Geyikmi yapiyorsun, yazdim ya niye oyle dusundugumu ve bence diyede ekledim, senin dusuncende benim dusuncemde bizim dogrularimizdir sistemi isletenlerin dogrularida onlarin dogrusu.alabay yazdı:Neden olmalı? Bence gereksiz!
brs-M.04:01 » M1 Emek-Arabayatağı Metro Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 17986
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Nasıl açıklayayım şimdi Başar, tabii ki farkına varacaklar otobüsle tramvayın
sende zaten onu demiyorsun biliyorum, ben kendi işim açısından bakıyorum. Bilgilendirme materyallerinde düşünüyorum, otobüs ağırlıklı bir sistemde başında T olmayan tramvay hatlarını anlatmak göstermek sıkıntılı olur, yani haritalar, yönlendirmeler açısından kast ediyorum bu konuda yolcunun algısı zayıf yıllardır yapılmış olan şey bir hiç. Ve otobüs ağırlıklı taşıma olan bir kentte otobüsleri bu materyallere aslında dahil etmek zorundasın, bak Antalya'da adamlar o salata sistemde bile nasıl gideceğini biliyormuş şimdi bilmiyor, Ankara'da insanların her otobüsün nasıl işlediğini bildiğini söylüyor arkadaşlar, İstanbul'da ancak işimiz olan otobüsü biliriz, tüm otobüslerin güzergahını bilen deliler tabii ki var
ama onlarda forum köşelerinde heba oluyorlar.
Şu açıdan doğru düşünmüşsün evet farkındalık yaratmak için bence T harfi olmalıdır, genel olarak kent içi toplu taşımayı özümsemiş yalamış yutmuş bir kentte gerek olmayabilir, ama o zamanda hat numaralaması denilen şeyin bir SİSTEMATİK i olması lazım, o da yok. 1 nolu otobüs ile 1 nolu tramvayın karışmaması gerekir ama kesin karışır, insanların düşünmeden otomatik anlaması lazım bunu yapabiliyormuyuz? Çoğu yerde maalesef hayır. Mesela tramvay baskın bir kentte de adamlar otobüslere A ve B harfi vermişler rakamın sonuna
çünkü sistemde tramvay baskın.


Şu açıdan doğru düşünmüşsün evet farkındalık yaratmak için bence T harfi olmalıdır, genel olarak kent içi toplu taşımayı özümsemiş yalamış yutmuş bir kentte gerek olmayabilir, ama o zamanda hat numaralaması denilen şeyin bir SİSTEMATİK i olması lazım, o da yok. 1 nolu otobüs ile 1 nolu tramvayın karışmaması gerekir ama kesin karışır, insanların düşünmeden otomatik anlaması lazım bunu yapabiliyormuyuz? Çoğu yerde maalesef hayır. Mesela tramvay baskın bir kentte de adamlar otobüslere A ve B harfi vermişler rakamın sonuna

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5529
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5529
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Dün yine Berlinin sistemiyle uğraşmam gerekti de, bir şeyin farkına vardım neden farklı düşünüyorum. Şunu bir anlatmalı aslında: bence bizde harf, rakam, simge enflasyonu var. Tramvaya T, eke bilmemne, vs vs. Neden abes? Çünkü aslında hattı gösteren şey ne yapmalı? Bir yolu katetmenin adımlarını ve tekniklerini anlatabilmeli. İşte bu bizde zaten baştan beri eksik. Uzatırız. TaksimKadıköy dolmuşuna bin deriz.
Metrolara M dememiz mantıksız değil. Banliyölere de B. Peki. Aslında! Bizim gibi, bu konulara yeni giren, yeni başlayanlar olarak ikisine beraber T de diyebilirdik Tren. Berlinde metroların hat numarasına bir gün U eklenmesinin sebebi, doğudan banliyöeri almalarıydı. En başta metrolar zaten harfliydi, D hattı, daha evvel de GN hattı falan. Sonra oldu bunlar meselâ 5 numara, 8 numara. Sonra banliyö şebekesi geri döndükten sonra (ki dönmeden evvel rakam verdiler), biri U, biri S diye gösterildi. Ama harf ne için? Bir nevi hazırlık içın, bilhassa fonksyon göstermek içın, yani süs değil. Meselâ ben şimdi Esata diyorum ki, Berlinde bana M4 ile ulaşabilirsin. Bu M4 ne cins bir taşıt? Önemli değil! Önemli olan, bu M ne demek. M (Berlinde) metro-şebeke demek, yani kenti 24 saat servisle hızlı aşan otobüs ve tramvay. Evet, metro değil
Metrobüs/metrotramvay yani. Ama İstanbuldaki gibi değil, normal yoldan gider. Şimdi M4 tesadüfen bir tramvay. otobüs de olabilirdi. Önemli mi? değil. Neden? Çünkü ikisine binmek bugün! aynı. Eskiden belki durak durumu farklıydı. U8e bin derken, neye bineceğini göstermiş oluyor(um) metroya. S41 ile git deyinde ne? Banliyö. N4e bin desem? Gece hattı 4 numara. Ne bu? Önemli değil, tramvay da olabilir, otobüs de. Bu sefer otobüs. X9? 9 numaranın hızlandırılmış güzergâhı. Tramvay mı, otobüs mü, otobüs, ama önemli mi? Değil. Berlinde harfler genelde fonksyon belirtir. Tabiîki çocuk arabası, baston vs için bazı şeyleri bilmeli. Banliyö ve metro için merdiven ve asansör aşmak gerekir. Trenlerin önlerinde bir harf mantıklı olur yani. Halbuki hepsini tek şebeke yapıp, B harfiyle de gösterebilirlerdi, veya S. Farzedelim, biri Bahn, biri Schnellbahn olsun. Ama karşına vapur çıkacaksa, bunu da göstermekte fayda var, o yüzden F10 hattın bir vapur veya feribot olduğunu gösterir (Fähre). Evet, ben böyle düz mantıkla büyümüşüm, o yüzden mıymıyım 
Metrolara M dememiz mantıksız değil. Banliyölere de B. Peki. Aslında! Bizim gibi, bu konulara yeni giren, yeni başlayanlar olarak ikisine beraber T de diyebilirdik Tren. Berlinde metroların hat numarasına bir gün U eklenmesinin sebebi, doğudan banliyöeri almalarıydı. En başta metrolar zaten harfliydi, D hattı, daha evvel de GN hattı falan. Sonra oldu bunlar meselâ 5 numara, 8 numara. Sonra banliyö şebekesi geri döndükten sonra (ki dönmeden evvel rakam verdiler), biri U, biri S diye gösterildi. Ama harf ne için? Bir nevi hazırlık içın, bilhassa fonksyon göstermek içın, yani süs değil. Meselâ ben şimdi Esata diyorum ki, Berlinde bana M4 ile ulaşabilirsin. Bu M4 ne cins bir taşıt? Önemli değil! Önemli olan, bu M ne demek. M (Berlinde) metro-şebeke demek, yani kenti 24 saat servisle hızlı aşan otobüs ve tramvay. Evet, metro değil


- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 17986
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bugün Emek hattı yanındaki yolda bir aracın kaza yapması sonucu telefon kablolarının katener hattı üzerine düşmesi nedeni ile yaklaşık 1 saat süre ile seferler gerçekleştirilememiş.
http://www.rayhaber.com/bursa-da-kopan- ... al-ettirdiKopan kablo demir yolu ve kara yolunun üzerine düştü. Kablonun elektrik kablosu olduğunu zanneden sürücüler bir anda yavaşlayınca trafik kazası meydana geldi. Güvenlik sebebi ile Arabayatağı-Üniversite ve Arabayatağı-Emek metro seferleri iptal edildi. Metroda bulunan bazı yolcular ise rayların üzerinden yürüyerek Arabayatağı istasyonuna gitmek zorunda kaldı. Bursaray seferlerine yaklaşık 1 saat ara verilirken, vatandaşlar gidecekleri yerlere tren istasyonlarının yanında bulunan Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne ait otobüslerle gitti.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 17986
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kemal abim sitem etmekte haklısın, tekrar tekrarda özür diliyorum senden ama olduramadım, inan ki çoğu zaman akşamları yorgunluktan eve kendimi zor attım ama söz telafi edicemkemal yazdı:Esat'ın bu seyahati son derece verimli geçmiş, saniyesini değerlendirmiş. Süper benimle bile buluşamadı yani oradan anlayın

- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Bursaray - YHT Entegrasyonu
Bursaray - YHT Entegrasyonu için Bursaray, Emek İstasyonundan Balat'a uzatılacak.
http://www.olay.com.tr/makaleler/ahmet- ... 18902.html
http://www.olay.com.tr/makaleler/ahmet- ... 19063.html
http://www.olay.com.tr/makaleler/ahmet- ... 18902.html
http://www.olay.com.tr/makaleler/ahmet- ... 19063.html