adn-M.03:01 » Adana Metrosu [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

adn-M.03:01 » Adana Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen kemal » 17 Eki Çrş, 2007 11:49

İnşaatı halen sürmekte olan Adana metrosu 13,5 Km uzunluğunda olacak,Türkiye'de inşaatı en uzun süren raylı sistem olan Adana metrosu 36 adet klimalı Adtranz Hyundai dizisi ile hizmet verecek. Bu vagonların nerede ise aynılarını Manila metrosu (LRT) epey zamandır kullanıyor.İnşaat çalışmaları hızlanan ve 2009 da hizmete alınması beklenen bu sistemin en kayda değer yapılarından birisi Seyhan nehri geçişi için yapılan demir köprüdür.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16452
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 17 Haz Sal, 2008 20:33

Sitenin öngörülen gelişimi açısından Adana Metrosu başlığı Metro Hatları başlığı altına taşınmıştır.

-Site Yönetimi-

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 24 Eyl Çrş, 2008 16:14

Mart 2009 da bitmesi beklenen Adana Lrt depo sahası yapıları ve tünel girişlerine ait mimari maketler:
http://www.forumcad.com/forum/1-500-olcek-adana-metrosu-t580.html?s=503b3857a1005f039b7091c2fa5dbc47&

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16452
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 24 Eyl Çrş, 2008 18:27

Resim

Örnek resim tarafımdan eklenmiştir -Esat-

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 28 Oca Çrş, 2009 17:40

Metro gelececk ay sefere başlıyor

Adana´da yapımına yaklaşık 10 yıl önce başlanan, ek kredinin gecikmesi nedeniyle yıllarca yarım kalan 14 kilometre uzunluğundaki Adana metrosunun 10 kilometrelik bölümünün gelecek ay hizmete açılacağı bildirildi.

Adana Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı ve Raylı Sistem Koordinatörü Mebruh Kurtulgan, yaptığı açıklamada, nüfusu 2 milyonu aşan, bu nedenle en önemli sorunu trafik tıkanıklığı olan Adana´da metronun ulaşıma nefes aldıracağını belirtti.
Kurtulgan, yapımına başlandığı günden beri başka kentlerdeki metro ve tramvaylarla mukayese edilen Adana metrosu konusunda halkın yeterince bilgi sahibi olması gerektiğine dikkati çekerek, ´´Adana metrosu Bursa, Konya, Kayseri veya Eskişehir´de yapılanlarla kıyaslanamaz. Çünkü orada yapılanlar tramvay. Bu araçlar ışıklı kavşakta kırmızı yandığında durmak zorunda ve saatteki hızı 15 kilometre. Oysa Adana metrosu saatte 80 kilometre hız yapacak´´ dedi.
Kurtulgan, metronun maliyetine işaret ederek, ´´Adana metrosu emsallerinden çok daha ucuza mal oldu. Adana ile kıyaslanabilecek durumda olan Ankara, İstanbul ve İzmir metroları içinde en ucuzu olan Adana metrosunun 1 kilometresinin maliyeti 39 milyon dolar. Oysa, İzmir´in 45 milyon dolar, İstanbul´un 54 milyon dolar, Ankara´nın ise 52 milyon dolar´´ diye konuştu.
Maliyet yönünden Bursa metrosunun da Adana ile kıyaslanamayacağını savunan Kurtulgan, ´´Çünkü orada sinyalizasyon, ücret toplama ve merkezden kontrol sistemi yok. Vagonları klimalı değil. İstasyonları otobüs durağından farksız ve tam koruma yok. Bursa klima için ek ihale yapmak zorunda kaldı´´ dedi.
Kurtulgan, Adana metrosunun birebir ölçüde sadece İzmir metrosu ile mukayese edilebileceğini belirterek, şunları söyledi:
´´İzmir metrosunun da toplam maliyeti Adana´dan fazla. Toplam uzunluğu 8.5 kilometre olan İzmir metrosunun maliyeti 600 milyon dolar. Uzunluğu 14 kilometre olan Adana metrosunun maliyeti ise 534 milyon dolar. Adana metrosunda 13, İzmir metrosunda 11 istasyon var. Kurttepe´deki Adana Ruh Sağlığı Hastanesinden başlayıp güney Adana´ya kadar inen Adana metrosunun 13 istasyonundan 4´ü yer altında, 4´ü hemzemin istasyon, 5´i viyadük istasyon.´´
İnşaatın büyük ölçüde tamamlandığını, test sürüşlerine başlandığını kaydeden Kurtulgan, 14 kilometrelik bölümün 10 kilometresinin gelecek ay hizmete açılacağını sözlerine ekledi

adanamedya

İçeriği saçma sapan dil uzatmaları ile dolu da olsa gelecek ay bir yılan hikayesinin daha bittiğini anlatıyor :P

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16452
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 28 Oca Çrş, 2009 18:39

Adana metrosumu? Bu bir efsanedir? İnanılmaz!!! Yani gerçekten Adana Metrosu diye bir şey varmış haaa!!! Vauuu kayıp yer altı kenti Atlantis gibi bir şey ha. :D

Bu arada bir şey dikkatimi çekti emsallerinden ucuza mal oldu demişler ya, sanırım total maliyeti yapım yılına bölüyorlar yani bilmemkaçmilyındallır/gün olunca ucuza geliyor tabi :D ehi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 29 Oca Prş, 2009 00:56

Ben de meraktan çatlıyorum ha!

Bakalım güneş ve yağmurda (len, yağmur var mı orda?) çürümüş hurda metrolarını tamir ettirmek kaça mâlolacak, hehe ...

Dil uzatma ... çok güzel ifade etmiş. nasıl hani, kuyruğundan emin olmayan köpek havlarmış, öylesine kaçtı yahu. Hiç tevazu diye bir şey yok, insan utanıyor be. 2 milyonluk şehir. "Metro"su yüz senedir bekliyor. Vida almadan, trenler gelmiş. Onları da başka yere verememişler. Otobüsler gece gündüz mü çalışıyor, çiftkatlı mı? Milyonluk şehir de, milyonluk şehir gibi mir davranıyor? Yoksa. He, kaç metro hattı açılıyor? Dört mü? Altı mı? Hat nomarraaaa? Höhö.

Ama yok ora durak, bura kilima, altı kili, üstü kelem ... olmadı yani. metro diye de 1970 Köln tramvayı işletecek.

Ama hadi, hayırlı olsun, yine de güzel haber. İnsaallah, yüzlerine, gözlerine sokmazlar.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 29 Oca Prş, 2009 10:55

Bursa metrosuna tramvay demesi ve dalga geçmesi çok komik. Bursa nerede ise 30 km. hafif metro yapmış senden yarı zaman önce bitirmiş üçüncü kısmını yapmaya hazırlanıyor , onu rakip bile kabul etmiyor :D pöööh...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16452
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 29 Oca Prş, 2009 12:58

Evet bencede resmen saçmalanmış, klima ile medeniyet olmayacağını anlatamadık bu insanlara. Bursa' da klima yok bizde var, Sulukule' yi İstanbullular bilir, orada bir Sultanmahalle diye yer vardır, :) aklıma ordaki komşu kavgaları geldi, :) ama söylenenleri burada yazmam ayıp olur ama birebir aynı mantalite ayıp ya.

Üstte Bursa' daki tramvay diyor altta Bursa metrosu diyor, Bursa' da tramvay varmı? Tartışılacak nokta şu, HRS nedir - metro nedir Türkiye bu kısır döngüye takıldı durdu ve bunu yönetici kısmındaki kişiler ayırt edemiyor, teknik alt yapıya sahip kişiler tabii ki bunu biliyor ve ayırt ediyor ama bürokrat kafası bunu kaldırmıyor, HRS??? LRT? yoksa LRTS mi? :) Tramvayda bir HRS sistemidir doğru Kayseray' da bir HRS sistemidir, ama örneklem yaparsak Zeytinburnu-Kabataş tramvayı ile Kayseray' ın farkı, Kayseray' da uzaktan araç takip ve kontrol sistemlerine sahip, bir kaç yerde karışık trafiğe giriyor, genel olarak ikiside izole bir yola sahip, peki Adana' daki nedir tabii ki metrodur, bu biraz şey gibi olmuş "benim babam senin babanı döver" :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 29 Oca Prş, 2009 15:53

Döver de, sonra benimkisi de seninkisini vurur :P
Eh, ne diyelim, PIRT işte, ayh, kaçtıııı ...
Bana da biraz şu eski mizah dergilerini hatırlattı. Var mı daha öyle Gırgır falan?!

B. Alabay

görkem 07
Mesajlar: 3
Kayıt: 20 Eyl Cmt, 2008 19:54

Mesajgönderen görkem 07 » 07 Şub Cmt, 2009 17:28

Adanadaki sistemde peronlar araçların kaçlı diziler halinde çalışmasına uygun?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16452
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 07 Şub Cmt, 2009 18:09

Adana RTS Projesi; Merkezi Yönetim Binası ve Bakım Atölyesi ile diğer yardımcı bina ve tesisleri de içeren ve 150 dönümlük bir alanı kaplayan bir Depo Sahası; 3.521 km Aç-Kapa Tünel, 5.332 km Viyadük, 1.550 km İstinatlı Yarma, 0.964 km İstinatlı Dolgu ve 2.559 km Hemzemin yapıların birleşiminden oluşan, 13.926 km çift hat’lı ve sağdan gidişli bir güzergah yapısı ve 13 İstasyon olarak tasarlanmıştır.

Araçların maksimum hızı saatte 80 km, yolcu kapasitesi 311 kişi, boyu 27 metre genişliği, 2,65 m ve ağırlığı 41 tondur. Her üç araç bir katar olmak üzere toplam 12 katardan oluşmaktadır. Bir katarın yolcu taşıma kapasitesi 933 kişidir. Tek istikamette yolcu taşıma kapasitesi saatte 21.600 kişidir. İstasyon ara mesafeleri yaklaşık 1000 metre, 1 nolu istasyon ile 13 nolu istasyon arasındaki seyir süresi istasyonlardaki bekleme süreleri dahil 21 dakikadır. Projenin ikinci safhası gerçekleştirildiğinde ve 42 araç ihtiyacı karşılandığında 2010 yılına kadar tasarlanan taşıma ihtiyaçlarını karşılayacaktır. 6 kilometrelik ikinci safha (Akıncılar İstasyonu – Çukurova Üniversitesi arası) tamamlandığında toplam 20 km. hatta günlük taşıma kapasitesi 660.000 yolcu olacaktır.


Kaynak : Adana Belediyesi

Ben istasyon uzunlukları ile ilgili bir bilgiye ulaşamadım maalesef, ama araçların 3' lü olarak kuple edileceği belirtilmiş, bazı resimlerde 4' lü kuple edilmiş araçlar görmüştüm, eğer İstanbul' daki T4 hattında olduğu gibi 3' lü kuple edilecek ise peron boyu 90 ila 105 metre arasındadır, yukarıda verdiğim linkte yer alan bazı istasyon fotoğraflarından çıkarttığım kadarı ile çok uzun peronlar görünmüyor, yani ileriye dönük olarak 4 ya da 6 lı çalıştırma öngörülmemiş herhalde.

Resim

Bu da benim Google Map üzerine işlediğim güzergah
En son Esat tarafından 07 Şub Cmt, 2009 20:11 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.


“Adana Metro Hatları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir