Evet sizi bayağıdır aramızda görüyoruz, bu proje ile ilgili bize bu bilgileri vermeniz çok iyi oldu. Önceki mesajlarda bir yerlerde bu hattın metro olması konusunda görüş bildirilmişti, gerçi sanırım bende buna karşı çıkmıştım, bunun başlıca sebebi tabii ki Antalya' ya biraz uzak olmamız sanırım
Güzergahın doğru olduğunu bir Antalya' lı olarak belirtmişsiniz zaten, kentin fiziki yapısı doğu-batı aksında bir ulaşımı öngörüyor, bu omurga üzerinden de kuzeye doğru dağıtıcı ufak hatlar planlanabilir (Buna tüm sistem dahildir yani Antalya' nın her yerine metro olsun demiyorum)
Aslında bahsettiğiniz sorun sadece Antalya' nın değil tüm büyük kentlerimizin asıl sorunu, plansız gelişim ve parklanma. Aslında pek çok ülkede tramvay sistemleri karışık trafikte ilerliyor, ama caddelerin geniş tasarlanmış olması ve parklanma için belirlenmiş alanlar ile ilgili kurallara katiyetle uyulması sonucunda olumsuz durumlar ile çok nadiren karşılaşılıyor. Dolayısı ile Antalya ile İstanbul' daki Zeytinburnu-Bağcılar ve Edirnekapı-Sultançiftliği hatlarını kıyaslayabiliriz demek ki, bu bölgelerde de araç geçişi için bırakılan bir şerid bulunan yerler var ve çoğu zaman bu kısımlara da araç park edilir, Bağcılar hattı hemzemin olduğu için karayolu trafiği tramvay yolunu da kullanarak ilerleyebiliyor ama tabii ki trafik ışıklarında tramvayı engelleyerek, Sultançiftliğinde ise bu şans hiç yok, yani benzer problemler Antalya' da yaşanacak demektir.
Tabii şimdi yerinden bu haberi alınca insan acaba bir yeraltı HRS ya da Pre-metro yapılsa idi daha anlamlı olmazmıydı diye düşünmeden edemiyor?