izm-M.04:01 » Evka 3-Narlıdere Kaymakamlık Metro Hattı

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 17 Tem Sal, 2012 20:42

O zaman KÜF kokulu kiyaslamaniz teoridede pratiktede uygun olmuyor, M1 de de koku yoktur ve en uc noktasindan 30 dk da havalimanina varirsiniz, uzerine Hakanin kent yuzolcumu kiyasinida koyarsak daha dogru bir kiyas yapmis oluruz. Ve eger kent buyukluk olarak gercekten o kadar kucukse emsal olarak Bursayi verelim, malum orada da havalimanina demiryolu gitmiyor. Sahsen bu havalimanina metro gitme mevzusunu dikkatli ele almak lazim derim, gercekten ucak yolcusu ucustan sonra evine trenle gitmek istiyor mu?
İzmir'de hava limanına giden hat metro hattı değil , banliyö hattı yani İstanbul ile kıyaslarsak Sirkeci - Halkalı Hattının Atatürk hava limanına uğramış hali gibi.

İzmir hava limanına metro bağlantısı olmasıyla Bursa hava limanına metro bağlantısını kıyaslamak da ne kadar doğru olur bilmiyorum, birisi Türkiye'deki en işlek 5 hava limanınından birisi diğeri sonlarda yer alıyor.

İzmir'deki hava limanı bağlantısının kullanılırlığından bahsetmek gerekirse , uçak yolcularının büyük bir kısmı hattı kullanıyor. Bu hat hava limanına ulaşım için çok büyük bir kolaylık sağladı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Tem Sal, 2012 20:50

Ben İzmir'in yüzölçümü büyüklüğünden bahsedilince hem o hemde nüfus olarak Bursa ile kıyasladım, yoksa havalimanı kapasitesi olarak tabii ki Bursa' da bir havalimanı varlığından söz etmek bile doğru olmayabilir.

Hat Sirkeci-Halkalı'nın emsali ise kıyas konusu küf kokusu değilde araçların ve hattın kötülüğü olabilir :) bir de bizim banliyömüzün havalimanına gitmemesi. Yolcu yoğunluğu konusunda da, İzmir de setler kaçlı kuple ediliyor bilmiyorum ama genelde banliyö hatlarının yolcusu seyrek olduğundan havalimanı yolcusunu rahatsız etmiyor olabilir, ya da havalimanı yolcusu diğer yolcuları rahatsız etmiyor olabilir ama İstanbul M1 de koca koca valizleri ile metroya binenlere pek hoş gözle bakmıyorlar, binme yasağı yok ama işte niyeyse rahatsız oluyor millet.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Tem Sal, 2012 21:54

Nerede seyrek?! :lol:

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Raylı Sistem niçin ilk tercih?

Mesaj gönderen Kamil16 » 17 Tem Sal, 2012 22:03

Raylı Sistem, herkesin her güzergahta birinci tercihi herhalde. Her türlü hava koşulunda güvenle ve dakik gitmek istediğiniz noktaya sizi götürüyor. Gördüğüm Kentler açısından söylüyorum, Almanya'da, İtalya'da her metro istasyonu çevresinde otoparklar var üstelik çoğu parasız. Gün boyu aracınızı park edip, gitmek istediğiniz yere rahatlık ile ulaşıyorsunuz.

Küf konusu biraz fazla abartıldı. Küçük bir ayrıcalıktı oysa. :)

Yıllarca İzmiri'in körfez kokusu daha Manisa rampasında burnunuza gelirdi. şimdi o iğrenç koku gitti. Hepimiz o günleri unuttuk değil mi? Bırakın biraz da mutlu olsun insanlar. :?

Karşılaştırma da Ankara'da vardı ama kimse ondan söz etmemiş!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Tem Sal, 2012 22:30

Biz küf kokusu konusunda memnunuz çünkü artık kokmuyor :) en azından araçların içindeki o kesif koku eskisi kadar yok. Ankara konusuna değinmedim, çünkü raylı sistemini hiç ziyaret etmedim ama Ankara!!! BAŞKENT ve havalimanına metro ile gidilmiyor :) bu ayıbı ortaya koyanlar utansın.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Üç Büyükşehirdeki Metro Yatır&

Mesaj gönderen Kamil16 » 23 Ağu Prş, 2012 14:40

Kadıköy-Kartal Metrosu, İBB olanakları ile yapıldı. Şimdi diğer Hatların Ulaştırma Bakanlığına devri söz konusu.

Aynı işlem Ankara'da daha önce yapıldı ancak İzmir'in bu konudaki talepleri yanıt bulamamış şu ana kadar.

Ayrıca km başına karşılaştırmalı maliyet konuları basında yeralmaya başladı.

"Ankara'da vagon hariç 90 milyon TL, İstanbul'da vagon dahil 141 milyon TL olan metro maliyeti, İzmir'de vagon dahil 56 milyon TL'dir. Kabaca İzmir İstanbul'un 3'te biri fiyatına mal etti"


http://www.yurtgazetesi.com.tr/gundem/h ... 17618.html

http://www.ilkkursun.org/ust-manset/bes ... yazin.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Üç Büyükşehirdeki Metro Yat

Mesaj gönderen Esat » 23 Ağu Prş, 2012 14:48

Kamil16 yazdı:"Ankara'da vagon hariç 90 milyon TL, İstanbul'da vagon dahil 141 milyon TL olan metro maliyeti, İzmir'de vagon dahil 56 milyon TL'dir. Kabaca İzmir İstanbul'un 3'te biri fiyatına mal etti"
Bu rakamlar neyin kıyası? Bu konuda kıyas ancak aynı km. uzunlukta benzer coğrafik yapıda ve aynı zamanda yapılmış hatlar üzerinden söz konusu olabilir, bu rakamları verenler tek tek hangi hatlar üzerinden konuştuklarını da yazmalılar bence, şahsen bu hali ile ben bu rakamları da haberleri de kaale alamıyorum.

Siyasi olarak kayırmaya gelince, evet doğrudur bu bana göre de Sn. Gökçek'i kurtarma operasyonudur, İstanbul sadece bunu fırsat bilerek kullanmıştır ama hatırladığım kadarı ile UBAK İzmir içinde çalışmayı yaptıklarını 2013 programına alacaklarını açıklamıştı? Ben böyle bir haber hatırlıyorum, yanılıyormuyum?

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: Üç Büyükşehirdeki Metro Yat

Mesaj gönderen Kamil16 » 23 Ağu Prş, 2012 14:57

Esat yazdı:Bu rakamlar neyin kıyası? Bu konuda kıyas ancak aynı km. uzunlukta benzer coğrafik yapıda ve aynı zamanda yapılmış hatlar üzerinden söz konusu olabilir, bu rakamları verenler tek tek hangi hatlar üzerinden konuştuklarını da yazmalılar bence, şahsen bu hali ile ben bu rakamları da haberleri de kaale alamıyorum.
Necati Doğru, bu konuda Sözcü'de geçen hafta içinde arka arkaya yazılar yazdı. Hepsini okudum. Hesaplama resmi açıklanan maliyetlerin, km bölünmesi ile bulunmuş. Tamam coğrafi koşullar, jeolojik etkenler, kayaç yapıları maliyeti etkiler ama 2 misli değil. :?
Bu konu TBMM'ce uzmanlarına araştırılmasında fayda var. Ortadaki iddiayı böyle bir çalışma açıklayabilir yada kamuoyunun yoğun terör gündeminde kaale alınmaz unutulur 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Üç Büyükşehirdeki Metro Yat

Mesaj gönderen Esat » 23 Ağu Prş, 2012 15:07

Kamil16 yazdı:Bu konu TBMM'ce uzmanlarına araştırılmasında fayda var. Ortadaki iddiayı böyle bir çalışma açıklayabilir yada kamuoyunun yoğun terör gündeminde kaale alınmaz unutulur 8)
Günümüz siyasi ortamında bunun mümkün olmadığını, böyle bir araştırma yapılsa bile sonucunun ne çıkacağını hepimiz biliyoruz sanırım :) Ben daha önce böyle bir araç karşılaştırması için yazmıştım, bakın bugün bir haber girdim adam 3,5 m. € ya mal ettiği otobüse tramvaydan ucuz diyor, şimdi merak ettim aktüel fiyatlar nedir diye :) 2002 yılında teslim alınan tramvay aracı 1,5 milyon iken bunu Bursa ya alınan metro araçları ile kıyaslıyorlardı, mümkün değil. Bu konuda da bu kentlere alınan araçların özellikleri nedir, bunları bilmek lazım, tamam birisi uzun uzun yazmış, bende soruyorum yazmışta kaynak ne? Dayanak ne? Kerameti kendinden makul mü malummu ne denir, öyle bir kaç site var haberleri bilgileri yanlış yanlış yorumlayıp haber yapan, eğer kaynak bu tip şeylerse o yazıyı yazan ülkenin en büyük gazetecisi olsa yine de doğruluğunu tartışırım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Ağu Cmt, 2012 20:52

Bu konu aynen düşündüğüm ve başka bazı yerlerde dile getirdiğim gibi, daha öncede yazmıştım UBAK İzmir metroları içinde kabul etti sadece bitmiş projeleri bekliyor diye, 2013 yatırımına girmesi muhtemel diye bir haberde hatırlıyorum. Bugünde Bakanın bu yönde açıklamaları var, face te bir grupta yazdığım ve burada da değindiğim gibi bu haber mantıksızdır. Bakan İzmir BB Başkanının kendi beyanatı üzerinden km. si 90 m. ye mal olmuştur diyor, hani 56 m. tl? Tamam varsa ellerinde resmi rakam herkes döksün ortaya ama kusura bakmayında elma ile armut kıyaslanmaz, elma armuta armut elmaya aşılanır ama o hala armut ya da elmadır. Madem yazıyoruz bilen birileri bana şunların cevabını yazsın bir zahmet. İzmir metrosu dediğimiz ve benim gözümle görmediğim bu hattın

Peron boyu:
Peron tipi: tünel mi, açık mı,
Araç tipi: yüksek tabanlı, körüklü, kaç bojili, kaç bojisi çeker kaçı taşır
Araç sürüş : manuel, otomatik, tam otomatik (ki türkiye de henüz yok)
sinyalizasyon tipi:
katener tipi:
kaç m. natm tünel:
kaç m. tbm tünel:
kaç viyadük:

biz bunların hepsini biliyorsak eğer oturalım iki hattı kıyaslıyalım diyelim ki bunlar birbirine denktir. Ben sizi yormayayım bir hat 5 li dizi ile çalışıyor diğeri 8 li dizi ile çalışıyor, bir hatta min. frekans 2,5 dk. bir hatta 1,5 dk. birisi 3.ray katener, diğeri rijit katener, şimdi bu bilgiler doğru mu? Ben bilmiyorum biri bana anlatsın, soruyorum doğru mu? Haberi yapan birinin Sözcü sü arkadaş o yaptığı haberlerde hangi araçları kast ettiğini belirtiyor mu? Yani şu resimlerde gördüğümüz eski araçları mı yoksa Çin den yeni alınanları mı? Şahsım adına Avrupa'nın en kötüsü CAF olsa ki değil yine de Çin malına tercih ederim, 2 katı pahalı olsa yine ederim.

Buyrun Sn. Bakan'ın konu ile ilgili ifadeleri, herkesi dinlemek lazım dimi;

http://www.rayturk.net/izmir-metrosunun ... am-ediyor/

ayrıca şu da sizin ifadeniz
Kamil16 yazdı:Bu konuda, İzmir Metrosunu, İstanbul M1 ile karşılaştırabilirsiniz.
O zaman, sizinde bu gazeteci arkadaşın ki günümüzde gazeteci olmak kadar kolay bir iş yok, bende gazeteciyim oradan biliyorum :) Özgür basın, internete yazıyorum :D neyse, yani bu arkadaşın yaptığı kıyasa katılmamanız gerekir, ben ifadelerinizden katıldığınızı düşündüğüm için böyle bir hatırlatma yapma gereği hissettim. Bu arada İzmir metrosu araçlarını ben havai katener biliyordum 3. raymış yahu, bak şaşırttı beni :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Ağu Cmt, 2012 20:56

Bence İzmir metrosu M1 ile mukayese edilemez, tam M2 gibi olmasa da, o siklette.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 29 Ara Cmt, 2012 21:38

"Bir bakmışınız metro ansızın açılmış" diyen Aziz Kocaoğlu, yeni metro hatlarının 2 istasyonunun yolculu ön deneme seferlerinin başladığını açıkladı. :)

Açılan istasyonlar: İzmirspor ve Hatay.
Yalnız tek hat açılmış, yarım açılış olmuş :lol:

Cevapla

“İzmir Metro Hatları” sayfasına dön