esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1588
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1588
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ülkemizde yakalanmış olan demiryolu rüzgarında kent içi demiryolu sistemleride ufak bir gaz almış durumda, bana göre bir tramvay ağı kurma konusunda başarılı bir girişimde bulunmuş olan Eskişehir de yine tramvay ile ilgili bir takım güzel haberler var, bakalım umarım bu girişim hüsran ile sonuçlanmaz çünkü Eskişehir belediyesi bu işleri kendi yağında kavrularak halletmeye çalışıyor ama maalesef kavrulacak yağda pek yok gibi, bekleyelim ve iyi sonuçlanmasını dileyelim.
http://www.rayturk.net/?p=18591
Bu arada bir de ilave, EsTram şebekesi 6 ncı yılınıd da doldurmuş, bu da güzel bir haber, 6 yıldır biraz sessiz sedasız gibi görünsede sağlam bir şekilde çalışıyor
http://www.eskisehir-bld.gov.tr/haber_d ... sim_id=163
http://www.rayturk.net/?p=18591
60 km lik ray alımı iyi rakam, çift hatta 30 km yapar, hadi bunların bir kısmı mevcutlar için bakım onarıma yedek desek yine de fena değil, hatların hangi güzergahlarda uzatılmasının düşünüldüğü hakkında da biraz araştıralım bakalım bir şeyler bulursak tabii ki siteye koyacağız.Büyükşehir Belediyesi, üç yıldan beri Devlet Planlama Teşkilatı tarafından Devlet Yatırım Programı’na alınmayan Estram Hatları’nın uzatılması Projesi’ni gerçekleştirebilmek için, Hazine Kefaletli Devlet Kredisi olmaksızın doğrudan kendisi parça parça da olsa iç ve dış borçlanma yoluna başvurma durumunda kaldı. Uzunca bir süreden beri meclisten bu yönde aldığı yetkilere istinaden dış borç arayan Büyükşehir Belediyesi, araçları hazır olan yeni tramvay hatlarının rayları için temin ettiği dış kredi ile uluslar arası katılımlı ray temini ve teslimi ihalesini gerçekleştirdi.
60 bin 270 metrelik yeni ray temini ve teslimini öngören ihaleye tek katılımcı olarak giren İspanyol Arcelormittal Espana Firması 3 milyon 136 bin 926 euro 60 cent’lik teklif sundu. Katılımcı firmanın ihale dokümanları, noter, basın ve dış bankaların temsilcisi huzurunda açılarak, İhale Komisyonu Başkanlığı tarafından tek tek incelendi.
Komisyon Başkanı Selahattin Arpacı yaptığı açıklamada ihale evraklarının komisyon tarafından tekrar inceleneceğini ve ardından onay için Avrupa Yatırım Bankası’na gönderileceğini ve bankanın onayının ardından firma ile sözleşme imzalanacağını açıkladı.
Ardından Raylar parti parti ithal edilecek ve yeni hatların yapım işleri için gerekli kredi de temin edildiği takdirde 2011 yılında inşaatlara başlanabilecek.
Bu arada bir de ilave, EsTram şebekesi 6 ncı yılınıd da doldurmuş, bu da güzel bir haber, 6 yıldır biraz sessiz sedasız gibi görünsede sağlam bir şekilde çalışıyor
http://www.eskisehir-bld.gov.tr/haber_d ... sim_id=163
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
60 km ray çifthatlı olarak 15 km hat yapmaz mı? sanırım 4'e bölmemiz gerekiyor.60 km lik ray alımı iyi rakam, çift hatta 30 km yapar,
Diğer taraftan Yılmaz Büyükerşen'i hayranlıkla takip ediyorum. Gerçekten işini bilen bir belediye başkanı. Sınırlı bir bütçeyle Eskişehir'de harikalar yarattı. Bir de İstanbul gibi bir bütçe sayın Büyükerşen'de olsaydı neler yapardı kimbilir.
Yeni yapılacak 15km hat şimdiden hayırlı olsun. 3-4 yıl içerisinde Eskişehir 30km tramvay hattına sahip olacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Doğru yahu, benim kafa hangi dağlarda dolaşıyorsa artık, sağolasın düzeltme için 15 km yapar haklısın. Hayal gördüm herhalde bir an.
Gerçi haberlerde inşaat için onay verilmediği gibi bir şeyler yazıyor, daha doğrusu DPT tarafından yatırım planına alınmadığı için krediyide kendileri bulmak zorundalar bu konuda işlerinin biraz zor olduğunu düşünüyorum, ama 4-5 yıl içerisinde eğer böyle bir hattı hizmete açabilirlerse bu çok büyük bir başarı olur bence.
Gerçi haberlerde inşaat için onay verilmediği gibi bir şeyler yazıyor, daha doğrusu DPT tarafından yatırım planına alınmadığı için krediyide kendileri bulmak zorundalar bu konuda işlerinin biraz zor olduğunu düşünüyorum, ama 4-5 yıl içerisinde eğer böyle bir hattı hizmete açabilirlerse bu çok büyük bir başarı olur bence.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Hükümet Büyükerşen'i aşağı çekmek için sürekli zorluk çıkarıyor ama umarım Eskişehir halkı buna karşılık başkanlarına daha çok sahip çıkar. Günümüz Türkiye'sinde çalışan bir tane başkanımız var onu da kaybetmeyelim.Gerçi haberlerde inşaat için onay verilmediği gibi bir şeyler yazıyor, daha doğrusu DPT tarafından yatırım planına alınmadığı için krediyide kendileri bulmak zorundalar bu konuda işlerinin biraz zor olduğunu düşünüyorum, ama 4-5 yıl içerisinde eğer böyle bir hattı hizmete açabilirlerse bu çok büyük bir başarı olur bence.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Eskişehir' i görmeyi istedim ama kısmet olmadı, anlatılanlar üzerinden bakarsak söyledikleriniz destekleniyor ve zaten başarılı bir yönetim olmasa kentin halkı başkanı değiştirirdi, ben belediyecilikte partizanlığa karşıyım ama maalesef önüne geçilemiyor, iş yapan adamı takdir etmek lazım. Bu arada bahsi geçen uzatmalar ile ilgili bir iki ip ucu, yukarıda dediğim gibi kenti bilmediğim için bir yorum yapamıyorum güzergahlar hakkında
http://www.rayturk.net/?p=2347
http://www.rayturk.net/?p=2347
Bu haberde, daha önce sipariş edilmiş araçlarında geldiğinden bahsediliyor, bu alım ile ilgili bilgi varmı hiç kimsede, Mehmet yukarıdaki haberi vermişsin abi, araçlar ile ilgili bir şeyler varmı?Büyükşehir Belediyesi 16 kilometrelik mevcut Estram hattına ilave hatlar yapılması ve Estram’ın üç yeni bölgeye daha uzatılması konusundaki çalışmalarını da sürdürmektedir.
Prof. Dr. Yılmaz Büyükerşen, Tramvayın Emek- 71 Evler, Batıkent, Çamlıca, Yenikent ve Çankaya Bölgeleri’ne götürülmesi için hazırladığı projeyi, 2008 yılı yatırım programına alınması için Devlet Planlama Teşkilatı’na sunmuş ancak proje yatırım programına alınmamıştır. Bir taraftan yeni hatlarda çalıştırılmak üzere siparişi daha önce verilen yeni tramvaylar birer birer Eskişehir’e getirilirken, bir taraftan da Başkan Büyükerşen, Estram’ı yeni bölgelere götürecek projeyi yaşama geçirmek için çalışmalarına yoğun şekilde devam etmektedir.
Yeni Tramvay hattının yapımı için ray alım ihalesi geçtiğimiz günlerde yapılmıştır.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Yeni yapılacak hatları daha önce bir arkadaş göstermişti. (2. sayfada)
Yeni araç konusuna gelirsek, belediye yeni hatlarda çalıştırmak için yanılmıyorsam 3 tane daha aynı tramvaylardan almıştı. Benim aklıma takılan 15 km ilave için 3 yeni araç çok az gibi geliyor. Belki daha sonra bu 3 araca ilave yapılmıştır.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
araçlarım var diyordu adam. mevcut hattın uçlarına ekleneceği için aynı araçlar kullanılabilir sanırım.Bu haberde, daha önce sipariş edilmiş araçlarında geldiğinden bahsediliyor, bu alım ile ilgili bilgi varmı hiç kimsede, Mehmet yukarıdaki haberi vermişsin abi, araçlar ile ilgili bir şeyler varmı?
artı olarak estramda hatların uçlarında loop vardı. yeni durumda ne olacak? loopların bir yanı iptal mi olmalı? yoksa lop lop mu işletirler?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
lop lop işler bir sorun yok yukarıdaki linkteki haritada gördüğüm kadarı gösterilen uzatma zaten tek hat üzerinden o mahalleyi ya da bölgeyi ring şeklinde dönüyor, dolayısı ile orada gocamaaannn bir lop var hadi şuna bildiğimiz adı ile armut bölgesi diyelim, eskiside iptal olmaz, pik saatlerde yarım parkur işletmek için kullanılabilir.
15 km. lik uzatma için kaç araç gerekir, valla düşünüyorum düşünüyorum yaklaşık 12 km lik T1 de 55 araç vardı, hadi bunun 52 si yani 26 set seferde olsun aynı anda, dolayısı ile İstanbul gibi sık frekansta daha doğrusu yoğunlukta çalışacak ise demek ki nerden baksak 50 araç lazım 15 km lik hat için, tabii şu var 60 km ray satın alınmış ama dediğimiz gibi /4 yapıp 15 km tramvay hattı daha yapılacak diyebilir miyiz? Sende varmı Mehmet kaç km yapmayı planladıkları bilgisi? Varsa ona göre tahmini bir araç hesabı yapabiliriz. Yanlız şimdi kafadan düşündüm 30km/s ortalama işletme hızı ile ve 5 dk. frekansında 6 set yeter gibi.
15 km. lik uzatma için kaç araç gerekir, valla düşünüyorum düşünüyorum yaklaşık 12 km lik T1 de 55 araç vardı, hadi bunun 52 si yani 26 set seferde olsun aynı anda, dolayısı ile İstanbul gibi sık frekansta daha doğrusu yoğunlukta çalışacak ise demek ki nerden baksak 50 araç lazım 15 km lik hat için, tabii şu var 60 km ray satın alınmış ama dediğimiz gibi /4 yapıp 15 km tramvay hattı daha yapılacak diyebilir miyiz? Sende varmı Mehmet kaç km yapmayı planladıkları bilgisi? Varsa ona göre tahmini bir araç hesabı yapabiliriz. Yanlız şimdi kafadan düşündüm 30km/s ortalama işletme hızı ile ve 5 dk. frekansında 6 set yeter gibi.