Aslında bence; bütün hatlar bittiğinde M1 (Kızılay-Batıkent), M2 (Kızılay-Çayyolu) ve M3 (Batıkent-Törekent) şeklinde üç ayrı işletme olmalı. Daha seyrek aralıklı olarak da aktarmasız M4 (Çayyolu-Törekent) işletmesi olmalı.
Kızılay'da sadece iki peron var, yolcuların tek perona yığılması, tıpkı şu anda Taksim'de olduğu gibi işleri yavaşlatır ve aksatır. Ayrıca, Ankara'nın toplu taşıma anlamında en önemli merkezi Kızılay olduğu ve Kızılay'a her iki yönden gelen yolcuların çok büyük kısmı burada ineceği için zaten Törekent-Batıkent-Kızılay ve Koru Sitesi-Çayyolu-Kızılay kesimleri fiiliyatta iki ayrı işletme gibi olacak.
Batıkent'i bilmiyorum, ama oranın da sadece iki peronlu olduğunu tahmin ediyorum. İşler yoluna girince, tüm trenler gelince, Törekent-Koru Sitesi arası tek işletme olmalı bence. Dediğim gibi, Kızılay'ın kuzeyinden gelenlerin çok azı güneye geçer, güneyinden gelenlerin de çok azı kuzeye geçer. O nedenle, fiiliyatta iki ayrı işletme gibi olur bu hat.
Ancak şu yapılabilir, pik saatlerde Törekent'ten Batıkent'e ve Koru Sitesi'nden ODTÜ'ye boş tren gönderilebilir. Tabii boş trenin durmadan geçtiği duraklarda isyan çıkabilir, o nedenle ODTÜ durağını pas geçmemekte yarar var
(yoksa, o trenin bizim duraktan son boş geçişi olur, bir sonraki tren orada zaten durdurulur)