esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Oca Cum, 2014 10:03

Hat numarası yazamamışlar meşelle. Alaman aklıma işlemeyooo! hemen oraya bir beşerelessed kurtarma ekibi göndermeli, tabelâ, kimlik, kitap falan.

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 17 Oca Cum, 2014 14:28

Esat yazdı:Eskişehir fotolarına yeni baktım desem kusuruma bakmazsınız dimi :) çok güzel ya, bayağı bir derli toplu görüntüsü var ortalığın, hoşuma gitti.

Esat Bey inşallah geldiğiniz de birebir görürsünüz... ;)

Yalnız resimler güzel ama sorunlarımız da yok değil !
Özellikle Ulaşım Altyapısında sorunlar çok. :(

Tramvay, Otobüs, Minibüs, Dolmuş her çeşit ulaşım aracı var ancak entegre bir sistem yok.

Tek düzenli işleyiş tramvaylarda. Yalnız onda da kapasite yetersizliği yaşıyoruz.

Diğer ulaşım araçlarımız ise kalitesiz ve düzensiz. Eskiden otobüs taşımacılığını ESULAŞ adında özel bir şirket yönetiyordu. Gerek araçlar gerek şöförler hem kaliteliydi hem de işleyiş düzenliydi.
Ancak EsBB bu düzeni dağıttı, otobüs hatlarının tamamına yakınını ÖHO'lara devretti !
ÖHO'ların düzenini de hepiniz çok iyi bilirsiniz.Araçların hali berbat, yakıt 10 numara yağ, yüksek tabanlı, şöförlerin ciddiyetsizliği...
alabay yazdı:Hat numarası yazamamışlar meşelle. Alaman aklıma işlemeyooo! hemen oraya bir beşerelessed kurtarma ekibi göndermeli, tabelâ, kimlik, kitap falan.

Esasen Eskişehir'de Tramvayın Hat Numalaraı var; ancak hem uzatma çalışmaları hemde Eskişehir Gar Geçişini Yer Altına Alma Çalışmaları yüzünden sistem çöktü gibi bir şey... :(

Yoksa işleyiş T1-T2-T3... şeklinde :wink:

Esas merak konusu; uzatma hatları tamamlandığında hatlar nasıl düzenlenecek ???
Kaç hat çalışacak ?
Hatlarda sefer aralıkları nasıl olacak ?
40.7 km raylı sistemde 31 tramvay yetecek mi ??? Bombardier'in bir tramvaya binme rekorunu kıracak mıyız ? :(

Bu sıralar vatman tarafından tramvaylar da;
"kapasite doldu, lütfen kapılara yüklenmeyin."
"kapılar kapanmıyor,lütfen kapılardan çekilin"
bu tür anonsları sık sık duymaya başladıkta !!! :(

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Oca Cum, 2014 15:54

Aslında entegre bir sistem yapsalar, şu gereksiz T harfini de düşürebilirler. Hatlar 1, 2, 3 diye gider. otobü+s hatları da 10 ile başlar. 1 ile 9 arası tramvay rezervasyonu. Aynen Freiburg işletmesi. Burada tramvaylar 1, 2, 3 ve 5. Müze hattı diye nadiren bir de bir 7 var. Otobüsler düzenli, 10, 11, 12, 14, 15W, 15G, 16, 17, 17A, 18, 19, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 31, 32, 33, 34, 35 veee 36 :-) Çak, sistem beyinde.

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 18 Oca Cmt, 2014 15:09

SSK-OTOGAR hattı Bağlar durağından; gün içerisinde...

Durağa gelen 4. tramvayın hali...
Resim

Binilebilen 6. tramvayın hali...
Resim

1000mmlik bir tramvayın yolcu taşıma kapasitelerini Eskişehir'de altüst ediyoruz diyebilirim !!! :(
10 dakikada bir gelen tramvaylar yetmiyor !
Daha uzatma hatlarımız açılmadı...
Onlar açıldıktan sonra tramvayların üstünde falan seyahat edeceğiz sanırım ! Veya kapılar açık bir şekilde !

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Oca Cmt, 2014 15:13

10 dakikada bir gelen tramvaylar yetmiyor !
10 dakika olsa olsa bir banliyö frekansı ya da hadi küccük bir kentin tram-tren seferi olabilir, tramvayda bu frekans en iyi hatta yarısı kadar olmalı, nüfus yoğun kentlerde daha bile sık, yetmemesi normal, hatlar uzadı ve araç alımı da yetersiz o zaman. Yani sizi Eskişehir de daha çok sıkış tepiş günler bekliyor diyebilirim bu bilgi ve fotolar ışığında.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Oca Cmt, 2014 15:26

Evet, iş biraz elden kaymış.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 18 Oca Cmt, 2014 15:29

Evet, iş biraz elden kaymış.
Diğer kentler gibi hükümetten destek alamıyorlar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Oca Cmt, 2014 15:32

Anatolian yazdı:
Evet, iş biraz elden kaymış.
Diğer kentler gibi hükümetten destek alamıyorlar
Tramvay konusunda kimse destek almıyor. İstanbul' un gelir durumu ile Eskişehir' i kıyaslamıyorum zaten sırf bu yüzden Eskişehir bir şey alamaz buna katılıyorum ama metro yapımı ile tramvay hattı yapımını karıştırmayalım derim. Diğer taraftan böyle bir destek söz konusu ise bence belli bir seviye kaydetmiş kentlerde tramvaylar için ya kredi ya da krediye kefillik gibi konularda destek arttırılmalıdır, Eskişehir ve Gaziantep bu konuda iyi örnekler tramvay yatırımları desteklenmeli.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 18 Oca Cmt, 2014 16:06

İzmir, Ankara ve İstanbul metro konusunda destek alıyorsa Kayseri, Samsun,Eskişehir, G.Antep vs. şehirler de tramvay konusunda destek alabilirler. Bu kentlere verilecek tramvay desteği maddi olarak daha az yük taşıyacağı gibi tramvay işlerinin kısa sürmesi nedeniyle kısa süre sonra da meyvelerini verecektir

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Oca Cmt, 2014 19:47

Toplu taşım, ulaşım alanları vergiye bağlı mı (Türkiye’de)?

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 18 Oca Cmt, 2014 22:32

10 dakika bence de uzun bir süre. Bizim (Bursa) kıytırık T1 hattımız bile cumartesi günü 10 dakika da bir çalışıyor (hafta içi ortalama 15 dakika)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Oca Cmt, 2014 23:37

O da abes, Bursa da hafta ici 15 dk!!!! Arac yoklugundan ise eyvallah ama planlama ise kotu bence

Cevapla

“Eskişehir Tramvay Hatları” sayfasına dön