralı hat) ve Otogar-Opera (5 numaralı hat) hatları açıldı. En son SSK kolu yeniden ve Emek/71 Evler kolu (6 numaralı hat) sıfırdan açılınca, nispeten kısa olan 2 ve 5 numaralı hatlar kapatılmış ve şimdiki dört hatlı sisteme geçilmiş durumda.
Dün Çarşı durağından binerken, eski yoğunluk yok gibiydi sanki. Gerçi saat 19:15 falandı. 18:00 civarında Çarşı durağına turnikeden girmek bile mucize olabiliyordu kışın
Esat: Ellerine sağlık abicim, şahane olmuş
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5555
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bence şebekenin baş problemi tam BİR kesişme noktasının olması. Şu ünlü eski sosyalist tipi tanjansyal hat kesişme üçgenlerinde meselâ üç nokta olur. Başka modeller de var. Ama iki, üç, dört beş kesişme noktası oldu mu, herkes bir noktaya yığılmaz.
Freiburg bu konuda henüz tam optimal bir çözüm yaratamamış, hâlâ bir ana aktarma noktası var (Bertoldsbrunnen), ama çözüm yolda, paralelinde bir hat inşa ediliyor. Bu konuda acaip ilerleyen ise Strasbourg kenti.
Freiburg tramvay haritası:
http://www.vag-freiburg.de/fileadmin/us ... _A3_X4.gif
Strasbourg tramvay haritası:
http://monica.manolescu.free.fr/Picture ... sbourg.jpg
Eskişehir bu kentleri misal alabilir. Freburg nüfusu etrafsız (il merkezi) 220000, aglomerasyonu 630000 (ama tramvay kentten çıkmıyor).
Strasbourg ise etrafsız (ki etrafsız düşünmek abes aslında) 270000, aglomerasyonu ise 640000 (tramvay kentten çıkıyor da).
Freiburg bu konuda henüz tam optimal bir çözüm yaratamamış, hâlâ bir ana aktarma noktası var (Bertoldsbrunnen), ama çözüm yolda, paralelinde bir hat inşa ediliyor. Bu konuda acaip ilerleyen ise Strasbourg kenti.
Freiburg tramvay haritası:
http://www.vag-freiburg.de/fileadmin/us ... _A3_X4.gif
Strasbourg tramvay haritası:
http://monica.manolescu.free.fr/Picture ... sbourg.jpg
Eskişehir bu kentleri misal alabilir. Freburg nüfusu etrafsız (il merkezi) 220000, aglomerasyonu 630000 (ama tramvay kentten çıkmıyor).
Strasbourg ise etrafsız (ki etrafsız düşünmek abes aslında) 270000, aglomerasyonu ise 640000 (tramvay kentten çıkıyor da).
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3505
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Abi, Eskişehir'in kent merkezindeki nüfusu 675 bin civarında. Ancak Google Maps'ten görebildiğim kadarıyla, tramvay henüz kentin yarısına bile hitap etmiyor, daha çok geliştirilmesi gerekiyor. Şu anda 34 durak var, belki 50 durak daha inşa edilirse, tramvay kentin önemli bir bölümünü kapsama alanına almış olacak..
Hızı da şu şekilde: Çarşı-Otogar arasındaki sekiz duraklık mesafeyi genelde onsekiz dakika civarında gidiyor..
Hızı da şu şekilde: Çarşı-Otogar arasındaki sekiz duraklık mesafeyi genelde onsekiz dakika civarında gidiyor..