ank-M.04:02 » Ankara M1 Törekent/OSB-Koru Sitesi Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16937
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Kas Sal, 2013 20:32

Engin Y yazdı:Aktarma anlamında bağlantı demiştim abi..
Yok yanlış anlamayın, böyle internet üzerinde o metrodan kol çıksın bu metrodan dal bitsin, oradan oraya dallansın diye hiçbir altyapısı olmayan, sadece aklıma geldi yazayım tarzı şeyler bolca mevcut, ki bizim sitemizde de var :) düşünce olarak her zaman saygı duydum ve hala da duyarım ama bu tip düşünceler sanki resmi fikirlermiş ya da ne bileyim projelerin belli ayaklarında varmış gibi düşünceler yayılabiliyor, hani böyle bir görüş var da onun yansıması mı diye düşündüm :)

Dediğim gibi fikir, beyin jimnastiği anlamında tabii ki her türlü fikir değerli, hatta hatların birleşip ayrılması, dallanıp budaklanması dahi mantıklı ve güzel olabilir, sadece altı dolu olsun istiyorum, misal bir iki mesaj önce yazmıştınız ya, işte o zaman şöyle olsaydı, kuzeyden o güneyden bu ortadan metrobüs falan, öyle olmadı o zaman dallansın gibi, yani işte bu düşüncenin bir temeli var anlamında, en azından ben öyle düşündüm.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Kas Sal, 2013 20:38

ama arada bağlantı yapılması düşünülmemiş
Yapma yaaa, ciddi? Düşünülmemiş? :shock: Vay! Nadir görülen bir durum :lol:

Esat, metro/banliyö/tren beraber kullanma mı? Berlin’de bir banliyö/metro beraber kullanma minik yer var, Wuhlheide mi, Wuhletal mı, neydi, aynı istasyona, perona geliyorlar. Ben daha çok tramvayların demiryollarına geçip, tram-train olarak gitmelerini bilirim, hem burada, hem Fransa’da. Tramvay o zaman çoğu zaman S-Bahn diye tanımlanıyor, halbuki basbayağı bildiğimiz tramvay (Karlsruhe (DE), Mulhouse (FR)). O açıdan metroların da altyapı olarak demiryollarını kullanmaları – genel olarak – mümkün, hem de daha kolay; yandan elektriği alırsa, üstten problem olmaz. Tramvaylar bu konuda iki voltajla işlerler.

Konu zaten bu değildi, aktarmaydı, ama şuraya bir sıkıştırmış olayım, dedim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16937
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Ara Pzt, 2013 07:42

Ankara metrosunda Kolej diye bir istasyon varmış ve bu istasyonda yapılacak bir yürüyen merdiven inşaatı nedeni ile zeminden çıkan su aylardır kesilmiyormuş. Haberin içeriği bu anlayan beri gelsin. Yürüyen merdiveni istasyondan daha derinemi inşa etmişler ki? Ya da istasyon olmayan bir yerden mi delmişler? Madem orada bu kadar kapasitesi yüksek bir su kaynağı var, bilinmiyormuymuş? Önceden ASKİ ye bilmem kime sormamışlar mı, kardeşim kanal mı var, su mu var, bir şey var mı diye? Ben anlayamadım, yanlışlıkla içme suyu borusunu delmiş olmasınlar? :)
Ankaray Kolej istasyonundaki yürüyen merdiven yapım çalışmaları sırasında yer altından çıkan su aylardır akmaya devam ediyor.

Yetkililer çözüm arayışlarını sürdürürken, havaların soğumasıyla birlikte yola akan su buzlandı. Büyükşehir Belediyesi’nin tuzlama çalışmasıyla birlikte olası kazaların önüne geçilirken, yetkililer su kaçıran hortumları yenileriyle değiştirdi.
http://www.hurriyet.com.tr/ankara/25307570.asp

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 11 Ara Çrş, 2013 16:39

Batıkent-Sincan Metrosunun Başbakan test etmiş. Ay sonunda ya da 1 ocakta başlayacağına dair yorumlar okuyorum.

Ayrıca Keçiören hattı da 2014 içinde açılacakmış.

Angaramıza şimdiden hayırlı olsun. Her ne kadar Antalya'da böyle yatırımları göremesek de gurur duyarım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16937
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Ara Çrş, 2013 17:30

2014 başında denilmiş ama ay gün yok, gerisi iyi niyet olabilir ya da belki içeriden birilerinin döktüğü incilerdir :D bilmiyos.

Diğer taraftan şöyle bir harita görmüş oldum.

Resim

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2108
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Ara Çrş, 2013 19:12

Abi, işte senin bu haritanın sol üstündeki OSB-Törekent durağından kıvrılarak Sincan'da banliyö trenlerine ve YHT'ye aktarma olanağı sağlayan ve oradan da sol alttaki Koru'ya bağlanan bir hat olsa, tam çember kurulmuş olacak, trenler geri dönmeden hep ileriye doğru gidecekler :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16937
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Ara Prş, 2013 10:34

Trenler her türlü iki yönde de gitmek zorunda ama fena fikir değil tabii Angaranın kıraç tarlalarından geçerek dolaşan bir hat neden yapılmasın :D:D kent yönetiminin insanları oraya doğru taşımak yerleştirmek gibi bir şey varsa yapılmalı bile hatta (bunu nasıl yazıyor siz Türkler? hâtta, hattâ yoksa hâttâ mı? :))

Hatta ve hatta bir daire sağ tarafa inşa edip Audi ye doğru ilerlemek için geriye bir daire kalmalı, 30 sene sonra daireleri 5 leyip Olimpiyatlara aday bile olabilir Ankara :D:D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Ara Prş, 2013 11:06

Hatta ve hatta :-) Var bizde böyle bir kaç pislik. Kar ve kar. Hala ve hala. Artık üniversitedeki Türkoloji profesörleri bile tam bilmiyorlar, TDK’ye göre şapka işaretleri geçerli mi, gerekli mi, şart mı, farz mı, ne? Belli değil. Yazımız zamanında güzelce kolaylaştırıldı, ama işte k ile q ve yazılamaz koyu t ile ince t gibi bir çok şeyler de kayboldu. Uzatma/inceltme şapkası bence gerekli. Ve bence hattâ. Ki ben de hatta yazarım. Ama ani mi daha okunaklı, ânî mi? he işe bir de siyaset ve dünya görüşü falan giriyor ya, işte o fena. Böyle yazdığımda beni imam sananlar oluyor.

Ayrıca gramerimize göre hatda da olmuyor, ile de hatta (o hatta şu otobüs işler). Yani, yeni bir reform iyi olurdu, ki zaten artık Kenedi yerine Kennedy yazıliyor, dil ve yazı değişiyor. Neyse. Da bizim özbeöz Türk harleri ş, ı ve ğ ascii dünyasında pırobulem :-) Dua edelim ki, UTF-8 aldı başını, gidiyor. Çin sağolsun, UTF-16 bile yazı alışkanlıkları bu konuda antiamariganlaştırdı. Bak, yavaş yavaş Angara ağzına yanaşarak yine ontopik olmaya çalışıyorum :lol:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

ank-M.04:02 » Ankara M1 Kızılay - Törekent/OSB Metro Hattı

Mesaj gönderen alabay » 12 Şub Çrş, 2014 20:52

Ya ben bu Angora metroların içinden çıkamadım.

1. Soru: M1 ve M3 diye iki hat mı var şimdi asıl metro aksında? Uzatmalar öyle delice tanıtılmıştı, ona göre birçok harita da öyle. Yoksa mantıklı bir hat mı?

2. Soru: A hattı neden ille de Angoraï diye öyle ayrı duruyor da Mx sistemine dahil değil? Kendisi basbasit bir metro, yani problem ne? Yoksul mu gösteriyor, hani, bizim kiki metro hattımız değil, iki metro şebbekemizz var diye? (İstanbul’u hiç düşünmemeli şimdi)

Bizim haritalarda hatlandırma bulamadım, vikiler cirit atıyorlar tabiîki :-/

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 13 Şub Prş, 2014 01:33

Şu an inşaat hâlinde ve proje hâlindeki hatların tümünü sayarsak sistem şöyle:

Başkentray (banliyö): Sincan-Gar-Kayaş
Ankaray (hafif raylı sistem): Soğuksu-Dikimevi
M1: Kızılay-Batıkent
M2: Kızılay-Çayyolu
M3: Batıkent-Törekent
M4: Tandoğan-Gazino
M5: Kızılay-Havalimanı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Şub Prş, 2014 01:48

Yani Batıkent’te M1’den inilecek, gezilecek, M3 trenine binilecek? Cidden öyle mi? :shock:

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 13 Şub Prş, 2014 01:49

İstanbul'da da 2007'ye kadar benzer bir durum vardı. Hatların isimleri vardı; şöyle ki

Hızlı Tramvay: Havalimanı-Otogar
Istanbul metrosu: Taksim-4. Levent
Cadde tramvayı: Eminönü-Zeytinburnu
Nostalji tramvayı: Taksim-Tünel
Tünel: Karaköy-Beyoğlu

2007'de numaralandırma sistemine geçildi (fakat nedense Taksim-Tünel tramvayı ve Karaköy-Beyoğlu fünikülerine numara verilmedi) ve sistem şöyle oldu:

M1: Havalimanı-Aksaray
M2: Taksim-4. Levent
T1: Kabataş-Zeytinburnu
T2: Zeytinburnu-Bağcılar
T3: Moda-Kadıköy-Moda
T4: Edirnekapı-Sultançiftliği
F1: Taksim-Kabataş

Ve bugünkü son durum ise şöyle:
M1a: Havalimanı-Otogar-Aksaray
M1b: Kirazlı-Otogar-Aksaray
M2: Yenikapı-Hacıosman
M3: Kirazlı-Başakşehir/İkitelli-Olimpiyatköy
M4: Kadıköy-Kartal
T1: Kabataş-Bağcılar
T3: Kadıköy-Moda-Kadıköy
T4: Topkapı-Habibler
Nostalji tramvayı: Taksim-Tünel
Tünel: Karaköy-Beyoğlu
Marmaray: Kazlıçeşme-Ayrılık Çeşmesi

Cevapla

“Ankara Metro Hatları” sayfasına dön