3. sayfa (Toplam 6 sayfa)

Gönderilme zamanı: 26 Kas Sal, 2013 20:38
gönderen alabay
ama arada bağlantı yapılması düşünülmemiş
Yapma yaaa, ciddi? Düşünülmemiş? :shock: Vay! Nadir görülen bir durum :lol:

Esat, metro/banliyö/tren beraber kullanma mı? Berlin’de bir banliyö/metro beraber kullanma minik yer var, Wuhlheide mi, Wuhletal mı, neydi, aynı istasyona, perona geliyorlar. Ben daha çok tramvayların demiryollarına geçip, tram-train olarak gitmelerini bilirim, hem burada, hem Fransa’da. Tramvay o zaman çoğu zaman S-Bahn diye tanımlanıyor, halbuki basbayağı bildiğimiz tramvay (Karlsruhe (DE), Mulhouse (FR)). O açıdan metroların da altyapı olarak demiryollarını kullanmaları – genel olarak – mümkün, hem de daha kolay; yandan elektriği alırsa, üstten problem olmaz. Tramvaylar bu konuda iki voltajla işlerler.

Konu zaten bu değildi, aktarmaydı, ama şuraya bir sıkıştırmış olayım, dedim.

Gönderilme zamanı: 09 Ara Pzt, 2013 07:42
gönderen Esat
Ankara metrosunda Kolej diye bir istasyon varmış ve bu istasyonda yapılacak bir yürüyen merdiven inşaatı nedeni ile zeminden çıkan su aylardır kesilmiyormuş. Haberin içeriği bu anlayan beri gelsin. Yürüyen merdiveni istasyondan daha derinemi inşa etmişler ki? Ya da istasyon olmayan bir yerden mi delmişler? Madem orada bu kadar kapasitesi yüksek bir su kaynağı var, bilinmiyormuymuş? Önceden ASKİ ye bilmem kime sormamışlar mı, kardeşim kanal mı var, su mu var, bir şey var mı diye? Ben anlayamadım, yanlışlıkla içme suyu borusunu delmiş olmasınlar? :)
Ankaray Kolej istasyonundaki yürüyen merdiven yapım çalışmaları sırasında yer altından çıkan su aylardır akmaya devam ediyor.

Yetkililer çözüm arayışlarını sürdürürken, havaların soğumasıyla birlikte yola akan su buzlandı. Büyükşehir Belediyesi’nin tuzlama çalışmasıyla birlikte olası kazaların önüne geçilirken, yetkililer su kaçıran hortumları yenileriyle değiştirdi.
http://www.hurriyet.com.tr/ankara/25307570.asp

Gönderilme zamanı: 11 Ara Çrş, 2013 16:39
gönderen ÖmerYILMAZ
Batıkent-Sincan Metrosunun Başbakan test etmiş. Ay sonunda ya da 1 ocakta başlayacağına dair yorumlar okuyorum.

Ayrıca Keçiören hattı da 2014 içinde açılacakmış.

Angaramıza şimdiden hayırlı olsun. Her ne kadar Antalya'da böyle yatırımları göremesek de gurur duyarım.

Gönderilme zamanı: 11 Ara Çrş, 2013 17:30
gönderen Esat
2014 başında denilmiş ama ay gün yok, gerisi iyi niyet olabilir ya da belki içeriden birilerinin döktüğü incilerdir :D bilmiyos.

Diğer taraftan şöyle bir harita görmüş oldum.

Resim

Gönderilme zamanı: 11 Ara Çrş, 2013 19:12
gönderen Engin Y
Abi, işte senin bu haritanın sol üstündeki OSB-Törekent durağından kıvrılarak Sincan'da banliyö trenlerine ve YHT'ye aktarma olanağı sağlayan ve oradan da sol alttaki Koru'ya bağlanan bir hat olsa, tam çember kurulmuş olacak, trenler geri dönmeden hep ileriye doğru gidecekler :)

Gönderilme zamanı: 12 Ara Prş, 2013 10:34
gönderen Esat
Trenler her türlü iki yönde de gitmek zorunda ama fena fikir değil tabii Angaranın kıraç tarlalarından geçerek dolaşan bir hat neden yapılmasın :D:D kent yönetiminin insanları oraya doğru taşımak yerleştirmek gibi bir şey varsa yapılmalı bile hatta (bunu nasıl yazıyor siz Türkler? hâtta, hattâ yoksa hâttâ mı? :))

Hatta ve hatta bir daire sağ tarafa inşa edip Audi ye doğru ilerlemek için geriye bir daire kalmalı, 30 sene sonra daireleri 5 leyip Olimpiyatlara aday bile olabilir Ankara :D:D

Gönderilme zamanı: 12 Ara Prş, 2013 11:06
gönderen alabay
Hatta ve hatta :-) Var bizde böyle bir kaç pislik. Kar ve kar. Hala ve hala. Artık üniversitedeki Türkoloji profesörleri bile tam bilmiyorlar, TDK’ye göre şapka işaretleri geçerli mi, gerekli mi, şart mı, farz mı, ne? Belli değil. Yazımız zamanında güzelce kolaylaştırıldı, ama işte k ile q ve yazılamaz koyu t ile ince t gibi bir çok şeyler de kayboldu. Uzatma/inceltme şapkası bence gerekli. Ve bence hattâ. Ki ben de hatta yazarım. Ama ani mi daha okunaklı, ânî mi? he işe bir de siyaset ve dünya görüşü falan giriyor ya, işte o fena. Böyle yazdığımda beni imam sananlar oluyor.

Ayrıca gramerimize göre hatda da olmuyor, ile de hatta (o hatta şu otobüs işler). Yani, yeni bir reform iyi olurdu, ki zaten artık Kenedi yerine Kennedy yazıliyor, dil ve yazı değişiyor. Neyse. Da bizim özbeöz Türk harleri ş, ı ve ğ ascii dünyasında pırobulem :-) Dua edelim ki, UTF-8 aldı başını, gidiyor. Çin sağolsun, UTF-16 bile yazı alışkanlıkları bu konuda antiamariganlaştırdı. Bak, yavaş yavaş Angara ağzına yanaşarak yine ontopik olmaya çalışıyorum :lol:

ank-M.04:02 » Ankara M1 Kızılay - Törekent/OSB Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 12 Şub Çrş, 2014 20:52
gönderen alabay
Ya ben bu Angora metroların içinden çıkamadım.

1. Soru: M1 ve M3 diye iki hat mı var şimdi asıl metro aksında? Uzatmalar öyle delice tanıtılmıştı, ona göre birçok harita da öyle. Yoksa mantıklı bir hat mı?

2. Soru: A hattı neden ille de Angoraï diye öyle ayrı duruyor da Mx sistemine dahil değil? Kendisi basbasit bir metro, yani problem ne? Yoksul mu gösteriyor, hani, bizim kiki metro hattımız değil, iki metro şebbekemizz var diye? (İstanbul’u hiç düşünmemeli şimdi)

Bizim haritalarda hatlandırma bulamadım, vikiler cirit atıyorlar tabiîki :-/

Gönderilme zamanı: 13 Şub Prş, 2014 01:33
gönderen emrenmert
Şu an inşaat hâlinde ve proje hâlindeki hatların tümünü sayarsak sistem şöyle:

Başkentray (banliyö): Sincan-Gar-Kayaş
Ankaray (hafif raylı sistem): Soğuksu-Dikimevi
M1: Kızılay-Batıkent
M2: Kızılay-Çayyolu
M3: Batıkent-Törekent
M4: Tandoğan-Gazino
M5: Kızılay-Havalimanı

Gönderilme zamanı: 13 Şub Prş, 2014 01:48
gönderen alabay
Yani Batıkent’te M1’den inilecek, gezilecek, M3 trenine binilecek? Cidden öyle mi? :shock:

Gönderilme zamanı: 13 Şub Prş, 2014 01:49
gönderen emrenmert
İstanbul'da da 2007'ye kadar benzer bir durum vardı. Hatların isimleri vardı; şöyle ki

Hızlı Tramvay: Havalimanı-Otogar
Istanbul metrosu: Taksim-4. Levent
Cadde tramvayı: Eminönü-Zeytinburnu
Nostalji tramvayı: Taksim-Tünel
Tünel: Karaköy-Beyoğlu

2007'de numaralandırma sistemine geçildi (fakat nedense Taksim-Tünel tramvayı ve Karaköy-Beyoğlu fünikülerine numara verilmedi) ve sistem şöyle oldu:

M1: Havalimanı-Aksaray
M2: Taksim-4. Levent
T1: Kabataş-Zeytinburnu
T2: Zeytinburnu-Bağcılar
T3: Moda-Kadıköy-Moda
T4: Edirnekapı-Sultançiftliği
F1: Taksim-Kabataş

Ve bugünkü son durum ise şöyle:
M1a: Havalimanı-Otogar-Aksaray
M1b: Kirazlı-Otogar-Aksaray
M2: Yenikapı-Hacıosman
M3: Kirazlı-Başakşehir/İkitelli-Olimpiyatköy
M4: Kadıköy-Kartal
T1: Kabataş-Bağcılar
T3: Kadıköy-Moda-Kadıköy
T4: Topkapı-Habibler
Nostalji tramvayı: Taksim-Tünel
Tünel: Karaköy-Beyoğlu
Marmaray: Kazlıçeşme-Ayrılık Çeşmesi

Gönderilme zamanı: 13 Şub Prş, 2014 01:51
gönderen emrenmert
alabay yazdı:Yani Batıkent’te M1’den inilecek, gezilecek, M3 trenine binilecek? Cidden öyle mi? :shock:
Evet. Kızılay'dan Törekent'e gitmek isteyen biri Batıkent'te aktarma yaparak gidiyor şu an.