tr-TS.09 » 2009'un En Önemli Ulaşım Olayı Hangisidir?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
tr-TS.09 » 2009'un En Önemli Ulaşım Olayı
2009 Yılında ulaşımda önemli şeyler olmuştur ve olmaya da devam edecektir. 1 Ocak ile 31 Aralık rsında olan ve olacak olaylardan hangisi diğerlerine göre daha önemlidir?
İşte seçenekler:
1-Ankara-Eskişehir YHT Hattının hizmete açılması.
2-Metrobüsün Anadolu Yakası'na geçmesi
3-M2 Hattının kuzeyde Maslak, güneyde Şişhane etaplarının açılması
4-T4 Hattının Topkapı'ya uzatılması
5-Hızlı Tren Eskişehir-İstanbul etabının inşaatına başlanması.
6-Ankara-Sivas YHT inşaatının başlaması
7-Marmaray Anadolu Yakası tünellerinin tamamlanacak olması
8-Otogar-Kirazlı Hattının sene sonuna kadar hizmete açılacak olması
9-Başakşehir Metrosunun tünellerinin tamamlanması
10-M2 Hatın sene sonunda TAKSİM-DARÜŞŞAFAKA şeklinde aktarmasız olarak "yekpare" bir şekilde hizmet vermeye başlayacak olmsı.
11-Haliç Metro Geçişi Köprüsünün inşaatına başlanması
12-Kağıthane-Piyalepaşa-Dolmabahçe Tünellerinin açılması
13-Anadolu'daki şehirlerimizin de raylı ssitemlerle donatılması çerçevesinde Kayseray ve Antray'ın hizmete açılması
Hangisi önemlidir. Favori 3 maddeniz hangisi?
En önemsizi hangisidir? (bu daha zor soru oldu galiba)
İşte seçenekler:
1-Ankara-Eskişehir YHT Hattının hizmete açılması.
2-Metrobüsün Anadolu Yakası'na geçmesi
3-M2 Hattının kuzeyde Maslak, güneyde Şişhane etaplarının açılması
4-T4 Hattının Topkapı'ya uzatılması
5-Hızlı Tren Eskişehir-İstanbul etabının inşaatına başlanması.
6-Ankara-Sivas YHT inşaatının başlaması
7-Marmaray Anadolu Yakası tünellerinin tamamlanacak olması
8-Otogar-Kirazlı Hattının sene sonuna kadar hizmete açılacak olması
9-Başakşehir Metrosunun tünellerinin tamamlanması
10-M2 Hatın sene sonunda TAKSİM-DARÜŞŞAFAKA şeklinde aktarmasız olarak "yekpare" bir şekilde hizmet vermeye başlayacak olmsı.
11-Haliç Metro Geçişi Köprüsünün inşaatına başlanması
12-Kağıthane-Piyalepaşa-Dolmabahçe Tünellerinin açılması
13-Anadolu'daki şehirlerimizin de raylı ssitemlerle donatılması çerçevesinde Kayseray ve Antray'ın hizmete açılması
Hangisi önemlidir. Favori 3 maddeniz hangisi?
En önemsizi hangisidir? (bu daha zor soru oldu galiba)
En son Mehmet Kasım tarafından 06 May Çrş, 2009 09:51 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yanlız ben şunu ekleyeyim eğer, maddelerin arasına YHT çalışmalarını ve Marmaray gibi geniş çaplı devlet eli ile yürütülen bir projeyi katıyor isek bence Kayseray ve Antray gibi sistemlerin hizmete alınmasını da eklemeliyiz, evet şu anda ülkemizde en çok metro çalışması İstanbul' da yürütülüyor ama diğer taraftan İzmir ve Ankara' nın da metro çalışmaları devam ediyor, yani ya genelleme yapılmalı ya da İstanbul için özelleştirilmeli ama başka başlığa gerek olduğunu düşünmüyorum.
Senin yazdıkların üzerinden bir değerlendirme yapmam gerekir ise;
Benim ilk 3' üm :
1-Marmaray Anadolu Yakası tünellerinin tamamlanacak olması
2-Kayseray ve Antray' ın hizmete alınmaları
3-Ankara-Eskişehir YHT Hattının hizmete açılması
Gerekçelerim, Marmaray malum olduğu üzere dünyanın gözünü üzerine diktiği bir projedir, işletmesi anlamında çok büyük bir özelliği olmasa da iki kıta arasındaki konumu ve inşaat sürecinin zorlukları bu işi benim bir numaram yapar.
Kayseray ve Antray gibi projeler İstanbul dışındaki Anadolu kentlerinin de bir şekilde kendi yağı ile bazı projeleri yürütebileceğini gösteren, güzel işlerin sadece İstanbul' a ait olmadığını gösteren projeler olması nedeni ile.
YHT benim gözümde çok ama çok büyük bir iş değildir, aslında Türkiye için çok geç kalmış bir iştir, tabii ki iyi bir mühendislik süreci gerektirmesi ve maliyet olarak büyük bir proje olması onu gözde yapabilir ama benim gözümde ekstrem bir iş değil.
Senin yazdıkların üzerinden bir değerlendirme yapmam gerekir ise;
Benim ilk 3' üm :
1-Marmaray Anadolu Yakası tünellerinin tamamlanacak olması
2-Kayseray ve Antray' ın hizmete alınmaları
3-Ankara-Eskişehir YHT Hattının hizmete açılması
Gerekçelerim, Marmaray malum olduğu üzere dünyanın gözünü üzerine diktiği bir projedir, işletmesi anlamında çok büyük bir özelliği olmasa da iki kıta arasındaki konumu ve inşaat sürecinin zorlukları bu işi benim bir numaram yapar.
Kayseray ve Antray gibi projeler İstanbul dışındaki Anadolu kentlerinin de bir şekilde kendi yağı ile bazı projeleri yürütebileceğini gösteren, güzel işlerin sadece İstanbul' a ait olmadığını gösteren projeler olması nedeni ile.
YHT benim gözümde çok ama çok büyük bir iş değildir, aslında Türkiye için çok geç kalmış bir iştir, tabii ki iyi bir mühendislik süreci gerektirmesi ve maliyet olarak büyük bir proje olması onu gözde yapabilir ama benim gözümde ekstrem bir iş değil.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
Bana kalırsa diğerlerine göre en az önemli olan M2 hattının Darüşşafaka uzatmasıdır..Ben o yolu okulumdan dolayı kullanıyorum..Bir hattın bir durak öteye kayması açıkçası pek birşeyi değiştirmeyecek..Darüşşafaka hattı eğer ki Gazeteciler Sitesi'ne bir şekilde direkt uzatılırsa(ulaştırılırsa) çok faydalı olacağını düşünüyorum..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hah onu atlamışım yahu haklısın
Bana göre en önemsizinden başlıyorum.
1- M2 Hatın sene sonunda TASKİM-DARÜŞŞAFAKA şeklinde hizmet vermeye başlayacak olmsı.
2- T4 Hattının Topkapı'ya uzatılması
3- Ankara-Sivas YHT inşaatının başlaması
Neden?
M2 hattının Darüşşafaka' ya uzamasının kime faydası olacak? Günde 1000 kişiye belki hizmet edecek bir istasyon için bu kadar çaba ve heyecana değer mi? İki tarafı orman bir semtin ortasına hemde çok fazla uzağına değil Hacı Osman' a da istasyon koyacakken gereklilik gerçekten varmıdır?
2- Aslında T4 ün Topkapı' ya bağlanmasına önem veriyorum ama diğer seçenekler arasından sıyrılamadı belki de 3 numara olmalıydı. O hat bir yerlere bağlanmak zorundaydı ve Topkapı bağlantısı yapılabilecek en doğru çözümdü, çünkü Vezneciler' e uzatılması hayal oldu.
3- Öncelikler, öncelikler, öncelikler. Sivas - Ankara Hızlı Tren hattı Oradan da Yozgat' a gidecek? Yahu Viyana' da bir söz var, Polis sorarmış Türklere "Türkiye' mi daha büyük Yozgat' mı?" Galiba ülkemizde de birileri buna kanmış Yozgat' a hızlı tren, bu memleketi sırtlayan şehirler varken, yolcu yoğunlu olan şehirler varken bu güzergah çokmu öncelikli? Yapılmamalı demiyorum, tabii ki yapılmalı Doğu-Batı aksında çok önemli ama neden şimdi? Önce bir İzmir' e varalım, Antep' e varalım, ya da başka şehirlere İzmir ya da Antep benim önceliğim değilki? Sanayi nerede ticaret nerede, yoksa Hızlı Trende mi Tramvayın rakibi Hahahahahaha
Bana göre en önemsizinden başlıyorum.
1- M2 Hatın sene sonunda TASKİM-DARÜŞŞAFAKA şeklinde hizmet vermeye başlayacak olmsı.
2- T4 Hattının Topkapı'ya uzatılması
3- Ankara-Sivas YHT inşaatının başlaması
Neden?
M2 hattının Darüşşafaka' ya uzamasının kime faydası olacak? Günde 1000 kişiye belki hizmet edecek bir istasyon için bu kadar çaba ve heyecana değer mi? İki tarafı orman bir semtin ortasına hemde çok fazla uzağına değil Hacı Osman' a da istasyon koyacakken gereklilik gerçekten varmıdır?
2- Aslında T4 ün Topkapı' ya bağlanmasına önem veriyorum ama diğer seçenekler arasından sıyrılamadı belki de 3 numara olmalıydı. O hat bir yerlere bağlanmak zorundaydı ve Topkapı bağlantısı yapılabilecek en doğru çözümdü, çünkü Vezneciler' e uzatılması hayal oldu.
3- Öncelikler, öncelikler, öncelikler. Sivas - Ankara Hızlı Tren hattı Oradan da Yozgat' a gidecek? Yahu Viyana' da bir söz var, Polis sorarmış Türklere "Türkiye' mi daha büyük Yozgat' mı?" Galiba ülkemizde de birileri buna kanmış Yozgat' a hızlı tren, bu memleketi sırtlayan şehirler varken, yolcu yoğunlu olan şehirler varken bu güzergah çokmu öncelikli? Yapılmamalı demiyorum, tabii ki yapılmalı Doğu-Batı aksında çok önemli ama neden şimdi? Önce bir İzmir' e varalım, Antep' e varalım, ya da başka şehirlere İzmir ya da Antep benim önceliğim değilki? Sanayi nerede ticaret nerede, yoksa Hızlı Trende mi Tramvayın rakibi Hahahahahaha
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Darüşşafaka konusunda genel olarak katılıyorum ama önem maddelerinde amaç Darüşşafaka değil aslında. M2'nin aktarmasız, direk, yekpare bir işletmeye geçmesi asıl anlatmak istediğim. Yani Daçka değilde Maslak-Taksim arası aktarmasız direk işletme başlayacak dediğimi varsayın. Arada 1 istasyonda eklemiş oluyorlar.
Yozgat'a hızlı tren özellikle yapılmıyor. Sivas'a giden hatta Gürcistan ve Bakü'ye giden hattı buradan kısa yol olsun diye geçiriyorlar. Ankara-Sivas arası şu anda KAYSERİ'yi dolaştırıyor. Samsun'a bile giderken. O arada kısa bağlantı olması iyi bir şey. Öncelik mi?
İzmir mi? Oy vermiyor ki adamlar :):) Şaka tabi.
Yozgat'a hızlı tren özellikle yapılmıyor. Sivas'a giden hatta Gürcistan ve Bakü'ye giden hattı buradan kısa yol olsun diye geçiriyorlar. Ankara-Sivas arası şu anda KAYSERİ'yi dolaştırıyor. Samsun'a bile giderken. O arada kısa bağlantı olması iyi bir şey. Öncelik mi?
İzmir mi? Oy vermiyor ki adamlar :):) Şaka tabi.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17