adn-M.04:01 » Adana Metrosu

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Haz Çrş, 2010 09:06

Bence oralarda bu hat yeraltından gidiyor. Regülatör köprüsünün kuzeyinde küçük bir köprü gibi şey gözüküyor, herhâlde tren geçidi o. Sonra Cumhuriyet istasyonunu geliyor, sondurak da Girne Bulvarı, Kaktüs Caddesi (isme bak ...) ve Kadife Caddesi üçgeninde bir yerde olmalı. Orada bir otobüs terminali gözüküyor, orası.

Şimdi şöyle bakıyorum da, pek de belli değil ... 2414. Sokak, Kozan Caddesi, 2423. Sokak üçgeni de olabilir! Akıncılar ismini de bir türlü bir yere bağlayamadım, oraları Yüreğir değil mi? Ya Yüreğir, ya da Sinanpaşa. Ama garip bir yer, uydudan biraz gecekonduluğa benziyor, ama yanılabilirim de ...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Haz Çrş, 2010 09:28

Şunu buldum, buradan resimler ve durumlar görülebiliyor:

http://www.adana-bld.gov.tr/pdf/raylisistem.htm

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Haz Çrş, 2010 10:03

Tünel kesimi sadece kent içinde bir alanda aç-kapa olarak yapılmış bahsettiğiniz bölge ile ilgili tünel ya da aç-kapa ibaresi hat ile ilgili dökümanlarda geçmiyor, zaten şahsi düşüncem viyadük üzerinden metroyu bu kadar senede bitiremeyen adamlar orada ki su altı geçişi işine asla giremezlerdi :) teknik olarak değil maddi ve yönetimsel olarak söylüyorum bunu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eki Cmt, 2010 21:41

Adana' da mevcut sistem daha tam anlamı ile rayına oturmadı ama 2. etap inşaatı için etüt çalışmaları yapılmış, bu ilk metro hattını binbir zorluk ile bitiren kentte ikincisinin nasıl yapılacağını çok merak ediyorum açıkçası, umarım Adana borçlarından ve koltuk kavgalarından sıyrılarak bu konuda doğru düzgün ve gerçekçi adımlar atmaya başlar, haberde güzergah gayet net belirtilmiş, biraz kurcalayarak harita üzerine düşebilirsek görsel olarak yayınlamakta iyi olabilir.

http://www.internetadana.com/
Çukurova Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Alper Akınoğlu'nun karşı çıktığı ancak, Adana Büyükşehir Belediyesi tarafından devam eden projeler arasında bulunan 9,5 kilometrelik 2. Etap Raylı Taşıma sistemi ile ilgili güzergah koridorunun belirlendiği bildirildi.

Projenin yaklaşık 210 milyon dolara tamamlanması öngörülüyor. Adana İl Koordinasyon Kurulu'na bu konuda rapor sunan Adana Büyükşehir Belediyesi, raporunda şu görüşlere yer verdi:

"Ön etütler sırasında farklı güzergah koridorları değerlendirilmiş, yolculuk talep noktalarına olan yakınlık, raylı sistem yolcu erişiminin ve diğer toplu taşım araçlarına aktarmaların kolaylıkla sağlanabilmesi, yüksek işletme hızına ulaşılabilmesi, kamulaştırma imkanları ve arazinin en ekonomik şekilde kullanılabilmesi prensipleri doğrultusunda yapılan değerlendirmeler sonucunda güzergah koridoru belirlenmiştir.

Güzergah, Adana 1. Etap Raylı Sistem hattı Akıncılar istasyonu kuyruk hattından viyadük olarak başlamakta, Kozan Caddesi ekseninde viyadük olarak devam ederek, Seyhan Un Fabrikası tesisi arazisinden geçerek kanal geçişi sonrası Ege Bagatur Bulvarı üzerine oturmaktadır. Mevcut orta refüj üzerinde viyadük olarak devam ederek İstasyon 1 teşkil edilmiştir. Bu noktadan sonra hat, Ege Bagatur Bulvarı üzerinden orta refüjden kanala paralel bir doğrultuda ilerleyerek TCDD hattını geçtikten sonra Manolya Caddesi üzerinden Mustafa Kemal Paşa Bulvarını dik keserek Çukurova Üniversitesi Tarım Araştırma Alanına ulaşmaktadır.

Bu bölgede iki adet hemzemin istasyon teşkil edilmiştir. Hemzemin olarak devam eden hat Yüreğir Belediyesi Fen İşleri Şantiyesinin yanından geçerek Adana-Gaziantep Otoyolunu alttan kesmekte ve devamındaki sulama kanalını verev geçtikten sonra Yeşil Bulvar'ın sağ tarafında kalan üniversiteye ait araziye hemzemin olacak şekilde oturmaktadır. TOKİ konutları karşısında bir hemzemin istasyon teşkil edilerek, hat Adana Ticaret Odası Anadolu Lisesinin doğusundan hemzemin devam etmekte ve Fevzi Çakmak Öğrenci Yurdu'na ulaşmaktadır. Burada da bir hemzemin istasyon teşkil edilerek Teknokent yanında yeni açılacak olan bulvar üzerine hemzemin olarak oturacaktır. Kongre Merkezi bölgesinde de bir hemzemin istasyon teşkil edilecektir. Bulvar boyunca hemzemin olarak devam eden hat kampus girişine yakın bölgeden yarma ile aç-kapaya girerek Balcalı Hastanesi ve Çukurova Üniversitesi'ne hizmet etmesi planlanan ve yarı gömülü teşkil edilen istasyon ile son bulacaktır. Adana 2. Etap Raylı Sistem Hattı ilk yatırım maliyetleri, inşaat toplamı 118 milyon dolar, donanım toplamı 60 milyon dolar ve araç toplamı da 32 milyon olmak üzere yaklaşık 210 milyon dolar olarak planlanmaktadır."

Kaynak : http://www.internethaber.com/adana/adan ... z11tONQINQ

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 01 Kas Pzt, 2010 00:06

http://www.youtube.com/watch?v=4lDGiikgo5M
Gayet tatminkar bir "Adana metrosu" videosu.
http://www.youtube.com/watch?v=AigdI3yOOxw&NR=1
Bu da ilginç...........

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Kas Pzt, 2010 00:58

İstasyonlar bana banliyö treni hatırlatıyor, yani aynen banliyö treni istasyonu burada ne ise, onun gibi.

»Bir sonraki istasyon«, güzel denmiş. Ben herhâlde »Gelecek istasyon« derdim, rezil olurdum ;-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Kas Pzt, 2010 01:19

:) Adana metrosu da Hochbahn olarak inşa edilmiş gördüğüm kadarı ile :) bunda bir sorun yokta ben ilk videoda duyduklarıma ve gördüklerime değinmek istiyorum. Anonslar bir harika, sanki vagonun içinde birisi bu işi üstüne vazife edinmiş ses o kadar net, ama bir o kadar da mesai içinde yapıldığı belli :D zorla mı okuttular ne yaptılar, Allah' tan Adana şivesi ile okunmamış gerçekten güzel tane tane ve gayet anlaşılır ama bir "Anons" ruhudan milyon kilometre uzakta.

Bir de her istasyonda peron ortasında bir güvenlik görevlisi ama vazifeleri "Hareket Memurluğu" :) düdük çalıyor, makinist ondan sonra kapı kapama sinyali ile kapıları kapatıyor, metrolarda pek alışılmış bir şey değil, belki Japonya gibi kapasitesinin çok çok üstünde yerlerde vardır bilmiyorum, ama normal metro sistemlerinde pek yok, belki de halkın alışma sürecinde yapılmış bir uygulamadır bilemiyorum ama enteresan.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Kas Pzt, 2010 11:10

Bence onlar anons değil, sürücü söylüyor gibi geldi bana. Ama evet »bi sonnraki istasyon«, bana da hafif ağız geldi, ama hoş ;-) Ve Adana da fena gözükmüyor. Ben görmedim, ama benim hanım orada bir kere havalimanına inmişti, Mersin'e devam etti de, oradan pek hoşlanmamıştı.

Ve o polis efendiye çok güldüm, yani daha çok videoyu çekene, pat diye kapı tam onun karşısında açıldı ya, ben de, eh, video da şimdi bitmiştir, diye düşünmüştüm, haha ;-) Ama ya görmedi, ya da yassah değildi.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 19 May Prş, 2011 21:56

Resim

Resim

Resim

Resimler; Thomas Fischer'den

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 May Prş, 2011 22:01

Kemal abi çok güzel fotolar sana ve tabii ki resimleri çeken Herr Fischer' a teşekkürler. Bu arada bir şey dikkatimi çekti, Adana metrosunda akıllıca bir şekilde katener hattını gözden uzak tutan tavandan sarkmaları kullanmışlar fakat bunların içini boş bırakmışlar, yani hem karşı perondan görünen yüzündeki boşluk anlamsız hemde iç taraftaki, dış tarafta bilmiyorum istasyon ismi yazıyormu? Yazmıyor ise yazmalı, aynı zamanda hat tabelası da uygulanabilir, Paris örneği verip her yeri reklam doldursunlar demiyorum :) iç tarafıda kapatsalardı daha hoş bir görüntü olurdu. Yani hem akıllı bir iş yapılmaya çalışılmış hemde eksik yapılmış, buna da şükür mü diyelim?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 May Cum, 2011 09:03

Bu araçlar, başka sistemlerimizle mukaisede bayağı sırıtıyor, ve işte renkleri de fazla güneşten solmuşa da benziyor. Hep demiştik ya …

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 May Cum, 2011 16:26

Solma falan yok, araçların önündeki göğüs sacındaki folyo ile gövde deki renk farklı, muhtelen açılıştan önce o folyoları yaptırdılar, yapan adam pantonesine RAL değerine falan aldırmadan bulabildiği bir turuncu üzerine yaptı, ya da güneşe dayanıklı folyo malzemeden yapmadığı için renk değiştirdi diye düşünüyorum.

Cevapla

“Adana Metro Hatları” sayfasına dön