tr-M.09 » Metro İnşaatlarına Ulaştırma Bakanlığı Müdahil Olmalı mı?

Metro İnşaatlarına Ulaştırma Bakanlığı Müdahil Olmalı mı?

Evet, ama sadece inşaat
17
53%
Evet, işletme ile birlikte
6
19%
Hayır, sadece maddi destek verebilir
7
22%
Hayır, hiçbir şekilde katılmamalı
2
6%
 
Toplam oy: 32

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eyl Pzt, 2012 19:05

Valla Kenan sözlerinin üstüne ne diyeyim, hakkaten mesajlara beğen tuşu koymam lazım gibi :) gerçekten fuzuli bir yatırım, sadece ve sadece "bakın yer altında giden tren yaptım buna dünyada metro diyorlar" demek için kaynak israfından başka bir şey değil, tek tünel ile aynen dediğin gibi funiküler mantığı ile işleyecek bir şey, yer üstüne havaray olarak yapamadım yer altına tünel ray olarak yapıyorum demek, bunun ilerisini istersen çift tünelli Tekirdağ'a giden metro olarak uzat bir anlamı yok.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eyl Sal, 2012 22:43

Enteresan gelişmeler var, İBB Başkanı Kadir Topbaş Ulaştırma Bakanlığına sadece iki hattın yapımı için ikna edebildiklerini, birisinin şu metrocuk diğerinin de Seyrantepe'ye giden hat olduğunu söylüyor ki bence orada kast ettiği şey yapılacak olan ilave tünel, yani metrocukcuk bile değil.

http://www.haberturk.com/yasam/haber/77 ... -gormedik-
Ulaştırma Bakanlığımız İzmir'in yarım kalan raylı sistemini yaptı. Şimdi Ankara'yı yapıyor. Biz de talep ettik. Yasa çıktığı zaman, "Gökçek ve Topbaş'a kıyak yasa" dediler. Biz daha bir kıyak görmedik. Israrlarla iki parçayı verebildik. Levent'ten Boğaziçi Üniversitesi'ne kadar tek tüp olarak, 5 km'lik bir hat ile Seyrantepe'ye giden hattı yapacaklar.
Seyrantepe'ye giden hat ile ne kast etmiş ben gerçekten anlayamadım, bir zamanlar Seyrantepe - Kazlıçeşme diye bir şeyler vardı ama o da Söğütlüçeşme - Kazlıçeşme gibi bir şeye revize edilecektir, gerçi o da muamma hala, bu Seyrantepe konusunda bayağı bir kafa karışıklığı var, eğer Resmi Gazetedeki haberide dikkate alırsak bence olabilecek tek alternatif eklenecek şu tünel dalgası olsa gerek başka bir şey değil.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 12 Eyl Çrş, 2012 07:11

TT Arena'nın yanındaki alana Şişli Etfal Hastahanesi taşınacaktı ama bilemiyorum. Bir aralar da İBB Saraçhane'deki büyük binasını terk edip TT Arena'nın o tarafa taşınacaktı. Her neyse Seyrantepe otobüsleri dolup taşıyor yer yerinden mi oynuyor, anlayamadık. Sadece maç günleri anlam ifade eden bir mekik hattının nesini düzenleyecekler çözemedim.
Bahçeşehir - Başakşehir - Maslak/Levent metro otobüsü koysunlar bari :)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 13 Eyl Prş, 2012 21:03

Anlaşılıyor ki "4. Levent-Darüşşafaka Metro (Seyrantepe bağlantısı dahil)" uzatmasında harcanan para yetmemiş, daha fazlasını harcamak için izin çıkmış.
-------------------------------------------------------------------------------------
12 Eylül 2012 ÇARŞAMBA
Resmî Gazete
Sayı : 28409
BAKANLAR KURULU KARARI
2012 yılı Yatırım Programında 2008E060040 proje numarasıyla yer alan ve birim fiyat teklif almak suretiyle ihale edilen 4. Levent-Darüşşafaka Metro (Seyrantepe bağlantısı dahil) Projesi kapsamındaki “İstanbul Metrosu III. Aşama 4. Levent-Ayazağa Kesimi, Seyrantepe Depo Sahası ve Depo Bağlantı Hatları İkmal İnşaatı ve Elektromekanik Sistemler Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşleri Projesi”nde sözleşme bedelinin %31,30’u kadar iş artışına izin verilmesi; Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının 23/8/2012 tarihli ve 13957 sayılı yazısı üzerine, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 24 üncü maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 27/8/2012 tarihinde kararlaştırılmıştır.
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eyl Prş, 2012 21:50

Bu da "yaptım olazak" işlerden birisi, şimdi çok kötü bir şeyler yazacaktımda yine vazgeçtim, kısmen yazacağım. Her site başka başka şeyler yazıyor, zamanında birilerinin saçmaladığı fikirler muteber iş olarak karşımıza çıkıyor, ya ne kadar saçma bir iştir, Levent-Hisarüstü diye mini metro diye bir şey yapıp, şey diyorum dediğim gibi havaray yapınca olmayacak diye yer altında hemde daha popüler metro olsun ismi deyip bir hat yapmak, hadi bu belki elzemdir de bunu bir de Seyrantepe'ye bağlamak? Şimdi bu önerimidir, bence değildir, hiç bir zamanda değildi. Hakkaten birileri nette okuyor, sonra amirlerine öneri olarak götürüyor, onlarda iyi boş oturmayın hadi bir bakın diyor, sonra proje diye çıkıyor karşımıza, fikir sahibide ben neymişim be abi diye ortada dolanıp bizede posta koyuyor :)

Haber ne diye çıktı? 4.Levent - Hacı Osman metrosu Bakanlığa devrediliyor diye hatta resmi gazetede de böyle yayınlandı galiba, sonra yok dediler Levent-Hisarüstü metrosunu bakanlığa devretti yapacakları ilk iş olacak??? Soru işaretleri burada başladı, İstanbul'un öncelikli pek çok metro işi varken, gerekliliği bile tartışmalı bir ŞEY i yapmak? Buna eyvallah dedik, sonra birden bire ilk açıklanan şey İŞ ARTTIRIMI olarak açıklandı, bir de şöyle bir ifade ile, ihaleyi almış olan firma ile devam edeceğiz, hemen bitireceğiz? Ne ihalesi? Ya arkadaş o hattı yaptırttın bitti, işi teslim aldın, yükleniciden çıktı o iş, neyin uzatması? Şimdi gelelim haberlere akşam üstü okudum gözlerim açıldı o yüzden yukarıdaki paragrafı yazdım, diyor ki; 4.Levent-Hacı Osman metro hattı yapımı kapsamında iş arttırımı yapılarak Levent-Hisarüstü metrosu Seyrantepeye bağlanacak!!!!. Vay vay vay vay, bu işi hayata geçirecek büyüklerimin ellerinden öpüyorum.

Ben bu yayınlanan mesajlardan şunu anlıyorum oysa, belediye bir şekilde M2 hattı beslemesini monoray ile yapmaktan vazgeçti ve ortaya mini metro diye bir fikir attı, Bakanlığıda bunun maliyeti düşük yap bize bir kıyak olsun diye ikna etti, bakanlık bu işi yapacak, bunun bağlanacağı nokta Levent istasyonu. Seyrantepe geyiğindeki iş arttırımı ise İBB nin daha önce duyurduğu Seyrantepe'den daha efektif bir işletme sağlamak amaçlı olarak bir tünel daha inşa edilmesi, bu sayede sadece maç günlerinde değil istenildiği takdirde sürekli olarak hemde iki yönde işletme yapılabilmesi işi, bunu da herhalde Bakanlık iş arttırımı olarak yüklenecek. Valla ben böyle anlıyorum, başka türlü anlayan herkese saygım var, mantıklı olduktan sonra sevgimde var ama bir önceki paragrafta belirttiğim gibi bir iş benim mantık sınırlarımı zorladı.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 13 Eyl Prş, 2012 22:43

Esat valla ben bu işten bir şey anlamadım. Levent-Hisarüstü için İBB'nin bu kadar talepkar olmasını çözemedim. Etiler ahalisi metro metro diye İBB'ye dilekçeler mi yağdırdı yoksa Etiler'deki turizm-otelcilik lisesi yıkılıp yerine 180 katlı otel mi dikilecek? :D

Ha bu arada TT Arena GS Stadı'na lütfen fazladan metro yapmayın. Kusura bakmasın taraftarlar ama maç günleri Taksim-Hacıosman metrosunu kilitlemekten başka bir işe yaramıyorlar. Üstüne üstlük son zamanlarda taşkınlık o boyutlara gelmişti ki metro hareket halindeyken hep birlikte zıplayıp vagonun raydan çıkmasına neredeyse sebep oluyorlardı.
Dahası sadece metro bile taraftarı taşımaya yetmiyor. Otobüslerle takviye yapılıyor. Metroyu stadyum için bu kadar cazip kılmaya bence lüzum yok.
Metrobüs'ü taşlayıp talan eden Beşiktaşlı ve Fenerli taraftarlardan zaten ağzımız yanıyor. Metroları da bu kadar olsun yeter onlara!

Bu aralar Silivri'ye metro gidecek ile başlayan söylem, Sultanbeyli'ye de metro gidecekle devam ediyor. Bugünkü gazete haberinde 1 yıl önceki haberin tekrarı gibi Kabataş-Mahmutbey metrosunun ihalesi yapılacak haberi vardı. Tam tahmin ettiğim gibi, kafalardaki çizimler, oldu olacak tadında medyaya servis ediliyor. 1 yıl sonraki yerel seçimlere Başkan Topbaş hediye sepeti dolu Noel Baba gibi girmek istiyor.
jingle bells jingle bells jingle all the metro HO HO HOOOO :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Eyl Cum, 2012 18:42

kaynak yukarıda, orası nereden almış bilemiyorum kaynaksız çalışıyor o site,
kaynaksız çalışmıyoruz. o haberde bakanlığın web sitesinde bülten şeklinde veriliyor. devletin kurumları kamuyou bilgilendirmelerini tüm gazetelere bu şekilde veriliyor. gazetelerde bakanlığın sitesinden direk alıyorlar. prosedür böyle. zaten bu kurumlar halkın malı olduğu için bizlere de halka haber vermek kalıyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Eyl Cum, 2012 18:59

Mehmet, kaynaklı, kaymaklı ve kaynanalı … ne olursa olsun, kaynak belirtilmemiş. Belirtilmezse, kamuoyu kamuyoutube olur. Son zamanlarda dünyada hafif bir kaynak yozlaşması var, yeni moda-kadıköy buysa, eh, bazılerimiz biraz eski ekolüz belki.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Eyl Cum, 2012 19:09

sevgili abim, bakanlığın ve diğer devlet kurumlarının haber bültenleri kaynak olarak yazılmaz. onlar e-bülten şeklinde gönderiyorlar herkese. o şekilde de yayınlıyor herkes. tcdd'de böyle. resmi gazete'de böyle. ekapta böyle. hepsi böyle. yoksa farklı bir kaynaktan aldığımız zaman zaten altına kaynağı yazıyoruz. belki bazen atlansa da genel olarak süreç bu.

bir çok haberimizde de kendi kaynaklarımızdan direk ediniriz. çevremizden. onları da açıklamama hakkımız var.

keşke herkes bizim kadar özenli, bilgi verici, aydınlatıcı, halkı düşünen, kamuyona dönük haber yapsa. herkesin başka başka derdi var. biz sadece "bilgilendirme" yapıyoruz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Eyl Cum, 2012 19:20

Nasıl yazılmaz? Böyle bir kural olamaz, aslında kanuna bile aykırı olabilir. »Sadece bilgilendirme« dediğin bu dünyanın motor yağı, kalitesi çok önemli, yoksa dişli tekerlekçikler çart yapar :(

Kaynak devlet kurumuysa o kurumu ve gönderilen bülten ismini, numarasnı ve tarihini yazman gerekir bence. He belki ben buradan yanlış görüyorumdur, o zaman Türkiye’de yaşayan arkadaşlarımız araştırsın, orada hakikaten böyle bir kural mı var da yanıliyor muyum. Nitekim postakodu da yazılmaz, bak bunu bile zor öğreniyorum. Veya ögrenmiyorum, Esat da hep »len annamıyong« diyor bana :lol:

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Eyl Cum, 2012 19:37

Kaynak devlet kurumuysa o kurumu ve gönderilen bülten ismini, numarasnı ve tarihini yazman gerekir bence.
hayır öyle bi şey yok. çünkü devlet kurumu bülten ismi, no, vs. bilgisi zaten yazmıyor. resmi web sitesinden alınıyor. başına da "ulaştırma bakanlığından yapılan yazılı açıklama" diye ekleniyor. tüm medya kuruluşu böyle yapıyor. senin bahsettiğin gibi değil.

kaldı ki "kaynaksız site o" demek çok büyük bir hakarettir. kabul edilemez. ithamdır. iftiradır. bizim yaptığımız herşeyin altında imzamız vardır. haberlerimize güvenimiz tamdır.

özetle, herkes keşke bizim gibi olsa. bu konuda mütevazilik yapmayacağım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Cum, 2012 23:22

Kaynagin linkini koymak zorundasin, yok oyle internet ozgur ortam nanesi, istersen bir sikayet ile ispat ederim, alaninda bir numarasin ama keske saygida da bir numara olsa idin, yaziyorsun yanlis ciktimi siliyorsun, harika gazetecilik, bana yaptigin gayri dostane davranislar icin pardon diyecegine zeytinyagi modu, he kardesim sen bir numarasin, ben su anda eglencedeyim keyfimi kacirmayacagim, kapi acik hukukumuzu cigneyen ben degilim, haberi aldigin sitenin linkini. Yazarsin olur biter bahane uydurmaya gerek yok, uzatmayada gerek yok.

Cevapla

“Metro Hatları Genel Konular” sayfasına dön