izm-M.04:01 » Evka 3-Narlıdere Kaymakamlık Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ara Pzr, 2012 00:04

Tek hat açılmış derken, hattın tek gidiş tarafını mı açmışlar :D

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 30 Ara Pzr, 2012 00:27

Tek hat açılmış derken, hattın tek gidiş tarafını mı açmışlar
Normalde metro hatları çift hat olur, tek hat olarak açmışlar, geçici bir durum olsa gerek.
Ben de bilgi sahibi değilim pek. İnternetten takip ettiğim kadarıyla.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ara Pzr, 2012 00:28

ÖmerYILMAZ yazdı:
Tek hat açılmış derken, hattın tek gidiş tarafını mı açmışlar
Normalde metro hatları çift hat olur, tek hat olarak açmışlar, geçici bir durum olsa gerek.
Ben de bilgi sahibi değilim pek. İnternetten takip ettiğim kadarıyla.
O zaman senin yazdığını doğru anlamışım, güzel iş yapmışlar o yüzdende adına "yolculu ön deneme seferi" demişler herhalde :) yolculu deneme seferi diye bir şeyde olmaz normalde ama deniliyor, şimdi tek hat ray açınca bir de ön eklemişler demek ki.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Üçyol-İzmirspor-Hatay

Mesaj gönderen Kamil16 » 01 Oca Sal, 2013 09:46

Linkteki haberlere göre yazılım onaylama sürecinde olduğu için iki trenden birisi Hatay'a gidiyor. 2013 için tüm Hattın açılacağından söz ediliyor. 8)

Halen başka teknik bir nedenden M2'de de Taksim aktarması devam ediyor. 8)

Resim

http://www.haberler.com/izmir-metrosu-n ... 82-haberi/

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 01 Oca Sal, 2013 17:55

Galiba Hatay tarafında makas olmadığından tek hat çalışıyormuş.
Üçyol İstasyonunda makas var olduğunu öğrendim ve bir şey tasarladım:

Resim

Hatay tarafında madem makas yok son makas kullanılır her 2 trenden biri sol hattı, diğeri sağ hattı kullanırsa sorun olmaz. Sonuçta sadece 2 istasyon var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Oca Sal, 2013 17:57

ÖmerYILMAZ yazdı:Galiba Hatay tarafında makas olmadığından tek hat çalışıyormuş.
Üçyol İstasyonunda makas var olduğunu öğrendim ve bir şey tasarladım:

Resim

Hatay tarafında madem makas yok son makas kullanılır her 2 trenden biri sol hattı, diğeri sağ hattı kullanırsa sorun olmaz. Sonuçta sadece 2 istasyon var.
İyi fikir ama bu diğer iki istasyonda peronlar nasıl? Orta peronsa sorun yok ama yan peron ise yolcu zaten çok sık gelmeyen araçlar yüzünden kalayı basabilir :) eğer makas işletmesi ile ilgili sorun varsa yapacak bir şey yok, benim bildiğim kadarı ile Şişhane'nin de sisteme dahil edilebilmesi için Unkapanı istasyonu ve sonrasındaki makas hattının olması gerekiyor denilmişti, Şişhane de aynı/benzer sebep ile halen mekik işletme olarak çalışıyor.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mesaj gönderen Kamil16 » 01 Oca Sal, 2013 21:26

Esat yazdı:benim bildiğim kadarı ile Şişhane'nin de sisteme dahil edilebilmesi için Unkapanı istasyonu ve sonrasındaki makas hattının olması gerekiyor denilmişti, Şişhane de aynı/benzer sebep ile halen mekik işletme olarak çalışıyor.
Şişhane - Taksim arasında ayrı bir Tren mekik çalışıyor. Burada ise 1. Tren, Üçyol'dan geri dönüyor. 2.Tren, Hatay'a gidiyor. Farklı bir İşletme var. Gerekçe olarak "Yazılım Onayı" deniliyor. 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Oca Sal, 2013 22:06

Kamil16 yazdı:
Esat yazdı:benim bildiğim kadarı ile Şişhane'nin de sisteme dahil edilebilmesi için Unkapanı istasyonu ve sonrasındaki makas hattının olması gerekiyor denilmişti, Şişhane de aynı/benzer sebep ile halen mekik işletme olarak çalışıyor.
Şişhane - Taksim arasında ayrı bir Tren mekik çalışıyor. Burada ise 1. Tren, Üçyol'dan geri dönüyor. 2.Tren, Hatay'a gidiyor. Farklı bir İşletme var. Gerekçe olarak "Yazılım Onayı" deniliyor. 8)
Bence sebep aynı, ne uydurduklarının bir önemi yok, treni döndürecek makas yok, sebep bu, Taksim de Şişhane istikametine tren çıkartmamak için mekik işletme tercih edildi, sinyalizasyon için bir sonraki makas bölgesinin işler durumda olması gerekiyordu.

Neyse dediğim gibi ne olduğunun bir önemi yok, bir şekilde tren götürüp getiriyorlar, sinyalizasyon testlerini de belki bu arada çıkartıyorlardır, ben yazılım onayı kelimesinden başka bir şey anlayamıyorum :) hayırlı olsun diyelim ne yapalım, denesinler, test etsinler sonrada güle güle kullansınlar.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 02 Oca Çrş, 2013 00:10

treni döndürecek makas yok, sebep bu
Doğru ancak ara istasyonda makas yapmamışlar. Erken(!) açınca da böyle işletme sorunu ortaya çıkar. Normalde hattın (inşaatın) sonu Fahrettin Altay istasyonu olmalı. Oradaki makas yeterli olurdu, işte dediğim gibi erkenden açınca böyle olmuş. Gerçi sonraki 3 istasyonun da ne zaman açılacağı belli değil ki :lol:

Bir gece ansızın gelebilirim gibi :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Oca Pzr, 2013 21:53

Arkadaşlar başlığı Hatay - EVKA3 olarak değiştirdim ama bir yanlışlık yok herhalde, gerçi Hatay istasyonuna kadar tek hat çalışıyor olsa da sonuçta istasyon işliyor :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Kas Pzt, 2013 12:42

Aşırı yağışlardan dolayı Basmane istasyonunu su basmış, yolcular sıkıntı yaşamışlar.

http://www.haberyurdum.com/basmane-metr ... 7178h.html
Basmane Metro’ya bir anda dolmaya başlayan ve bir anda dere görüntüsü oluşturan sular nedeniyle yolcular yarım saat boyunca mahsur kaldı. Metro görevlileri suyun akışını önlemek için kum torbaları koymasına karşın baskın önlenemedi, mahsur kalan yolcular bir süre Konak ve Bornova yönüne giden trenlere bindirilmedi. Güvenlik görevlileri, Basmane Metro’ya yolcu alımını durdurduktan sonra mahsur kalanlar gelen trenle dışarı çıkarılabildi. Yolcuların çıkarılmasının ardından metronun Basmane giriş çıkışları kapatıldı.

Öte yandan Basmane Tren Garı’nda da dere görüntüleri oluştu. Taşan derelerden gelen sular tren garını suyla doldurdu. Vatandaşlar, ayakkabılarıyla suların içinden geçerek istasyon dışına çıkmaya çalıştı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Kas Pzt, 2013 13:30

Ya, Evka-3 de ne biçim bir sondurak ismi :?

Şurada güzel bir raylı sistemler haritası var, EVKA yerine Evka yazmışlar, her neyse.

http://www.izmirmetro.com.tr/files/Rayl ... ritasi.jpg

Cevapla

“İzmir Metro Hatları” sayfasına dön