ist-TS.09 » İstanbul'da Entegrasyon Çalışmaları

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1443
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesajgönderen Engin Y » 19 Mar Cmt, 2016 19:18

Marmaray'sız bakarsak;
Kullanımda olanlar: 73
İnşaatı devam edenler: 74

Marmaray'ın banliyö olması, metro sayılmaması gerektiğine de çoğunlukla katılıyorum..

Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme arasındaki kısım, anahat trenleriyle birlikte (YHT, Marmaray tüpüne sokulmayacak diye varsayıyorum) kullanılmayacağı ve sefer sıklığı yoğun saatlerde beş dakikada bir olacağı için biraz metro gibi kabul edilebilir diye düşündüğümden, yukarıdaki hesaplara 5 ve 1 durak eklemiştim..

Örneğin, Kadıköy ve Üsküdar gibi iki ana merkez arasındaki raylı sistem, Söğütlüçeşme-Ayrılık Çeşmesi-Üsküdar şeklinde veya Kadıköy-Ayrılık Çeşmesi ve Ayrılık Çeşmesi-Üsküdar şeklinde Marmaray sayesinde sağlanacak..

Ataköy-Bostancı arasındaki Marmaray da hem nispeten kentin merkezî semtlerinin tam içinden geçmesi, hem de metro hatlarıyla ızgara gibi bir sistem oluşturması itibarıyla belki metro/banliyö arası gibi sayılabilir, ama Ataköy'ün batısı ve Bostancı'nın doğusu kesinlikle, tartşmasız "banlieue" hattı sayılmalı bence de..

Neyse, neticede, şu anda 70'lerde olan metro durağı sayısının 150 civarına ulaşacak olması, müthiş bir şey..

Şimdi bir çalışma daha yapıp, aktarma merkezi duraklarını eleyeceğim abi..

Örneğin, Mecidiyeköy'de iki ayrı metro durağı olacak, ama oradaki bir insan için belirli bir anda tek metro durağı olacak: Gideceği yer için kullanacağı durak.. Eğer Beşiktaş'a gidiyorsa, M7 durağını duraktan sayacak; Taksim'e gidiyorsa M2 durağını dikkate alacak :)

Şimdi de şu aktarma duraklarını eleyip yukarıdaki listeden düşelim abi.. Efektif olarak yeni yerlere yapılmakta olan durakların sayılarını mevcutlarla karşılaştıralım böylece..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16300
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesajgönderen Esat » 19 Mar Cmt, 2016 19:37

Banliyonun isminin verilis npktasindan yola cikarak orada bosa kurek cekme derim, banliyo bir sistem olarak kalabalik sehir merkezlerindende gecer.

Bina anlaminda her biri yeni istasyon ama ikinci listede olusturulmali o yaklasimin dogru. Baska isler icin ;)

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1443
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesajgönderen Engin Y » 19 Mar Cmt, 2016 22:40

Önceki sayfada konuştuğumuz üzere;
İstanbul'daki metro duraklarının sayısı
Kullanımda olanlar: 73
İnşaatı devam edenler: 74

Aynı yerde birden fazla durak olduğu durumlarda bazılarını eleyeceğiz..

Kullanımda olan çifte duraklar
Taksim: F1 ve M2
Levent: M2 ve M6
Yenikapı: M1 ve M2
Kirazlı: M1 ve M3
İkitelli Sanayi: M3 ve M9

İnşaatı devam eden çifte duraklar
Mecidiyeköy: M2 ve M7
Kabataş: F1 ve M7
Kozyatağı: M4 ve M8
Dudullu: M5 ve M8
İncirli: M1 ve M3
Yenibosna: M1 ve M9
Mahmutbey: M3 ve M7

Bunları elediğimiz zaman, metronun şu anda ulaştığı ve önümüzdeki dört beş yıl içinde ulaşacağı yer sayısı aşağıdaki gibi çıkıyor..

Kullanımda olanlar: 68
İnşaatı devam edenler: 67
TOPLAM: 135

Yenikapı-Sefaköy Metrosu yapım aşamasına geçerse ve Topkapı-Habipler Tramvayı metroya dönüştürülürse, o zaman bu sayı 150'nin üzerine çıkacaktır..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16300
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-TS.09 » İstanbul'da Entegrasyon Çalışmaları

Mesajgönderen Esat » 20 Mar Pzr, 2016 13:38

Bu mevzuyu bu başlığa taşısak daha iyi olacak sanırım, projeden çok inşaat halindeki hatları ilgilendiriyor ve ister istemez entegrasyonu.


“Entegrasyon Önerileri - Genel Öneriler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir