ist-TS.09 » İstanbul'da Entegrasyon Çalışmaları

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

İSTANBUL RAYLI SİSTEMLER.. 2014-2018 ÖZETİ

Mesaj gönderen Kamil16 » 25 Mar Pzt, 2019 19:44

ALINTIDIR..

İstanbul'da 5 yıl içinde İBB'nin verilerine göre sadece 27.8 kilometrelik metro hattı tamamlanarak hizmete alınmış durumda.
2015 yılında 3.30 kilometrelik Levent-Rumelihisarüstü,
2016 yılında 4.50 kilometrelik Kartal-Tavşantepe,
2017 yılında Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy/Sancaktepe metro hattının 10.50 kilometrelik birinci kısmı,
2018 yılında aynı hattın 9.50 kilometrelik ikinci kısmı açıldı.

2014 yılında temeli atılan Kabataş- Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu'nda araç test sürüşleri yeni başladı. Hattın 18 kilometrelik ilk kısmını oluşturan Mecidiyeköy-Mahmutbey arasının 2019'ın sonuna doğru açılması planlanıyor. Hattın 6.50 kilometrelik Kabataş-Mecidiyeköy arasındaki ikinci kısmı için ise hedef 2021.
2019'da açılması hedeflenen 7.40 kilometrelik Sabiha Gökçen Havalimanı-Tavşantepe metro hattının da açılışı 2020 yılına kaldı.
2016 yılında yapımına başlanan 14.30 kilometrelik Dudullu-Bostancı Metro Hattı'nın da 2020 yılında açılması planlanıyor.

YENİ HAVALİMANI METROSU BAŞKA BAHARA

İstanbul'u yeni açılan havalimanına metro ile bağlayacak Gayrettee-Kemerburgaz-İstanbul Havalimanı metro hattının açılışı için öngörülen tarih 2021. İhalesi 2015 yılında yapılan 6 metro hattını birbirine bağlayacak olan 13 kilometrelik Ataköy-Basın Ekspres-İkitelli metro hattı da 2021'e kaldı.

https://www.sozcu.com.tr/2019/gundem/ib ... i-4118972/

2014 Yılında yapılan M1 ve M2 Yenikapı Bağlantıları yazı da unutulmuş!
Marmaray, TCDD'nin bir yatırımı olduğu için İBB'de yer verilmemiş..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-TS.09 » İstanbul'da Entegrasyon Çalışmaları

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Mar Pzt, 2019 21:42

M2’nin Yenikapı’ya uzaması, 30 Mart 2014 seçimlerinden önceydi..

30 Mart 2014 seçimleri ile 31 Mart 2019 seçimleri arasında toplam dört metro hattı ile ilgili açılış yapılmış..
- M1 hattının Aksaray-Yenikapı uzatması..
- M4 hattının Kartal-Pendik-Tavşantepe uzatması..
- M5 Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy hattı..
- M6 Levent-Etiler-Hisarüstü hattı..

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-TS.09 » İstanbul'da Entegrasyon Çalışmaları

Mesaj gönderen Uğur » 25 Mar Pzt, 2019 22:51

Belediye performansını değerlendiriyorsak Bakanlığın kaynaklarıyla yapılan hatları ayırmak gerekmez mi?

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

BOĞAZ METROSU T4 TRANSFERİ: VATAN'DA !

Mesaj gönderen Hector Troas » 17 Şub Pzt, 2020 09:28

Tüm hatları kesen Boğaz Metrosu'nun (Söğütlüçeşme-İncirli) T4 ile transferi Vatan İstasyonu'nda olacağı anlaşılıyor. Çünkü Boğaz Metrosu'nun Edirnakapı veya Şehitlik'te durağı yok. haritalarda Edirnekapı yazan durak Ayvansaray olup, Vezneciler-Sultangazi Metrosu ile transfer oalcak yer olarak planlanıyor. Peki bu durum T4'ü nasıl etkileyecek?

Yolcu psikolojisi, ulaşmak istediği yere en kısa yoldan gitme ve ilk gördüğü aktarmaya binmeye meyillidir. T4 ile Sultançiftliği, 500 Evler yönünden gelip Mecidiyeköy yönüne gitmek isteyen yolcu ne yapar?

-T4 Şehitlik İstasyonu'nda inip E5 metrobüse mi geçer?

-Şehitlik'ten Ayvansaray Metro İstasyonu'na mı yürür?

-Vatan Metro'ya gidip oradan mı biner?

Bence metrobüse binmeye devame der. Çünkü Şehitlik'ten Ayvansaray'a yürümek meşakkatli olacaktır. Vatan'a da inmez, çünkü 2 durak daha gitmiş olacaktır. Vatan'a ulaştıktan sonra tekrar geri gidip Ayvansaray'dan ilerleyecektir. Bu durumda metrobüs tercihi devam edecektir. Ama Vezneciler-Sultangazi Metrosu ile Boğaz Metrosu'nun Ayvansaray'da entegre olması doğru bir adım. Keşke daha iç kısımda olsaydı ama teknik kısıtlar var sanırım. Bir sonraki entegrasyon ise Cevizlibağ görünüyor. Çünkü Kazlıçeşme-Levent Metrosu ile burada entegre olacaktı. Ama o etüd rafa kaldırıldı. Topkapı ile nasıl olur bilemiyorum.

Resim

Boğaz Metrosu'nun bu bölgedeki en önemli transfer noktalarından biri de FESHANE olacak. Hem T5 ile hem de T5 makası Feshane-Bayrampaşa Meydan Hattı ile transfer imkanı verecek. Sütlüce'de ise durak yok. Okmeydanı'nda var. orada da Taksim-Okmeydanı etüdü gündemde. Sonrası Çağlayan ve Mecidiyeköy. O bölgedeki entegrasyonlar nasıl olacak? Bilgi yok.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-TS.09 » İstanbul'da Entegrasyon Çalışmaları

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Kas Pzt, 2021 07:43

Alibeyköy'deki M7-T5 entegrasyonu şu şekilde sağlanmış: https://www.google.com/maps/dir/41.0791 ... m2!4m1!3e2

M7'nin 2 numaralı çıkışındaki yürüyen merdivenle viyadükten zemine iniyorsunuz ve yaklaşık 15 metre ilerideki turnikeden çıkıp, sola doğru U dönüşü yaparak 110-120 metrelik bir toplam yürüyüşle T5'in turnikesine ulaşıyorsunuz..

Entegrasyon için kullanılan yürüyüş yolu tamamen kaldırımdan oluşuyor, araç trafiğiyle muhatap olmuyorsunuz..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-TS.09 » İstanbul'da Entegrasyon Çalışmaları

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Şub Pzt, 2023 11:12

Ankara'dan İstanbul'a gelen ve YHT'nin Söğütlüçeşme'deki son durağına varış saati 23:54 olarak planlanmış: https://www.tcddtasimacilik.gov.tr/sefe ... izli-tren/

Marmaray'ın hafta sonları yapılan gece seferlerini hariç tutarsak, Pazar-Perşembe geceleri Gebze'den Halkalı yönüne giden son trenin Söğütlüçeşme'den geçiş saati 23:52 olarak belirlenmiş: https://marmaray.gov.tr/wp-content/uplo ... scaled.jpg

Cuma-Cumartesi akşamları gece 2'ye kadar Marmaray seferi olduğu için sorun değil, ama diğer beş gece Söğütlüçeşme'ye varan son trenin yolcuları, Avrupa Yakası'na Marmaray'la devam edemiyorlar..

Oysa ki Marmaray'ın Gebze'den kalkan 22:50'deki son treninden yarım saat sonra bir tren daha kalksa; bu tren hem Gebze'de, Pendik'te ve Bostancı'da inen yolcuların Söğütlüçeşme'ye kadar ara duraklara, hem de Söğütlüçeşme'de inen yolcuların Avrupa Yakası'na dağıtılmasını sağlar..

Örnek veriyorum;
- YHT'nin Gebze'ye varışı 23:06, son Marmaray'ın Gebze'den kalkışı 22:50 yerine 23:20 olsa,
- YHT'nin Pendik'e varışı 23:27, son Marmaray'ın Pendik'ten geçişi 23:16 yerine 23:46 olsa,
- YHT'nin Bostancı'ya varışı 23:45, son Marmaray'ın Bostancı'dan geçişi 23:40 yerine 00:10 olsa,
- YHT'nin Söğütlüçeşme'ye varışı 23:54, son Marmaray'ın Söğütlüçeşme'den geçişi 23:52 yerine 00:22 olsa,
çok faydalı bir iş yapılmış olur ve YHT'nin 20 dakikalık rötar yapması durumunda bile son tren rahatça yakalanır..

Hele bir de metroların son seferleri 1:00'da yapılsa, o zaman YHT-Marmaray-Metro entegrasyonu tadından yenmez :)

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-TS.09 » İstanbul'da Entegrasyon Çalışmaları

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 27 Şub Pzt, 2023 13:55

YHT nin şimdiye kadar planlanan saatte Söğütlüçeşme ye vardığını görmedim yada bana denk gelmedi, en az 15 dk geç varıyorduk, bir seferinde 1 saate yakın geç varmıştık. Bu durumda saatlerin pek bir anlamı kalmıyor :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-TS.09 » İstanbul'da Entegrasyon Çalışmaları

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Şub Pzt, 2023 14:53

Özgür Türkler yazdı:
27 Şub Pzt, 2023 13:55
YHT nin şimdiye kadar planlanan saatte Söğütlüçeşme ye vardığını görmedim yada bana denk gelmedi, en az 15 dk geç varıyorduk, bir seferinde 1 saate yakın geç varmıştık. Bu durumda saatlerin pek bir anlamı kalmıyor :)
Cumartesi akşamı Marmaray treni de 9 dakika rötar yapmıştı abi :)

Bu durumda, Söğütlüçeşme'den 00:22 yerine 00:30'da geçse, yolcuların YHT'den en geç 00:26'da inmesi gerek ki Marmaray peronuna geçip trene binebilsinler :arrow:

Demek ki YHT'nin 32 dakikalık rötarına kadar rahatça yetişirler, sonrası muamma :)

Cevapla

“Entegrasyon Önerileri - Genel Öneriler” sayfasına dön