esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"

bilalunal
Abonman
Mesajlar: 20
Kayıt: 10 Ara Çrş, 2008 16:11

Mesaj gönderen bilalunal » 23 Eyl Çrş, 2009 17:23

Mevcut hatlardan sehrin kuzey batisi (Batikent) ile guney dogusuna uzatmalar dusunuluyor(du). Ben planlanan kisimi haritada isaretlemeye calistim. Eskisehirin genisleme yonundeki uc bolgelerine uzatma dusunulmus.

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 19727&z=13

Aslinda yeni hatlarda calisacak vagon setleri de geldi zira o vakte kadar bitirilmesi on gorulmustu. Nasip olamadi.
2009 butcesinden bu is icin '1' TL ayrilmis durumda.
Yapilirsa dunyanin en ucuc hatti olacak :lol:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Eyl Çrş, 2009 17:57

Türkiye'de gördüğüm EN düzgün, modern ve güzel tramvay projesi! Sanki başka bir dünyadan.

B. Alabay

Doğukan
Aylık Paso
Mesajlar: 45
Kayıt: 10 Ağu Pzt, 2009 20:38

Mesaj gönderen Doğukan » 23 Eyl Çrş, 2009 20:44

Eskişehir'e hiç gitmedim merak ettiğim bir şey var. Estram tramvay araçları tek yönden kapılı peki bu araçlar nasıl dönüş yapıyorlar ya da U dönüşü mü yapıyorlar?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Eyl Çrş, 2009 22:50

Bütün dünyada olduğu gibi, tek taraf kapılı ve bir vatman mahalli tramvayları kullanan bir şebekede, bir tramvay hattının sondurağında bir dönemeç olur. Yani evet, bir nevi U dönüşü, daha iyisi, O dönüşü.

Bazı kentlerde ikisi de olabilir. Freiburg'ta meselâ genelde sonduraklar triyajlı olur. Ama Zähringen ve Günterstal sondurakları – ikisi de 2 numaralı hattın sondurağı, basit bir ray. O yüzden, ister istemez, o hatta iki kafalı araçlar gerekir. Durakların konumu yüzünden de bu değişemez. Günterstal değişemez. Zähringen bir gün uzatılacak, o değişse de, Güntertal'ı başka türlü yapmak imkânsız. Tüm geri kalan sonduraklar triyaj alanına sahip. Ama ... şehir merkezinde durup geri giden araçlar da dönemeçsiz geri gitmek zorunda. O yüzden, Freiburg'ta neredeyse tüm sonduraklar tek mahalli araçlara elverişli olsa da, bütün araçlar "iki kafalı" – yeni Combino'lar dahil olmak üzere. İlginç. Çünkü Postdam şehri meselâ aynı araçları tek kafalı işletiyor, her yeri ve her şeyi %100 triyaj alanıyla hâllediyor.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Eyl Prş, 2009 08:12

alabay yazdı:Türkiye'de gördüğüm EN düzgün, modern ve güzel tramvay projesi! Sanki başka bir dünyadan.

B. Alabay
Kesinklikle katılıyorum. Bir "ağ" mantığı içinde yapılmış. Hatlar Çarşı'da tümleşiyor. 4 kola yayılıyor. Acaba güzergah etüdlerini hangi firma yaptı. Sonuç çok güzel çıkmış. Büyükerşene'e helal olsun. İstanbul'da böyle bir mantık yok. Acaba sorun AKPARTİ ekolünde mi demeden edemiyoruz? Onlar neden böyle hatlar planlayamadılar. Her planladığı hatlar tek dal metro hattı. Başka yok.

Bravo Eskişehir. Sloganı da "şehir eskişehirdir" miş. Cuk oturan bir şey. 2 senedir eşime İstanbul tramvaylarını sevdiremedim Eskişehir'e bi gittik hastası oldu :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Eyl Prş, 2009 15:22

Bunun partiyle alâkası yok. Bu kafayapısı. İstanbullu genelde modern, açık, metropoliten bir halk. Haha! Bu İstanbullu herhâlde ölüp gitti. İstanbul deyince, bugün macera olsa da, çok abuk subuk sistemsizlik akla geliyor bence. Antalya da artık öyle ... Ankara ve İzmir öyle değiller. Eskişehir de işte kültürlü. nedenini bilmiyorum. Bir sebebi olmalı herhâlde. Öyle ki, başta bir kaç aklı başında insan olursa, aşağı doğru da böylece dallanırsa, sistem hemen kurtarılır. Ama İstanbul'da galiba sistem falan kalmadı. Yani, şehircilik, belediyecilikte sakatlık var. Ki, Topbaş gibi birisi bu işi çok iyi beceremez mi? Bence şehircilikten anlıyordur, yani onun gibi bir eleman baştayken bile olmaması ... çok garip!

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eyl Cum, 2009 13:35

Valla Kadir Bey' i az çok bende severim, bunun sebebi de yaptığı işlerde artıları fazla görmemden kaynaklanıyor, ama maalesef kendisinin bir mimardan daha çok bürokrat olduğunu düşünüyorum, işte bu düşünce yapısı ve belediyelerin kendi içinde ki danışman, yardımcı, başkan falan filan görevlerinde bulunanların sadece bürokrasi ve siyaset içerikli insanlar olması işlere sekte vuruyor, yoksa katılıyorum Yüksek Mimar bir belediye başkanı kentini daha iyi tanıyarak daha iyi çözümler üretebilmelidir, ama belki de İstanbul' da olmuyor?

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Bayram şekeri gibi kent Eskişehir

Mesaj gönderen kemal » 30 Kas Pzt, 2009 23:38

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Kas Pzt, 2009 23:44

Estram' dan güncel harika resimler, bir kere daha konuşturdun yani Kemal abi :)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 30 Kas Pzt, 2009 23:54

Bir de muhteşem park var içinde buharlı tren bile çalışıyor:
"Sazova Bilim Kültür Sanat Parkı"
Resim
ve de "Esbot"Porsuk tekneleri:
Resim
Estram biletleri:
Resim
daha resimler var onlar da artık yarına :D
Resim

Resim
estram tıklım tıkıl oluyor bu yanda kapı yok bazen bu zorluk çıkarıyor.
Resim
bu resim de estram sitesinden, çok hoş çekilmiş ...
En son kemal tarafından 07 Ara Pzt, 2009 14:30 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 01 Ara Sal, 2009 00:16

Resim

Resim

Resim
En son kemal tarafından 01 Ara Sal, 2009 14:00 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Ara Sal, 2009 00:28

Enteresan, Eskişehir' de bir küçük tren var yani ha. Peki gerçek bir buharlı lokomotif mi yoksa Buharlı görünümlü Dizel miydi? :) Malum buharlının dilinden anlayacak adam bulmakta zor.

Cevapla

“Eskişehir Tramvay Hatları” sayfasına dön