ant-T.04:02 » T1 Fatih-EXPO/Havalimanı Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Nis Cmt, 2012 17:09

Baştan kurgulanmış :) baştan aşağı kurgulamışlar belli. Onun için barım barım bağırıyor herhalde millet.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Nis Cmt, 2012 19:02

Esat yazdı:Baştan kurgulanmış :) baştan aşağı kurgulamışlar belli. Onun için barım barım bağırıyor herhalde millet.
besleme hatları ilginç. genelde tramvayın kuzeyine besleme konmuş. fatih, kepezaltı, otogar, ferrokrom gibi. hattın orta ve güney bölgesine ör. meydan istasyonuna besleme yok mu? yoksa oradan geçen otobüs hatları ara durak şeklinde mi yolcu topluyor.

halktan tepki büyük. değişim her zaman sancılı olur. tramvay ilk yapıldığında minibüsçüler çok isyan etmişti. o yüzden tramvayı yapan m.türel başkanlığı kaybetmişti. hatta mustafa hoca parasını verin tramvayı sökeyim dedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Nis Cmt, 2012 19:06

Acaba MEYDAN dedikleri yer ne kadar büyüklükte? :) çok afedersiniz kıçım kadar yerlere meydan dediğimiz için, sanki hala 1500 de yaşıyoruz. Koca kentler, devasa nüfuslarımız var, meydan dediklerimiz iki caddenin kesiştiği bir tane park, okey meydanmıdır? Meydandır.

Minibüsçüler hep isyan ederler, onların işi isyan, yoksa arabesk nasıl var olacaktı. Değişim sancılı olur demişsinde Mehmet ortada bir değişim falan yok benim haberlerden falan anladığım kadarı ile, değişim adına yapılan şey halkı hiçbir şekilde memnun etmedi, yolculuk süreleri kısalacağına uzadı, ortada verimsiz ve yetersiz bir tramvay hattı varken insanlar buna mecbur edildi, o da yetmezmiş gibi otobüs hatları yanlış kurgulandı. Valla kim bu işe ön ayak oldu, kim akıl hocası bilemem yerinde görmeden çokta fazla ağır yazmak istemem ama bu işin adı KURGULAMAK değil olsa olsa KURCALAMAK olur.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Nis Cmt, 2012 19:21

O Meydan denen yer büyük. İsim aslinda biraz garip ama.

Şimdi baktım, yahu, bu sistemi kim çaksın be? :? Belli ki, biraz New York’tan esinlenmişler, orada da M, Q, B diye kodlar var, böylece Manhattan mı, Queens mi, Bronx mu belli oluyor, ama sonra da normal bir numara geliyor. Bu ne böyle? Valla bizde bir çatlak var! Madem bölge kodları yapmak istiyorlar … yapsınlar. Gerekli mi? Bu kentte gerekli değil, numarayla da olurdu, ilk hane vs. Ama yapsınlar. Ama sonrası? Ve evet, tek bir külüstür hatta herşeyi bindiriyorlar, metro değil ki bu! Bu kentte iş yok, hep demişimdir … eski zamanlarda (70’lerde) bir otobüs ağı vardı, battı gitti, türistikk oldu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Nis Cmt, 2012 20:09

Haritaya baktım … eh işte, düşünülmüş bazı noktalar var. Hat numaralandırmasında çok daha kolay bir sistem seçseydiler, şu »odak noktası perestliği«nden vazgeçilseydi, adamakıllı bir şey yapabilirlerdi. Ayrıca 01, 02, 03 diye hat numarası olur mu, kardeşim?! Caddelerden çok fazla hatlar geçiyor/geziyor. Çok daha az hatlarla da olurdu belki. Veya hatları irtibatlaştırsaydılar, 123, 223, 323 gibi … (veya 11, 21, 31 … duruma bakar). Ayrıca, bu gösteriyor ki, şu »külüstür« Antray yetmiyor! Öteki tramvay da ne olduğu belli değil … bir de Antray’ın ray R’si mi besleme hatlarına Rxxx isimlendirmesini vermiş, anlamadım. Ne kadar gombligasyong merkalısı bizimkiler yahu … o besleme, şu besmele, tünel, metro, fünübülbül … ts ts ts … geri zekâlı Almanlar sadece otobüs/tramvay ve metro/tren tanıyor, hatları da ona göre. Antalya’da bu kadar Alaman vardı, ne oldu onlar yeov?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Nis Cmt, 2012 20:17

alabay yazdı:Antalya’da bu kadar Alaman vardı, ne oldu onlar yeov?
Odak Grubu olmuşlar :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Nis Cmt, 2012 22:10

sadece kuzeye besleme vermişler güneye vermemişler sözümü geri aldım. meydan tramvay durağından da transfer ve aktarma merkezi "tam" isimlendirmesiyle otobüs hatları kurgulanmış. yarın listesini hazırlarım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Nis Cmt, 2012 22:22

Tramvay hattına besleme, valla iyiymiş yani mesela ortada Eskişehir benzeri bir sistem olsa diyeceğim besle baba büyüsün tosun ama ortada böyle çıbık gibi bir hat var, zaten kendi yağıyla kavruluyor sen üstüne besleme hattı yapıyorsun, valla öngörü ötesi bir fikir olsa gerek. Ya da üstün Alaman mühendisliği sayesinde re-engineering yaparak tramvaya besliyor gibi göstererek tramvaydan otobüslere besleme yapmaya çalışıyorda olabilirler, ona benim aklım yetmez.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Nis Pzr, 2012 11:07

Tramvaydan otobüslere besleme mantıklı olur tabiîki. Ayrıca hat o kadar da kısa değil. Ama yetmez, hayatta yetmez. Külüstür müze tramvayı bile ciddî bir koridor aslında. Ama salata yapmışlar işte.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Nis Pzr, 2012 11:13

evet çalışmayı hazırladım. artık besleme mi dersiniz aktarma mı dersiniz bilemem. çalışma linkte. meydan ilk istasyon. ve bu ilk istasyondna kalkan yada geçen "tam" hatları var. transfer ve aktarma merkezleri diye.

http://www.rayturk.net/antray-meydan-tr ... s-hatlari/
Antray Meydan tramvay istasyonuna aktarma yapılan otobüs hatları

11 km uzunluğundaki Fatih-Meydan tramvay hattının hizmete girmesiyle Antalya ulaşımı baştan aşağı bir çok değişime uğradı. Bu değişimin ana unsurlarından biri de otobüs hatlarının numara ve güzergahları oldu. Otobüs hatları tramvay sistemine entegre olacak şekilde planlanmaya çalışıldı. Fatih, Kepezaltı ve Ferrokrom gibi tramvay duraklarına besleme otobüs hatları konulurken Meydan tramvay istasyonu ise Transfer ve Aktarma Merkezi (TAM) olarak belirlendi ve bazı otobüs hatları ihdas edildi. Meydan tramvay istasyonuna giden TAM kapsamındaki otobüs hatları listesi aşağıda bulunmaktadır. Listeye göre Kırmızı hatlar; Gövde hatlar olarak, Yeşil hatlar; Ana hatlar olarak, Mavi hat; Besleme hat olarak, Turuncu hatlar ise Yerel hatlar olarak betimlenmiştir.

meydan istasyonuna besleme yapan sadece 1 hat var. diğerleri ana hat, gövde hat ve yerel hat diye isimlendiriliyor. bunlarda 16 tane. yani toplamda 17 otobüs hattı meydan tramvay istasyonuna bir şekilde yolu düşüyor
Mavi Hat (Beseleme Hattı) :

112: Meydan-Kültür Sit-Yalı-Kırcamii (B112)
Tramvay hattına besleme, valla iyiymiş yani mesela ortada Eskişehir benzeri bir sistem olsa diyeceğim besle baba büyüsün tosun ama ortada böyle çıbık gibi bir hat var, zaten kendi yağıyla kavruluyor sen üstüne besleme hattı yapıyorsun, valla öngörü ötesi bir fikir olsa gerek.
peki önerin nedir? ne yapılması gerekiyor? topu topu 5-6 tane besleme hat koymuşlar. diğerleri transfer ve aktarma.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Nis Pzr, 2012 11:21

Meydan’a çok daha fazla besleme yapmaya gerek yok, çünkü merkezin az doğusunda, yani neredeyse ortada. Oraya merkez durak olmaz pek, olsa, transit durak olur. Bence beseleme ve transit hatlarını fazla kaotik yapmışlar gibi. Ayrıca Yerel Otobüs de ne? Basit rejyonal otobüs, bizim »belde« dediğimiz. Bu manyak harf salatası rezalet. Rakam ve numara sihirini bir türlü çözemediler valla! Şimdi Antalya’nın 900.000 nüfusu da göz boyamasın, o kadar büyük bir şehir değil aslında. Yani, hem çeyrek milyonluk Freiburg’a bakabilirler (4 tramvay hatlı), hem sırf merkezinde ~4 milyon nüfusu olan Berlin’e (otobüs sistemi muazzam mantıklı). Freiburg metropol alanı Antalya kadar, Berlin etrafı İstanbul’un üçte biri ile yarısı kadar (sayıma bakar). He, ayrıca şebeke haritası nasıl yapılırmış, bir baksalar ya … http://www.vag-freiburg.de/liniennetz/l ... zplan.html

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Nis Pzr, 2012 12:19

kırmızı hatlar gövde, yeşil hatlar ise ana hat denmiş. numralandırmayı bende anlamadım. hem 03 diyor hem de AC03. acaba otobüslerin önündeki tabela nasıl? unique bir numara mantığı olmalı idi. AC'ni A'sı Aksu, C'si Çarşı. madem öyle neden bir kez daha 03 diyorsun direk AC03 de. ama ordaki vatandaş ne der bunu bilmiyorum.

http://www.rayturk.net/antray-meydan-tr ... s-hatlari/
Kırmızı Hatlar (Gövde Hatlar):

03: Aksu-Meydan-Yüzüncüyıl-Adliye (AC03)

02: Varsak-Terminal-Sakarya-Fakülte (VF02)

Yeşil Hatlar (Ana Hatlar):

35: Gürsu-Altınkum-Yüzüncüyıl-Meydan (KC35)

42: Gaziler-Pınarlı-Meydan (AC42)

43: Demirgül-Kepez-Kızılarık-Meydan (CV43)

44: Sütçüler-Beşkonak-Kızılarık-Meydan (CV44)

67: Meydan-Zeytinköy-Teomanpaşa (CV67)

47: Meydan-Zeytinköy-SSK-Meltem (CV47)

54: Güzeloba-Kır Camii-Perge-Meydan (LC54)

55: Ermenek-B.Onat-Dedeman-Meydan (LC55)

64: Meydan-Portakal Çiçeği-Doğu-Garajı-PTT-Işıklar (CC64)
şu kopuk 2 hattı birleştirip müze-üniversite-terminal arasına hat çekseler.

Resim

Cevapla

“Antalya Tramvay Hatları” sayfasına dön