4. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Gönderilme zamanı: 28 Eki Pzt, 2013 17:04
gönderen Esat
Hakan yazdı:Bir şey söyleyeceğim, bu haritada Hastane diye bir durak var ya, onun hemen güney kısmı kocaman yeşil alan ya neden biliyormusunuz? Çünkü orada İstanbul'un tamamına dağıtılan doğalgazın Marmara denizi içerisinden gelen ve az kuzeyde bulunan Botaş Genel Müdürlüğü'nün de olduğu yere giden ana boru hattı var. Oranın aynı zamanda metro olması ne kadar mantıklı ki? Biraz daha batısından götürüp sadece istasyonu oraya yapmaları saçma mı?
Orada boru hattı olduğunu biliyorlardır kanımca :):) gerçi bizde iskinin bugün açıp kapadığı çukuru yarın bedaş kazar, prensip meselesi.

Gönderilme zamanı: 28 Eki Pzt, 2013 19:10
gönderen alabay
Aklıma şu sondaj kazası geliyor da … bakalım, boruyu deldikten sonra, hatırlarlar.

Gönderilme zamanı: 02 Kas Cmt, 2013 14:49
gönderen Esat
Peki İstanbul ölçeğinde bir kentin hedefi ne olmalı gerçekten, bunu 2023 gibi bir yıl sınırı koyarak konuşmak bana çok doğru gelmiyor ama yine de bunun üzerine konuşulabilir.

İBB nin mevcut yönetiminin 2019 da 400 km. hedefi var, ben biraz mesafeli yaklaşıyor olsam da 6 yıl var ve bu hiç de azımsanacak bir süre değil, ikinci olarak geçmişteki uzun süren işler ile kıyas yaparak kafamızda oluşan bir algı var bu metro işi uzun sürer diye, geçen Viyana metrosunu da gösterdim size 5 istasyon 5 sene yani öyle kimse 2-3 senede metro bitirip açıyor gibi bir durum da yok galiba ortada.

Ben bu 2019 u Her yere metro başlığında tartışalım diyorum ama burada da 2019 dan 2023 e kadarlık 4 yılda sizce ne kadar yol alınabilir ve yıl hedefi koymadan 20 milyon nüfusa varma ihtimali olan bu büyüklükteki bir kent için ne kadar raylı sistem olmalı? 776 km. lik bir hedef yeterli mi?

Gönderilme zamanı: 02 Kas Cmt, 2013 15:33
gönderen kenanmar
2023'ü bilemem ama inşaat şirketleri şimdiden metroları hazırlamış yapmış kullanıma sunmuş :)

Resim

Gönderilme zamanı: 02 Kas Cmt, 2013 17:16
gönderen Esat
Hangi metro hattıymış bu çok merak ettim doğrusu. Çıkmazayınsonçarşambası metro hattı galiba?

Gönderilme zamanı: 04 Kas Pzt, 2013 14:49
gönderen Engin Y
Son yıllarda İstanbul'da gittikçe moda olan "güvenlikli sitede oturma" trendi, beyaz yakalı nüfusun ağırlıklı merkezini kentin dışına kaydırmaya başladı.

Bundan on yıl önce Etiler, Gayrettepe, Nişantaşı, Beşiktaş, Bakırköy, Yeşilköy gibi Avrupa Yakası'nın merkezi sayılabilecek yerlerde oturan ve Mecidiyeköy, Levent, Maslak gibi yerlerde çalışan pek çok beyaz yakalı, hâlâ aynı yerlerde çalışmalarına rağmen artık TEM üzerinden ulaşılabilen Finanskent, Avrupa Konutları, Atakent, Ispartakule ve Bahçeşehir ekseninde oturuyor. Hatta buna Göktürk-Kemerburgaz yöresini de eklemek gerek. Benzer şekilde, Avrupa Yakası'nda oturmayı tercih etmeyen beyaz yakalılar da eskiden Minibüs Yolu'nun civarında (E5 ile Sahil Yolu arasında) otururken artık Ataşehir, Çekmeköy, Sarıgazi gibi yerlerdeki sitelerde oturuyorlar.

Durum böyle olunca da sabahları Mecidiyeköy-Levent-Maslak ekseninde hem Kozyatağı-Ataşehir-Çekmeköy ekseninden hem de Gaziosmanpaşa-Mahmutbey-Bahçeşehir ekseninden yoğun bir insan akışı oluyor. Genelde tek kişinin içinde bulunduğu arabalar ve servis araçları ile TEM her iki kıtada da tıkanıyor. Bundan on yıl önce FSM'nin trafiği Boğaziçi Köprüsü ile kıyas götürmeyecek kadar sakinken artık son yıllarda Boğaziçi Köprüsü zaman zaman FSM'den çok daha avantajlı. TEM ise son beş yıl içinde Atakent'e, Ispartakule'ye, Avrupa Konutları'na ve Finanskent'e taşınan onbinlerce insan nedeniyle her geçen kış daha beter oluyor. Veneport, Batışehir, Temapark ve Atakent-Halkalı-Sefaköy-Güneşli civarındaki projeler tamamlanınca, TEM sabahları ve akşamları iyice korkunç bir vaziyet alacak.

İstanbul'un trafik ve toplu taşıma planlamasını yapanlar, Ataşehir'deki Mimar Sinan Camii'ni merkez alan ve 10 km'lik bir yarıçapa sahip alan ile Mahmutbey gişelerini merkez alan ve 10 km'lik yarıçapa sahip alandan Mecidiyeköy-Levent-4. Levent-Maslak güzergâhına yönelik talebi ve bu talebin önümüzdeki on yol içinde nasıl bir seyir izleyeceğini hesaba katmaları gerek.

Bu talep nedeniyle iyice çığrından çıkacak trafiğin 3. Köprü ile çözülmesi olanaksız. Bunun tek çözümü, kapasitesi yüksek metro hatlarıdır. Marmaray gibi Yenikapı'dan falan dolaştırarak değil, nokta atışı yapacak bir şekilde Kozyatağı'ndan kalkıp 4. Levent'ten geçecek ve Bahçeşehir'e kadar ulaşacak bir metrodur. Bu metronun da acilen inşaatına başlanmalı ve olabildiğince hızlı bir şekilde tamamlanmalıdır. Hepimiz göreceğiz ki bu "güvenlikli site" trendi devam ettikçe, beş yıl sonra TEM iyice çığrından çıkmış olacak. TEM'in bitmesi, İstanbul genelinde de trafiğin bitmesi demek olacaktır..

Gönderilme zamanı: 04 Kas Pzt, 2013 17:55
gönderen Esat
İstanbul komple çığırından çıkacak, her gün yıkıcı bir deprem beklediğimiz bir kentte hala insanları bu kente doldurmak için çabalıyoruz. Kent içerisinde toplu taşıma anlamında merkezler oluşturamadan yerleşim alanlarında da merkezler oluşturamıyoruz, koskoca kent bir kaç merkez üzerinden yürüyor ve ısrarla daha çok kişiyi bu kente çekecek ticari merkezlerde İstanbul' a getiriliyor. Ülkenin tek merkezi İstanbul gibi görünüyor, şahsen her konuda tek bir merkez üzerine yığılmayı tehlikeli buluyorum.

Gönderilme zamanı: 11 Kas Pzt, 2013 18:19
gönderen Anatolian
Metro istasyonlarında ve araçlarında asılı olan yeni raylı sistemler haritası;
Resim

Bana göre belki bir 10 yıl daha açılamayacak olan Mecidiyeköy-Mahmutbey hattının gösterilmesi biraz olmamış sanki
Kaynak http://www.istanbul-ulasim.com.tr/media ... 6px-01.jpg

Gönderilme zamanı: 11 Kas Pzt, 2013 18:28
gönderen Esat
Anatolian yazdı:Bana göre belki bir 10 yıl daha açılamayacak olan Mecidiyeköy-Mahmutbey hattının gösterilmesi biraz olmamış sanki
10 yıl süreceğini sanmıyorum, bu konu istikrar ile alakalı tabii ki. İhalesi yapıldı ve verildi yıl sonuna kadar yer teslimi yapılıp resmi olarak işler başlar ise 2019 sonuna kadar biteceğini düşünüyorum. Ha araç alımı nasıl olur, E+M konusu yetişir mi bilemem ama Üsküdar da izlenen yöntem ile gidilir ise bu konuda da bir sorun olacağını sanmıyorum. Bu güzergahta zor noktalar var aslında hatırladığım kadarı ile viyadük ile geçilmesi gereken ve istimlak gerektiren yerler olacaktır, ben bu konularda sorun yaşanmadığını düşünerek 2019 diyorum tabii ki.

Gönderilme zamanı: 23 Ara Pzt, 2013 16:03
gönderen Engin Y
Belki başlıkla ilgisiz; ama ne yeni başlık açmak, ne de daha ilgisiz bir başlığa yazmak istediğim için buraya yazıyorum..

Seçimlere 97 gün kaldı.. Bakalım, seçimlere dek aşağıdakilerden hangileri tamamlanmış olacak..
a) Mecidiyeköy-Mahmutbey hattının temelinin atılması
b) Marmaray'ın Söğütlüçeşme'ye kadar uzatılması.
c) Pendik'e (Ankara yönünden) tren (hızlı veya yavaş, yeter ki gelsin) gelmesi.
d) Hacıosman-Şişhane hattının Yenikapı uzatmasında yolculu seferlere başlanması.
e) Havalimanı-Aksaray hattının Yenikapı uzatmasında deneme seferlerine başlanması.

Bunu bir anket gibi algılamayın da 2013'e girerken 2013'te bunların tümünün en geç 29 Ekim 2013'e dek gerçekleşeceği beklentisindeydik. 2013'te olmadı, bakalım kaç tanesi seçime kadar gerçekleşecek..

Gönderilme zamanı: 23 Ara Pzt, 2013 16:50
gönderen Esat
Benim görüşüm A ve D kesin, E yi pek sanmıyorum. B ve C de bence belirsiz, Pendik' e tren gelmesi sürekli ertelenen bir iş haline geldi, Söğütlüçeşme' ye uzatılması için çalışma varmı acaba, yani bir çalışma var ray bağlantısı da var (tek hat üzerinden) ama işletmeye dahil edecekler mi, nasıl olacak hiç bilgim yok, o yüzden yorum da yok :)

Gönderilme zamanı: 23 Ara Pzt, 2013 18:23
gönderen Engin Y
a) Mecidiyeköy-Mahmutbey hattının temelinin atılması
a) Mecidiyeköy-Mahmutbey hattının temelinin atılması
b) Marmaray'ın Söğütlüçeşme'ye kadar uzatılması.
c) Pendik'e (Ankara yönünden) tren (hızlı veya yavaş, yeter ki gelsin) gelmesi.
d) Hacıosman-Şişhane hattının Yenikapı uzatmasında yolculu seferlere başlanması.
e) Havalimanı-Aksaray hattının Yenikapı uzatmasında deneme seferlerine başlanması.
A ve D kesin, E yi pek sanmıyorum
A'nın olmasını dört gözle bekleyenlerdenim, evim güzergâh üstünde ve TEM trafiğinden intihar etmek üzereyim. İnşallah olur ve bir an önce de biter..

D üzerinde inşallah yeterince test yapılır ve sinyalizasyon sorunu olmadan yolculuğa açılır..

E'yi hiç bilmiyorum, vatandaşlarını çok şeffaf bir şekilde bilgilendiren (bkz: Metro Yakında Beşiktaş'ta! [yıl: 2006]) bir belediyemiz olmasına rağmen tembelliğimden okumuyorum hiçbir belediye açıklamasını. Cehalet işte..
Pendik' e tren gelmesi sürekli ertelenen bir iş haline geldi
Abi, artık bir tren gelsin de yeter ki tek hattan konvansiyonel tren gelsin. Türkiye'nin en büyük kentinde hiç tren seferi olmaması ne saçma iştir ya. Yapın bitirin azıcık bir kesimini, bari tek hatlı tren çalışsın. Tabii bir de şu var, Pendik'e gelen insan ne yapacak? İstanbul'un içine nasıl dağılacak? İstanbul'dan insanlar Pendik'e nasıl ulaşacak da trene binecek? Kafalar karışık..

Hayırlısı olsun bakalım.. Seçime 13,5 hafta kaldı, yeniden bir değerlendirme yaparız, ama moralimi bozan şu: Bu projelerin tamamının 2013'te bitmiş olması gerekirdi. 23 Aralık günü bunların 30 Mart'a dek açılıp açılmayacağını tartışmamalıydık..