2. sayfa (Toplam 6 sayfa)

Gönderilme zamanı: 01 Oca Sal, 2013 20:14
gönderen ÖmerYILMAZ
Kızılay

Resim

Ankara metrosunda arıza sonrası tahliye skandal

Gönderilme zamanı: 21 Şub Prş, 2013 11:26
gönderen alabay
Ankara Metrosu'nda Batıkent Kızılay hattında meydana gelen arıza nedeniyle yüzlerce başkentlinin sabah yolculuğu rezalete dönüştü.

Cumhuriyet/Ankara Bürosu-
Yaklaşık 20 dakika havalandırmanın da çalışmadığı vagonlarda mahsur kalan yolcular daha sonra tahliye edildi. Tahliye yolundaki ışıkların yanmaması ve görevlilerin tahliyede koordinasyonu sağlayamaması nedeniyle yüzlerce kişi zifiri karanlıkta Kızılay İstasyonu’na kadar yürüdü. Tahliye yolunun dar olması nedeniyle metro raylarına düşme tehlikesi yaşayan bazı yolcular ağlarken, pek çok yolcu yaşanan skandala tepki gösterdi.

21 Şubat 2013

Kaynak: http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=400260&kn=7&ka=4&kb=7

Gönderilme zamanı: 21 Şub Prş, 2013 14:33
gönderen Esat
Hoş değil tabii, böyle bir durum ile karşılaşmadım ama psikolojik olarak yorucu olacağı aşikar, tabii sonrasında tahliye de gerçekten koordinasyonsuzluk oldu mu, yoksa tren durmadan inen insanlarımız ne dinliycem lan seni diyerek başı buyruk iş mi yapmaya kalktılar, böyle durumlarda işletmeyi suçlamak en kolayıdır, eminim belediye de buna karşı bir açıklama yapacaktır.

Gönderilme zamanı: 21 Şub Prş, 2013 15:15
gönderen kenanmar
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Ankara Metrosu'nun elektrik sisteminde sabah saatlerinde arıza meydana geldi. Arıza nedeniyle Sıhhıye- Kızılay istasyonları arasında tünelde duran metronun yolcuları mahsur kaldı. Metroda mahsur kalan vatandaşlar, metrodan indirilerek karanlıkta raylar üzerinde metro istasyonuna ulaştı. Yürüyerek metro istasyonuna ulaşan vatandaşlardan bazıları da görevlilere tepki gösterdi. Vatandaşların tahliye edilmesi ve yaşanan korku dolu anları bir vatandaş cep telefonuyla saniye saniye görüntülendi. Kaynak Güvenlik görevlileri görüntü çeken vatandaşa engel olmak isteyince kısa süreli tartışma yaşandı.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Gönderilme zamanı: 13 Nis Cmt, 2013 17:28
gönderen kemal
MNG; CSR (Çin) firması ile Ankara metrosuna yerli araç üretecek.

Resim

Gönderilme zamanı: 13 Nis Cmt, 2013 18:21
gönderen Esat
Dün bunun haberini gördüm ama pek kaale almadım, neden derseniz "İMAL" mi edecek "MONTE" mi edecek? Teknoloji transferi olmayan, üretimin gerçekçi aşamalarına katılmadığımız böyle işler artık beni tatmin etmiyor, yerlilik kavgasında değilim sadece adını doğru koysunlar.

Gönderilme zamanı: 26 Kas Sal, 2013 12:32
gönderen Esat
Ankara metro araçlarına klima takılıyor.

Sistemde 1996 dan beri kullanılmakta olan araçlara takılacak klimalar özel olarak üretilmişler. 22 cm lik yüksekliğe sahip dolayısı ile aynı zamanda da hafif cihazlar ile performanslı bir iklimlendirme sağlanabilecekmiş. Hayırlı olsun.

Kaynak var ama linki yok :)

Gönderilme zamanı: 26 Kas Sal, 2013 16:11
gönderen Engin Y
Sabah trenle Ankara'dan Eskişehir'e gelirken aklıma takılan bir soru: Batıkent-Eryaman-Sincan Metrosu'nun Sincan Durağı ile Sincan Tren İstasyonu birbirine yakın mı? Yolcular birinden inince diğerine kolayca ulaşabilecekler mi?

Gönderilme zamanı: 26 Kas Sal, 2013 16:25
gönderen Engin Y
Batıkent-Eryaman-Sincan Metrosu'nun Sincan Durağı ile Sincan Tren İstasyonu birbirine yakın mı? Yolcular birinden inince diğerine kolayca ulaşabilecekler mi?
http://www.ego.gov.tr/Filelib/genel_hatlar.jpg adresindeki haritaya baktım da metro hattı ve demiryolu birbirine paralel gidiyor, ama arada bağlantı yapılması düşünülmemiş. Aralarından da Ankara Çayı ve Ankara-Ayaş-Beypazarı Karayolu geçiyor..

Gönderilme zamanı: 26 Kas Sal, 2013 19:19
gönderen Esat
Engin Y yazdı:metro hattı ve demiryolu birbirine paralel gidiyor, ama arada bağlantı yapılması düşünülmemiş.
Ne amaçla bir bağlantı? İşletme amaçlı mı, yoksa yolcu aktarması anlamında mı? Ben işletme anlamında bir bağlantı olabilir miydi bilmiyorum. Sanırım Japonya' da var öyle bir uygulama, Viyana' da metro ile demiryolu ray bağlantısı olan nokta da var ama o daha çok araç transferi ya da başka lojistik amaçlar için var olsa gerek, işletmelik bir durum yok. Aktarma anlamında kast ediyorsan güzel örnekler görmüşlüğüm var, nerede ise ortak peron diyebileceğimiz yapılar inşa edilmişti ki aslında ortak falan olmamalarına rağmen :)

Gönderilme zamanı: 26 Kas Sal, 2013 19:41
gönderen Engin Y
Aktarma anlamında bağlantı demiştim abi..

Gönderilme zamanı: 26 Kas Sal, 2013 20:32
gönderen Esat
Engin Y yazdı:Aktarma anlamında bağlantı demiştim abi..
Yok yanlış anlamayın, böyle internet üzerinde o metrodan kol çıksın bu metrodan dal bitsin, oradan oraya dallansın diye hiçbir altyapısı olmayan, sadece aklıma geldi yazayım tarzı şeyler bolca mevcut, ki bizim sitemizde de var :) düşünce olarak her zaman saygı duydum ve hala da duyarım ama bu tip düşünceler sanki resmi fikirlermiş ya da ne bileyim projelerin belli ayaklarında varmış gibi düşünceler yayılabiliyor, hani böyle bir görüş var da onun yansıması mı diye düşündüm :)

Dediğim gibi fikir, beyin jimnastiği anlamında tabii ki her türlü fikir değerli, hatta hatların birleşip ayrılması, dallanıp budaklanması dahi mantıklı ve güzel olabilir, sadece altı dolu olsun istiyorum, misal bir iki mesaj önce yazmıştınız ya, işte o zaman şöyle olsaydı, kuzeyden o güneyden bu ortadan metrobüs falan, öyle olmadı o zaman dallansın gibi, yani işte bu düşüncenin bir temeli var anlamında, en azından ben öyle düşündüm.