ant-T.04:01 » Müze-Zerdalilik Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 27 Kas Sal, 2012 19:34

Bence, dediğin gibi, normal bir şekilde, çift hat yapsaymışlar, ve de her beş dakikada bir araç işleseymiş (!) bu şakır şakır işlerdi. Zerdalilik dedikleri yer, Kalekapı ve en azından Bahçelievler semtindeki sâkinler. Müze’den az ileri, yukarı kıvırabilirlerdi de. Ama böyle de, bu hat işe yarardı.

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 27 Kas Sal, 2012 23:40

Şu Zerdalilik hattı dünyanın en hoş tramvay hatlarından biridir. Geçtiği yerler son derece güzel, deniz kenarı mı istersin,falez üstü mü istersin,palmiyeli hoş caddeler mi istersin,daha ne olsun burada tramvaya binmek apayrı bir zevk , gelgelelim hat öften püften sebeplerle itilip kakılıyor, insaf yani! Bir an evvel diğer hatla irtibatlandırılması lazım, bu çok önemli.

07onur
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 06:04

Mesajgönderen 07onur » 28 Kas Çrş, 2012 02:06

Aynen öyle, Antalya'nın tam kalbinde ancak hat uzunluğu sadece 4 km ve yarım saatte bir işliyor. Başka bir deyişle siz tramvayı beklerken 30 dakikada sizi tramvayla hemen hemen aynı yoldan tramvayın son durağına götürecek 6 tane KC06 geçmiş oluyor.. :) Hat şu an kısa ve tek ray olması sebebiyle sadece turistik amaçla ve yorgunken Işıklar'dan Müze yönüne geri dönmekte falan kullanılabilir. Bir önemli husus da 60 dakikalık aktarma süresi içerisinde hiç kimse dakika başı geçen otobüsler dururken tramvayı beklemez, yukarıda yazdığım amaçlar dışında tabi... Zaten 20 Ağustos 2011'de yapılan düzenlemede de bu hat tamamen gözardı edilmiş, AntRay'ın aksine ''orada raylı sistem var oradan otobüs geçirmeyelim'' dememişler, tam tersine Konyaaltı Caddesi'nde çok ciddi miktarda hat vardı/var.

Hattın ulaşım sistemi içinde AntRay gibi bir payı olması için gidiş geliş ray döşenmeli, hat uzatılmalı ve araçlar da yenilenmeli. Eski araçlar ne olacak çok güzeller diyorsanız eğer, bu konuda başka bir forumda bir üyenin önerisi vardı, üniversite içinde çalışabilirler diye... Bence çok güzel olur, hem böylece toplu taşıma araçlarının üniversite içine girmesine de gerek kalmaz.

Sonuç olarak bu hat ya böyle kent merkezinde bir simge olarak kalacak ve genel sistemin bir elemanı olmayacak ya da baştan aşağı değişecek. (Otogar-Zerdalilik, hatta Otogar-Zerdalilik-Lara bile olabilir)

Şu durumda metrobüs olmasın yeter diyorum. :D

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesajgönderen ÖmerYILMAZ » 28 Kas Çrş, 2012 10:34

Hattın kaderi 6 Aralık'taki işletme ihalesi ile şekillenecek.
Asıl geleceği ise bir türü bitmeyen Ulaşım Ana Planı ile belirlenecek.
İşletme ihalesini Ulaşım AŞ alırsa bu tramvay hattı için iyi şeyler düşünebiliriz.
Kötü şeyleri aklımın ucundan bile geçirmek istemiyorum :)

Bakın alttaki resimde KC06 otobüs geçiyor.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 28 Kas Çrş, 2012 10:49

07onur yazdı:Eski araçlar ne olacak çok güzeller diyorsanız eğer, bu konuda başka bir forumda bir üyenin önerisi vardı, üniversite içinde çalışabilirler diye... Bence çok güzel olur, hem böylece toplu taşıma araçlarının üniversite içine girmesine de gerek kalmaz.

Sonuç olarak bu hat ya böyle kent merkezinde bir simge olarak kalacak ve genel sistemin bir elemanı olmayacak ya da baştan aşağı değişecek. (Otogar-Zerdalilik, hatta Otogar-Zerdalilik-Lara bile olabilir)


Eski araçlar güzel olmasına güzel ama artık müze de güzel, Müze hattında değil :) Senede bir sefer Nostaljik tur diye çıkarırsın ya da kente etkinlikler için gelenlere kiralarsın olur biter.

Diğer konuya gelince Onur o üye kimdir bilmiyorum ama bu bir öneri değil benim bildiğim kadarıyla. Muhtemelen o üye bu işin içinde olan ya da konudan haberi olan birisidir ipucu vermiş olmak konudan bahsetmiş olmak için ya da gerçekleşmesi durumunda bakın ne harika bir öneri yapmıştım beni dinlediler demiş olmak için yazmıştır, yani böyle iki ihtimal var :) Ha böyle değilse de o kişiyi tebrik etmek lazım hakikatten iyi öneri yapmış.

Gerçekliğine gelince, şimdi Antalya üniversitesimiydi onu kesin hatırlamıyorum maillerimi kontrol etmem lazım ama sözlü konuştuk diye hatırlıyorum ve bende şunu söylediğimi iyi hatırlıyorum "Üniversiteler ile Antalya Belediye yönetimi aynı siyasi görüş ya da fikriyat üzerinde birleşiyorlar dolayısı ile orada o araçlar var iken üniversite dışarıdan araç almaz anca fiyat yoklaması yapıyorlardır" demiştim. Konuyu açayım bilginiz olsun, ama tekrar ediyorum Antalya üniversitesimiydi buna emin değilim çünkü iki ayrı kişiden iki ayrı üniversitenin böyle projeleri olduğunu duydum, benim yukarıdaki sözleri bahsettiğim olay Mehmet Kasım ile aramızdaydı, Mehmet bir üniversite tramvay hattı kurmak istiyor ve nostaljik :) araç almak istiyorlar yurtdışında temin edebilirmiyiz diye bana sordu, bende tabii ki ederiz dedim ama bunun bir bedeli olacağını ve alıp almamalarının beni bağlamayacağını ben harcayacağım zaman ve efor için kati olarak bir hizmet bedeli talep edeceğimi söyledim ki bu çok normal, kimse babasını hayrına yapmıyor, bu talebim karşı tarafa gitti mi bilmiyorum ama gittiyse işlerine gelmemiştir :) sonuç olarak zaten biraz bekleyelim falan demişler ve akabinde bu hattın sökülerek kaldırılacağı dile getirildi gazetelerde, ben de bu hangi üniversite diye sorduğumda Antalya cevabı aldığım diye hatırlıyorum çünkü buna karşılık yukarıdaki fikriyat ile ilgili cevabı vermiştim, yani Antalya BB bu hattı kaldırır ise araçlarını da herhalde Üniversite çok ucuza hatta hibe şeklinde bile alabilir, böylece sadece ray döşeme masrafı ile ki rayları falan TCDD den ikinci el olarak alacaklarını söylemişler :) bu ayrı bir komedi her ne ise, üniversiteyi karıştırıyor olsam bile bildiğim kadarı ile iki üniversite böyle bir girişim içerisinde idi, kampüste eski tramvayları döndürerek öğrencilerin üniversite içinde hızlı ulaşımını sağlamak, fena fikir değil aslında.

Diğer taraftan bir şekilde bu hattın geliştirilmesi hepimizin ortak fikri tabii ki bizden çok siz Antalyalıların bu işi önemsiyor olması güzel, umarım Belediye ya da Akaydın bu fikirleri önemser ve buna göre bir gelişim için önünü açar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 15 Ara Cmt, 2012 19:00

Antalya Belediyesi ihalede başka alıcı çıkmadığı için hattın işletmesini yıllık 155.000 TL karşılığında Antalya Ulaşım A.Ş. ye 5 yıllığına vermiş, Belediye Başkanı Akaydın daha önce hattı lastik tekerlekli sisteme çevirmek istediklerini ama halkın bu hattı istediğini bu yüzden kaldırmadıklarını, şu anda zararına çalışan bir sistem olduğunu ama tamamen işlemez hale gelene kadar işleteceklerini söylemiş. Çok kötü bir yaklaşım bence, yani çöp olsun o zaman millet mecbur istemez yerine bir şey koyarız gibi bir bakışı yakıştıramadım, bunun adını şimdiden koysunlar işletmeyide öyle 5 yıllığına falan komik şekilde değil, adam gibi imtiyazını vererek (AntRay gibi) çalıştırılsın, oradaki siyasi çekişmeler çok çirkin, ciddi anlamda Antalya'daki siyaset ortamından nefret eder hale geldim, yazık.

mülkiyeti belediyeye ait Antalya Nostaljik Tramvayı ‘nın yıllık 154 bin 68 TL + KDV ile 5 yıllığına belediye şirketlerinden Ulaşım AŞ’ye kiralanması oy çokluğuyla kabul edildi.

Meclis sonunda gazetecilerin sorularını yanıtlayan Başkan Akaydın, Antalya Nostaljik Tramvayı kaldırmak istediklerini, ancak halktan gelen talep üzerine zararına da olsa çalıştırma düşüncesi içerisine girdiklerini anlattı. Daha önce, Antalya Nostaljik Tramvayı kaldırıp aynı güzergahta lastik tekerlekli bir araç çalıştırma projesini gündeme getirdiklerini hatırlatan Başkan Akaydın, şöyle dedi:

“Dar alanda çalışan özel troleybüs türü lastikli ulaşım projesi vardı. Bayağı da çalıştık üzerinde ama Antalya kamuoyu ne olursa olsun nostaljik bir kamuoyu. ‘Bizi bu tramvaydan uzaklaştırmayın’ dediler. O hatta çalışacak bir araç bulmak hakikaten kolay değil. Üstelik eskisi tercih ediliyor. Piyano Festivali’nde de denedik çok prim yaptı. O yüzden iyice kullanılamaz hale gelene kadar götürelim diyoruz. Şu anda zarar ediyor ama yıllık çok yüksek değildir.


http://www.rayhaber.com/antalya-nostalj ... a-verildi/

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 15 Ara Cmt, 2012 19:34

Korkunç. Ben şimdi Nürnbergli olsam, bunu Nürnberg gazetelerine yayardım, o yankı uyandırırdı :x Çok ayıp bir yaklaşım. Bakalım bununla başları derde girmez mi daha.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesajgönderen ÖmerYILMAZ » 15 Ara Cmt, 2012 21:24

Tramvayın Ulaşım AŞ.'ye verilmesi meclisin gündeminde değildi. Anlaşılan ihaleye katılım olmayınca acil gündem maddesi oluşturmuşlar. Açıkçası benim için şaşırtıcı oldu.

Bizzat ben sormuştum belediyeye, yeni ihale hazırlığı var demişlerdi.

adam gibi imtiyazını vererek (AntRay gibi) çalıştırılsın,

Antray, Ulaşım AŞ'ye aynı yöntemle verildi, 5 yıl süreyle. Hatta geçen ay karar çıkmıştı.

Daha önce Nostalji Tramvayının Ulaşım AŞ'ye verilmesine karşı çıkan CHP'li üyeler ne oldu da kabul oyu vermişler anlamadım. Normalde CHP'liler Başkana karşı Ak Partililerle birlikte karşı çıkıyordu.

Şunu itiraf etmeliyim ki başkanın "halk" dediği kesimde ben de varım :)
Ama bizi nostaljik olarak nitelendirmesi iyi değil. Biz eski tramvayları bozulana kadar çalıştır demiyoruz ki yenilerini al, hattı uzat... diyoruz.

Tabi bu işler parayla yapılıyor.

Antalya'daki siyaset ortamından nefret eder hale geldim, yazık.


Antalya siyaseti ülke siyasetinden beter :)
Ben olaya bu taraftan bakmak istemiyorum.
Teknik tarafıyla da alakam yok.
Vatandaş gözü ile... 8)
:lol:

İhalede Nostalji Tramvayının 3 yıllık işletme bedeli 1.189.000,00 TL +KDV olarak belirlenmiş.

6 Aralıktaki ihaleye göre tramvay için 3 yıllık bedel: 1.189.000; 1.981.666 5 yıllık bedel; 396.333 1 yıllık bedel


Ulaşım AŞ'ye verildiği hali ile 3 yıllık bedel: 462.204; 770.340 5 yıllık bedel; 154.068 1 yıllık bedel

Matematiğim çok iyi değildir ancak arada baya bir fark var.

Ben demiştim zaten zarar eden tramvayı Ulaşım AŞ'den başkası almazdı.
En doğrusu Ulaşım AŞ idi, bu oldu. Şimdi belediyenin bu hattı kaderine terk etmek yerine iyileştirmesi gerekiyor.

Neyse en azından şimdilik tramvay çalışmaya devam ediyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 15 Ara Cmt, 2012 21:30

Antalya Ulaşım A.Ş. umarım hattı geliştirmek için bir plan yapar, bunun en önemli ayağıda bence kentlidir. Bu konuda küçükte mantıklı bir talep oluşturulup sunulabilir, ha tabii ki pek çok belediye ve devlet kurumu vatandaşın böyle öneri taleplerini sallamaz :) ama ne bileyim belki bu sefer denemekte fayda vardır.

Bir de ben imtiyaz verilsin derken yani böyle 5 yıllık falan değil de 30-40 yıllık bir imtiyazı kast etmiştim, şimdi kesin bir bilgim yok sadece kulaktan dolma bir iki bilgi ama mesela İstanbul'da raylı sistem araçları kimin? Bazıları İBB mülkiyetinde, taşınmazlar kimin? Eskilerin hepsi İBB nin yenilerde de durum bundan farklı değildir ama işleten bir Belediye İktisadi Teşekkülü yani AUAŞ ın aynısı, kanun ülke genelinde aynı Antalya'da ki farkı kavrayamıyorum bir türlü :)

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesajgönderen btgn » 16 Ara Pzr, 2012 00:58

Antalya Ulaşım A.Ş. umarım hattı geliştirmek için bir plan yapar


Başkanın söylediklerini okuyunca , halkı bu sistemden soğutmak için elimizden geleni yapıp ondan sonra bu hattan kurtulacağız dermiş gibi bir izlenim oluştu bende.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesajgönderen ÖmerYILMAZ » 16 Ara Pzr, 2012 12:47

Antalya Ulaşım AŞ %99'u Büyükşehir Belediyesine ait bir iştirak.
Kalan %1 de yine belediyenin alt kurumları, diğer iştirakleri bünyesinde.
Yani bu şirketin karı da zararı da Büyükşehir belediyesini etkiler.

Şu anda Ulaşım AŞ;
Antalya Otogarını
Hafif Raylı Sistemi
Belediye Otobüslerini
Deniz Otobüslerini (!)
Nostalji tramvayını işletir durumda.

Bunlardan en çok Otogar ve raylı sistemden gelir elde ediyor.
Deniz otobüsleri zararına çalışıyor. Hatta geçen limanda hepsi bağlıydı, yani çalışmıyordu. Belediye otobüsleri de çok bir gelir getirdiği söylenemez.
Bunun üstüne zaten zarar eden bir sistem olan nostalji tramvayını işletmesi demek şirketin bütçesinin bozulması demek olur.
Sırf bu haliyle bu tramvayı işletmek büyük bir yanlış olur.
Hattı iyileştirmek için Ulaşım AŞ'ye her türlü "tasarruf"ta bulunma hakkı verilmeli. Daha önceden bu denenmişti, hatta Ulaşım AŞ işletmeyi bedelsiz alacak, hattı yenileme, gerektiği kadar araç alımı gibi tasarruf tekilerin sahip olacaktı ancak bazı meclis üyeleri belediye zarara uğrayacak gerekçesiyle karşı çıkmıştı. Zaten bu haliyle zarar eden bir şey daha fazla ne kadar zarar ettirebilir ki?


Başkanın söylediklerini okuyunca , halkı bu sistemden soğutmak için elimizden geleni yapıp ondan sonra bu hattan kurtulacağız dermiş gibi bir izlenim oluştu bende.


Aynen öyle, başkan bu tramvayın bu haliyle çalışmasını istemiyor. Fakat hattın ve tramvayların yenilenmesi için para gerekiyor. O da belediyede yok.

Belediyeyi zorlamayacak 2 şey
1-Belediye, (Ulaşım Planlama ve Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı) hattı çift hat olarak yenileyecek, duraklar inşa edecek ve hattı uzatacak, sinyalizasyon da olacak.

2-Ulaşım AŞ hat üzerinde çalıştırılacak modern tramvaylardan satın alacak.
Belediye, bu hattı Ulaşım AŞ için 40-50 yıllığına özelleştirecek (aldığı araçlar karşılığında)...
Ulaşım AŞ gelirin bir kısmını belediyeye vermek kaydıyla hattın tamamını işletecek.

Dolayısıyla belediye pek bir sıkıntıya girmeyecek.

Belediye bu işi yapmak için krediye ihtiyaç duyar mı bilmiyorum ancak iç borçlanmaya gidebilir.

Daha önceden söylemiştim
"Fatih-Meydan" raylı sisteminden arta kalan raylar ve traversler Antray Fatih depo sahasında mevcut diye:
Bakın solda rayla...

Resim

Burada da farklı malzemeler gözüküyor:

Resim

Gerçi oluklu raylar için travers kullanılır mı bilmiyorum. Kullanılmaz herhalde...

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesajgönderen ÖmerYILMAZ » 26 Ara Çrş, 2012 12:42

Geçenlerde Nostalji tramvayının Ulaşım AŞ'ye verilmesi hakkında...

Büyükşehir Meclisinden çıkan karar metnine göz atıyordum. İlginç bir şey buldum.
Tam olarak yetki paylaşımı mı bilemedim.
Ulaşım Master Planı da 2-3 ay içinde açıklanacakmış, Nostalji Tramvayı da umarım planda kendine yer bulabilmiştir.

Komisyonumuzca yapılan inceleme sonucunda;
Antalya Büyükşehir Belediyesi mülkiyetinde bulunan Nostalji Tramvayının 5 yıl süre ile işletilmek üzere yıllık 154.068,16 TL.+KDV üzerinden devredilmesi,
- Takip eden yıllarda yapılacak ödemelerin TÜFE oranında arttırılması,
- Reklam Gelirinin Belediyemiz bünyesinde kalması,
- Resmi Bayram Tatillerinde Bakanlar Kurulu ve UKOME Kararları doğrultusunda ücretsiz yolcu taşımacılığı yapması,
- Katener hattı ve vagonların modernizasyon ve iyileştirme çalışmalarının Belediyemiz tarafından, bakım onarım ve arızaların da yüklenici tarafından giderilmesi,

5216 sayılı yasanın 26.maddesi hükümleri çerçevesinde Antalya Ulaşım A.Ş.’ye kiralanması hususunun uygun olduğu görüşü ile komisyon raporu imza altına alınarak Meclisimizin takdirine sunulmuştur.11.12.2012



http://ebelediye.antalya.bel.tr/webport ... wwsayfa=60
(5. sıradaki madde)


“Antalya Tramvay Hatları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir