brs-M.04:01 » M1 Emek-Arabayatağı Metro Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 17986
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
brs-M.04:01 » M1 Emek-Arabayatağı Metro Hattı
Başlık halen işletmede olan Bursaray A ve B Etapları ile ilgili tartışmalar için kullanılacaktır.
A Etabı:
Şehreküstü-Organaze Sanayi
Şehreküstü-Küçük Sanayi
B Etabı:
Demirtaşpaşa-Arabayatağı
Zamanla hatları birbirinden ayırt edecek yeterli sayıda mesaja ulaşıldığında her hat için ayrı başlık haline getirebiliriz.
A Etabı:
Şehreküstü-Organaze Sanayi
Şehreküstü-Küçük Sanayi
B Etabı:
Demirtaşpaşa-Arabayatağı
Zamanla hatları birbirinden ayırt edecek yeterli sayıda mesaja ulaşıldığında her hat için ayrı başlık haline getirebiliriz.
En son Esat tarafından 21 Ağu Çrş, 2013 09:21 tarihinde düzenlendi, toplamda 5 kere düzenlendi.
- kemal
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1553
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
brs-M.04:01 » M1 Emek-Arabayatağı Metro Hattı
Bursa hafif raylı sistemle 2001 yılında tanıştı.Bursa raylı sisteminin ilk etabı 17 km'den oluşuyordu buna yakın zamanda eklenecek B etabı ile sistem uzunluğu 5 km daha artarak 22 Kmyi bulacak.Bursaray sistemi halihazırda 2 hattan oluşuyor.


- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 17986
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bursaray A Etabı iki bölümden oluşuyor, Şehreküstü-Organize Sanayii ve Şehreküstü-Küçük Sanayii olarak bölümlenen hat Acemler ile Şehreküstü arasında ortak kullanılıyor buradan sonra iki kola ayrılıyor B etabında da Şehreküstünden sonra birlikte devam ediyor. En azından Burulaş' ın haritasında böyle görünüyor ama gerçekte böylemidir bilmiyorum gidip görmek nasip olmadı.
B etabının devam ettiğini biliyoruz, konu ile ilgili belediye sitesinde de çok doyurucu açıklamalar olmasa da geçtiğimiz günlerde C etabı için araç ihalesine çıkılmış. Üniversite etabı olarakta bilinen C etabının daha kendi ihalesi yapılmamışken araç ihalesine çıkılması Arkitera da yayınlanan bir yazı ile acelecilik anlamında eleştirilmiş, sanırım burada Adana Metrosunun başına gelenlerden dolayı bir korku var, Bursa Belediyesi neden böyle bir karar aldı bilemiyoruz belki de kaynak sağladılar ve C etabına hızlı bir şekilde girişecekler, araçlar içinde hazır döviz kurları düşük iken bu alımı gerçekleştirmek istiyor olabilirler.
Bursaray araçları Siemens sanırım buradaki tam araç sayıları ve sistem hakkında bilgisi olan varmı?
B etabının devam ettiğini biliyoruz, konu ile ilgili belediye sitesinde de çok doyurucu açıklamalar olmasa da geçtiğimiz günlerde C etabı için araç ihalesine çıkılmış. Üniversite etabı olarakta bilinen C etabının daha kendi ihalesi yapılmamışken araç ihalesine çıkılması Arkitera da yayınlanan bir yazı ile acelecilik anlamında eleştirilmiş, sanırım burada Adana Metrosunun başına gelenlerden dolayı bir korku var, Bursa Belediyesi neden böyle bir karar aldı bilemiyoruz belki de kaynak sağladılar ve C etabına hızlı bir şekilde girişecekler, araçlar içinde hazır döviz kurları düşük iken bu alımı gerçekleştirmek istiyor olabilirler.
Bursaray araçları Siemens sanırım buradaki tam araç sayıları ve sistem hakkında bilgisi olan varmı?
- kemal
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1553
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Bursaray araçları toplam 48 adet
Özellikler:
Araç tipi: Siemens B 80 yüksek tabanlı
Araç uzunluğu: 27.70 m.
Araç genişliği: 2.65 m.
Araç yüksekliği: 3.80 m.
Maksimum hız: 70 km/saat.
Sürücü kabin sayısı: 2
Kapı sayısı: Her bir yanda 4 erden toplam 8
Koltuk sayısı: 60
Yolcu kapasitesi: 287
Çalışacağı Hat gerilimi: 1500 V
körük sayısı: 1
Vagon sayısı: 2
Cer gücü kaynağı: Havai katener
Özellikler:
Araç tipi: Siemens B 80 yüksek tabanlı
Araç uzunluğu: 27.70 m.
Araç genişliği: 2.65 m.
Araç yüksekliği: 3.80 m.
Maksimum hız: 70 km/saat.
Sürücü kabin sayısı: 2
Kapı sayısı: Her bir yanda 4 erden toplam 8
Koltuk sayısı: 60
Yolcu kapasitesi: 287
Çalışacağı Hat gerilimi: 1500 V
körük sayısı: 1
Vagon sayısı: 2
Cer gücü kaynağı: Havai katener
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 17986
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bursaray' a Avrupa Kredisi
Avrupa Yatırım Bankası (AYB), Hazine Müsteşarlığı garantörlüğünde, 200 milyon Eurosu yenilenebilir enerji ve çevre proje yatırımları, 100 milyon Eurosu da Bursa 2. Aşama Raylı Sistem Projesi olmak üzere toplam 300 milyon Euro kredi kullandıracak.
Hazine Müsteşarlığı’ndan yapılan açıklamaya göre, Avrupa Yatırım Bankası’ndan sağlanan kredilere ilişkin Kredi ve Garanti Anlaşmaları bugün imzalandı. bu kapsamda kullandırılacak 200 milyon Euroluk kredi; yenilenebilir enerji ve çevre projeleri yatırımlarının finansmanında kullanılacak. Kredi, 5 yılı ödemesiz 15 yıl vadeli olarak özel ve kamu yatırımcılarına verilecek.
Kredi ile yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımını artırarak sera gazı etkisini azaltmaya, etkin enerji kullanımını sağlamaya ve endüstriyel kirliliği azaltmaya yönelik yatırımlar desteklenecek. Söz konusu kredi, Türkiye Kalkınma Bankası ve Türkiye Sınai Kalkınma Bankası aracılığıyla kullandırılacak.
Bursa 2. Aşama Raylı Sistem Projesi’nin finansmanı amacıyla sağlanan 100 milyon Euro kredi ise 5 yılı ödemesiz, 20 yıl vadeli olup, 6.7 kilometre inşaat işi, elektromekanik teçhizat alımı ve 30 adet raylı sistem araç alımının finansmanında kullanılacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 17986
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bursaray Kendi Metro Aracını Üretmek İst
İstanbul Ulaşım A.Ş. nin yapmış olduğu yerli tramvay aracı ve Adapazarında üretilen şu yerli tren konuları pek çok kişinin iştahını kabarttı, tabi yerli sermaye ve iş gücü için çok güzel hareketler bunlar.Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Kerecep Altepe, otomotiv merkezi şehirde 'Bursam' markasıyla vagon üreteceklerini söyledi.
BursaRay'ın vagonlarını Siemens'ten aldıklarını, ancak ürünün Alman malı olmadığını, Çek Cumhuriyeti'nde üretildiğini gördüklerini aktaran Altepe, "Bizde aynı şeyleri yapabiliriz. Bursa markalı vagonlar çıkarsa bunlar şehri en kolay tanıtacak olan argümanlardır. Reklam aracı olarak da bunu kullanabiliriz. Bu konu çok bildiğimiz konu olduğu için rahatız. İki katlı otobüslerin alt şaşelerini piyasaya biz vermiştik. Onun dışında sadece Otomarsan vardı. Bu iş benim ve ekibimizin bildiği bir iş. Yıllar önce çalışmalarımız da var, bu kentimiz için büyük avantaj." dedi.
Başkan Altepe, hafif raylı sistem elemanlarını üretmek için gerekli altyapının Bursa'da var olduğunu, yurt genelinde kullanılacak vagon ve diğer elemanların üretimini yapacaklarını kaydetti. Vagon ve diğer ulaşım elemanlarının yerli üretimle çok daha ucuza mal edileceğini anlatan Altepe, 'Bursam' markasıyla üretilecek vagon ve diğer aksamların şehir ekonomisine katkı sağlamakla birlikte kentin tanıtımında da önemli rol oynayacağını söyledi. Bursa'nın dünya otomotiv devleri tarafından 'otomotiv üssü' olarak belirlendiğini belirten Başkan Altepe, "Otomotiv yan sanayisi ile birlikte Bursa'da güzel bir ortam oluştu, teknoloji de gelişti. Bizim bu ortamda artık araç yapmamız kolaylaştı. Vagon yapmak otobüs üretmekten daha kolay. Ufak tefek parçalar dışında yerli üretim yapmayı hedefliyoruz. İlk planda yüzde 55-60 düzeyinde yerli imalat yapacağımızı planlıyoruz. Ardından yerlilik oranını yüzde yüzde 90'a çıkarmayı hedefliyoruz." dedi.

Diğer taraftan Bursa' da özellikle karoser ve şasi anlamında bir araç imalatını tartışmam dahi (RTE2000 lerin 3 tanesinin karoseri Bursa' da yapıldı sanırım) ama karoser dışında başka pek çok iş var, bu konuda RTE2009 da bir şeyler yazacağım.
Umarım bu sözler hayata geçer.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5529
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
LOL! Bir de Çek sanayisini bilmemezliği gösterdiler yine. Skoda ne? Tatra ne? İkisi tramvay ne zamandan beri yapiyor? Tramvayları nerelerde kullanılıyor? Rusya'ya bile tramvaylarını satan bir yapım kültürü ... Siemens olsun, *olmasın* da, Alman kafasına gerek bile yok. Alman kafası ile beraber ... güzel. Ama Çek kafası da yeter.
Esat, sen ve ben gecenlerde alçak tabanın kolay olmadığını görüşmüştük. Dün (hiç de fena olmayan) Alstom Citadis ile bugün (sevmediğim) Combino'yu inceledim. Gayet güzel yapılır. Çek kafası iyi ise, bizde, yine taş atacağımıza, Türk kafasını bir becersek? N'aber?
B. Alabay
Esat, sen ve ben gecenlerde alçak tabanın kolay olmadığını görüşmüştük. Dün (hiç de fena olmayan) Alstom Citadis ile bugün (sevmediğim) Combino'yu inceledim. Gayet güzel yapılır. Çek kafası iyi ise, bizde, yine taş atacağımıza, Türk kafasını bir becersek? N'aber?

B. Alabay
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 153
- Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28
Arkadaşlar herkese merhabalar...
Aslen Bulgaristan göçmeni bir ailenin çocuğu olduğumu ve Bursa'da doğup büyüdüğümü belirterek başlayayım yazıma.
Hafif raylı sistemimize haftada birkaç kez binerim.Kafama takılan birşey oldu.Yüksek ihtisas hastanesi durağından karaman durağına gidecektik.Bindik gidiyoruz ve şehreküstü-osmangazi istasyonları arasındaki tüneldeyiz.Vatman gazı sonlamış ve viraj dönüyoruz.Hemde ne viraj. Tekerleklerle rayların sürtüşmesinden ötürü öyle bir ses çıkıyorki; o kadar çok bindim bursaraya ama bu kadar sesin çıktığına ilk defa tanık oluyorum.Trende öyle bir titreme öyle bir sallanma devrileceğiz sandım.Eve döndüğümüzde ise bunu dedeme ve babama sordum.Dedeme sormamın nedeni Bulgaristanda demiryolunda çalışıyor olmasıydı.Ve dediki: "Öyle bir viraj tren için yapılmaması gerekir çok keskin, daha açıktan yapılması gerekirdi. Tabi vatmanında hatası var çok hızlı geçmiş.O virajdan her dönüşte tekerlekler ve raylar eskir." dedi.
Bende bunu sizede sormayı düşündüm.
1) Sizce tekerlekler ve raylar çok çabuk eskiyebilir mi?
2) Ve bu kadar keskin virajın yapılması ne kadar doğrudur?
Aslen Bulgaristan göçmeni bir ailenin çocuğu olduğumu ve Bursa'da doğup büyüdüğümü belirterek başlayayım yazıma.
Hafif raylı sistemimize haftada birkaç kez binerim.Kafama takılan birşey oldu.Yüksek ihtisas hastanesi durağından karaman durağına gidecektik.Bindik gidiyoruz ve şehreküstü-osmangazi istasyonları arasındaki tüneldeyiz.Vatman gazı sonlamış ve viraj dönüyoruz.Hemde ne viraj. Tekerleklerle rayların sürtüşmesinden ötürü öyle bir ses çıkıyorki; o kadar çok bindim bursaraya ama bu kadar sesin çıktığına ilk defa tanık oluyorum.Trende öyle bir titreme öyle bir sallanma devrileceğiz sandım.Eve döndüğümüzde ise bunu dedeme ve babama sordum.Dedeme sormamın nedeni Bulgaristanda demiryolunda çalışıyor olmasıydı.Ve dediki: "Öyle bir viraj tren için yapılmaması gerekir çok keskin, daha açıktan yapılması gerekirdi. Tabi vatmanında hatası var çok hızlı geçmiş.O virajdan her dönüşte tekerlekler ve raylar eskir." dedi.
Bende bunu sizede sormayı düşündüm.
1) Sizce tekerlekler ve raylar çok çabuk eskiyebilir mi?
2) Ve bu kadar keskin virajın yapılması ne kadar doğrudur?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 17986
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Öncelikle hoşgeldiniz mi diyelimsenturk90 yazdı:1) Sizce tekerlekler ve raylar çok çabuk eskiyebilir mi?
2) Ve bu kadar keskin virajın yapılması ne kadar doğrudur?


Kent içi demiryolu sistemlerinde araçların teknik olarak yüksek hızlar yapması mümkün olsa da (yani ibresi yüksek hız gösterse de) bu hızları yapamazlar, işletme hızları oldukça düşüktür. Orada makinist arkadaş artık hangi sebep ile yüksek hızla girmiş ise hem araç ve hatta zarar veren hemde az da olsa tehlikeye mahal veren bir hareket yapmıştır kanımca. Bu konuda İstanbul' da tramvay hattındaki çok dar kurp noktalarında sorun yaşanmaktadır, bu bölgelerde araçlar yavaş sürülse dahi rayın ömrü kısa olmaktadır. Bazı işletmelerde bu kurpların girişlerinde yağlama kutuları olabiliyor, bu otomatik yağlama kutuları sayesinde daha az temaslı dönüşler yapılabiliyor, bu da daha çok konfor sağlıyor.
2. soruya gelirsek, kent içi demiryollarında çok dar kurp yarı çapları olabilir, ama bu hangi tip işletme olduğuna bağlı, metro hatlarında çok dar kurplar inşa edilmez, hem araçların körüksüz yapısı, hemde işletme hızının yüksek olması buna bir nedendir, ama ortalama hızı 30 olan tramvay ya da maks. hızı 50 olan hafif raylı sistemlerde dar kurplar yapılabiliyor, burada olması gereken makinistin aracı o bölgede olması gereken hızda kullanmasıdır.