Antalya Ulaşım AŞ %99'u Büyükşehir Belediyesine ait bir iştirak.
Kalan %1 de yine belediyenin alt kurumları, diğer iştirakleri bünyesinde.
Yani bu şirketin karı da zararı da Büyükşehir belediyesini etkiler.
Şu anda Ulaşım AŞ;
Antalya Otogarını
Hafif Raylı Sistemi
Belediye Otobüslerini
Deniz Otobüslerini (!)
Nostalji tramvayını işletir durumda.
Bunlardan en çok Otogar ve raylı sistemden gelir elde ediyor.
Deniz otobüsleri zararına çalışıyor. Hatta geçen limanda hepsi bağlıydı, yani çalışmıyordu. Belediye otobüsleri de çok bir gelir getirdiği söylenemez.
Bunun üstüne zaten zarar eden bir sistem olan nostalji tramvayını işletmesi demek şirketin bütçesinin bozulması demek olur.
Sırf bu haliyle bu tramvayı işletmek büyük bir yanlış olur.
Hattı iyileştirmek için Ulaşım AŞ'ye her türlü "tasarruf"ta bulunma hakkı verilmeli. Daha önceden bu denenmişti, hatta Ulaşım AŞ işletmeyi bedelsiz alacak, hattı yenileme, gerektiği kadar araç alımı gibi tasarruf tekilerin sahip olacaktı ancak bazı meclis üyeleri belediye zarara uğrayacak gerekçesiyle karşı çıkmıştı. Zaten bu haliyle zarar eden bir şey daha fazla ne kadar zarar ettirebilir ki?
Başkanın söylediklerini okuyunca , halkı bu sistemden soğutmak için elimizden geleni yapıp ondan sonra bu hattan kurtulacağız dermiş gibi bir izlenim oluştu bende.
Aynen öyle, başkan bu tramvayın bu haliyle çalışmasını istemiyor. Fakat hattın ve tramvayların yenilenmesi için para gerekiyor. O da belediyede yok.
Belediyeyi zorlamayacak 2 şey
1-Belediye, (Ulaşım Planlama ve Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı) hattı çift hat olarak yenileyecek, duraklar inşa edecek ve hattı uzatacak, sinyalizasyon da olacak.
2-Ulaşım AŞ hat üzerinde çalıştırılacak modern tramvaylardan satın alacak.
Belediye, bu hattı Ulaşım AŞ için 40-50 yıllığına özelleştirecek (aldığı araçlar karşılığında)...
Ulaşım AŞ gelirin bir kısmını belediyeye vermek kaydıyla hattın tamamını işletecek.
Dolayısıyla belediye pek bir sıkıntıya girmeyecek.
Belediye bu işi yapmak için krediye ihtiyaç duyar mı bilmiyorum ancak iç borçlanmaya gidebilir.
Daha önceden söylemiştim
"Fatih-Meydan" raylı sisteminden arta kalan raylar ve traversler Antray Fatih depo sahasında mevcut diye:
Bakın solda rayla...
Burada da farklı malzemeler gözüküyor:
Gerçi oluklu raylar için travers kullanılır mı bilmiyorum. Kullanılmaz herhalde...