4. sayfa (Toplam 13 sayfa)

Gönderilme zamanı: 10 Eki Cmt, 2009 11:16
gönderen alabay
Yarışmaya mı girdin, Kemal? :-) Benim resimler bir iki ay sonra ancak gelir. 58. Piyade Eğitim Alay'ından sonra biraz gezmek istiyorum ... bakalım, Pamukkale, Manavgat, Alanya ... ne nasip olursa.

Başar

Gönderilme zamanı: 21 Eki Çrş, 2009 16:52
gönderen Onur
Kanalın reklamını yapmayayım, ama;
Resim Resim

Gönderilme zamanı: 23 Kas Pzt, 2009 01:12
gönderen Onur
Kemal 2 yıl önce benden biletlerin resmini çekmemi istemişti, geç ta olsa paylaşıyorum;
Resim
Yukarıdan aşağıya: Öğrenci, Emekli ve Tam bilet.

Gönderilme zamanı: 23 Kas Pzt, 2009 10:13
gönderen alabay
A, ne komik, bende de masamda Antalya tramvay biletim taranmayı bekliyordu. O zaman ona gerek yok. Ama numarası burada 133887, bilmem, bu seri numaralar kullanım hakkında birşeyler çıtlatıyor mu.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 23 Kas Pzt, 2009 15:56
gönderen kemal
ONUR a teşekkür ederim nereden hatırlamış ...
ben daha sonra gittiğimde kolleksiyonuma katmak üzere bunlardan birkaç tane almıştım ama resmi tarayıp koymak aklıma gelmemişti...
tekrar teşekkürler :D

Gönderilme zamanı: 21 Ara Pzt, 2009 16:37
gönderen Onur
27 Mart 1999: Antalya Kentiçi Tramvay Projesi'nin ilk etabı olan Zerdalilik hattı tamamlanarak ilk yolcusunu aldı. "Hüseyin Çimrin, Kuruluşundan Günümüze, Antalya Kent Kronolojisi, [İÖ 158 - 2005]"
Bir süredir uğrayamadım, kusura bakmayın. Ama 1990larda planlanan tramvay projesi ile ilgili yazı ve resmi nihayet bulduğumdan sizlerle paylaşıyorum;

Resim
Hüseyin Çimrin ( 10.3.08 ) yazdı:Yukarıda geçiş güzergahları görülen Antalya Kentiçi Tramvay Ulaşım Hattı'nın ilk etabı, dönemin Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Av. Hasan Subaşı tarafından yerel seçimlere birkaç ay kala bitirildi. Seçim arifesinde, Başkan Subaşı diğer etaplar seçim sonrası yapılacağından, raylı sistemde vagon tipi seçilmesinde acele edilmedi. O sırada Antalya'nın Kardeş Kenti olan Nürnberg Belediye Başkanı'nın Antalya'ya müzelerindeki 5 tramvay vagonunun Antalya Belediyesine hediye teklifi olumlu karşılandı.
Böylece bu vagonlar, sözü edilen tramvay güzergahına geçici olarak konuldu. Yerel seçimlerde Av.Hasan Subaşı başkanlığı kaybedince, yerine gelen Belediye Başkanı haritada görülen etapları tamamlamak yerine, hazır tramvay hattını kaldırmaya kalkıştı. Antalya halkının onay vermemesi üzerine bugün hala çalışmakta olan tramvay olduğu gibi kaldı.
Bugün üzerinde tramvay çalışan hattın alt yapısı, modern tramvay vagonlarına uygun olarak inşa edilmiştir. Geçici olarak Nürnberg'ten gelen vagonların kullanılması insanlar üzerinde (belki de haklı olarak) farklı yorumlara yol açtı. Ancak yukarıdaki haritada gösterilen güzargahların inşaatına devam edilmiş olunsaydı, bugün tramvay hattının en azından iki etabı bitirilmiş olacaktı. Boşu boşuna bir beş yıl kaybedildi. Aksi durumda Antalya halkı, hak etmediği köhne dolmuşlara, daha düne kadar çalışan mercedes 0302 köhne halk otobüslerine bugün mahkum olmayacaktı.

Şimdi ise bugünkü B.Şehir Belediye Başkanı Menderes Türel, yeni bir planlama ile Antalya'nın bu ulaşım derdini çözmeye çalışıyor. Eski tramvay hattı da bu sisteme bağlanacak. Yeni vagonlar da daha önce de planlandığı gibi aşağıda görüldüğü gibi modern olacak. Bugünkü Nürnberg vagonları birçok avrupa kentinde olduğu gibi yalnız özel günlerde nostalji olarak çalıştırılacak.

Gönderilme zamanı: 21 Ara Pzt, 2009 18:35
gönderen alabay
Vay vay vaay, şu haritaya ve tasarıma baaak! Onur, sağolasın.

Bu tramvay şebekesi bana çok mantıklı geldi. Aslında tipik bir "sosyalist tanjansyal metro şebekesi", ilk akla gelen Prag metrosu, ama işte başka doğublok ülkelerinde de öyle yapıldı. Bunu bir tramvay şebekesi olarak görmek, ilginç. Ama neden olmasın. Ona bakılırsa, bu basit bir tramvay şebekesine nazaran herhâlde bir "Stadtbahn" dediğimiz "ağır tramvay" sistemi olacaktı, ki o zaman da bayağı mantıklı olurdu.

Eh, akıl uysaldı, yapım çürük.

Gönderilme zamanı: 23 Ara Çrş, 2009 14:12
gönderen Esat
Antalya gibi bir kent için bence yetersiz bile gelebilirdi, tabi orada 3 hat gösterilmiş ama makas varyasyonları ile çok daha fazla hat çalıştırılabilir, ama maalesef bizde bu bakış açısı yok, bir hat yap onu 3 hatla kesiştir aktarma yapsın gitsinler. Halbuki yine tekrar ediyorum Antalya' yı bilmem, ama farazi konuşalım, diyelim ki o yeşil hat ana güzergah, yani yolcu yoğun güzergah, dolayısı ile hafif raylı sistem kapasitesi var ama tramvay çalıştırıyoruz, orada bir çalışma yaparsın yolcu hareketleri ile ilgili, atıyorum, yeşil, sarı ve kırmızı başlı başına çalışır ama kırmızının batı ucundan ve sarının doğu ucundan birer hattı getirir yeşil ile kesiştiği yerden yeşilin yoluna sokar kuzeye devam ettirirsin, böylece senin o yolcu yoğun bölgende, herkes insani şartlarda tramvaya bindiği gibi, sefer sıklığı ile herkesi memnun edersin, aktarma azlığı ile de pek çok soruna çözüm olursun.

Gönderilme zamanı: 23 Ara Çrş, 2009 17:43
gönderen alabay
Ona bakarsan, Antalya'ya bütpn bunlar yeterli gelmez, çünkü doğru dürüst plânlama ve altyapı yok. Ama şu anki oyuncak durum nerede, o harita nerede. Ve evet, hat yapmasını bilmezler işte. Gleiskörper ile Linie için ayrı sözcükler bile yok bu şekilde, hepsine hat diyoruz.

Aslında bunu metro olarak tasarlamak mantıklı olurdu, ama orası maalesef Çekya değil.

Gönderilme zamanı: 28 Ağu Cmt, 2010 12:11
gönderen kemal
Resim
Bu hattın yeni sistemle 3 metreye kadar yaklaşıp da birbirine bağlanmadan geçip gittikleri yer...

Müze–Zerdalilik hattıyla bir tur

Gönderilme zamanı: 02 Kas Sal, 2010 19:52
gönderen alabay
Evet, bakalım sihirli kutucuğumdan neler çıkarıyorum bugün. Onur konuyu açtıktan sonra hatırladım ki, bununla ilgili de biraz film var elimde. Hemen derledim, birleştirdim, ve sizi yolculuğa alıyorum:

http://www.youtube.com/watch?v=bQqxh2_hVi0

Gönderilme zamanı: 02 Kas Sal, 2010 21:10
gönderen Esat
Güzergahı çok hoşmuş yahu bu tramvayın :) görmek lazım bir ara