ank-M.04:02 » Ankara M1 Törekent/OSB-Koru Sitesi Metro Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
ank-M.04:02 » Ankara M1 Törekent/OSB-Koru Sitesi Metro Hattı
Ankara metrosunun araçları Bombardier üretimi diyor, Newyork metrosu ya da diğer amerikan filmlerinde gördüğümüz metro araçlarına çok benziyor hatta birebir, tabii burada görünüşten eski olduğu ya da eski teknoloji olduğu gibi bir yaklaşım ortaya çıkmasın, daha önce başka yerlerde Ankara metrosunda çekilmiş fotoğraflar görmüştüm özellikle tabelalar pek bir düzgün görünmüştü gözüme umarım bu konuda yakın zamanda bir çalışma yapabiliriz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ankara metrosu sitesindeki bilgilere göre, bu araçlar 3' lü kuple edilebiliyorlar, sistem 6 araçlı çalışmaya müsait olduğu için 3 lü setler birbirine bağlanarak 6' lı dizi elde ediliyor, acaba istasyon yapıları kaçlı? 8' li dizilere uygun platformlar varmı? Gerçi bu hali ile sistemin bu araçlar ile 8' li kullanılması da mümkün değil anladığım kadarı ile.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Çok güzel net fotoğraflar, bu araçlar benim pek hoşuma gitmiyor nedense, sanırım karoseri ile alakalı bir şey bir de alışmışız ön kabini farklı araçlara herhalde 
Yanlız alttaki resimdeki iki tünelin arası bayağı bir açık burası bir istasyona giriş ya da çıkış falan mı? yoksa bu da bilmediğim bir şeymi, tünellerin arası normal güzergahta bu kadar açık değildir diye tahmin ediyorum da.

Yanlız alttaki resimdeki iki tünelin arası bayağı bir açık burası bir istasyona giriş ya da çıkış falan mı? yoksa bu da bilmediğim bir şeymi, tünellerin arası normal güzergahta bu kadar açık değildir diye tahmin ediyorum da.
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1606
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
M2 Ankara metrosu
Ankara metrosu ise ilk üç istasyondan sonra çoklukla açıktan gidiyor, Bombardier araçlar gayet geniş ve yeterli, klimaları canavar gibi çalışıyor ancak her iki metroda da araç içi ışıklı ve sesli anons uyarı sistemleri yok, hatta her kapının üzerinde istasyonlar yazılı değil,iki kapıda bir bunlar yazılı. Her iki metroda da giden ve gelen trenler çoğunlukla aynı tüneli kullanıyorlar.


Kızılay girişlerinden biri.

Yenimahalle istasyonu.




İvedik istasyonu (altındaki videocuda Recep İvedik posterleri doluydu
)



Kızılay girişlerinden biri.

Yenimahalle istasyonu.




İvedik istasyonu (altındaki videocuda Recep İvedik posterleri doluydu


- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kemal abim, harika bir işe imza atmışsın yine
O Bombardierler klimalı mı? enteresan, çünkü aracın üst kısmında görünür hiçbir alet edevat yok, gerçi tünel tipi araçların çoğunda üst kısımda bir şey olmaz bütün sistem aracın altındadır üst kısım genellikle sadece kablolama için kullanılıyor bildiğim kadarı ile ama ilginç.
Peki Ankara metrosu denilen sistemde yoğunluk nasıldı bir de araçlar 6' lı kuple ediliyor sanırım.

Peki Ankara metrosu denilen sistemde yoğunluk nasıldı bir de araçlar 6' lı kuple ediliyor sanırım.
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1606
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
- tahir93
- Aylık Paso
- Mesajlar: 99
- Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51
sesli anons, merak edilenler
sesli anons yok demişsiniz ama sesli anons var, hatta aktarma bilgilerini bile veriyorlar anonsla. size sabah saati denk gelmiş olmalı, bazen sabahları açmayı unutuyorlar
bombardier araçları klimalı, tam otomatiktir, 6vagon çalışır ve istasyonlar 6 vagona göre tasarlanmıştır. platform uzunluğu 140 metre'dir. her vagon 23 metredir. tren genişliği 3.2 metredir.
umarım merakları gidermişimdir

bombardier araçları klimalı, tam otomatiktir, 6vagon çalışır ve istasyonlar 6 vagona göre tasarlanmıştır. platform uzunluğu 140 metre'dir. her vagon 23 metredir. tren genişliği 3.2 metredir.
umarım merakları gidermişimdir

-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1606
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
- tahir93
- Aylık Paso
- Mesajlar: 99
- Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51
platform boyu ve yoğunluk
aslında trenin durduğu kısım ile platform sonu arasında nerden baksanız bir 2 metre fark var.
bu arada yoğunluktan bahsetmeyi unutmuşum.
ankaray yıllık kaç yolcu taşıyor bilmiyorum ama batıkent hattı hakkında bilgi vereyim:
metro daha çok rush hour'da yolcu taşır, normal mesai saatlerinde oturacak yer bile bulabilirsiniz. rush hourda çok yoğundur. ve yıllık yolcu taşıma sayımıyla Türkiye'nin en yoğun metro hattıdır.
yıllık yolcu 65milyon taşımıştır. bu 2008 yılı ego kayıtlarıdır.
bu arada yoğunluktan bahsetmeyi unutmuşum.
ankaray yıllık kaç yolcu taşıyor bilmiyorum ama batıkent hattı hakkında bilgi vereyim:
metro daha çok rush hour'da yolcu taşır, normal mesai saatlerinde oturacak yer bile bulabilirsiniz. rush hourda çok yoğundur. ve yıllık yolcu taşıma sayımıyla Türkiye'nin en yoğun metro hattıdır.
yıllık yolcu 65milyon taşımıştır. bu 2008 yılı ego kayıtlarıdır.