1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

ant-M.06 » Antray hattını yeraltına deplase e

Gönderilme zamanı: 11 Şub Cum, 2011 09:39
gönderen Onur
Antray hattı'nın aç-kapa ile bile yapılmayıp, aksine zemine sıfır inşa edilmesi Çallı-Kent Merkezi arasında önemli trafik sorunlarına neden oluyor. Deplase malyeti yaklaşık 100 milyon avro bulacağından şu anki belediye üstesinden gelemiyor.

Yine de burası bir öneri başlığı ise şu düşüncemi paylaşayım (Şu an 20m çukur olan Okullar bölgesi ve Doğu Garajı'nı da dahil ettim);
Resim

Gönderilme zamanı: 17 Şub Prş, 2011 21:55
gönderen Esat
Onur ben burada bir şeyi anlayamadım, lacivert olan hattın mevcut güzergahı sanırım, sen yıkılması gereken binalar diye bir öneride bulunmuşsun ama bu yıkım ya da hadi kibar olayım istimlak :) sonrasında hattın o bölgede yer altına alınması gibi bir önerin mi var, başlık ile resim arasında öyle bir bağlantı kurabildim bu sebepten soruyorum.

Google dan bu bölgeyi daha yakından görüntülemedim sanki normalde tramvay hattı daha alttan gidiyor, (mesajlarda da eski hat ile yan yana geçtiği ama birleşmediğini söylemiştiniz) O zamanda şunu anlıyorum "deplase" ile hattın yeni bir rotada yer altından geçirilmesini öneriyorsun?

Antray ın trafik problemlerine sebep olduğunu çeşitli yerlerde okuyoruz, sizlerinde özellikle İstanbul üzerinden de takip ettiğiniz kadarı ile maalesef düzgün bir yapılaşma ile gelişemeyen şehirlerimizde tramvay işletmeleri her zaman problemli, aslında problemin kaynağı tramvay değil ama problemin tam içine oturduğu için çoğunluk olan karayolu trafiği değil de tramvay suçlu oluyor, aslında yapılabilen bölgelerde bu şekilde yer altı geçişleri ile düzenlemek belkide bizim ki gibi şehirler içinde günümüzde en mantıklısı olsa gerek.

Gönderilme zamanı: 18 Şub Cum, 2011 10:45
gönderen alabay
Ben de şimdi tam anlamadım. Bence hat aslında klâsik hattın sola saptığı kavşakta sağdan gelip yukarı gidiyor. Bence bu hatları birleştirmek gerek, klâsik denen şeyi çiftraylı yapmak gerek, bu da demektir ki, teli tutan şeyleri (ismini unuttum yahu) adapte etmek gerek (birleştirememenin sebebi oydu), sonra o kavşakta belki daha iyi bir makas bölgesi yapmalı, ki, meselâ batıdan gelen hat, kuzeye de gidebilsin. Falan filan …

Ama otobüslerde de yavaş yavaş bir kentleşme var gibi, belki uyanıyorlardır.

Gönderilme zamanı: 18 Şub Cum, 2011 11:28
gönderen Esat
Yakından bakınca anlaşılıyor, Onur orada öneri yer altı geçişini resmetmiş, Antalya kent merkezinde böylesi bir istimlak ile yani bina yıkımı ile başetmekte maddi olarak zor olabilir, zaten gerekçe olarakta bu işin maliyetini göstermişsin.

Aslında daha yukarıdan bir yerlerden tünel girişi yaparak belki o binalara dokunmadan da geçilebilir, tabii derinlik artar, ayrıca yine binaların tahkim edilmesi gerekir, bu da gayet ince bir işçilik ve iyi bir mühendislik ister, gerçi 1800 lerin sonunda tüneli inşa ederken bile yapılabilmiş bir şeyi şu anda teknik olarak tartışmak biraz anlamsız :) yapılamaması saçma olur.

Gönderilme zamanı: 18 Şub Cum, 2011 13:59
gönderen alabay
Bir zamanlar Antalya için doğru dürüst bir metro sistemi düşünülmüş. Yapmamışlar. Problem orada başlıyor. Sanırım, Antalya Türkiye'nin en önemli şehirlerinin bir tanesi, ve büyüyecek bir kent. Bir gün oranın nüfusu 2 ile 3 milyon arası olabilir. E o zaman? Metroyu bırak, ne tramvay doğru dürüst var, ne otobüs, ne tren.