15. sayfa (Toplam 18 sayfa)

Gönderilme zamanı: 08 Oca Sal, 2013 18:43
gönderen alabay
Bunu evvelden, düşünüp, tasarlayan yok mu? Aslında inanmak zor. Belki bir şey düşünmüşlerdir. Yoksa?

Gönderilme zamanı: 08 Oca Sal, 2013 21:08
gönderen Esat
ÖmerYILMAZ yazdı:İşte bizim Meydan'da da kenar platform var ancak binişler sadece sol platformda, inişler hem sağ hem solda mümkün (trenin konumuna göre)
Yani insanlar her türlü mağdur olmuyor.

Eğer Havalimanı yönüne ha uzatılırsa son makasın kullanılması oldukça zor olacak. Havalimanından gelen trenle Meydan'dan geri dönen trenin karşılaşması olası bir durum.

Keşke orta platform olsaydı Meydan durağı.
İşte benim söylemek istediğimde biraz bu idi, eğer burası SON istasyon ise hattın gidiş yönünde 2 makas bulunmalı, bir tane yine park yoluna çıkışta olsun ama perondan gidiş yönünde iki makas olmalı ki her iki yönde de perona giriş ve çıkış imkanı versin, yoksa dediğin gibi yine perondan park yoluna gidip geri dönmek zorunda kalır. Eğer tek makas ile çözüm aranıyorsa da o zaman orta peron olmalıydı seninde söylediğin gibi. Bu yüzden bir plansızlık var.

Ha, hat bir gün uzatılırsa diye bu şekilde projelendirilmişse bilemem, ama altı üstü bir tramvay hattı makası yok hat uzatılırsa falan filan diye böyle bir şeyden kaçındılarsa hata etmişler, fakat şu söylediğin şey aklıma geliyor, eski başkan görevde kalsa idi hattı uzatacaktı demiştin, belki de bunun projesi yapılmıştı, nasıl olsa da yapılacak diye normal projedeki gibi inşa edildi. Yani neden böyle olduğuna bulabildiğim tek cevap bu ama madem uzatılmıyor ve kısa vadede pek uzayacak gibi değil o zaman işletmeyi rahatlatmanında yolları aranmalı.

Gönderilme zamanı: 09 Oca Çrş, 2013 12:54
gönderen alabay
Geçenlerde bir uzaktan tanıdık Antalya’ya seyahate gitmişti. Onun orada çektiği bir kaç resmi buraya da koyabilir miyiz diye sormuştum, müsaadesini aldım. Bu resimler Thomas Heier’e ait, 2012 aralık seyahatinden, kaynakları şurası:

http://www.thomas-heier.de/Urlaub/2012/ ... index.html

Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 10 Oca Prş, 2013 18:39
gönderen Esat
Arkadaşlar elinde hem bu hattın hemde nostaljik hattın istasyon yerlerini detaylı gösteren yüksek çözünürlük çizim ya da kml, kmz gibi dosyalar olan varmı? Var ise paylaşırsanız sevinirim sitede bir projede değerlendirmek istiyorum, tabii ki katkı yapan arkadaşların ismi ile yardıma ihtiyacım var.

Gönderilme zamanı: 30 Oca Çrş, 2013 22:06
gönderen ÖmerYILMAZ
Muratpaşa

Resim

Resim

Çallı Tünele giriş

Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 30 Oca Çrş, 2013 22:17
gönderen Esat
Ömer yine güzel fotolarla ziyaret ettin :) bu arada geçenlerde bir yerlerde Antray uzatma hatları ile ilgili Antalya Belediyesinde 2013 için ödenek ayrıldığını okudum ama nerde hatırlamıyorum, böyle bir şey duydunuz mu belediye sitesine üstünkörü baktım haber olarak göremedim.

Gönderilme zamanı: 30 Oca Çrş, 2013 22:22
gönderen ÖmerYILMAZ
Raylı Sistemin geliştirilmesi diye bir kategori var ABB'nin programında, ödenek ayrılmış olarak gözüküyor ancak 2010 ve 2011'de de ödenek gözüküyor.

Bana göre bu ayrılan paralar, inşaatın borçları vb gibi şeylerle ilgili ödeme olsa gerek.

Bu arada nerede gördüyseniz o haberi benden ilham almışlardır.
Kimse o kadar detaylı şeye bakıp bulamaz o şeyi :)
Ben sosyal medya aracılıyla sormuştum onu :) Kesinliği olmayan bir haber diyebilirim. Çünkü soruma henüz cevap gelmedi, yarın bilgi edinme yoluyla başvurayım bari.

Gönderilme zamanı: 30 Oca Çrş, 2013 22:27
gönderen Esat
ÖmerYILMAZ yazdı:Bu arada nerede gördüyseniz o haberi benden ilham almışlardır.
Kimse o kadar detaylı şeye bakıp bulamaz o şeyi :)
Ben sosyal medya aracılıyla sormuştum onu :) Kesinliği olmayan bir haber diyebilirim. Çünkü soruma henüz cevap gelmedi, yarın bilgi edinme yoluyla başvurayım bari.
raytürk te bununla ilgili bir şeyler yazıyor ama geçen okuduğum yazı bu değildi, tramvay hattının geliştirilmesi için bütçe ayrıldı yazıyordu ama bulamadım şimdi nerde.

http://rayturk.net/antalya-tramvay-sist ... rildi.html

Gönderilme zamanı: 30 Oca Çrş, 2013 22:28
gönderen alabay
Bauhaus … ganz wie zu Haus :-)

Gönderilme zamanı: 30 Oca Çrş, 2013 22:33
gönderen ÖmerYILMAZ
Tam olarak sorduğum soru bu:
ABB 2013 Performans Programında Raylı Sistemin geliştirmesi için kaynak ihtiyacı olarak gösterilen 30474300 TL nereye harcanacak?

Performans Programı: http://www.antalya.bel.tr/UploadedDocum ... I_2013.pdf

Ben de biraz sert sormuşum galiba, cevap vermediler :lol:

30 milyon TL gerçekten yüksek bir mebla (benim için)

Hattın inşaatı 300 milyondan fazlaya mal olmuştu.

Gönderilme zamanı: 30 Oca Çrş, 2013 22:43
gönderen Esat
Geçenlerde gördüğüm bir tabloda tramvay için dünya geneli ortalamalarından yola çıkarak km başına maliyet 7 ile 15 milyon USD arasında gösterilmişti, tam olarak kriterler nedir orada bilmiyorum tabii bir de araç dahilmi o tabloya onu da bilmiyorum, eğer araç dahilse bizde pahalı mal olması kaçınılmaz. Ama hesabın tabanı ve tavanı üzerinden bakarsak o para ile en fazla 2,5 en az 1,2 km tramvay inşaatı yapılabilir :)

Senin verdiğin rakam ile bu hattın kilometresi 27 milyon tl ye gelmiş, yani 15 milyon dolar ki rakamı tutturuyor.

Gönderilme zamanı: 30 Oca Çrş, 2013 22:48
gönderen ÖmerYILMAZ
Önceki yönetim harcanacak paranın daha düşüğünü açıklamıştı, sonra rakamın daha yukarıda olduğu anlaşıldı.

Sizin dediğinize bakılırsa 30 trilyona sadece mevcut hattın taksitleri ödenir. :lol: