izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1503
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı

Mesajgönderen Engin Y » 21 Nis Cum, 2017 15:20

Esat yazdı:
Engin Y yazdı:Bin tane çalışanı olsa


İzmir için mi söylüyorsun? İstanbul için çok iyimsersin çünkü :)

İstanbul için demiştim ne yazık ki abi :oops:

http://www.metro.istanbul/hakkımızda/in ... kları.aspx diyor ki: "2269 kişinin çalıştığı Metro İstanbul ..."

Kişi başı yıllık maliyet ortalama 100 bin TL olsa, 227 milyon TL personel gideri var demektir..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16384
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı

Mesajgönderen Esat » 21 Nis Cum, 2017 15:33

Engin Y yazdı:
Esat yazdı:
Engin Y yazdı:Bin tane çalışanı olsa


İzmir için mi söylüyorsun? İstanbul için çok iyimsersin çünkü :)

İstanbul için demiştim ne yazık ki abi :oops:

http://www.metro.istanbul/hakkımızda/in ... kları.aspx diyor ki: "2269 kişinin çalıştığı Metro İstanbul ..."


üzerine bir de taşeron statüsündeki güvenlik + temizlik destek hizmetleri ni koy dersem ne diyeceksin? Maalesef arkadaşlar, ben konuya biraz vakıf olduğum için çok girmiyorum bu toplara, metro istasyonu işletmek başlı başına bir iş ve personel gerektiren bir iş, ha istiyorsak Berlin gibi *** içinde, paris gibi sidik kokan, new york gibi tavanı duvarı dökülen metro o rakam yarıya da düşer :) ama hizmet kalitesi de yere düşer. Bu işleri lütfen sadece istihdam sağlamak amaçlı kapılar olarak görmeyelim, arka planda ciddi ve büyük bir organizasyon var.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1503
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı

Mesajgönderen Engin Y » 21 Nis Cum, 2017 18:31

Yok abi, ben de katılıyorum sana..

Örnek vermek gerekirse, İzmir Metrosu'nu yılda 102 milyon yolcu kullanmış..
Bu hatta kaç durak var?
17..
Her durakta da diyelim ki 3 temizlik ve 3 güvenlik görevlisi fazladan bulunduruluyor..

Yani diyelim ki toplam 102 işçi fazladan çalıştırılıyor ki bu verdiğin örnekler gibi olmasın..
Her birinin yıllık maliyeti de 100 bin TL olsun..
102 işçi x 100 bin TL/yıl/işçi / 102 milyon yolcu/yıl = 0,10 TL/yolcu

Biletlere 10 Kuruş fazla vermeye ve böylece her istasyonda her vardiya birer güvenlik ve temizlik sorumlusunun fazladan istihdam edilmesine herkes razıdır eminim :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16384
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı

Mesajgönderen Esat » 22 Nis Cmt, 2017 10:43

Yolcu başına biz 10 kuruşu seve seve veririz, bunda bir sorun yok ama 20 de versek maliyetler kurtarmaz. Küçük metro işletmeleri bulunan kentler için bir sorun yok ama sistem büyüdükçe zarar eder, kaçınılmaz bir durum.

şunu da açıklayayım, şöyle demiştim "1 istasyon x 3 güvenlik" bu minimum rakam, yani tek giriş, tek turnike bölgeli basit bir istasyonda 3 vardiya da tek güvenlik, mesela Yenikapı istasyon bölgesinde bir vardiya da 6 güvennlik vardır, x 3 = 18 :) istasyon kapasitesi büyüdükçe ihtiyaçta artar. Elimizde net veriler olsa aslında başka bir başlık altında konuşulabilir, hiç varmı öyle bir konumuz hatırlamıyorum, metro işletmesi ile ilgili bu tip şeyleri yazdığımız.

kado
Aylık Paso
Mesajlar: 76
Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21

Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı

Mesajgönderen kado » 21 Eki Cmt, 2017 11:10

Narlıdere uzatması 20 Aralık'ta ihale edilecek. Umarım hakeden bir firma kazanır.
http://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/30012/tr
Uluslararası ihale
İzmir Büyükşehir Belediyesi, 7.2 kilometre uzunluğunda, 7 istasyondan oluşacak F.Altay – Narlıdere hattı için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası ile kredi sözleşmesini imzaladı ve yapım işinin ihalesi için gerekli prosedürleri tamamlayarak uluslararası ihale ilanına çıktı. 2 aşamalı ihalenin ilk aşaması 20 Aralık 2017 tarihinde yapılacak. İlk aşamada teknik teklifler sunulacak; gerekli değerlendirme sonucu 2. aşamaya geçilerek mali teklifler alınacak. İhale aşamasının tamamlanmasının ardındany 2018 yılı başlarında hattın yapımına başlanılması hedefleniyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16384
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı

Mesajgönderen Esat » 21 Eki Cmt, 2017 11:40

Hayırlı olsun, sıkıntısızca ihale edilip aynı şekilde bitirilir umarım. Narlıdere dediğimiz etap bu hattın uzatması şeklinde mi olacak, başka bir işletme mi?

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1503
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı

Mesajgönderen Engin Y » 22 Eki Pzr, 2017 08:19

Uzatması olacak diye biliyorum abi..

Balçova'dan itibaren, yani Narlıdere'de ve sonra gelen Güzelbahçe'de nüfus yoğunluğu diğer ilçelere nispeten düşüyor..
İzmir'in daha yoğun bölgelerine (Buca, Bornova Merkez gibi) metro götürmek daha akıllıca olmaz mıydı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16384
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı

Mesajgönderen Esat » 22 Eki Pzr, 2017 11:36

Buca ile ilgili bir tramvay projesi vardı, sonra bu metroya çevrilecek falan denilmişti, bu konuda aklımda kalan bilgiler bunlar açıkçası. Proje anlamında İzmir' de çok sağlıklı bir plan ortaya koymuyor galiba

Kullanıcı avatarı
decimus
Müdavim
Mesajlar: 882
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı

Mesajgönderen decimus » 22 Eki Pzr, 2017 12:12

kado yazdı:Narlıdere uzatması 20 Aralık'ta ihale edilecek. Umarım hakeden bir firma kazanır.
http://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/30012/tr
Uluslararası ihale
İzmir Büyükşehir Belediyesi, 7.2 kilometre uzunluğunda, 7 istasyondan oluşacak F.Altay – Narlıdere hattı için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası ile kredi sözleşmesini imzaladı ve yapım işinin ihalesi için gerekli prosedürleri tamamlayarak uluslararası ihale ilanına çıktı. 2 aşamalı ihalenin ilk aşaması 20 Aralık 2017 tarihinde yapılacak. İlk aşamada teknik teklifler sunulacak; gerekli değerlendirme sonucu 2. aşamaya geçilerek mali teklifler alınacak. İhale aşamasının tamamlanmasının ardındany 2018 yılı başlarında hattın yapımına başlanılması hedefleniyor.


İzmir BB ülkemizde son yıllarda görülmemiş şekilde çok doğru bir ihale yöntemi seçmiş. Bu iki aşamalı ihale yöntemi ile en son hatırladığım Avrasya Tüneli projesi ihale edilmişti. İhale sonucunda işi olan ortaklık işi normal sözleşme süresinin dolmasına 8 ay kala projeyi tamamladı. İzmir Büyükşehir belediyesi son derece mantıklı karar alarak 2 aşamalı ihale yöntemi seçmiş.

Bu tarz büyük projeleri yapmanın en zor tarafı bana göre işin ehil firmaya verebilmek. Eğer bunu kamukuruluşları yapabilse çok büyük farklar yaratılacaktır. Bu tarz büyük çapta ihalelerde özellikle “en az ücrete yaparım” diyen firma yerine en kaliteli ve zamanında yaparım diyen firmaya işverilmeli. İstanbul’da bi türlü bitmek bilmeyen projelerin nedeni ihale sisteminin yanlış olması. Özellikle yurt dışı projelere bakıldığında Türkiye’de saç-baş yolduran firmalar yurt dışında verdikleri sözleri günü gününe tutuyorlar. Çünkü yurt dışı ihalede çok ağır cezalar kesiliyor ve bir daha o ülkeden iş almak imkansız hale geliyor. Bizim de Türkiye’de işi zamanında teslim etmeyen firmalara devasa cezalar kesmemiz gerekir.


“İzmir Metro Hatları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir