izm-M.04:01 » Evka 3-Narlıdere Kaymakamlık Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Metropollerimizde Havalimanı Ulaşımı!

Mesaj gönderen Kamil16 » 16 Tem Pzt, 2012 21:45

Kızılay’dan, Tandoğan’dan bir kişi nasıl Esenboğa Havalimanına gider sorarsanız. Google’a sorduğunuzda gelen yazıları ibretle okuyorsunuz. Bilmeyenlerin merakını gidereyim, modern beton başkent’te bu güzergahta çağdaş bir ulaşım yoktur. Karlı buzlu günlerde de, kavurucu yaz sıcaklarında da otobüs yada taksi dışında seçenek yoktur.

Aynı soruyu İstanbul için soralım şimdi. Taksim’den, Atatürk Havalimanına nasıl gidelir? Raylı sistem diye inat ederseniz tarif edeyim. Kabataş finüküleri, Kabataş - Zeytinburnu Tramvayı ve Aksaray-Havalimanı Metrosu yolu ile gideceksiniz. Kısa yol ise maalesef otobüs. Zira, Yenikapı – Taksim Hattı inşaatı daha ne kadar sürecek? Belirsiz.

Türkiyenin incisi, İzmir’de durum nasıl? Konak’ta, Kordonda oturan bir kişi, 45 dakika’da raylı sistem ile havalimanına ulaşabiliyor. Konak’tan, Çankaya’dan küf kokmayan, klasik müzik ile insanları dinlendiren, serinlikler içinde istasyonlardan Metro’ya biniyorsunuz. Halkapınar’dan aktarma ile her 10 dakika’da bir gelen Aliağa – Cumaovası İzban treninin klimalı vagonlarına biniyorsunuz. Artık Havalimanına varmış bilin kendinizi, telaş gerek yok.

Şaşırtıcı değil mi? Bravo İzmir'e o zaman.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Tem Pzt, 2012 21:58

İzmir bu imkanı sağlıyorsa bravo :) biz İzmir'i genellikle metroyu beceremeyen kent olarak biliriz. :D havalimanına metro ulaştırmak ya da metro ile ulaşmak bence kente göre değişen bir gerekliliktir, gerçi bunu şöyle düzelteyim raylı sistem ile ulaşmak, yani banliyö de gitse tramvay da gitse benim için yeğdir illa ki metro diye tutturmam. Ama sizin önermeniz biraz İzmir'e yapılan eleştirilere cevap gibi sanırım, ben öyle çıkarımda bulunuyorum ve tekrar ediyorum İzmir bir BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ olarak bu planlamayı yapmış ve başarmışsa bize tebrik etmek düşer.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 16 Tem Pzt, 2012 22:02

Ben bu karşılaştırmayı doğru bulmuyorum, İzmir anadolu yakasının yarısından biraz daha büyük. O zaman 2 ay sonra bende şöyle diyeceğim, Kadıköy'den boğazın kenarından küf kokmayan klimalı metroya biniyorsunuz, 30 dakika sonra Kartal'dan kalkan klimalı ekpres otobüsle 15 dakika sonra havalimanındasınız...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Tem Pzt, 2012 22:05

:) Hakan evet önümüzdeki ay bunu söyleyebileceğiz :D bir de bu küf kokan metro konusu tabii ki M2 hattındaki eski araçlar nedeni ile sürekli dile getirilen bir hadise, o araçlarda klima yoktu, mevcut havalandırmasının sağlayabileceği imkanlar ile çalışıyordu ve tabii bir de hattın ilk etabında hattın içinden geçen dereler nedeni ile bu koku pek önlemiyordu :) yeni araçlarda bu kokuya rastlamadım ama sizler daha iyi bilirsiniz.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mesaj gönderen Kamil16 » 16 Tem Pzt, 2012 22:31

Hakan yazdı:Ben bu karşılaştırmayı doğru bulmuyorum
Raylı Ulaşım olanağı dikkate alarak bu karşılaştırma yapılması doğal değil mi?

Siz (-5) derecede, Kar yağışı altında Sabiha Gökçen'e gittiniz mi? Ben kışın kar yağışı altında arabam ile gittim. Ankara Esenboğa'ya indiğimizde ise (-7) idi
:shock:

Küf'ten kastettiğim, M2 Metro Hattında İstasyonlarda bu kokuyu hissediyorsunuz. Gayretepeden sonraki yeni istasyonlarda daha yoğun.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Tem Pzt, 2012 22:40

Kamil16 yazdı:Küf'ten kastettiğim, M2 Metro Hattında İstasyonlarda bu kokuyu hissediyorsunuz. Gayretepeden sonraki yeni istasyonlarda daha yoğun.
Şimdi ben İzmir metrosunu hiç görmediğim için soruyorum, hattın tamamı yer altında mı? Eğer tamamı yer altında ise ve küf kokusu yoksa yine bravo derim ama şu bir gerçek ki pek çok metro hattında su sorunu vardır, M2 hattında bununla ilgili özellikle 1.etap kesiminde yapabilecek bir şey yok, yapılabilecek her şey yapıldı ama su girişi engellenemiyor, bunun neden ve niçinlerine girmiyorum. Daha sonraki etaplarda bu koku var diyorsanız bilemem ben şu an sürekli kullanmadığım için yanlış bir şey söylemeyeyim ama ben o kesimde böyle bir koku almadım, eski Alstom araçlarında koku var evet ve o da giderilemedi bir türlü, araçların klima sistemi değiştirilecek falan deniliyordu ama ne oldu bilmiyorum, sormak lazım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Tem Pzt, 2012 23:52

Metroların kendilerine göre bir kokusu var, bu aslında metal ile toprak karışımı, küf de diyebilirsiniz. Ben severim bu kokuyu :-) Merhaba Berlin gibi oluyor.

Son Atatürk Havalimanı seferimden Sahrayıcedid’e 96K ile gitmiştim, ama o da yokmuş artık. Geçenlerde tanıdıklar havalimanından Kuzguncuk’a yol sormuştular bana, insan REZİL oluyor!

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mesaj gönderen Kamil16 » 17 Tem Sal, 2012 06:04

Esat yazmış:
Şimdi ben İzmir metrosunu hiç görmediğim için soruyorum, hattın tamamı yer altında mı?
Bu konuda, İzmir Metrosunu, İstanbul M1 ile karşılaştırabilirsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Tem Sal, 2012 08:20

Kamil16 yazdı:Esat yazmış:
Şimdi ben İzmir metrosunu hiç görmediğim için soruyorum, hattın tamamı yer altında mı?
arr

Bu konuda, İzmir Metrosunu, İstanbul M1 ile karşılaştırabilirsiniz.
O zaman KÜF kokulu kiyaslamaniz teoridede pratiktede uygun olmuyor, M1 de de koku yoktur ve en uc noktasindan 30 dk da havalimanina varirsiniz, uzerine Hakanin kent yuzolcumu kiyasinida koyarsak daha dogru bir kiyas yapmis oluruz. Ve eger kent buyukluk olarak gercekten o kadar kucukse emsal olarak Bursayi verelim, malum orada da havalimanina demiryolu gitmiyor. Sahsen bu havalimanina metro gitme mevzusunu dikkatli ele almak lazim derim, gercekten ucak yolcusu ucustan sonra evine trenle gitmek istiyor mu?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Tem Sal, 2012 09:25

Bence koku olabilir. Şahsen İzmir metrosunda koku hatırlamıyorum, ben 2005’te binmiştim. İstanbul M1’de de hatırlamıyorum. Bu kokuyu Berlin’den, Münih’ten, Stuttgart’tan bile (ki »hafif metro«), yani bir çok yerden tanıyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 17 Tem Sal, 2012 09:38

M1 İstanbul'un en temizi değil ama koktuğunu da hatırlamıyorum, he öyle çok binmedim taş çatlasın 5-6 kez ama yine de kötü intiba bırakacak bir durum görmedim.

İzmir o kadar nüfusu yani 3,5 milyon nüfusu çok geniş bir alan yayılmış durumda, sayılara bakmak lazım ama kilometrekareye düşen nüfusunun İstanbul ile kıyaslanmayacağını düşünüyorum. Bunun dışında şehirler büyüdükçe daha kompleks hale geliyor. Misal 10 sene önce anadolu yakası için 1 metro hattı yapılması banliyö ile beraber trafik sorununu büyük oranda çözüyordu, şimdi ne oldu devasa bir Ataşehir ortaya çıktı, Samandıra, Sultanbeyli,Kurtköy hatta Tuzla'nın kuzey kesimleri genişledi büyüdü ve artık o bölgelerinde belli ihtiyaçları var.

Bugün İstanbul kadar göç alsa ve 10 senede nüfusu 6-7 milyona çıksa mecburen plansız genişleyecek ve kokan metrosu bile olmayacak...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Tem Sal, 2012 11:06

Hm, ben koku derken, pislik, çiş, kusulmuş köşeler gibi şeyleri kastetmiyorum ama! Toprak ve demir (ve belki de işte biraz küf falan) çok tipik bir yeraltı demiryolu kokusu yapar, metroda, banliyöde, tramvayda. Bu bence doğal.

İlginç, ben İzmir’i hiç o kadar ferah ve az nüfuslu görmedim. Tabiîki İstanbul’daki şu acaip ve ucube ek kentler yok buşekilde, ama kıyıdan bir iki kilometre içeri çemberde bana göre bazen durumlar İstanbul’dan bile sıkışıktı. 2005’te İzmir’den İstanbul’a gelince biraz ferahladım. Valla :lol: Ama İzmir hoşuma gitti, son 1978’den mi ne hatırlıyordum, feci pis kokardı, üfff. Artık öyle değil. Ama o mavi troleybüsler gitmedi mi, ah ah.

Cevapla

“İzmir Metro Hatları” sayfasına dön