ist-M.09 » Metro hatları uzunlukları

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-M.09 » Metro hatları uzunlukları

Mesaj gönderen Esat » 15 Tem Çrş, 2009 13:34

Bana göre metro isletmesinde ariza durumlari disinda kisa parkur isletmesi olmaz yapan varmidir bilemem ama mantiksiz ve kullanissiz araclari cevirecek bir yer yok, makas bölgesi yapariz demek ile olmuyor o aracin o makas bölgesinden dönüp gelmesi demek bir seferin eksik yapilmasi demek ee hani bunun getirdigi fayda?

Diger taraftan iki uc olarak cok uzun bir hat ta olmuyor herhalde, iste buradaki sorun plansizlik degil mi? Kapasite hesabi ne zaman yapildi 10 sene önce ee hala o proje ile mi devam edilecek, kaldi ki bir belediye sehrinin 10 sene sonrasini hesaplayamiyor ve rayli sistemlerini sadece 10 yillik planliyor ise zaten ben ne diyeyim :)
En son Esat tarafından 18 Eki Pzt, 2010 22:22 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Tem Çrş, 2009 14:13

Esat yazdı:Bana göre metro isletmesinde ariza durumlari disinda kisa parkur isletmesi olmaz yapan varmidir bilemem ama mantiksiz ve kullanissiz araclari cevirecek bir yer yok,
K.Çekmece-Taksim kısa parkur mudur? Kısa parkur kaç km'ye kadar denilebilir? K.Çekmece-Yenikapı kısa parkurmudur?

Resim
Esat yazdı:Diger taraftan iki uc olarak cok uzun bir hat ta olmuyor herhalde,
Beylikdüzü-Hacıosman tabi ki çok uzun. O kadar olmaz ama mesela Beylikdüzü-Yenikapı olabilir mi? Uzunmudur yine? Burada elimizde alternatiflerin bulunmasını sağlamak. Aynı teknik standarda sahip olduğu zaman bir çok avantaj ve esneklik getirecektir.

Mesela; Unkapanı-Yenikapı arasında arıza çıktı kullanılamıyor. Metro Yenikapı'ya inemiyor. Yenikapı-İncirli seferi aksıyor diyelim. K.Çekmece'den yenikapı'ya gider takviye eder. Gibi mesela.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Tem Çrş, 2009 16:48

Ben oradan buraya diye bir sey demiyorum sadece metro hattinin icinde tramvay gibi ic ice isletme ne kadar dogru diyorum bana göre degil. Makaslardan arac cevir ne gerek var, o sekilde parca parca yapacagina tek hat yaparsin Beylikdüzü-Sariyer olsun baska yer olsun, 40-50km lik metro hatlari var olabiliyor demek ki, bunun bir ölcüsü kistasi varmi ki?

Ve bende zaten ariza hallerinde yapilabilir diyorum, o bir istisnai durumdur ve tabii ki yapacaksin ama bunu sürekli yapmak bana göre anlamsiz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Tem Çrş, 2009 17:04

Öyle garip bir plânlama mı var? Varsa, belki orada da Kirazlı'daki gibi iki hattın kesişmesi öngörülüyor da, biz o kesişmeyi henüz bilmiyoruz. Ama evet, bir metro hattının bitiş noktasından başka bir hattının "devam" etmesi, hele ki başka bir sistemle, çok garip. Uzunluk açısından ... New York'ta bayağı uzun metro hatları yok mu? Londra'da var diye hatırlıyorum. berlin U7 de pek kısa değil, ama "o kadar" da değil herhâlde.

Merak ettim şimdi ...
Hm, Londra'daki Central Line 74 km, Piccadilly Line 70 km, Metropolitan Line 66 km, District Line 64 km ...
Berlin'deki U7 mukaisede biraz gülünç ;-) 32 km.
Ama yine de, Paris'in en uzun metro hattı, 13 numara, sadece 24 km. Moskova'ya bakarsak, 9 numaralı hat 42 km, 2, 3 ve 6 numara 37/38 km (her hat kendisi bu uzunlukta), 7 numara da az biraz kısa.
Pekin metrosunda 13 numara 41 km, 1 numara ise 38 km.
Seoul metrosu (dünyanın en çok ullanın sistemlerinin bir tanesi) da korkunç uzun hatlkara sahibe benziyor, ama uzunlukları net bulamadım.
Yoruldum yahu ...
Tokyo'nun en uzun hattı, E (Ōedo), 41 km.
Tahran'ın 5 numaralı metro hattı eskiden banliyö hattıydı! Bu, bizim o sondurakta başka sisteme benzer bir durum. 41 km.
heh, New York'u unuttum ... orada da net bulamadım şımdi, ama Londra'dan sonraki büyük sistem.

Yani? ;-)

41 kilometre kutsala benziyor, garip :-) Ama 70'ten de fazlası var, n'aber.

B. Alabay
En son alabay tarafından 16 Tem Prş, 2009 11:49 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Tem Prş, 2009 09:05

Bence ayrılsın, km ve parkur başka bir konu. Ben U7 yi örnek verecektim Berlin den ama km sine emin olamadım sanırım sen yazmışsın ben 47 km diye biliyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Tem Prş, 2009 09:15

Dediğim gibi, o U7 Londra'daki hatlarla kıyaslanınca, küçük bile kalıyor. Son gördüğüme göre 32 km. Belki 47 dakika sürüyor, onu bilmiyorum. Aklımda daha fazla sürüyor gibi kaldı, ama o da kaç sene evvel ... Becerseler, U5 de uzun bir hat olabilir, U5 ve U55 birleşecek, sonra batıya doğru devam edilecek, ama ne zaman, olacak mı, belli değil. Yetmiş senede U10'u da beceremediler :-)

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Tem Cum, 2009 20:35

Belki de 40 km. civarında hatların çoğunlukta olması işletme hızı ile alakalıdır, bugün ortalama işletme hızı 50 km. nin üzerinde metro hattı bildiğim kadarı ile yok. Hattın kimi kesimlerinde 80 km. hıza çıkabilir ama ortalama da 50 km. civarında kalır hep, dolayısı ile 40 km. civarında uzunluğa sahip bir hattı yaklaşık 75 dk. da kat eder ki, 1,5 km. aralık ile 26 istasyon yapar nerede ise standart olan 20 sn. bekleme süresi ile + 8,5 dk. + son istasyonda bekleme süresi ile 90 dk. lık bir tur yapar, ama bu frekansın artması ile düşebilir, hızı arttırmazsınız ama son istasyon bekleme süresini kısaltarak araları daraltabilirsiniz, bana bu bir sebep gibi göründü. Nerede ise 90 dk ya yakın bir yolculuk bence iyi bir süre, şimdi diyeceksiniz ne anladık ki 60 dk lık hatlar yapalım da indi bindi mi yapsınlar, tabii ki yapsınlar nerede hareket orda bereket, :) Toplu taşımacılığına yeni sloganı budur beyler.

Cevapla

“Metro Hatları Genel Konular” sayfasına dön