ank-M.04 » Ankara Metro Hatları
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1599
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
ank-M.04 » Ankara Metro Hatları
Ankaray;
İlk aşaması 8,7Km uzunluğunda Ankara'nın ilk metrosu 1996 yılından beri hizmette.
11 istasyon, 11 Ansalso Breda tren(33 üniteden oluşuyor.) saatte 16,000 yolcu kapasiteli.
Metro;
İlk aşaması 14,6Km uzunluğunda,12 istasyon ile 1997 den beri hizmette. 40,000 kişi/saat kapasiteli toplam 108 ünite Bombardier araçları ile hizmet veriyor (72 baş vagon+36römork)
İlk aşaması 8,7Km uzunluğunda Ankara'nın ilk metrosu 1996 yılından beri hizmette.
11 istasyon, 11 Ansalso Breda tren(33 üniteden oluşuyor.) saatte 16,000 yolcu kapasiteli.
Metro;
İlk aşaması 14,6Km uzunluğunda,12 istasyon ile 1997 den beri hizmette. 40,000 kişi/saat kapasiteli toplam 108 ünite Bombardier araçları ile hizmet veriyor (72 baş vagon+36römork)
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Çok merak ettiğim Ankara Metrosu'na geçen hafta bindim. AŞTİ'den Kızılay'a kadar geldim. Sanırım bu Ankaray oluyor. Kızılay'dan aktarma yaparak Yenimahalle'ye gittim. Kızılay'daki aktarma ücretsiz idi ve bizim İstanbulla karşılaştırıldığında başarılı buldum. Fazla dolanmadan bir kat çıkıp platforma ulaşabiliniyor.
Yenimahalle'ye giden metro bazen yer altı baze yer üstü gidiyor. Ama 8'li dizi olduğunu sanıyorum. Saymaya çalıştım çünkü. Ama metro vagonaları bizim Taksim'dekilerden biraz aşağı kalitede gibi duruyor.
http://web.ego.gov.tr/parts/egometrohizmetleri.asp
http://www.ankaray.com.tr/
Yenimahalle'ye giden metro bazen yer altı baze yer üstü gidiyor. Ama 8'li dizi olduğunu sanıyorum. Saymaya çalıştım çünkü. Ama metro vagonaları bizim Taksim'dekilerden biraz aşağı kalitede gibi duruyor.
http://web.ego.gov.tr/parts/egometrohizmetleri.asp
http://www.ankaray.com.tr/
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aslında Ankara' nın toplu ulaşımının tamamını yer altına alıp insanlarıda devlet erkanının trafikteki önceliklerinden kurtarmak lazım
Yanlız Başar yani 5-6-10 derken lokomotif tanımı gibi olmuş bu işler sabır ister bekleyen derviş muradına erermiş zaten Ankaralılar bir 20 sene daha sabredip beklerlerse kentin adı Erenler Diyarı olarak değişecekmiş
Yanlız Başar yani 5-6-10 derken lokomotif tanımı gibi olmuş bu işler sabır ister bekleyen derviş muradına erermiş zaten Ankaralılar bir 20 sene daha sabredip beklerlerse kentin adı Erenler Diyarı olarak değişecekmiş
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5576
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Afedersin ama, orada hat uzatmaları M2, M3 falan diye satılıyor! Aslında üç hatlık bir şebeke düşünülüyor, bana Prag metrosunu (çok az biraz!) hatırlattı, tipik "sosyalist üçgen" metro şekli (hakikaten öyle bir ağ sistemi var).
Ama şimdi A1 de yine sırıttı. Ne o yani, A1 M1 olamaz mı?
Öööf of, iyiki bizde Tünel TÜ1A ve Fünümünü FÜ2B diye adlandırılmamış, mantığa bak. Benim eski bir dostum o metro yapımlarında mühendis olarak çalıştı (1993'ten beri de hiç haber yok, gözden kayboldu ...), bana 91/92'de mi ne hatlarda garip bir isimlendirme plânı var demişti ... L1 mi ne Hani Linie 1 gibisinden. Ben "niye yahu?" diye sorduğumda, Siemens ile ilgili bir şeyler anlatmıştı. Bunlar ama çok eski, unutulmuş hikâyeler. Garantisi de yok. Ama bir yere dökmüş olayım.
B. Alabay
Ama şimdi A1 de yine sırıttı. Ne o yani, A1 M1 olamaz mı?
Öööf of, iyiki bizde Tünel TÜ1A ve Fünümünü FÜ2B diye adlandırılmamış, mantığa bak. Benim eski bir dostum o metro yapımlarında mühendis olarak çalıştı (1993'ten beri de hiç haber yok, gözden kayboldu ...), bana 91/92'de mi ne hatlarda garip bir isimlendirme plânı var demişti ... L1 mi ne Hani Linie 1 gibisinden. Ben "niye yahu?" diye sorduğumda, Siemens ile ilgili bir şeyler anlatmıştı. Bunlar ama çok eski, unutulmuş hikâyeler. Garantisi de yok. Ama bir yere dökmüş olayım.
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sen beni anlamadı ya neyse, yine anladığın yere çektin yahu hat tanımı isminden bahseden kim? Lokomotif diyorum vardır ya hani buharlı, dampf zug kızacan şimdi sen ama onların böyle numaraları vardı 5-5-8, 4-8-10 gibi atıyorum şimdi tekerlerk sayısı kazan bilmemnesini belirtir, neyse ya
Metroda öyle şeyler bekleme bizden bizim aklımız ermiyor öyle 3 yollu 4 yollu çok peronlu çok katlı anlamayız biz, ya da şöyle diyelim Türkiye de mühendislik google ile yürüdüğü için Allah google a zeval vermesin.
Metroda öyle şeyler bekleme bizden bizim aklımız ermiyor öyle 3 yollu 4 yollu çok peronlu çok katlı anlamayız biz, ya da şöyle diyelim Türkiye de mühendislik google ile yürüdüğü için Allah google a zeval vermesin.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5576
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Dampflok oluyor o.
Ben onu anladım, ama hiç espriye kaçacak durum yok, o yüzden düz ve anlamaz gibi devam ettim. O üstad Alman kafayla çalışmıştı orada (belki de o yüzden batıp gitti ...). Ama işte neden öyle şeyler "bizde" olmuyor?! Anlmıyorum. Söğütlüçeşme'yi becermişler ya, Haydarpaşa'yı da bari Almanlar yapmış. Ama Amerika, İngiltere, Rusya, bunlarda da üstün ağlar ve sistemler var. Hele İsviçre ve İspanya. Yunanistan'da bile bunlar hepsi yolunda gidiyor. Yahu, Moğolistan'da da oluyor!
B. Alabay
Ben onu anladım, ama hiç espriye kaçacak durum yok, o yüzden düz ve anlamaz gibi devam ettim. O üstad Alman kafayla çalışmıştı orada (belki de o yüzden batıp gitti ...). Ama işte neden öyle şeyler "bizde" olmuyor?! Anlmıyorum. Söğütlüçeşme'yi becermişler ya, Haydarpaşa'yı da bari Almanlar yapmış. Ama Amerika, İngiltere, Rusya, bunlarda da üstün ağlar ve sistemler var. Hele İsviçre ve İspanya. Yunanistan'da bile bunlar hepsi yolunda gidiyor. Yahu, Moğolistan'da da oluyor!
B. Alabay
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hayır ikisinide BUGSAŞ işletiyor. Sanırım bu iş ilk yapılırken havasına kapılarak Ankaray denilmiş bu şaka kısmıda, tahminimce şu bir türlü zihinlerden kaldıramadığımı Hafif Metro, Ağır Metro karışıklığından olsa gerek, Ankaray hafif metro kapasitesi ve yapısında inşaa edilmişti diye biliyorum, sonrasında inşaatına başlanan diğer sistemlerin kapasitesi daha yüksek olduğu için onları metro diye ayırmak gereği hissetmiş olabilirler. Yani bunlar benim şu anda tahmin edebildiklerim, bunun dışında ben arada bir fark olduğunu sanmıyorum ya neyse
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Eh bak sen benden çok biliyormuşsun valla bir şey diyemem, kaç dizi çalışır saatlik performansı nedir, kapasitesi nedir? Ama olabilir de Ankaray dediğimiz şeyi ömrü hayatımda bir kere gördüm onda da yan gözle baktım
Artık onlara da banliyö demiyoruz ya o zaman ondan afili bir isim vermişlerdir, bak burdaki de Marmaray olacak, o zaman Kayseray la Antray ne oluyor? Karışık iş, isim kalabalığı
Artık onlara da banliyö demiyoruz ya o zaman ondan afili bir isim vermişlerdir, bak burdaki de Marmaray olacak, o zaman Kayseray la Antray ne oluyor? Karışık iş, isim kalabalığı
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 153
- Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28
Re: Ankara Metroları
Arkadaşlar burada birşey sormak istiyorum.Arkadaş birisine Ankaray birisine metro demiş.Hemzemin geçit olmadığından ve devlet demiryollarına bağlı olmadıklarından sonuçta ikiside metro değil mi? Arada benim bilmediğim birşeyler mi var? Yani ikisini de iki ayrı kuruluş mu işletiyor da bu yüzden mi böyle?Yoksa hatlara verilen isimler mi bunlar? Benim bildiğim birisi hafif raylı sistem (lrt), diğeri ağır raylı sistem.Yani aralarındaki fark sadece taşıyabilecekleri yolcu kapasitesi.Ulusal demiryollarına bağlı olmdıklarından ve hemzemin geçit olmadığından ikiside metro statüsüne girmiyor mu?kemal yazdı:Ankaray;
İlk aşaması 8,7Km uzunluğunda Ankara'nın ilk metrosu 1996 yılından beri hizmette.
11 istasyon, 11 Ansalso Breda tren(33 üniteden oluşuyor.) saatte 16,000 yolcu kapasiteli.
Metro;
İlk aşaması 14,6Km uzunluğunda,12 istasyon ile 1997 den beri hizmette. 40,000 kişi/saat kapasiteli toplam 108 ünite Bombardier araçları ile hizmet veriyor (72 baş vagon+36römork)