2. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Gönderilme zamanı: 04 Eyl Cum, 2009 11:14
gönderen hasancicek37
Ben de aksine sayının düşmesini bekliyorum..Birçok kişi tarmvaydan rahatsız olmuş şimdiden..Bu sayı genelde ilk denemenin ürünü..Önümüzdeki aylarda sayının bariz şekilde düşeceğini düşünüyorum..

Gönderilme zamanı: 04 Eyl Cum, 2009 11:42
gönderen Esat
Rahatsızlıklarının sebebi neymiş peki? Çok modern bir sistem, trafiğide rahatsız etmiyor, acaba rahatsız olanlar otobüs ve minibüsçülermi? Ama buna alışmak zorundalar.

Diğer taraftan Kayseray ın işletmesinde bu konuda çok tecrübeli bir ekip var bu konuda bir sorun yok zaten, hatta yaptıkları çalışmalarda üzerinde bazı arkadaşlar ile konuştuğumuz şeylerdi ve yapılması iyi oldu, ama halka anlatılmasında acaba biraz eksik mi kalındı? Tabi Kayseri' de olmadığımız için bunuda bilemiyoruz.

Gönderilme zamanı: 04 Eyl Cum, 2009 20:16
gönderen ahmettekin
Aktarma sayısı şu anda çok az bana kalırsa, Kayseri'nin ulaşımını pek bilmem, düzenli olduğunu, geniş caddelerini çok duydum tabi. Tramvayın devamı gelecek mi, yoksa tek bir dal olarak kalacak mı buna göre hareket etmek lazım, tek bir hatsa aktarmaların çok olması gerekir, otobüsler tramvaya yolcu verir, ancak ağ düşünülüyorsa tramvay kendi yolcusunu yaratır bu durumda da zaten otobüse ihtiyaç kalmaz.

Tramvaya karşı çıkanlar her şehirde var, kimisi çıkarlarından ötürü, kimisi de kaynakları savunduğunu düşünerek raylı sistem istemiyorlar. Çıkarcıların büyük kısmı özel taşımacılar bir de yolların daraldığını düşünen oto sahipleri var. Tutumlu olanlar da, günlük düşünen, trafiğin sıkışmadığını ve sıkışmayacağını bahane eden tipler, sırf ideolojisi yüzünden karşı çıkan aptallar da oldukça fazla.

Bana kalırsa bu tiplerin sonlanması için mevcut hatların adam gibi işletilmesi yeter, Anadolu şehirleri kıskançtır, komşusunda düzgün bir sistem gören il kendisinde de bunu uygulaması için baskı alacaktır, böylece raylı sistem kültürünün "K"sı bilinçlere girmiş olur, zamanla olacak şeyler bunlar...

Gönderilme zamanı: 04 Eyl Cum, 2009 22:18
gönderen Esat
Ahmet Bey zamanla olacakta biz nerede ise 15 yıldan fazladır metro olan bir semtte (adını vermeyeceğim) hala insanlara metroya nasıl binmeleri gerektiğini öğretemedik, keşke yapabilsek keşke olsa, keşke bizimde tuzumuz olsa ama ben yoruldum yahu :)

Gönderilme zamanı: 03 Kas Sal, 2009 17:58
gönderen kemal

Gönderilme zamanı: 03 Kas Sal, 2009 19:18
gönderen Esat
Çok güzel mükemmel resimler, bu Alamanlar hafiften rahatsız böyle işte "Tramvay Fotoğrafçılığı" diye bir şeyleri var :)

Kayseray "tramnews" ta

Gönderilme zamanı: 27 Ara Pzr, 2009 18:21
gönderen kemal
Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 18 May Sal, 2010 11:38
gönderen Esat
Aşağıdaki resimler yukarıda Kemal abimizin linkini verdiği forumdan alıntıdır, aslında logosuz yükleyecektim ama o sitenin garip bir üyelik sistemi var herhalde, aktive etseniz de bir moderatör inceleyecek falan filan diyor, yani foto sahibinin direkt kendisinden izin alamadım.

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 30,4738926

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Gönderilme zamanı: 18 May Sal, 2010 13:15
gönderen alabay
Sen belki bir de Türkçe ve Almanca linkin önüne Resimlerin kaynağı/Quelle der Bilder diye yazsan, iyi olabilir.

Şimdi, merak ettiğim tabiîki şu 01 ve 28 olayı :lol:

Gönderilme zamanı: 23 Haz Çrş, 2010 21:46
gönderen tahir93
alabay yazdı:Sen belki bir de Türkçe ve Almanca linkin önüne Resimlerin kaynağı/Quelle der Bilder diye yazsan, iyi olabilir.

Şimdi, merak ettiğim tabiîki şu 01 ve 28 olayı :lol:
her istasyonun kendi numarası var. bence son derece gereksiz ama öyle yani. eğer organize sanayi'ye gidiyorsa 01, doğu terminaline gidiyorsa 28 yazıyo. :D

Gönderilme zamanı: 12 Ağu Prş, 2010 21:18
gönderen tahir93
Esat yazdı:istasyon numarası değil de hat numarası yapmaya çalışmışlar ama tabi ki mantıksız.
hayır canım baya istasyon numarası o ki şöyle:

01: organize sanayi
02: tınaztepe
03: 19 mayıs
04: belsin kürsü
.
.
.
.
.
.
27: yıldızevler
28: doğu terminali

cihazın önünde de gittiği istasyon yazdığı için isimle birlikte numara da yazıyor. burda mantıksız olan şey istasyonların numaralı olması. bunun bir örneği de atlanta(usa)'da var ve gerçekten gereksiz :shock:

Gönderilme zamanı: 13 Ağu Cum, 2010 00:45
gönderen Esat
Enteresan. O zaman orada şöyle bir durum var, bize göre, ya da en azından bana göre mantıksız olsa da. :) Durum şu, işletmede tek/çift istasyon uygulaması gibi bir şey düşünüyorlar ise bunun alt yapısı için yapılmıştır, bu sistem İstanbul' da T1 hattında uygulanmak istenmişti, açıkçası ben o zamanda pek kavrayamamıştım bunun amacını, bu sistemde araçlar her istasyonda durmuyor, bazıları tek numaralı olanlarda, bazıları çift numaralı olanlarda duruyorlar, bir de arada her ikisininde durduğu duraklar var, İstanbul' da bu renk ile ayrılmak istenmişti diye hatırlıyorum. Bunun işletme hızına katkısı olacağı düşünülüyordu hatırladığım kadarı ile ama bana göre yolcuya hiçbir hız sağlamıyor çünkü gitmek istediğiniz durak tek duraksa ve çift numaralı bir durakta iseniz en yakın aktarma durağına kadar gitmeniz ve belkide saçma bir şekilde tekrar geri gelmeniz gereken durumlar ortaya çıkabiliyor.

Bu tip bir sistem ancak yolcunun kesinlikle fiks olduğu, yani inen binenin analizinin %100 doğruluk ile yapıldığı sistemlerde olabilir, bu sayede o aktarma duraklarını çok iyi planlayarak yapılabilir ama diğer türlü hele ki İstanbul' da bana zor geliyor. Yanlız hatam ya da eksiğim olabilir aklımda kalan ve dediğim gibi kavrayabildiğim kadarını aktardım fakat buna benzer bir şeydi. Başka türlü de istasyona numara vermenin turnike istatistiği dışında ne faydası olabilir ki :)