ank-M.04 » Ankara Metroları

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

ank-M.04 » Ankara Metroları

Mesajgönderen kemal » 19 Eki Cum, 2007 15:44

Ankaray;
İlk aşaması 8,7Km uzunluğunda Ankara'nın ilk metrosu 1996 yılından beri hizmette.
11 istasyon, 11 Ansalso Breda tren(33 üniteden oluşuyor.) saatte 16,000 yolcu kapasiteli.
Resim
Metro;
İlk aşaması 14,6Km uzunluğunda,12 istasyon ile 1997 den beri hizmette. 40,000 kişi/saat kapasiteli toplam 108 ünite Bombardier araçları ile hizmet veriyor (72 baş vagon+36römork)
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 10 Oca Prş, 2008 23:41

Ankara metrosunun araçları Bombardier üretimi diyor, Newyork metrosu ya da diğer amerikan filmlerinde gördüğümüz metro araçlarına çok benziyor hatta birebir, tabii burada görünüşten eski olduğu ya da eski teknoloji olduğu gibi bir yaklaşım ortaya çıkmasın, daha önce başka yerlerde Ankara metrosunda çekilmiş fotoğraflar görmüştüm özellikle tabelalar pek bir düzgün görünmüştü gözüme umarım bu konuda yakın zamanda bir çalışma yapabiliriz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 15 Oca Sal, 2008 15:07

Ankara metrosu sitesindeki bilgilere göre, bu araçlar 3' lü kuple edilebiliyorlar, sistem 6 araçlı çalışmaya müsait olduğu için 3 lü setler birbirine bağlanarak 6' lı dizi elde ediliyor, acaba istasyon yapıları kaçlı? 8' li dizilere uygun platformlar varmı? Gerçi bu hali ile sistemin bu araçlar ile 8' li kullanılması da mümkün değil anladığım kadarı ile.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 16 Oca Çrş, 2008 08:59

Çok merak ettiğim Ankara Metrosu'na geçen hafta bindim. AŞTİ'den Kızılay'a kadar geldim. Sanırım bu Ankaray oluyor. Kızılay'dan aktarma yaparak Yenimahalle'ye gittim. Kızılay'daki aktarma ücretsiz idi ve bizim İstanbulla karşılaştırıldığında başarılı buldum. Fazla dolanmadan bir kat çıkıp platforma ulaşabiliniyor.

Yenimahalle'ye giden metro bazen yer altı baze yer üstü gidiyor. Ama 8'li dizi olduğunu sanıyorum. Saymaya çalıştım çünkü. Ama metro vagonaları bizim Taksim'dekilerden biraz aşağı kalitede gibi duruyor.

http://web.ego.gov.tr/parts/egometrohizmetleri.asp


http://www.ankaray.com.tr/


Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 28 May Çrş, 2008 07:56

Ankaray ile ilgili bir takım bilgiler :
ANKARAY Sistemi Kapasite

16000 yolcu/saat/bir yönde 1995 yılında
25000 yolcu/saat/bir yönde 2015 yılında

11 tren ile dizi aralığı
180 saniye Olası dizi aralığı
120 saniye 1.3.1

Hat Hat uzunluğu iki ray ile yaklaşık 8,7 km
İstasyonlar...............................11

% 2 Hemzemin : 217,440 m.
% 5 Yarma : 412.230 m.
% 21 Tünel (Delme) : 1758,462 m.
% 58 Tünel (Aç-Kapa) : 4920,782 m.
% 14 İstasyonlar : 1225,522 m.


İSTASYONLAR
İstasyon Sayısı 11 adet
AŞTİ Tünelde(Aç-Kapa)
EMEK Hemzeminde
BAHÇELİEVLER Tünelde(Aç-Kapa)
BEŞEVLER Tünelde(Aç-Kapa)
TANDOĞAN Tünelde(Aç-Kapa)
MALTEPE Tünelde(Aç-Kapa)
DEMİRTEPE Tünelde(Aç-Kapa)
KIZILAY Tünelde (Delme)
KOLEJ Tünelde(Aç-Kapa)
KURTULUŞ Tünelde(Aç-Kapa)
DİKİMEVİ Tünelde(Aç-Kapa)

ARAÇ
Boyu 29,000 m.
Eni 2,650 m.
Ağırlığı 40.500 kg
Yüksekliği 3,465 m.
Enerji 750 VDC 3. Ray

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 28 May Çrş, 2008 09:09

Yine de, Ankara gibi bir şehir için bunlar biraz az değil mi? Ben nedense beş, altı, on hatlık bir sistem beklerdim ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 28 May Çrş, 2008 09:32

Aslında Ankara' nın toplu ulaşımının tamamını yer altına alıp insanlarıda devlet erkanının trafikteki önceliklerinden kurtarmak lazım :)

Yanlız Başar yani 5-6-10 derken lokomotif tanımı gibi olmuş bu işler sabır ister bekleyen derviş muradına erermiş zaten Ankaralılar bir 20 sene daha sabredip beklerlerse kentin adı Erenler Diyarı olarak değişecekmiş :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 28 May Çrş, 2008 11:09

Afedersin ama, orada hat uzatmaları M2, M3 falan diye satılıyor! Aslında üç hatlık bir şebeke düşünülüyor, bana Prag metrosunu (çok az biraz!) hatırlattı, tipik "sosyalist üçgen" metro şekli (hakikaten öyle bir ağ sistemi var).
Ama şimdi A1 de yine sırıttı. Ne o yani, A1 M1 olamaz mı?
Öööf of, iyiki bizde Tünel TÜ1A ve Fünümünü FÜ2B diye adlandırılmamış, mantığa bak. Benim eski bir dostum o metro yapımlarında mühendis olarak çalıştı (1993'ten beri de hiç haber yok, gözden kayboldu ...), bana 91/92'de mi ne hatlarda garip bir isimlendirme plânı var demişti ... L1 mi ne :-) Hani Linie 1 gibisinden. Ben "niye yahu?" diye sorduğumda, Siemens ile ilgili bir şeyler anlatmıştı. Bunlar ama çok eski, unutulmuş hikâyeler. Garantisi de yok. Ama bir yere dökmüş olayım.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 28 May Çrş, 2008 11:19

Sen beni anlamadı ya neyse, yine anladığın yere çektin yahu hat tanımı isminden bahseden kim? Lokomotif diyorum vardır ya hani buharlı, dampf zug :P :) kızacan şimdi sen ama onların böyle numaraları vardı 5-5-8, 4-8-10 gibi atıyorum şimdi tekerlerk sayısı kazan bilmemnesini belirtir, neyse ya :)

Metroda öyle şeyler bekleme bizden bizim aklımız ermiyor öyle 3 yollu 4 yollu çok peronlu çok katlı anlamayız biz, ya da şöyle diyelim Türkiye de mühendislik google ile yürüdüğü için Allah google a zeval vermesin.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 28 May Çrş, 2008 12:49

Dampflok oluyor o.

Ben onu anladım, ama hiç espriye kaçacak durum yok, o yüzden düz ve anlamaz gibi devam ettim. O üstad Alman kafayla çalışmıştı orada (belki de o yüzden batıp gitti ...). Ama işte neden öyle şeyler "bizde" olmuyor?! Anlmıyorum. Söğütlüçeşme'yi becermişler ya, Haydarpaşa'yı da bari Almanlar yapmış. Ama Amerika, İngiltere, Rusya, bunlarda da üstün ağlar ve sistemler var. Hele İsviçre ve İspanya. Yunanistan'da bile bunlar hepsi yolunda gidiyor. Yahu, Moğolistan'da da oluyor! :evil:

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 06 Ara Cmt, 2008 15:18

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 06 Ara Cmt, 2008 16:35

Çok güzel net fotoğraflar, bu araçlar benim pek hoşuma gitmiyor nedense, sanırım karoseri ile alakalı bir şey bir de alışmışız ön kabini farklı araçlara herhalde :)

Yanlız alttaki resimdeki iki tünelin arası bayağı bir açık burası bir istasyona giriş ya da çıkış falan mı? yoksa bu da bilmediğim bir şeymi, tünellerin arası normal güzergahta bu kadar açık değildir diye tahmin ediyorum da.


“Ankara Metro Hatları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir