ist-TS.09 » İstanbul'da Entegrasyon Çalışmaları

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

İSTANBUL RAYLI SİSTEMLER.. 2014-2018 ÖZETİ

Mesaj gönderen Kamil16 » 25 Mar Pzt, 2019 19:44

ALINTIDIR..

İstanbul'da 5 yıl içinde İBB'nin verilerine göre sadece 27.8 kilometrelik metro hattı tamamlanarak hizmete alınmış durumda.
2015 yılında 3.30 kilometrelik Levent-Rumelihisarüstü,
2016 yılında 4.50 kilometrelik Kartal-Tavşantepe,
2017 yılında Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy/Sancaktepe metro hattının 10.50 kilometrelik birinci kısmı,
2018 yılında aynı hattın 9.50 kilometrelik ikinci kısmı açıldı.

2014 yılında temeli atılan Kabataş- Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu'nda araç test sürüşleri yeni başladı. Hattın 18 kilometrelik ilk kısmını oluşturan Mecidiyeköy-Mahmutbey arasının 2019'ın sonuna doğru açılması planlanıyor. Hattın 6.50 kilometrelik Kabataş-Mecidiyeköy arasındaki ikinci kısmı için ise hedef 2021.
2019'da açılması hedeflenen 7.40 kilometrelik Sabiha Gökçen Havalimanı-Tavşantepe metro hattının da açılışı 2020 yılına kaldı.
2016 yılında yapımına başlanan 14.30 kilometrelik Dudullu-Bostancı Metro Hattı'nın da 2020 yılında açılması planlanıyor.

YENİ HAVALİMANI METROSU BAŞKA BAHARA

İstanbul'u yeni açılan havalimanına metro ile bağlayacak Gayrettee-Kemerburgaz-İstanbul Havalimanı metro hattının açılışı için öngörülen tarih 2021. İhalesi 2015 yılında yapılan 6 metro hattını birbirine bağlayacak olan 13 kilometrelik Ataköy-Basın Ekspres-İkitelli metro hattı da 2021'e kaldı.

https://www.sozcu.com.tr/2019/gundem/ib ... i-4118972/

2014 Yılında yapılan M1 ve M2 Yenikapı Bağlantıları yazı da unutulmuş!
Marmaray, TCDD'nin bir yatırımı olduğu için İBB'de yer verilmemiş..

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2603
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-TS.09 » İstanbul'da Entegrasyon Çalışmaları

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Mar Pzt, 2019 21:42

M2’nin Yenikapı’ya uzaması, 30 Mart 2014 seçimlerinden önceydi..

30 Mart 2014 seçimleri ile 31 Mart 2019 seçimleri arasında toplam dört metro hattı ile ilgili açılış yapılmış..
- M1 hattının Aksaray-Yenikapı uzatması..
- M4 hattının Kartal-Pendik-Tavşantepe uzatması..
- M5 Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy hattı..
- M6 Levent-Etiler-Hisarüstü hattı..

Uğur
Yıllık Paso
Mesajlar: 440
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-TS.09 » İstanbul'da Entegrasyon Çalışmaları

Mesaj gönderen Uğur » 25 Mar Pzt, 2019 22:51

Belediye performansını değerlendiriyorsak Bakanlığın kaynaklarıyla yapılan hatları ayırmak gerekmez mi?

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

BOĞAZ METROSU T4 TRANSFERİ: VATAN'DA !

Mesaj gönderen Hector Troas » 17 Şub Pzt, 2020 09:28

Tüm hatları kesen Boğaz Metrosu'nun (Söğütlüçeşme-İncirli) T4 ile transferi Vatan İstasyonu'nda olacağı anlaşılıyor. Çünkü Boğaz Metrosu'nun Edirnakapı veya Şehitlik'te durağı yok. haritalarda Edirnekapı yazan durak Ayvansaray olup, Vezneciler-Sultangazi Metrosu ile transfer oalcak yer olarak planlanıyor. Peki bu durum T4'ü nasıl etkileyecek?

Yolcu psikolojisi, ulaşmak istediği yere en kısa yoldan gitme ve ilk gördüğü aktarmaya binmeye meyillidir. T4 ile Sultançiftliği, 500 Evler yönünden gelip Mecidiyeköy yönüne gitmek isteyen yolcu ne yapar?

-T4 Şehitlik İstasyonu'nda inip E5 metrobüse mi geçer?

-Şehitlik'ten Ayvansaray Metro İstasyonu'na mı yürür?

-Vatan Metro'ya gidip oradan mı biner?

Bence metrobüse binmeye devame der. Çünkü Şehitlik'ten Ayvansaray'a yürümek meşakkatli olacaktır. Vatan'a da inmez, çünkü 2 durak daha gitmiş olacaktır. Vatan'a ulaştıktan sonra tekrar geri gidip Ayvansaray'dan ilerleyecektir. Bu durumda metrobüs tercihi devam edecektir. Ama Vezneciler-Sultangazi Metrosu ile Boğaz Metrosu'nun Ayvansaray'da entegre olması doğru bir adım. Keşke daha iç kısımda olsaydı ama teknik kısıtlar var sanırım. Bir sonraki entegrasyon ise Cevizlibağ görünüyor. Çünkü Kazlıçeşme-Levent Metrosu ile burada entegre olacaktı. Ama o etüd rafa kaldırıldı. Topkapı ile nasıl olur bilemiyorum.

Resim

Boğaz Metrosu'nun bu bölgedeki en önemli transfer noktalarından biri de FESHANE olacak. Hem T5 ile hem de T5 makası Feshane-Bayrampaşa Meydan Hattı ile transfer imkanı verecek. Sütlüce'de ise durak yok. Okmeydanı'nda var. orada da Taksim-Okmeydanı etüdü gündemde. Sonrası Çağlayan ve Mecidiyeköy. O bölgedeki entegrasyonlar nasıl olacak? Bilgi yok.

Cevapla

“Entegrasyon Önerileri - Genel Öneriler” sayfasına dön