ant-T.04:01 » T2 Müze-Zerdalilik Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 31 Tem Cum, 2009 15:25

Aman Esat beee ... BÜTÜN dünyada hat numarası veya ismi hatta göre verilir, anahtarı bulamadık diye aracın üstünde aracı sayacak gibi numara mı var? Deli misin? Bir de, Antalya'nın şu an iki hattı var. Tramvaya bin. Hani? Eee hurdaya, yok yenisine.

B. Alabay

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1587
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Antalya nostaljik tramvay hattından

Mesaj gönderen kemal » 14 Eyl Pzt, 2009 14:50

Resim

Resim

Resim
En son kemal tarafından 14 Eyl Pzt, 2009 21:26 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 14 Eyl Pzt, 2009 16:17

Harika resimler Kemal Abi..Ellerine sağlık..Yeni tramvay sisteminde de görüldüğü kadarıyla eksik birşey kalmamış..Peki yeni tramvay hattıyla önceki tramvay hattının ilişkisini gösteren bir harita yayınlayabilir misin Kemal Abi..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Pzt, 2009 17:20

Abi resimler harika eline sağlık, hakikatten bizim Foto Direktör sensin yani. İzlenimleride bekliyoruz, sistem nasıl işliyor, bağlantılar, bileti cartı curtu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Eyl Çrş, 2009 10:00

Şu Nürnberg tramvayında frekansı iyice yükseltmek mümkün mü? Yani 20, 30 dakika yerine her 3 veya 5 dakikada tren kalksa? İlk başta biraz boş gezebilir, ama sonra insanlar da kullanmaya başlar. Belki de öteki hatla entegre şekilde kalkışlar sağlanabilir. Hatların numaraları nasıl? Hangisi 1, hangisi 2?

Eski hatta tekray problem olabilir mi acaba? Zaten, neden yine öyle oyuncakçı şekli yapılmış?! Yine de, belki sıyrılma yerleriyle olur. Araçlar yetmez denirse, o raylardan her tür başka araç da gezebilir herhâlde, çünkü o tarz tramvayın işlediği hatlardan (buralarda) modern araçlar da gezebilir, Combino olsun, Düwag olsun. He, yeksistem mi? Onu başkası düşünseydi (yanısıra, Nürnberg Antalya'yı bu konuda ihtar da etmiş, yani yeni hatta bayağı problemler olabilir, bilmiyorum, görünüyorlar mı, ama ben bunu bir Nürnberg gazetesinde okumuştum, Esat, sana kaynağı göndermiştim, hatırlıyorsan).

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 16 Eyl Çrş, 2009 10:34

alabay yazdı:Şu Nürnberg tramvayında frekansı iyice yükseltmek mümkün mü? Yani 20, 30 dakika yerine her 3 veya 5 dakikada tren kalksa? İlk başta biraz boş gezebilir, ama sonra insanlar da kullanmaya başlar. Belki de öteki hatla entegre şekilde kalkışlar sağlanabilir. Hatların numaraları nasıl? Hangisi 1, hangisi 2?

Eski hatta tekray problem olabilir mi acaba? Zaten, neden yine öyle oyuncakçı şekli yapılmış?! Yine de, belki sıyrılma yerleriyle olur. Araçlar yetmez denirse, o raylardan her tür başka araç da gezebilir herhâlde, çünkü o tarz tramvayın işlediği hatlardan (buralarda) modern araçlar da gezebilir, Combino olsun, Düwag olsun. He, yeksistem mi? Onu başkası düşünseydi (yanısıra, Nürnberg Antalya'yı bu konuda ihtar da etmiş, yani yeni hatta bayağı problemler olabilir, bilmiyorum, görünüyorlar mı, ama ben bunu bir Nürnberg gazetesinde okumuştum, Esat, sana kaynağı göndermiştim, hatırlıyorsan).

B. Alabay
Mümkün olabilir gibi, Kalekapısı dışında Meslek Lisesi ve Belediye durakları çift hatlı olduğundan yarım saatten 15 dakika'ya sıklaşabilir. Şu an sadece 2 tramvay ile karşılıklı sağlanmakta, hat başı 30 dakika sürüyor.

Türel döneminde yeni Antray vagonlarını eski hattan geçirmek gibi bir proje mevcuttu, ama vagonların genişliği sorun yaratabilir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Eyl Çrş, 2009 11:12

15 dakika da yetmez bence. 7,5 diyelim :-) Araç sayısı yeter mi?

B. Alabay

PS: Yanısıra, nassıl olur da, havalimanından şehre işleyen otobüs (kaç numara İKİ saatte bir işler? Yuh be! Berlin'de dakika arası bir şey bu. ANtalya halkı pek yollarda değil mi de, tramvaylar yarım saatte, otobüsler iki saatte bir işliy?!

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 16 Eyl Çrş, 2009 11:43

^^ Havalimanı Otobüsü'nün hat numarasını değil, ama güzergahını(Otogar-Şarampol-Mevlana-Meydan-Topçular-Havaalanı) ve modelini (Mercedes Benz O302) biliyorum. Zaten güzergahını bildikten sonra hat numaraları hiç umurumda olmaz.

Gece 22:00'den sonra toplu taşıma bulabilirseniz söyleyin. (Bu yaz öyle bir sorun yok tabi, geceyarısına kadar ulaşım sağlayanları görüyorum.)

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 20 Eyl Pzr, 2009 01:51

alabay yazdı:15 dakika da yetmez bence. 7,5 diyelim :-) Araç sayısı yeter mi?

B. Alabay

PS: Yanısıra, nassıl olur da, havalimanından şehre işleyen otobüs (kaç numara İKİ saatte bir işler? Yuh be! Berlin'de dakika arası bir şey bu. ANtalya halkı pek yollarda değil mi de, tramvaylar yarım saatte, otobüsler iki saatte bir işliy?!
Eski Tramvay hattı'nda 4 çift vagon işliyor, 2 tanesi arıza vb. teknik durumlarda yedek olarak kullanılıyor olabilir.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1587
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 20 Eyl Pzr, 2009 22:01

Ben 2006 da Zerdalilik deposunun içine girmiştim ve orada bir motris bir vagon duruyordu.Hatta ise 1 ve 5 çalışmakta idi,depoda 3 numaralı set vardı, buna göre eğer o tarihten sonra gelen bir set daha yoksa, eski hatta
toplam 3 set araç mevcut olmalı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Eyl Çrş, 2009 12:47

Ben şimdi o depodan çıktım, aynen öyle. Biri yedek. Tramvayın altını bile müsaade ile resimledim. Genel olarak güzel bir hat. Ama Lara´ya devamı plânlanmıştı, olmamış. Devamı belli değil.
Öteki hatla birleştirmede katener direklerinde problem çıkmış olabilir. Benim, daha fazla araç alıp koyuna biraz gülümsediler, ama aslında mümkün, o tarz araç her sokak köşesinde var Almanya´da.
Negatıf bulduğum: araçlar içten çok bakımsıza benziyor, yani al, işlet, unut gibilerinden. Yazık. Biraz daha çok 'bu bizim malımız' algılaması gerek.

Evet, başka bir iki lâf da ötekı tramvay hattının öbeğinde ...

Başar

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1587
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 01 Eki Prş, 2009 09:26

Resim

Cevapla

“Antalya Tramvay Hatları” sayfasına dön