izm-M.03 » İzmir Metro Projeleri [İnşaat Süreci]

kado
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21

Re: izm-M.03 » İzmir Metro İnşaatları

Mesaj gönderen kado » 13 Nis Cum, 2018 12:35

http://www.rayhaber.com/2018/04/fahrett ... le-sonucu/

Narlıdere uzatması için yapılan ihaleyi Gülermak kazanmış.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: izm-M.03 » İzmir Metro İnşaatları

Mesaj gönderen decimus » 13 Nis Cum, 2018 12:43

Çok kötü bir haber haber.

Umarım sadece fiyata bakmazlar kaliteli imalat yapımı,sözleşme süresinde isi bitirme ve iş kazası istatislikleri de göz önünde bulundurulur.Bu projede de ciddi kazalar yasanmamasi icin saxece fiyat degil calisanlarina sunduklari guvenli calisma ortami ve sosyal olanaklar (yemek,kogus ve haftada 1 gun izin) kiyaslanmali.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: izm-M.03 » İzmir Metro İnşaatları

Mesaj gönderen Kamil16 » 10 Eyl Pzt, 2018 10:27

Evka3 - Fahrettin Altay hattını, önce Narlıdere'ye sonra'da İstikam'a kadar 2 etap halinde uzatılıyor. Narlıdere'ye kadar olan İlk etap inşaatı devam diyor.
Narlıdere Uzatması, toplam 8.5 kilometre uzunluğunda olacak. 10 istasyonlu olarak planlanan güzergahın projesi hazır olan ilk 4.5 kilometrelik bölümünde Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi, Güzel Sanatlar Fakültesi ve Narlıdere olarak belirlenen 5 yeraltı istasyonu bulunuyor.
İkinci aşama olarak Narlıdere İstihkâm Alayı’na kadar olan bölümde yine 5 adet yeraltı istasyonu yapılacak. Güzergahın tamamının aç-kapa tünel şeklinde yapılması planlanıyor.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı

Mesaj gönderen metro_5 » 18 Eyl Sal, 2018 15:19

İzmir Belediyesi eskiden yaşadığı sıkıntıların tecrübesiyle ihale sürecinde böyle bir işe gitti.(inşaatı yarım bırakıp parayı cebe indirenler yüzünden belediye çok sıkıntı çekti)
+Narlıdere tarafı için çok kalabalık bir yolcu taşımacılığı olacağı için önce tramvay şimdi de metro yapılıyor böylece alternatif iki seçenek olacak.
+Şirinyer için eski TCDD hattı üzerinde plan yapılıyor ama TCDD hattı İZBB ye satmamak için inatlaşıyor
+Bence Çin den gelen araçlar daha gürültülü çalışıyor , İstanbul'daki Taksim metrosu gibi ses çıkarıyor motorları (Bass düzeyinde gürültü düzeyi frekans oluşturuyor)
Eski araçlar İstanbul Aksaray metrosundaki gibi ses çıkarıyor.
Sonuç olarak Gürültüsüz metro olmaz.

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: izm-M.03 » İzmir Metro İnşaatları

Mesaj gönderen metro_5 » 18 Eyl Sal, 2018 15:27

İZBB şu anda sadece M1 üzerinde yoğunlaşarak inşaat sürdürmekte hata yapıyor.
M2 ve M3 ün ihaleleri de yapılmalı, Hala Altındağ Otogarına erişmek çok büyük bir sorun, ilk olarak otogar hattının ihalesine acil olarak başlanmalı.
Ve M4 olarak ta Buca - Kaynaklar arasında Yeni bir hat planlanmalıdır çünkü akşamları çok sıkıntılı bir trafik oluyor.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: izm-M.03 » İzmir Metro İnşaatları

Mesaj gönderen Uğur » 06 Eki Cmt, 2018 12:20

Hiç paylaşıldı mı diye birkaç sayfa taradım ama denk gelmedim 2030 ve sonrası için hazırlanan Ana Plan sunulmuştu. Plana ait Orta ve Uzun vadeli haritaları paylaşmak istiyorum. Haritalar biraz karmaşık İzmir'e çok hakim değilseniz hangi hat nereyi ifade ediyor anlamak güç.

Resim

Resim


Öncelikle haritalarda ilgimi çeken en büyük nokta bütün metro hatlarının HRS olarak belirtilmesi olmuş. Biz bu forumda çok fazla böyle bir ayrım yapmasak da sanırım kapasite gereği böyle bir isimlendirme yapmışlar. Bütün hatları düşük kapasiteli inşa etmek bence çok da sağlıklı bir şey değil. Eğer bu denli büyük bir yatırıma giriliyorsa en azından uzunlukları ile göze çarpan M3 ve M4 hatları İstanbul'da bulunan ana omurga hatları (M2-M4-M5-M7) gibi saatte tek yöne 70 bin kişi kapasiteli inşa edilmeli. İzmir Şehir Merkezi zaten bugün 3 milyon sınırında 2030'da bu göç hızıyla kim bilir ne halde olacak?

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: izm-M.03 » İzmir Metro İnşaatları

Mesaj gönderen metro_5 » 06 Eki Cmt, 2018 15:28

Ülkemizde gerçekten çok güzel şeyler oluyor, güzel bir yatırım.
İzmir Büyükşehir Belediyesi'ni tebrik ediyorum güzel bir yatırım Allah başarılarını daim eylesin.


*Hafif raylı sistem diye hafife almayın 12 li set e uygun peronlar yapıldığını düşünün.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: izm-M.03 » İzmir Metro İnşaatları

Mesaj gönderen Uğur » 20 Eki Cmt, 2018 21:35


Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3507
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.03 » İzmir Metro İnşaatları

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Kas Pzt, 2019 11:07

İzmir Metrosu'nun Fahrettin Altay'dan Narlıdere'ye doğru uzatılması için sürdürülen çalışmalarda, 2020 yılında tünel kazma çalışmalarının tamamlanması ve 2022 yılında hattın hizmete açılması hedefleniyor..

Kaynak: https://www.haberturk.com/izmir-haberle ... n-birlesti
İzmir Büyükşehir Belediyesinin yapımını sürdürdüğü Fahrettin Altay ile Narlıdere arasındaki 7,2 kilometrelik metro hattında ilk iki istasyon birbirine bağlandı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, 2018 Haziran ayında temelini attığı Narlıdere Metrosu'nun yapımına devam ediyor. Fahrettin Altay-Narlıdere hattındaki 7 istasyonda birden çalışan İzmir Büyükşehir Belediyesi, Balçova İstasyonu ile Çağdaş İstasyonu arasındaki 860 metrelik mesafeyi tünel açma makinesi (TBM) ile aşarak iki istasyonu birbirine bağladı.

“Dev köstebek” diye de adlandırılan TBM’nin iki istasyonu birleştiren tüneldeki son çalışması İzmir Büyükşehir Belediyesi ve metro inşaatında çalışanlar tarafından sevinçle karşılandı. TBM’nin tünelden çıkışını izleyenler arasında İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Dr. Buğra Gökçe, Genel Sekreter Yardımcı Eser Atak ile Banliyö ve Raylı Sistem Yatırımları Dairesi Başkanı Mehmet Ergenekon da vardı.

Çalışmalar tamamlandığında Bornova EVKA3’ten metroya binen bir yolcu, Narlıdere’ye kadar aktarmasız gidebilecek. Çalışmalarla, İzmir’de raylı sistemin uzunluğu 179’dan 186,5 kilometreye ulaşacak.

Yaklaşık 900 kişinin çalıştığı Fahrettin AltayNarlıdere metro projesinde bugüne kadar 4 kilometreden fazla tünel açıldı. İzmir Büyükşehir Belediyesi, klasik yöntem olan “Yeni Avusturya Metodu”nu (NATM) kullanılarak 3 bin 150 metre uzunluğunda tünel açtı. NATM ile 1,5 yılda 3 bin 150 metre tünel açılırken, TBM ile 1,5 ayda 860 metre ilerleme sağlandı. Hat üzerine kurulan ikinci TBM de kazıya başladı ve 105 metre yol aldı. Böylece açılan tünelin toplam uzunluğu 4 bin 115 metreye ulaştı. Öte yandan İzmir Büyükşehir Belediyesi, metro projesinin finansmanını devletten maddi destek almadan kendi olanaklarıyla karşılıyor.

Metro çalışmalarının hızlı bir şekilde, aksamadan ilerlediğini belirten Genel Sekreter Dr. Buğra Gökçe, “Bu rakam epeyce hızlı ilerlediğimizi gösteriyor. Yani bu da tünel açma sürelerimizin kısalması anlamına geliyor. TBM bizi çok daha hızlı bir biçimde hedefe ulaştıracak. 2020 sonunda tünel kazma işlemimizi bitirmeyi planlıyoruz. Ardından da diğer işlerimizi yapıp 2022’de, bir aksilik olmazsa, metromuzu İzmirlilerin hizmetine sunmayı hedefliyoruz. Böylece metro ile Bornova’dan Narlıdere’ye kadar aktarmasız gidilebilecek” dedi.

Toplu taşımaya yatırım yapılmasının önemini belirten Gökçe, “Toplu taşımanın birinci önceliği raylı sistem, başka bir çare yok. Raylı sistem yapan kentler geleceğe hazırlanan kentler, belediyemiz İzmir’i geleceğe hazırlamaya devam ediyor. Başkanımız Tunç Soyer'in yeni hedefi Buca Metrosu, onun için de hazırlıklarımızı sürdürüyoruz. 2020 yılında Buca Metrosu’nun temelini atmayı hedefliyoruz, ihale hazırlıklarımız bu yönde sürüyor. Bir yandan da Çiğli Tramvayı için hazırlıklar büyük bir hızla devam ediyor. Yine 2020 yılında Çiğli Tramvayı için çalışmalara başlamayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3507
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.03 » İzmir Metro İnşaatları

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Kas Pzt, 2019 11:20

Uğur yazdı:
06 Eki Cmt, 2018 12:20
Resim
Bu haritada küçük bir kırmızı hat olarak gözüken Evka 3 - Bornova Merkez uzatması ne oldu?
Sanırım neredeyse 15 yıldır hattın Bornova Merkez'e ulaşacağı söyleniyor, ancak son yıllarda haber bile çıkmaz oldu bu konuda..

En yakın tarihli şu beş yıllık haberi buldum: http://www.hurriyet.com.tr/ege/metro-bo ... r-26935808
İZMİR Büyükşehir Belediyesi, metro sistemini Bornova Merkez’e uzatmak için uygulama projesi çalışmalarını tamamlama aşamasına geldi.

Projeye göre, Evka 3 İstasyonu’ndan başlayacak 1163 metrelik tünel ve yapılacak istasyon ile metro Bornova merkeze ulaşılacak. Daha önceki projesinde geniş kesitli tek tünel olarak planlama yapan belediye, hat üstündeki binaların güvenliği açısından yeni projeyi “daha dar kesitli çift tünele dönüştürerek hazırlıyor. Evka 3 ve Ege Üniversitesi istasyonlarının açılması ile özellikle öğrencilerin, bu bölgede oturan veya çalışan vatandaşların metro konforu ile yolculuk olanağına kavuşmasının ardından, yeni hat ile Evka 3’den Bornova merkeze gidiş 1.5 dakika, Fahrettin Altay Meydanı’ndan Bornova merkeze gidiş ise 33 dakikada gerçekleşecek.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3507
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.03 » İzmir Metro İnşaatları

Mesaj gönderen Engin Y » 09 Ara Pzt, 2019 14:42

Engin Y yazdı:
11 Kas Pzt, 2019 11:20
Bu haritada küçük bir kırmızı hat olarak gözüken Evka 3 - Bornova Merkez uzatması ne oldu?
Sanırım neredeyse 15 yıldır hattın Bornova Merkez'e ulaşacağı söyleniyor, ancak son yıllarda haber bile çıkmaz oldu bu konuda..
Bu konuyu merak edip CİMER'e sormuştum ve İBB Raylı Sistem Şube Müdürlüğü'nden aşağıdaki yanıt geldi..
Anladığım kadarıyla, henüz ortada sadece proje var, inşaata dair herhangi bir adım yok..
Vatandaşlarımızın daha güvenli, konforlu, hızlı ve ekonomik bir şekilde ulaşımını sağlayan Hafif Raylı Sistem projelerimiz (Metro- İZBAN- Tramvay) ile ilgili olarak devam eden ve planlanan raylı sistemler projelerimizin hızlı bir şekilde hizmete alınması planlanmaktadır.

Fizibilite çalışmaları sonucunda çıkan yolcu sayıları, maliyet ve raylı sistemi olmayan yerler göz önünde bulundurularak yatırım programına sırası ile ; devam eden 4. Aşama F. Altay-Narlıdere Arası Kaymakamlık yapım işi, ihale aşamasında olan İzmir Hafif Raylı Sistemi Projesi 5. Aşama Üçyol İstasyonu- DEÜ Tınaztepe Kampüsü- Buca Koop Arası Tünel, istasyonlar, Depo Sahası Yapımı ile Araç Alımı İşi, onay aşamasında olan Çiğli Tramvayı, proje aşamasında olan İzmir Hafif Raylı Sistemi 6. Aşama Eski İzmir Hattı bulunmakta ve projelendirme çalışmaları tamamlanmış olan Bornova Merkez - Evka - 3 hattı bulunmaktadır.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

HRS MESELESİ

Mesaj gönderen Hector Troas » 27 Ara Cum, 2019 14:54

Off Topic
Öncelikle haritalarda ilgimi çeken en büyük nokta bütün metro hatlarının HRS olarak belirtilmesi olmuş. Biz bu forumda çok fazla böyle bir ayrım yapmasak da sanırım kapasite gereği böyle bir isimlendirme yapmışlar. Bütün hatları düşük kapasiteli inşa etmek bence çok da sağlıklı bir şey değil. Eğer bu denli büyük bir yatırıma giriliyorsa en azından uzunlukları ile göze çarpan M3 ve M4 hatları İstanbul'da bulunan ana omurga hatları (M2-M4-M5-M7) gibi saatte tek yöne 70 bin kişi kapasiteli inşa edilmeli. İzmir Şehir Merkezi zaten bugün 3 milyon sınırında 2030'da bu göç hızıyla kim bilir ne halde olacak?
HRS konusu İzmir için çok problem olmasa gerek. Yapılacak yeni hatlar da HRS gibi duruyor ama birbirini destekleyen, entegre sistemler olduğu için yolcu kapasitesine uygun olacağını tahmin ediyorum. Ama yakın vadede Üçyol'da bir yoğunlaşma/kilitlenme olabilir. Çünkü Üçyol-Buca hattı yapıldıktan sonra, mecburen Üçyol'da inip şehir merkezine gitmek için M1'e geçilecek. Bu da M1'i zorlayacaktır. Ama 2. ve 3. etaplarda Üçyol-Alsancak-Bayraklı Uzatması yapılınca rahatlama sağlanır. Ayrıca havalimanı-Stadyum Metrosu da yapılınca, şehiriçi bölgesinde 3 farklı metro hattı geçmiş oluyor. Böylece HRS olması pek sorun olmaz diye düşünüyorum. Çok seçenek var çünkü. Haritada hatların yoğunlaştığı Konak-Çankaya-Basmane-Halkapınar bölgesini görebilirsiniz.

Resim

Bu şebeke kurulursa, İzmir'in hiç bir derdi kalmaz.

Resim

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön