ant-T.04:02 » T1 Fatih-EXPO/Havalimanı Tramvay Hattı

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 03 Oca Prş, 2013 00:31

Antalya Fatih-Raylı Sisteminin Rehabilite Edilmesi Hakkında Öneriler

Önerilerimi Fatih'ten Meydan'a doğru sırayla yazacağım.

1- Fatih durağındaki yaya geçişleri ve durağa erişim kesinlikle üst geçit aracılıyla sağlanmalı.
2-Meydan yönünden gelirken Fatih istasyonundan önce makas yapılarak gelen tramvaylar sol platforma girmeli. ( ileri gidip geri gitmek 2,5 dk zaman kaybı)
3- Kepezaltı durağındaki sinyalize hemzemin kara yolu kavşağı iptal edilmeli.
Söz konusu kavşağa Kepezaltı İstasyonu ile bağlantılı yaya üst geçidi yapılmalı.
4-Otogar Tünelinden Meydan yönüne çıkıştan itibaren Pil Fabrikasına kadar beton duvar üzerine tel çit çekilmeli.
5-Pil Fabrikası İstasyonunda karşıdan karşıya yaya geçişleri engellenerek Namık Kemal Bulvarı üzerinde yapılacak yaya üst geçidi ile raylı sisteme erişim sağlanmalı.
6-Pil Fabrikası ve Dokuma Durağı arasına beton duvar üzerine tel çit çekilmeli.
7-Pil Fabrikası ile Dokuma Durakları arasındaki Ziya Gökalp Caddesine dönüşün sağlandığı hemzemin kara yolu kavşağı kapatılmalı.
8-Dokuma Kavşağındaki hemzemin kara yolu kavşağı iptal edilerek kavşak noktasına Dokuma Tramvay Duraklarına erişimi sağlayacak üst geçit yapılmalı.
9-Dokuma Durağı ile Çallı Tüneli arasındaki Yağ Sanayi Kavşağı iptal edilmeli ( tramvay için) ve Özdilek AVM'ye geçişler için Mehmet Akif Caddesi ile Fikri Erten Caddesi arasında yaya üst geçidi yapılmalı.
10-Çallı Tünelinden Meydan yönüne çıkışta Çallı otobüs duraklarının yakınına yaya üst geçidi yapılmalı (geçen tramvay kazasının olduğu yer Vatan bulvarı)
11-Çallı Tüneli ile Emniyet Durağı arasındaki Vatan Bulvarı Emniyet Kavşağı iptal edilmeli ve Tünelle Durak arasına beton duvar üzerine çit tel çekilmeli.
12-Emniyet Durağı ile Orman Kavşağı arasına yaya üst geçidi yapılmalı ve Orman hemzemin kavşağı iptal edilerek Kepez yönüne gidecekler Kazım Karabekir Caddesi üzerinden Çallı Kavşağına yönlendirilmeli.
13-Emniyet Durağı ile Sigorta Durağı arası yine beton duvar üzerine çit tel çekilmeli.
14-Sigorta hemzemin kavşağı iptal edilerek kavşak noktasına üst geçit yapılmalı
15-Orman Kavşağı ile Sigorta Kavşağı Vatan Bulvarının sağ (batı) şeridi trafiğe kapatılmalı, sol şerit yani Kepez Yönü açık kalmalı.
16-Sigorta Durağı ile Şarampol Durağı arasındaki Tonguç hemzemin kavşağı kapatılmalı ve kavşak noktasına yaya üst geçidi yapılmalı.
17-Şarampol Durağı ile Muratpaşa Durağı arasındaki Şarampol Caddesi iki yönlü olarak taşıt trafiğine kapatılmalı ve raylı sistem hattına yayaların girmemesi için cam korkuluklar yapılmalı. Şarampol caddesi yayalaştırılmalı.
18-Şarampol 1 ve 2 alt geçitlerinin bulunduğu Şarampol (Nokta Oteli) Kavşağı hemzemin olarak kullanılmaya devam edilmeli. Taşıtlar için sola ve sağa dönüşler kaldırılmalı.kaldırılmalı.
19-Muratpaşa Durağı ile irtibatlı olacak şekilde Şarampol Caddesine hizalı yaya üst geçidi yapılmalı.
20-Muratpaşa Durağıdan sonra Meydan yönünde Kapalı Yol girişindeki Milli Egemnlik Caddesine bağlantıyı sağlayan hemzemin kavşak kaldırılarak buraya yaya üst geçidi yapılmalı.
21-Muratpaşa ve İsmetpaşa Durakları arasında cam korkuluk yapılmalı.
22-İsmetpaşa Durağına girmeden Valilikten Doğu Garajına bağlantıyı sağlayan hemzemin kavşak kaldırılarak bu noktaya yaya üst geçidi yapılmalı.
23-İsmetpaşa Durağının sağındaki taşıt yolu iptal edilerek Valilikten Atatürk Caddesine Bağlantı Kale Kapısından sağlanmalı.
24-İsmetpaşa Durağının ardından Dönerciler Çasrşısının karşısına yaya üst geçidi yapılmalı.
25-İsmetpaşa ve Doğu garajı durakları arasında cam korkuluk uygulaması yapılmalı.
26-Merkez Bankası önündeki hemzemin kavşak kaldırılmalı.
27-Doğu garajında Aliçentinkaya Caddesinde taşıt trafiği iptal edilmeli ve Doğu Garajı durağı ile bağlantılı olarak cadde üzerinde yaya üst geçidi yapılmalı.
28-Cebesoy-F.Altay caddeleri arasındaki Doğu garajı hemzemin kavşağı kullanılmaya devam edilmeli.
29-Doğu Garajı ve B.Onat durakları arasında yine cam korkuluk uygulaması yapılmalı.
30-B.Onat hemzemin kavşağı raylı sistem üzerinden geçişler iptal edilmeli. Ancak raylı sistem haricinde kavşak kullanılmaya devam edilmeli.
31-B.Onat durağına erişimi sağlayacak yaya üst geçidi yapılamlıdır.
32-B.Onat-Meydan durakları arasında beton duvar üzerine tel çit çekilmeli.
33-Meydan Durağına girmeden önceki Ali Çetinkaya Caddesinin sonu ile Aspendos Bulvarının sonunda yer alan hem zemin kavşak şu aşamada iptal edilemeyeceği için kullanılmaya devam edilmeli.
34-Söz konusu kavşağın olduğu noktanın Meydan durağı kısmına yaya üst geçidi yapılmalı.
35-Meydan durağının devamındaki makas mekanizmasının etrafı ve hattın son kısmı da beton duvar üzerine tel çit çekilmeli.
36-Meydan durağı ile bağlantılı olarak bir ucu Meydan Aktarma Merkezinde bir ucu Aspendos Bulvarının kuzey kısmında olmak üzere yaya üst geçidi yapılmalı.

Raylı sisteme harcanacak ekstra maliyet çıakracak işler:

1 makas mekanizması
16 üst yaya üst geçidi
beton duvarlar ve üzerine tel çitler
cam korkuluklar.

Biliyorum biraz pahalıya mal olacak ama bun belediyeye önermeye çalışacağım
Daha önceden çok genel önerilerde bulunmuştum belediyeye ama takan olmamıştı yine.

Ayrıca tramvayı metro gibi kullanmak saçma ama saatte 70 km hızla gidebilen bir sistemin Şarampol'da 20 ile gitmesini hazmedemiyorum. :lol:

İyi geceler...

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 03 Oca Prş, 2013 00:58

Bir de Antrayın izole kısmından kısa bir video paylaşayım.
Kepezaltından sonra Fatih'e doğru giderken...

http://www.youtube.com/watch?[b]feature ... detailpage&[/b]v=CdvFP6SZSMA

Nasıl video eklenir beceremedim :)


Not: Youtube videolarının içerik ve player uzantılı linkleri sağ üstteki Youtube tag ı içine alınca çalışmıyor, direkt youtube linki ise alıntı yapar gibi linki seçip mesaj yazma sayfasında sağ üstteki YouTube butonuna tıklanınca gösteriyor. Mesela yukarıdaki linki şu hale getirmek gerekiyor

http://www.youtube.com/watch?v=CdvFP6SZSMA

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Oca Prş, 2013 01:32

Ömer yine iyi bir çalışma ortaya koymuşsun, kendi adıma Antalya'yı tanımadığım için yorum yapamamak ya da katkıda bulunamamaktan dolayı özür dilerim, ciddiyim bu konuda.

Diğer taraftan hattın rehabilitesi muhakkak gerekiyordur ama senin önerin nerede ise tamamen izole bir sistem haline getirmek, o zaman bunun adına rehabilitasyon değil de tramvayı bir üst kapasiteye çıkarmak anlamına geliyor, yani peronlarıda uzatıp 3 vagonlu çalışsın derim, evet izole sistemlere hayır demedim ama bu derecede izole de düşünmemiştim :) ben hala sarı çizgi yeterli diyorum, oto kontrol insanlar alışsınlar bu medeni taşım aracının yoluna girmemeye :D

Diğer taraftan tramvayda bahsettiğin hız pek mümkün değil, ortalama 50km/s işletme hızı bile yoktur, şimdi Başar yok ama Almanya'nın cehenneminin dibinde giden var deyip beni gece vakti ayar edecek ama sen ona aldırma, onun bahsettikleri orman içinde giden tramvaylar 100 yapsa kime ne, ben İstanbul'da 50 yapan makinistler tanıdım ama o 50 ile giderken hakikatten besmele çekmek zorunda kalınıyor çünkü riskli, gerek yok tramvay denilen şeyin ortalama işletme hızı 30km/s dir, bazı yerlerde 50 ye çıkar bazı yerlerde 20 ile gider, gitmek zorundadır. Ama bahsettiğin gibi tamamen izole bir sistem haline getirilebilirse ona bir şey diyemem, fakat o maliyetede belediye girmez, önerini yaz ulaştır bakalım en azından İBB nin bize yaptığını yapmayıp kibarcada olsa bir cevap verirler diye ümit ediyorum :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Oca Prş, 2013 03:15

Ne yok aması lan :-) Ortalama dediğinden doğrudur. Ve evet, izole yollardan 50 km/h olur. O yüzden buralarda belki ortalama da biraz daha hızlıdır, ama genel olarak tramvay tramvay ise (ve tren değilse) 50 km/h üstü pek gidemez galiba. Tramtrain belki 100 km/h da yapar, o başka. Ama bu şimdi önemli değil galiba. Gece ve cehennemin dibi dedin de :lol:

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 03 Oca Prş, 2013 09:53

tamamen izole bir sistem haline getirmek
Benim cam korkuluk önerdiğim yerlerden millet üzerinden atlayarak gene girer, oralarda 30 km ile gitmesi gerekebilir.
o zaman bunun adına rehabilitasyon değil de tramvayı bir üst kapasiteye çıkarmak anlamına geliyor
Metramvay :lol:
peronlarıda uzatıp 3 vagonlu çalışsın derim
Bu iş çok daha zor olur.
Çallı ve Otogar istasyonları yer altında, uzatmaya müsait değil.
Normal istasyonların yarısına yakınında da uzatmaya elverişli alan yok.

Ayrıca bir şey sormak istiyorum 2'li set çalışması için sizce "yeterli yolcu yoğunluğu" beklenmeli mi? Antalya Ulaşım AŞ'ye sormuştum, yeterli yolcu yoğunluğu olmadığı için tekli set çalıştırıyoruz demişlerdi.
ben hala sarı çizgi yeterli diyorum
Burası Türkiye, insanları bıraksan rayları sökerler, hiç üşenmeden :)
Diğer taraftan tramvayda bahsettiğin hız pek mümkün değil, ortalama 50km/s işletme hızı bile yoktur
Ben işletme hızını farklı kesimlere göre vereyim (en yüksek yapılan hızlar)
Fatih-Otogar arası 69 km (70 hız limiti)
Otogar-Pil Fabrikası 50
Pil Fabrikası-Çallı 40
Çallı-Emniyet-30-40
Emniyet-Şarampol 40-50
Şarampol-Muratpaşa 30
Muratpaşa-İsmetpaşa 20
İsmetpaşa-Doğu garajı 20
Doğu Garajı-B.onat 30-40
B.onat-Meydan 40-50

Tramvaylar çift kabinli. Kabinlerden tramvayın yaptığı hızı görebiliyoruz.
70 hız limiti bunu geçemiyorlar, 90 km'ye kadar hız kapasitesi var.
Zaten şehir içinde hız limiti 70 sanırım.
Ama bahsettiğin gibi tamamen izole bir sistem haline getirilebilirse ona bir şey diyemem
Zaten Otogar-Fatih arası hattın çoğu izole, beton duvar üzerine tel çit var.
Oluk ray değil, demir yolu tipi ray beton traversler üzerine döşeli.

Aşağıdaki linkteki videoyu izlerseniz ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız


http://www.youtube.com/watch?v=CdvFP6SZSMA
fakat o maliyetede belediye girmez
Yeni belediye yönetimi hattı yer altına almak için araştırma yapmıştı, çok pahalı diye vazgeçmişlerdi. Onlara benden daha ucuz bir yöntem. :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Oca Prş, 2013 11:08

Ayrıca bir şey sormak istiyorum 2'li set çalışması için sizce "yeterli yolcu yoğunluğu" beklenmeli mi? Antalya Ulaşım AŞ'ye sormuştum, yeterli yolcu yoğunluğu olmadığı için tekli set çalıştırıyoruz demişlerdi.
Bence beklenmeli, diğer türlü işletme maliyeti yükseliyor ikinci vagon boşuna gidiyor ise boşuna da enerji çekiyor ve bildiğim kadarı ile ülkemizde işletmelere elektrikte sübvansiyon yok, dolayısı ile tek araç göndermek doğal olarak daha cazip, işletmeci olsam bende öyle yapardım :) hattın yolcu sayısı artışı nasıl ona göre bir karar vermişlerdi belki, yani bir yükseliş yaşanır sonrasında ise hatta yeni ilaveler yapılmıyor ise (ya da bağlantılı başka raylı sistemler) yolcu sayısı genellikle aynı kalır ya da çok küçük rakamlar ile yükselir, bir artış ihtimali olsa gelecek yolcuyu çekmek için 2. vagon ekli çalıştırılabilir, ne kadar ferah o kadar yolcu, genel olarak varmı bilmiyorum ama kent içi raylı sistemde bir hat kurduğunuzda kendi yolcu potansiyelini oluşturuyor ve sistem geliştirildikçede kapasitesi artıyor, bu bilimsel bir gerçekmi bilmiyorum ama bu şekilde çok profesyonelden duydum ve öyle olduğunuda İstanbul'da gördüm.

Videoları kahvaltıdan sonra izleyeceğim :) önceki mesajım kör atışı idi, eğer gerçekten dediğin gibi hızlara çıkıyorlarsa iyiymiş Antray :)

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 03 Oca Prş, 2013 12:19

Yolcu sayısı daha ne kadar artacak ki :)

Belediye, 2011'de düzenlediği hatlar sayesinde yolcu sayısı 100 kat arttı. Eskiden boş gidip gelen tramvaylar, artık günün çoğu saati dolu oluyor. Bazen ben de bıkıyorum kalabalıktan.

Geçen sene izdiham yaşanıyordu, biraz olsun bu durum düzeldi ancak yeterli tramvay olmadığı için ek sefer yapılamıyor bunun için şehir merkezine hatlar uzatılarak tramvayda yaşanan izdiham ortadan kalktı.

Ama şunu söyleyebilirim, tramvaylar olması gerektiği kadar yolcu taşıyor.
Yılbaşı günü 1 Ocakta sabah saat 10 gibi tramvayın tüm koltukları doluydu, ayakta da insanlar vardı.

Meydan'dan Fatih yönüne giden tramvaylar çok daha dolu oluyor, tıklım tıklım diyebilirim.

Aslında 2'li set çalıştırılmasını önerirken ben hepsi 2'li set olsun demedim.
Öyle olursa 15 dk da bir tramvay zor çalışır.
birkaç tramvay 2'li set olarak çalışsın demiştim. Örnek Kayseray...

Mesela 1 numaralı tramvay tekli set 2 numaralı tramvay 2'li set 3 numaralı tekli set;

08:00 1
08:10 2
08:15 3

şeklinde bir işletme olabilir.

Keşke fazla tramvay olsaydı da hepsi 2'li set olarak çalışsaydı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Oca Prş, 2013 12:34

O zaman Antray da araç sıkıntısı var demek, yani 2 li çalıştırmama sebebi yolcunun az olması değil set sayısı azalacağı için frekansların açılması dolayısı ile yolcunun bekleme süresinin ve araç başına yoğunluğun artması, tabii ki bu durumda yolcu artışı değil aksine düşüşü bile yaşanabilir :)

Kayseray benzeri işletme önerinde iyi bence, en azından pik saatlerde. Antrayın elinde kaç araç var ve tümünü kullanıyormu normalde? Sonuçta hep mali işlere dayanıyor konu ama madem yolcu sayısı zaten iyi araçları ikili çalıştırmak için bir çalışma yapmaları lazım, bunun için araç almak gerekse de.

Diğer taraftan bir video daha izledim demin, her aracın içinde güvenlik görevlisi varmı? Bilet basmaya yardımcı oluyordu insanlara.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 03 Oca Prş, 2013 12:43

14 araç var, birkaçı yedekte, 10 civarı günlük çalışıyor, 12 de olabilir pik saatte.

2'li olursa hepsi 7 set olur bunlardan 1 tanesi yedekte olsa 6 tanesiyle işletme zor olur . Yeni araç alımı şart ancak tramvaylar sanıyorum çok pahalı, sıfır.
İpek Böceğini düşünsünler :)

Diğer taraftan bir video daha izledim demin, her aracın içinde güvenlik görevlisi varmı? Bilet basmaya yardımcı oluyordu insanlara.
O, hat ilk açıldığı zamanlar. Bilet okuyan makineler tramvaylardaydı, tam bir rezillikti açıkçası.

Önceki yönetim turnike vb sistemleri yapmadığı için geçici olarak bu yöntem kullanıldı bir süre. Sonra turnikeler takıldı. Şu anda güvenlikler duraklarda bekliyor her durakta durağın konumuna göre bir ya da 2 tane güvenlik görevlisi var.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 08 Oca Sal, 2013 16:54

Meydan'dan izlenimler...


Meydan - Hat Sonu
Resim

AntRay - Tramvay Tabelası
Resim

Son Raylı Sistem Kavşağı - Solda Makas Mekanizması
Resim

Meydan Aktarma Merkezi ve Hat Sonunda Raylardaki Demir Engeller
Resim

Resim

Meydan Son Durak

Çoğu zaman tramvaylar sol platforma girer, hattın sonuna kadar gider, makastan geri gelip sağ platforma girerdi ve fazladan 2 dk zaman kaybı olurdu.
Ama bugün bu uygulamanın olmadığını gördüm. Son durağa gelen tramvaylar, aşağıdaki 2. resimde görünen makastan diğer hatta geçerek sağ platforma giriyor. Bir daha ileri geri gitmesine gerek kalmıyor.

Resim

Makas Bölgesi
Resim

Tramvay Makastan Geçerken
Resim

Resim

Makastan Sonra Tramvay Durağa Girmişken
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Oca Sal, 2013 17:01

Antalya da hava harika, burda kar kıyamet :) ama yollar açık, herkes işine ve okuluna gidiyor, vali bir açık bir kapalı demedi, ne kadar sıkıcı bir yer bu Viyana be, İstanbul ne güzel, eğlenceli, önce kar var ama okullar açık sonra vazgeçtim kapalı :D sabah bir bakıyorsun vazgeçtik okula gelin ehehehheeh

Hat sonundaki takozlar ilginç, ilk defa gördüm açıkçası gerçi tramvayda bildiğimiz anlamdaki tren takozu olacak hali yok araç duramadı diye komple kupayı paramparça etmekte mantıksız :) bunlar durdururmu hızlı bir aracı ona emin olamıyorum ama :)

Resim

O Makas önceden yokmuydu? Yani yeni yapıp işletmeyi böyle yaptılarsa bilemem ama ileride seferleri sıklaştırmak gerekirse ne yapacaklar onuda merak etmedim değil, yapıyorsun bir sefer iki makas yap bitsin, ilerde iki peronuda kullanmak zorunda kalırsan bir daha inşaatla bilmemneyle uğraşma. Ama gerek yok yav :) sonra ilerde iş çıkmaz, çalışıyor olmak lazım.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 08 Oca Sal, 2013 17:46

Makas yeni değil. Uygulama yeni...
Meydan'da 2 makas var ikisi yarım makas. S şeklinde değil ikisi de yarım S birbirini tamamlayınca tam S oluyor :) biraz sakat bir tasarım. Hat uzatılacak olursa ve 2 hatlı işletme olursa sıkıntı yaşanır.

Neyse...

Bu makaslardan birisi durağa girmeden diğeri de durağı hemen geçince hattın sonunda. Hattın sonundaki makas kullanılırdı geri dönmek için -çoğunlukla- ancak bugün gördüm ki ilk makas kullanılıyormuş. Ama ben öğle civarı oradaydım. 7 dk da bir tramvay çalışıyordu. Sonraki tramvay B.Onatta karşılaşıyordu. Pik saatte belki diğer makas da kullanılıyordur.

Daha önceden 2 makasın da birden kullanıldığını görmüştü.
1. tramvay ilk makastan sol platforma giriş yapıyor.
Hemen arkasından gelen tramvay sağ platforma giriyor daha sonra 2. makası kullanarak ileri-geri yapıp sol platforma giriyor. Bu tabi 2 tramvay Meydan'da olduğu zaman uygulanıyor.

İzmir Metrosunda bir ara bu makaslarla ilgili sorun vardı.
Evka-3 istasyonu diye hatırlıyorum. Bu istasyon açılınca kenar platform olan istasyona trenler öndeki makası kullandığı için bir sağ platformu, bir sol platformu kullanıyormuş. Yani beklediğiniz yerin karşısına gelirse tren yandınız :)
İşte bizim Meydan'da da kenar platform var ancak binişler sadece sol platformda, inişler hem sağ hem solda mümkün (trenin konumuna göre)
Yani insanlar her türlü mağdur olmuyor.

Eğer Havalimanı yönüne ha uzatılırsa son makasın kullanılması oldukça zor olacak. Havalimanından gelen trenle Meydan'dan geri dönen trenin karşılaşması olası bir durum.

Keşke orta platform olsaydı Meydan durağı.

Cevapla

“Antalya Tramvay Hatları” sayfasına dön