Gönderilme zamanı: 03 Oca Prş, 2013 00:31
Antalya Fatih-Raylı Sisteminin Rehabilite Edilmesi Hakkında Öneriler
Önerilerimi Fatih'ten Meydan'a doğru sırayla yazacağım.
1- Fatih durağındaki yaya geçişleri ve durağa erişim kesinlikle üst geçit aracılıyla sağlanmalı.
2-Meydan yönünden gelirken Fatih istasyonundan önce makas yapılarak gelen tramvaylar sol platforma girmeli. ( ileri gidip geri gitmek 2,5 dk zaman kaybı)
3- Kepezaltı durağındaki sinyalize hemzemin kara yolu kavşağı iptal edilmeli.
Söz konusu kavşağa Kepezaltı İstasyonu ile bağlantılı yaya üst geçidi yapılmalı.
4-Otogar Tünelinden Meydan yönüne çıkıştan itibaren Pil Fabrikasına kadar beton duvar üzerine tel çit çekilmeli.
5-Pil Fabrikası İstasyonunda karşıdan karşıya yaya geçişleri engellenerek Namık Kemal Bulvarı üzerinde yapılacak yaya üst geçidi ile raylı sisteme erişim sağlanmalı.
6-Pil Fabrikası ve Dokuma Durağı arasına beton duvar üzerine tel çit çekilmeli.
7-Pil Fabrikası ile Dokuma Durakları arasındaki Ziya Gökalp Caddesine dönüşün sağlandığı hemzemin kara yolu kavşağı kapatılmalı.
8-Dokuma Kavşağındaki hemzemin kara yolu kavşağı iptal edilerek kavşak noktasına Dokuma Tramvay Duraklarına erişimi sağlayacak üst geçit yapılmalı.
9-Dokuma Durağı ile Çallı Tüneli arasındaki Yağ Sanayi Kavşağı iptal edilmeli ( tramvay için) ve Özdilek AVM'ye geçişler için Mehmet Akif Caddesi ile Fikri Erten Caddesi arasında yaya üst geçidi yapılmalı.
10-Çallı Tünelinden Meydan yönüne çıkışta Çallı otobüs duraklarının yakınına yaya üst geçidi yapılmalı (geçen tramvay kazasının olduğu yer Vatan bulvarı)
11-Çallı Tüneli ile Emniyet Durağı arasındaki Vatan Bulvarı Emniyet Kavşağı iptal edilmeli ve Tünelle Durak arasına beton duvar üzerine çit tel çekilmeli.
12-Emniyet Durağı ile Orman Kavşağı arasına yaya üst geçidi yapılmalı ve Orman hemzemin kavşağı iptal edilerek Kepez yönüne gidecekler Kazım Karabekir Caddesi üzerinden Çallı Kavşağına yönlendirilmeli.
13-Emniyet Durağı ile Sigorta Durağı arası yine beton duvar üzerine çit tel çekilmeli.
14-Sigorta hemzemin kavşağı iptal edilerek kavşak noktasına üst geçit yapılmalı
15-Orman Kavşağı ile Sigorta Kavşağı Vatan Bulvarının sağ (batı) şeridi trafiğe kapatılmalı, sol şerit yani Kepez Yönü açık kalmalı.
16-Sigorta Durağı ile Şarampol Durağı arasındaki Tonguç hemzemin kavşağı kapatılmalı ve kavşak noktasına yaya üst geçidi yapılmalı.
17-Şarampol Durağı ile Muratpaşa Durağı arasındaki Şarampol Caddesi iki yönlü olarak taşıt trafiğine kapatılmalı ve raylı sistem hattına yayaların girmemesi için cam korkuluklar yapılmalı. Şarampol caddesi yayalaştırılmalı.
18-Şarampol 1 ve 2 alt geçitlerinin bulunduğu Şarampol (Nokta Oteli) Kavşağı hemzemin olarak kullanılmaya devam edilmeli. Taşıtlar için sola ve sağa dönüşler kaldırılmalı.kaldırılmalı.
19-Muratpaşa Durağı ile irtibatlı olacak şekilde Şarampol Caddesine hizalı yaya üst geçidi yapılmalı.
20-Muratpaşa Durağıdan sonra Meydan yönünde Kapalı Yol girişindeki Milli Egemnlik Caddesine bağlantıyı sağlayan hemzemin kavşak kaldırılarak buraya yaya üst geçidi yapılmalı.
21-Muratpaşa ve İsmetpaşa Durakları arasında cam korkuluk yapılmalı.
22-İsmetpaşa Durağına girmeden Valilikten Doğu Garajına bağlantıyı sağlayan hemzemin kavşak kaldırılarak bu noktaya yaya üst geçidi yapılmalı.
23-İsmetpaşa Durağının sağındaki taşıt yolu iptal edilerek Valilikten Atatürk Caddesine Bağlantı Kale Kapısından sağlanmalı.
24-İsmetpaşa Durağının ardından Dönerciler Çasrşısının karşısına yaya üst geçidi yapılmalı.
25-İsmetpaşa ve Doğu garajı durakları arasında cam korkuluk uygulaması yapılmalı.
26-Merkez Bankası önündeki hemzemin kavşak kaldırılmalı.
27-Doğu garajında Aliçentinkaya Caddesinde taşıt trafiği iptal edilmeli ve Doğu Garajı durağı ile bağlantılı olarak cadde üzerinde yaya üst geçidi yapılmalı.
28-Cebesoy-F.Altay caddeleri arasındaki Doğu garajı hemzemin kavşağı kullanılmaya devam edilmeli.
29-Doğu Garajı ve B.Onat durakları arasında yine cam korkuluk uygulaması yapılmalı.
30-B.Onat hemzemin kavşağı raylı sistem üzerinden geçişler iptal edilmeli. Ancak raylı sistem haricinde kavşak kullanılmaya devam edilmeli.
31-B.Onat durağına erişimi sağlayacak yaya üst geçidi yapılamlıdır.
32-B.Onat-Meydan durakları arasında beton duvar üzerine tel çit çekilmeli.
33-Meydan Durağına girmeden önceki Ali Çetinkaya Caddesinin sonu ile Aspendos Bulvarının sonunda yer alan hem zemin kavşak şu aşamada iptal edilemeyeceği için kullanılmaya devam edilmeli.
34-Söz konusu kavşağın olduğu noktanın Meydan durağı kısmına yaya üst geçidi yapılmalı.
35-Meydan durağının devamındaki makas mekanizmasının etrafı ve hattın son kısmı da beton duvar üzerine tel çit çekilmeli.
36-Meydan durağı ile bağlantılı olarak bir ucu Meydan Aktarma Merkezinde bir ucu Aspendos Bulvarının kuzey kısmında olmak üzere yaya üst geçidi yapılmalı.
Raylı sisteme harcanacak ekstra maliyet çıakracak işler:
1 makas mekanizması
16 üst yaya üst geçidi
beton duvarlar ve üzerine tel çitler
cam korkuluklar.
Biliyorum biraz pahalıya mal olacak ama bun belediyeye önermeye çalışacağım
Daha önceden çok genel önerilerde bulunmuştum belediyeye ama takan olmamıştı yine.
Ayrıca tramvayı metro gibi kullanmak saçma ama saatte 70 km hızla gidebilen bir sistemin Şarampol'da 20 ile gitmesini hazmedemiyorum.
İyi geceler...
Önerilerimi Fatih'ten Meydan'a doğru sırayla yazacağım.
1- Fatih durağındaki yaya geçişleri ve durağa erişim kesinlikle üst geçit aracılıyla sağlanmalı.
2-Meydan yönünden gelirken Fatih istasyonundan önce makas yapılarak gelen tramvaylar sol platforma girmeli. ( ileri gidip geri gitmek 2,5 dk zaman kaybı)
3- Kepezaltı durağındaki sinyalize hemzemin kara yolu kavşağı iptal edilmeli.
Söz konusu kavşağa Kepezaltı İstasyonu ile bağlantılı yaya üst geçidi yapılmalı.
4-Otogar Tünelinden Meydan yönüne çıkıştan itibaren Pil Fabrikasına kadar beton duvar üzerine tel çit çekilmeli.
5-Pil Fabrikası İstasyonunda karşıdan karşıya yaya geçişleri engellenerek Namık Kemal Bulvarı üzerinde yapılacak yaya üst geçidi ile raylı sisteme erişim sağlanmalı.
6-Pil Fabrikası ve Dokuma Durağı arasına beton duvar üzerine tel çit çekilmeli.
7-Pil Fabrikası ile Dokuma Durakları arasındaki Ziya Gökalp Caddesine dönüşün sağlandığı hemzemin kara yolu kavşağı kapatılmalı.
8-Dokuma Kavşağındaki hemzemin kara yolu kavşağı iptal edilerek kavşak noktasına Dokuma Tramvay Duraklarına erişimi sağlayacak üst geçit yapılmalı.
9-Dokuma Durağı ile Çallı Tüneli arasındaki Yağ Sanayi Kavşağı iptal edilmeli ( tramvay için) ve Özdilek AVM'ye geçişler için Mehmet Akif Caddesi ile Fikri Erten Caddesi arasında yaya üst geçidi yapılmalı.
10-Çallı Tünelinden Meydan yönüne çıkışta Çallı otobüs duraklarının yakınına yaya üst geçidi yapılmalı (geçen tramvay kazasının olduğu yer Vatan bulvarı)
11-Çallı Tüneli ile Emniyet Durağı arasındaki Vatan Bulvarı Emniyet Kavşağı iptal edilmeli ve Tünelle Durak arasına beton duvar üzerine çit tel çekilmeli.
12-Emniyet Durağı ile Orman Kavşağı arasına yaya üst geçidi yapılmalı ve Orman hemzemin kavşağı iptal edilerek Kepez yönüne gidecekler Kazım Karabekir Caddesi üzerinden Çallı Kavşağına yönlendirilmeli.
13-Emniyet Durağı ile Sigorta Durağı arası yine beton duvar üzerine çit tel çekilmeli.
14-Sigorta hemzemin kavşağı iptal edilerek kavşak noktasına üst geçit yapılmalı
15-Orman Kavşağı ile Sigorta Kavşağı Vatan Bulvarının sağ (batı) şeridi trafiğe kapatılmalı, sol şerit yani Kepez Yönü açık kalmalı.
16-Sigorta Durağı ile Şarampol Durağı arasındaki Tonguç hemzemin kavşağı kapatılmalı ve kavşak noktasına yaya üst geçidi yapılmalı.
17-Şarampol Durağı ile Muratpaşa Durağı arasındaki Şarampol Caddesi iki yönlü olarak taşıt trafiğine kapatılmalı ve raylı sistem hattına yayaların girmemesi için cam korkuluklar yapılmalı. Şarampol caddesi yayalaştırılmalı.
18-Şarampol 1 ve 2 alt geçitlerinin bulunduğu Şarampol (Nokta Oteli) Kavşağı hemzemin olarak kullanılmaya devam edilmeli. Taşıtlar için sola ve sağa dönüşler kaldırılmalı.kaldırılmalı.
19-Muratpaşa Durağı ile irtibatlı olacak şekilde Şarampol Caddesine hizalı yaya üst geçidi yapılmalı.
20-Muratpaşa Durağıdan sonra Meydan yönünde Kapalı Yol girişindeki Milli Egemnlik Caddesine bağlantıyı sağlayan hemzemin kavşak kaldırılarak buraya yaya üst geçidi yapılmalı.
21-Muratpaşa ve İsmetpaşa Durakları arasında cam korkuluk yapılmalı.
22-İsmetpaşa Durağına girmeden Valilikten Doğu Garajına bağlantıyı sağlayan hemzemin kavşak kaldırılarak bu noktaya yaya üst geçidi yapılmalı.
23-İsmetpaşa Durağının sağındaki taşıt yolu iptal edilerek Valilikten Atatürk Caddesine Bağlantı Kale Kapısından sağlanmalı.
24-İsmetpaşa Durağının ardından Dönerciler Çasrşısının karşısına yaya üst geçidi yapılmalı.
25-İsmetpaşa ve Doğu garajı durakları arasında cam korkuluk uygulaması yapılmalı.
26-Merkez Bankası önündeki hemzemin kavşak kaldırılmalı.
27-Doğu garajında Aliçentinkaya Caddesinde taşıt trafiği iptal edilmeli ve Doğu Garajı durağı ile bağlantılı olarak cadde üzerinde yaya üst geçidi yapılmalı.
28-Cebesoy-F.Altay caddeleri arasındaki Doğu garajı hemzemin kavşağı kullanılmaya devam edilmeli.
29-Doğu Garajı ve B.Onat durakları arasında yine cam korkuluk uygulaması yapılmalı.
30-B.Onat hemzemin kavşağı raylı sistem üzerinden geçişler iptal edilmeli. Ancak raylı sistem haricinde kavşak kullanılmaya devam edilmeli.
31-B.Onat durağına erişimi sağlayacak yaya üst geçidi yapılamlıdır.
32-B.Onat-Meydan durakları arasında beton duvar üzerine tel çit çekilmeli.
33-Meydan Durağına girmeden önceki Ali Çetinkaya Caddesinin sonu ile Aspendos Bulvarının sonunda yer alan hem zemin kavşak şu aşamada iptal edilemeyeceği için kullanılmaya devam edilmeli.
34-Söz konusu kavşağın olduğu noktanın Meydan durağı kısmına yaya üst geçidi yapılmalı.
35-Meydan durağının devamındaki makas mekanizmasının etrafı ve hattın son kısmı da beton duvar üzerine tel çit çekilmeli.
36-Meydan durağı ile bağlantılı olarak bir ucu Meydan Aktarma Merkezinde bir ucu Aspendos Bulvarının kuzey kısmında olmak üzere yaya üst geçidi yapılmalı.
Raylı sisteme harcanacak ekstra maliyet çıakracak işler:
1 makas mekanizması
16 üst yaya üst geçidi
beton duvarlar ve üzerine tel çitler
cam korkuluklar.
Biliyorum biraz pahalıya mal olacak ama bun belediyeye önermeye çalışacağım
Daha önceden çok genel önerilerde bulunmuştum belediyeye ama takan olmamıştı yine.
Ayrıca tramvayı metro gibi kullanmak saçma ama saatte 70 km hızla gidebilen bir sistemin Şarampol'da 20 ile gitmesini hazmedemiyorum.
İyi geceler...