izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 19 May Prş, 2011 22:28

Resimler:T.Fischer
Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 29 Haz Çrş, 2011 21:35

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 04 Eyl Pzr, 2011 20:44

Yeni Çin malı katarlar hazır;
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Şub Cum, 2012 11:44

üçyol bornova metrosunda tren algılama için izole cebireli ray devreleri kullanılıyormuş. bu hat 2 taraflı uzatılıyor. evka 3 ve üçkuyular hatları entegrasyonu için bu sistemin upgrade edilemsi gerekir mi?

http://www.rayturk.net/rayli-ulasimda-s ... l-ogeleri/
İzole Cebireli Ray Devreleri:

İzole cebireler ile birbirinden elektriki olarak ayrılmış ray bölgelerine uygulanan gerilimin kontrol edilmesi ile trenin varlığı anlaşılır. Ray hattı izole cebire ile belli bölgelere ayrıldıktan sonra bu bölgelerin herhangi bir tarafından bir besleme gerilimi verilir ve ray bölgesinin diğer tarafından da gerilim kontrol edilir. Eğer izole edilmiş bölgeden uygulanan gerilime göre bir geri dönüş gerilimi alınıyorsa ray bölgesinde tren yoktur. Tren bir ray bölgesinde girince iki ray arasını kısa devre eder. Bu durumda raya uygulanan gerilimden geriye dönüş olmayacağı bölgede trenin varlığı anlaşılır. Burada tren algılama sistemi ters mantıkla çalışır. Yani gerilim varsa tren yok, gerilim yoksa tren var addedilir. Bunun sebebi ise hatta emniyetli şekilde çalışma mecburiyetidir. Herhangi bir sebebten (kablo kopması, kısa devre, ekipman arızası vs) dolayı uygulanan gerilim geri alınamazsa o bölgede trenin olduğu addedilir ve sistemde arıza olsa dahi en emniyetli duruma geçeceği için kazalar önlenir. Özellikle eski sistemlerin tamamı Ray Devrelidir. Istanbul M1 Aksaray-Havaalanı LRT hattı, İzmir Metrosu Üçyol-Bornova Hattı ve TCDD banliyö ve şehirlerası hatlarında izole cebireli ray devreleri kullanılmaktadır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16837
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Şub Cum, 2012 19:39

Yükseltmeyi gerektiren şey nedir? Hattın uzaması sinyalizasyonun yükseltilmesini gerektirirmi? O bulduğun döküman sanırım bir makale ya da bildiri gibi bir şey onun içinde yazıyor olsa gerek. Bence (ben elektrikçi değilim) hat uzaması sinyalizasyon değişimini gerektirmez, sefer sıklığı artışı gerektirir. Misal M1 hattında Yenikapı-Otogar arasında iki ayrı hat çalışınca seferler 2 dk ya düşecekse sinyalizasyonun değiştirilmesi gerekir, ki gerekiyor zaten.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Şub Cum, 2012 23:40

teknik olarak gerekmeyebilir ama hattı sıfırdan yapmışken sinyalizasyon sistemini de en son teknolojiye göre yapmak gerek diye düşündüm. ama teknik olarak bi şey diyemem.
En son Mehmet Kasım tarafından 18 Şub Cmt, 2012 01:28 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16837
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Şub Cum, 2012 23:46

İleriye dönük olarak gerçekçi bir plan var ise, yani doğru bir yolcu potansiyeli ortaya çıkarmışlarsa yapabilirler niye yapmasınlar, yani 10 yıl sonra ya bu sistem yetişmiyor hadi yükseltelim demek yerine şimdiden yapmak maliyeti düşürür bencede.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Şub Cmt, 2012 01:31

buldum bilgiyi. bombardier izmir metrosunda birşeyler yapıyor.

http://www.bombardier.com/en/transporta ... 0d80012607
CITYFLO 250
For high capacity light rail/metro systems

CITYFLO 250 is a system with onboard automatic train protection (ATP) that is displayed in the driver's cab, with track to train communication via balises. CITYFLO 250 is designed primarily for light rapid transit (LRT) or metro applications running on segregated or non-segregated tracks.
http://www.bombardier.com/en/transporta ... 0d8001297c
The Municipality of Izmir awarded Bombardier Transportation the contract to build a new metro system for the large metropolis of Izmir in Turkey.

Bombardier Transportation supplied a CITYFLO 250 solution for the project, which included EBI Lock computer-based interlocking, EBI Cab ATC onboard equipment and an EBI Screen control room.

The contract also includes the construction of a double track of 11.5 km, 10 stations and 30 articulated vehicles, power supply, signalling and communication systems, a service workshop and depot.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16837
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Şub Cmt, 2012 08:28

Enteresan tabi, yani daha öncede ATC yokmuydu? Muhtemelen vardır diye düşünüyorum diğer türlüsü garip ve saçma olurdu herhalde. Tekniğini bilemiyorum ama sistem bana normal kumanda merkezi uygulamasının geliştirilmişi gibi geldi yani daha çok kumanda merkezindeki dispeçer ve supervizörlerin kullanımı kolaylaştıran bir yazılım aynı zamanda makinist bilgilendirme sistemide buna dahil yani senin yaptığın şu alıntılarda yazıyordu bir yerde, izole cebreli izleme sistemlerinde frekans düşürdüğün zaman tarife şaşmasını önlemek için makinisti sürekli olarak uyaran bir sistem var sanırım bunun eklenmesi de proje içinde, bir de ATC ve ATP ler heralde yenilenecek, çünkü klasik ray üzerinden araç izlemeyi anlatıyor gibi geldi bana yani izole cebreli sistem.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Mar Çrş, 2012 17:37

BORNOVA-EVKA 3 METRO AÇILDI. HAYIRLI OLSUN.

http://www.rayturk.net/izmir-metrosu-uc ... ga-ulasti/

Resim
İzmir Metrosu Üçyol’dan Evka-3′e kadar 15 km uzunluğa ulaştı

İzmir Hafif Raylı Sistemi 1. Aşama Üçyol-Bornova Arası 45.000 kişi/saat/yön kapasiteli, 10 adet yolcu istasyonu olup, 11,6 km uzunluğundadır.

İzmir Metrosunun Ege Üniversitesi Hastanesi önündeki son istasyondan Bornova merkeze (3,2km) (Üniversite, Evka 3, Bornova Merkez) ulaşan metro hattı hizmete açılmıştır.Bornova-Evka 3 uzatma hattı ile birlikte toplam metro hattı uzunluğu 11,6 km’den 14,8 km’ye ulaşmıştır. İstasyon sayısı ise 10 istasyondan 12 istasyona çıkmışktır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Mar Prş, 2012 12:19

testler neleri kapsıyor sorusuna iyi bir cevap. esat her bir madde için ne adar süre gerektiği konusunda bir bilgilendirme yaparsan memnun oluruz. mehmet bey'den de katkı bekleriz.

http://www.rayturk.net/bornova-evka-3-m ... -aciliyor/

26 Ocak 2012 tarihinde başlayan test sürüşlerinde;

1-tren setleriyle rayların uyumu

2-enerji alımı

3-ses seviyesinin ölçülmesi

4-makas geçiş emniyeti

5-aracın elektronik aksamının kontrolü

6-sinyalizasyon

7- haberleşme

gibi pek çok teknik detay defalarca gözden geçirildi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16837
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Mar Prş, 2012 12:28

Süreler konusunda bilgim yok bende aşağı yukarı listeyi biliyordum, Mehmet bu konuda yardımcı olabilir.

Yanlız o listede bana göre süre alan işler enerji ile ilgili olanlar, yani trafoların beslemeleri, trafo ve bağlantı hataları, aşırı yüklenme sorunlarının tespit edilip çözülmesi, sinyalizasyon uygulama ve test aşaması (çok senaryosu var sanırım) bir de haberleşme, çünkü bu da oldukça kapsamlı bir iş haberleşme denilince sadece telsiz akla gelebilir ama değil bayağı komplike.

Cevapla

“İzmir Metro Hatları” sayfasına dön