Gönderilme zamanı: 30 Ara Pzr, 2012 00:04
Tek hat açılmış derken, hattın tek gidiş tarafını mı açmışlar
Ulaşım Hakkında Her Şey ...
http://ulasimturkiye.com/
Normalde metro hatları çift hat olur, tek hat olarak açmışlar, geçici bir durum olsa gerek.Tek hat açılmış derken, hattın tek gidiş tarafını mı açmışlar
O zaman senin yazdığını doğru anlamışım, güzel iş yapmışlar o yüzdende adına "yolculu ön deneme seferi" demişler herhalde yolculu deneme seferi diye bir şeyde olmaz normalde ama deniliyor, şimdi tek hat ray açınca bir de ön eklemişler demek ki.ÖmerYILMAZ yazdı:Normalde metro hatları çift hat olur, tek hat olarak açmışlar, geçici bir durum olsa gerek.Tek hat açılmış derken, hattın tek gidiş tarafını mı açmışlar
Ben de bilgi sahibi değilim pek. İnternetten takip ettiğim kadarıyla.
İyi fikir ama bu diğer iki istasyonda peronlar nasıl? Orta peronsa sorun yok ama yan peron ise yolcu zaten çok sık gelmeyen araçlar yüzünden kalayı basabilir eğer makas işletmesi ile ilgili sorun varsa yapacak bir şey yok, benim bildiğim kadarı ile Şişhane'nin de sisteme dahil edilebilmesi için Unkapanı istasyonu ve sonrasındaki makas hattının olması gerekiyor denilmişti, Şişhane de aynı/benzer sebep ile halen mekik işletme olarak çalışıyor.ÖmerYILMAZ yazdı:Galiba Hatay tarafında makas olmadığından tek hat çalışıyormuş.
Üçyol İstasyonunda makas var olduğunu öğrendim ve bir şey tasarladım:
Hatay tarafında madem makas yok son makas kullanılır her 2 trenden biri sol hattı, diğeri sağ hattı kullanırsa sorun olmaz. Sonuçta sadece 2 istasyon var.
Şişhane - Taksim arasında ayrı bir Tren mekik çalışıyor. Burada ise 1. Tren, Üçyol'dan geri dönüyor. 2.Tren, Hatay'a gidiyor. Farklı bir İşletme var. Gerekçe olarak "Yazılım Onayı" deniliyor.Esat yazdı:benim bildiğim kadarı ile Şişhane'nin de sisteme dahil edilebilmesi için Unkapanı istasyonu ve sonrasındaki makas hattının olması gerekiyor denilmişti, Şişhane de aynı/benzer sebep ile halen mekik işletme olarak çalışıyor.
Bence sebep aynı, ne uydurduklarının bir önemi yok, treni döndürecek makas yok, sebep bu, Taksim de Şişhane istikametine tren çıkartmamak için mekik işletme tercih edildi, sinyalizasyon için bir sonraki makas bölgesinin işler durumda olması gerekiyordu.Kamil16 yazdı:Şişhane - Taksim arasında ayrı bir Tren mekik çalışıyor. Burada ise 1. Tren, Üçyol'dan geri dönüyor. 2.Tren, Hatay'a gidiyor. Farklı bir İşletme var. Gerekçe olarak "Yazılım Onayı" deniliyor.Esat yazdı:benim bildiğim kadarı ile Şişhane'nin de sisteme dahil edilebilmesi için Unkapanı istasyonu ve sonrasındaki makas hattının olması gerekiyor denilmişti, Şişhane de aynı/benzer sebep ile halen mekik işletme olarak çalışıyor.
Doğru ancak ara istasyonda makas yapmamışlar. Erken(!) açınca da böyle işletme sorunu ortaya çıkar. Normalde hattın (inşaatın) sonu Fahrettin Altay istasyonu olmalı. Oradaki makas yeterli olurdu, işte dediğim gibi erkenden açınca böyle olmuş. Gerçi sonraki 3 istasyonun da ne zaman açılacağı belli değil kitreni döndürecek makas yok, sebep bu
Basmane Metroya bir anda dolmaya başlayan ve bir anda dere görüntüsü oluşturan sular nedeniyle yolcular yarım saat boyunca mahsur kaldı. Metro görevlileri suyun akışını önlemek için kum torbaları koymasına karşın baskın önlenemedi, mahsur kalan yolcular bir süre Konak ve Bornova yönüne giden trenlere bindirilmedi. Güvenlik görevlileri, Basmane Metroya yolcu alımını durdurduktan sonra mahsur kalanlar gelen trenle dışarı çıkarılabildi. Yolcuların çıkarılmasının ardından metronun Basmane giriş çıkışları kapatıldı.
Öte yandan Basmane Tren Garında da dere görüntüleri oluştu. Taşan derelerden gelen sular tren garını suyla doldurdu. Vatandaşlar, ayakkabılarıyla suların içinden geçerek istasyon dışına çıkmaya çalıştı.