esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"
-
- Abonman
- Mesajlar: 20
- Kayıt: 10 Ara Çrş, 2008 16:11
Mevcut hatlardan sehrin kuzey batisi (Batikent) ile guney dogusuna uzatmalar dusunuluyor(du). Ben planlanan kisimi haritada isaretlemeye calistim. Eskisehirin genisleme yonundeki uc bolgelerine uzatma dusunulmus.
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 19727&z=13
Aslinda yeni hatlarda calisacak vagon setleri de geldi zira o vakte kadar bitirilmesi on gorulmustu. Nasip olamadi.
2009 butcesinden bu is icin '1' TL ayrilmis durumda.
Yapilirsa dunyanin en ucuc hatti olacak
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 19727&z=13
Aslinda yeni hatlarda calisacak vagon setleri de geldi zira o vakte kadar bitirilmesi on gorulmustu. Nasip olamadi.
2009 butcesinden bu is icin '1' TL ayrilmis durumda.
Yapilirsa dunyanin en ucuc hatti olacak
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bütün dünyada olduğu gibi, tek taraf kapılı ve bir vatman mahalli tramvayları kullanan bir şebekede, bir tramvay hattının sondurağında bir dönemeç olur. Yani evet, bir nevi U dönüşü, daha iyisi, O dönüşü.
Bazı kentlerde ikisi de olabilir. Freiburg'ta meselâ genelde sonduraklar triyajlı olur. Ama Zähringen ve Günterstal sondurakları ikisi de 2 numaralı hattın sondurağı, basit bir ray. O yüzden, ister istemez, o hatta iki kafalı araçlar gerekir. Durakların konumu yüzünden de bu değişemez. Günterstal değişemez. Zähringen bir gün uzatılacak, o değişse de, Güntertal'ı başka türlü yapmak imkânsız. Tüm geri kalan sonduraklar triyaj alanına sahip. Ama ... şehir merkezinde durup geri giden araçlar da dönemeçsiz geri gitmek zorunda. O yüzden, Freiburg'ta neredeyse tüm sonduraklar tek mahalli araçlara elverişli olsa da, bütün araçlar "iki kafalı" yeni Combino'lar dahil olmak üzere. İlginç. Çünkü Postdam şehri meselâ aynı araçları tek kafalı işletiyor, her yeri ve her şeyi %100 triyaj alanıyla hâllediyor.
B. Alabay
Bazı kentlerde ikisi de olabilir. Freiburg'ta meselâ genelde sonduraklar triyajlı olur. Ama Zähringen ve Günterstal sondurakları ikisi de 2 numaralı hattın sondurağı, basit bir ray. O yüzden, ister istemez, o hatta iki kafalı araçlar gerekir. Durakların konumu yüzünden de bu değişemez. Günterstal değişemez. Zähringen bir gün uzatılacak, o değişse de, Güntertal'ı başka türlü yapmak imkânsız. Tüm geri kalan sonduraklar triyaj alanına sahip. Ama ... şehir merkezinde durup geri giden araçlar da dönemeçsiz geri gitmek zorunda. O yüzden, Freiburg'ta neredeyse tüm sonduraklar tek mahalli araçlara elverişli olsa da, bütün araçlar "iki kafalı" yeni Combino'lar dahil olmak üzere. İlginç. Çünkü Postdam şehri meselâ aynı araçları tek kafalı işletiyor, her yeri ve her şeyi %100 triyaj alanıyla hâllediyor.
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Kesinklikle katılıyorum. Bir "ağ" mantığı içinde yapılmış. Hatlar Çarşı'da tümleşiyor. 4 kola yayılıyor. Acaba güzergah etüdlerini hangi firma yaptı. Sonuç çok güzel çıkmış. Büyükerşene'e helal olsun. İstanbul'da böyle bir mantık yok. Acaba sorun AKPARTİ ekolünde mi demeden edemiyoruz? Onlar neden böyle hatlar planlayamadılar. Her planladığı hatlar tek dal metro hattı. Başka yok.alabay yazdı:Türkiye'de gördüğüm EN düzgün, modern ve güzel tramvay projesi! Sanki başka bir dünyadan.
B. Alabay
Bravo Eskişehir. Sloganı da "şehir eskişehirdir" miş. Cuk oturan bir şey. 2 senedir eşime İstanbul tramvaylarını sevdiremedim Eskişehir'e bi gittik hastası oldu
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bunun partiyle alâkası yok. Bu kafayapısı. İstanbullu genelde modern, açık, metropoliten bir halk. Haha! Bu İstanbullu herhâlde ölüp gitti. İstanbul deyince, bugün macera olsa da, çok abuk subuk sistemsizlik akla geliyor bence. Antalya da artık öyle ... Ankara ve İzmir öyle değiller. Eskişehir de işte kültürlü. nedenini bilmiyorum. Bir sebebi olmalı herhâlde. Öyle ki, başta bir kaç aklı başında insan olursa, aşağı doğru da böylece dallanırsa, sistem hemen kurtarılır. Ama İstanbul'da galiba sistem falan kalmadı. Yani, şehircilik, belediyecilikte sakatlık var. Ki, Topbaş gibi birisi bu işi çok iyi beceremez mi? Bence şehircilikten anlıyordur, yani onun gibi bir eleman baştayken bile olmaması ... çok garip!
B. Alabay
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla Kadir Bey' i az çok bende severim, bunun sebebi de yaptığı işlerde artıları fazla görmemden kaynaklanıyor, ama maalesef kendisinin bir mimardan daha çok bürokrat olduğunu düşünüyorum, işte bu düşünce yapısı ve belediyelerin kendi içinde ki danışman, yardımcı, başkan falan filan görevlerinde bulunanların sadece bürokrasi ve siyaset içerikli insanlar olması işlere sekte vuruyor, yoksa katılıyorum Yüksek Mimar bir belediye başkanı kentini daha iyi tanıyarak daha iyi çözümler üretebilmelidir, ama belki de İstanbul' da olmuyor?
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1593
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1593
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Bir de muhteşem park var içinde buharlı tren bile çalışıyor:
"Sazova Bilim Kültür Sanat Parkı"
ve de "Esbot"Porsuk tekneleri:
Estram biletleri:
daha resimler var onlar da artık yarına
estram tıklım tıkıl oluyor bu yanda kapı yok bazen bu zorluk çıkarıyor.
bu resim de estram sitesinden, çok hoş çekilmiş ...
"Sazova Bilim Kültür Sanat Parkı"
ve de "Esbot"Porsuk tekneleri:
Estram biletleri:
daha resimler var onlar da artık yarına
estram tıklım tıkıl oluyor bu yanda kapı yok bazen bu zorluk çıkarıyor.
bu resim de estram sitesinden, çok hoş çekilmiş ...
En son kemal tarafından 07 Ara Pzt, 2009 14:30 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.