ist-L.06 » Tarihî Yarımada Araç Trafiğine Kapatılıyor

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Haz Çrş, 2010 15:52

Beyazıt' ta zaten mevcut bir dönüş alanı var, yani otobüsler ve normalde araçların oradan dönmesi gerekiyor, otobüsler mecburen dönüyor ama arada tramvay hattına kaçan arabalar oluyor :)

Zaten o kısım ile ilgili dediğim gibi aslında sorun yok, bir yasak var(dı) ama uygulanması sıkıntılı oraya 24 saat polis dikmek zorunda değilsin ki? 2008 yılında tramvay hattı içerisine şu kameralardan yerleştirilmişti ve o kameralar ile pek çok araca trafik cezası kesilmişti fakat yeni çıkan trafik yasası ile ilgili tartışmalarda plakaya ceza kesilemeyecek gibi saçma sapan bir şeyden söz ediliyor. Bence o kameralar iyi çözümdü Beyazıt' ta da olmalı ve esnafın araç giriş saati dışında girenlere gereken yapılmalı, insan ancak para ile akıllanır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Haz Prş, 2010 18:20

İnanmıyorum yahu :shock:
Onlar bizim buradakı araçlar :-)

Bu senenin ortasında artık bunlar burada kalkacak, yerine daha büyük otobüsler gelecek.

http://ais.badische-zeitung.de/piece/00 ... 896889.jpg (en sağdaki araç).
http://www.emmendingen.de/bilder_galeri ... usneu1.jpg (yine en sağdaki araç).

Bunlar fena değil, sadece işte "o" araç daha modern, daha çevreci, ve o yüzden de motoru daha gürültülü, en büyük problemi o. Şimdi yerine tam otobüsten çok az biraz daha küçük modeller gelecek. Bunlar kasaba trafiği için, yani Freiburg'ta Citaro ve körüklü (ve tramvaylar falan) işler, etrafta da öyle (yani kent-kasaba-köy irtibatları), ama Emmendingen'in 25 bin küsur halkı için dört şu araçtan 1, 2, 3, 4, 5, 6 ve 9 diye hatlarda işletiliyor; 8 numaralı hat da, Teningen'e ait, yine böyle bir araçla işletiliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Haz Çrş, 2010 13:21

http://www.haberturk.com/yasam/haber/52 ... ayalasiyor

Tarihi yarım ada içerisinde ki yayalaştırma alanları genişletilmiş, böylece oldukça problemli olan bir bölgeye el atılmış, aslında bana göre o bölgede turistik açıdan yani turistlerin sürekli gezdiği sokaklar pek yok, fakat dükkanların oluşturduğu bazı görüntü kirlilikleri daha fazla. Belediye sokaklar ile birlikte oradaki gereksiz tabela kirliliği ve kaldırım işgallerine de son vermeli, şimdi diyeceksiniz ya adam yolu yayalaştırıyor her yer kaldırım oluyor. Alakası yok, buna müdahale edilmezse o dükkan sahipleri de aynı düşünce ile o işgalleri yolun ortasına kadar yayarlar, yıllar önce çalıştığım bir mekandır az çok oradaki zihniyeti tanıyorum.

İlk etapta benim anladığım Ordu caddesinin üstünde kalan alan yani Belediye Sarayı ile Evlendirme Dairesi arkasında kısım yayalaştırılıyor, ve birde yeni metro istasyonu ile tramvay durağı arasında kalan Büyük Reşit Paşa Caddesi dahil mi onu göremedim İBB nin sitesinden bakmak lazım.
İstanbul’un en önemli tarihi mekanlarından biri olan tarihi yarımadanın (Eminönü bölgesi) yayalaştırılması çalışmalarının ilk ayağı tamamlandı. Fatih Belediyesi, 2010 Kültür Ajansı ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin ortak girişimiyle yapılan çalışmalarda üst Laleli olarak adlandırılan Saraçhane ile Ordu Caddesi arasında kalan alan, araç trafiğine kontrollü olarak kapatıldı.

Aşama aşama yapılacak düzenlemelerle tarihi yarımadanın önemli bir kısmının araç trafiğine kapatılması planlanıyor. Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir, 5 ay içinde üst Laleli bölgesinin tamamen zemin çalışmalarının bitirilmiş olacağını dile getirdi. Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ise bölgedeki çalışmaların esnaf ve turistlerin rahatsızlık duymayacağı şekilde yapılacağını anlattı.

İstanbul’daki çalışmaların ihtiyaçların esasına göre planlandığını anlatan Topbaş, yayalaştırma çalışmalarının da bölge insanı ve turizm faktörü gözetilerek yapıldığını söyledi. Tramvay, yeraltı treni ve diğer ulaşım araçlarının devreye girmesiyle aynı hatlarda otobüs seferlerinin hala devam ettiği şeklinde eleştiriler yapıldığını söyleyen Topbaş “Otobüsler neden hala çalışıyor? deniyor. Bunların planlama yapılarak kaldırılması gerekir. Alternatifi olmadan kaldıramıyorsunuz” dedi.

Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir ise 5 ay içinde üst Laleli bölgesindeki yayalaştırmanın tamamlanacağını ve zemin düzenleme çalışmalarıyla Ordu Caddesi ile Saraçhane arasındaki alanın yayalaştırılacağını dile getirdi.

Yayalaştırılan alanlarda projenin yüklenicisi durumundaki LASİAD görevlilerinin girişi denetleyeceğini anlatan Demir, “Girişler 15 dakika olacak. Yayalaştırılan alana giren esnaf aracıyla 15 dakikada işini bitirerek çıkacak. Bekleme olmayacak. Bu giriş hakkı sadece bölgedeki esnaf olan kişiler için geçerli olacak.” dedi.

MERCAN YOKUŞU DA YAYALAŞTIRILACAK
Sultanahmet’teki yayalaştırma çalışmalarının ilk aşamasının tamamlandığını ve bölgedeki hedeflerinin Sirkeci’deki Ankara Caddesi ile Mercan Yokuşu arasında kalan bölgenin de yayalaştırılması olduğunu anlatan Demir, Kapalıçarşı’nın proje ve diğer tadilat ihtiyaçlarının bir yıl içinde tamamlanmasını planladıklarını dile getirdi.

Sirkeci ile Gülhane arasında kalan alanın da yayalaştırılma çalışmalarının devam ettiğini söyleyen Demir, proje bedelinin 8 Milyon TL’yi bulduğunu ancak kendi imkânlarını devreye sokarak bu maliyetin 4 Milyon TL’ye kadar indirildiğini anlattı.
Yanlız o 15 dk lık girişi de pek anlamadım, orada dar sokaklarda var adam biri girdi dükkanına mal indiriyor o indiriken diğer adam bekleyecek ve süre dolacak sonra cezamı kesecekler? Çünkü kontrol elemanları olacak demişler daha önce bahsettiğim Taksim de ki gibi bir uygulama yapılacak anladığım kadarı ile, işte ben bunu eleştiriyorum. Her işin başına bir çoban dikmemiz gerekiyor, sonra artislik yapıyorlar sen komplekslisin diye, alın işte kompleks, biri dürtmeden oradaki esnafın süreye zamana uyacağına onları yöneten bile inanmıyor güvenmiyor ben ne yapayım kardeşim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Haz Çrş, 2010 13:46

O onbeş dakika gargarası yine çuvallayacak, ama "yeraltı treni" demeleri bayağı hoşuma gitti he!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Tem Pzt, 2010 18:13

Yayalaştırma ile birlikte ortaya çıkan bir durum, eh işte sonra konuşunca bize kızıyorlar. Kimse bunu akıl edemedi mi ben anlamıyorum, tabi bu durumu kendi lehlerine çevirmeye çalışan turizmcilerin yaptırdığı bir haber değil se.
Turist Rehberleri Birliği (TUREB) ile İstanbul Turist Rehberler Odası, Sultanahmet Meydanı’nın yayalaştırılmasının Yerebatan Sarnıcı’nı büyük bir tehlikeyle karşı karşıya getirdiğini belirterek, "Hemen önlem alınmazsa Yerebatan Sarnıcı ileride hesabını veremeyeceğimiz bir biçimde zarar görebilir, hatta çökebilir" uyarısında bulundu.

Meydanın 7 Hazirandan itibaren araç trafiğine kapatıldığını, turist otobüsleri için bazı indirme ve bindirme noktaları belirlendiğini bildirilen açıklamada, bu noktalardan birinin de Yerebatan Sarnıcı’nın üzerindeki yol olduğu belirtildi.

Yolun turizm sezonunun en hareketli günlerinin yaşanması nedeniyle yoğun bir trafiğe sahne olduğu vurgulanan açklamada, tonlarca ağırlıktaki yüzlerce tur otobüsünün her gün Yerebatan Sarnıcı’nın üzerinden geçtiğine, indirme noktası olduğu için araçların o bölgede oyalandığına dikkat çekildi.

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Açıklamada, genel olarak Sultanahmet Meydanı yayalaştırma çalışmalarından oldukça memnun olduğunu dile getiren İRO’nun, Yerebatan Sarnıcı’nın karşı karşıya kaldığı tehlikeye dur demek için öne sürdüğü çözüm önerileri ise şöyle sıralandı:

- YEREBATAN Caddesi’nin Tramvay yolundan Alay Köşkü Caddesi ile kesiştiği noktaya kadar uzanan bölümünün tümüyle trafiğe kapatılması.

- TUR araçlarının indirme-bindirme noktasının Yerebatan Sarnıcı’nın üzerinden Sultanahmet Parkı yanındaki eski otobüs durağına alınması.

- KAPALIÇARŞI yönüne devam edecek olan tur araçlarının Gülhane Parkı-Alay Köşkü karşısındaki Alay Köşkü Caddesi’nden yukarı doğru çıkarak Cağaloğlu Hamamı yanından Nuruosmaniye yönüne devam etmesinin sağlanması.

- ALAY Köşkü Caddesi’nin bu geçiş için tek yön olarak (aşağıdan yukarıya doğru) düzenlenmesi ve araçların geçişinin mümkün olabilmesi için bu caddede park yasağı uygulanması."
kalın harfler ile gösterdiğim önerileri bence arkadaşların asıl derdi, onlar hala otobüslerini şöyle gölgelik bir yere diledikleri gibi park edebilme derdindeler, git gel mazot masrafı olmasın abi. Olmasın kardeş minibüslere eyvallah diyen size mi demeyecek sizin isteğinizde başımız üstüne.

Haberin Milliyet gazetesindeki linki

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ara Çrş, 2010 13:36

Tarihi yarımada nın yayalaştırılmasında bir sonraki adıma geçilmiş, çok sayıda sokak ve caddede araçsızlaştırma için karar çıkartılmış.

http://www.haber7.com/haber/20101222/SA ... asiyor.php
UKOME “Sirkeci Hocapaşa, Hobyar Mahallesi ve Çevresi Yayalaştırma ve Trafik Sirkülasyon Projesi”, Beyazıt-Sultanahmet-Sirkeci tramvay güzergahı ile Ragıp Gümüşpala Caddesi, Cemil Birsel Caddesi arasındaki bölgeyi kapsayan yeni bir yayalaştırma trafik sirkülasyon projesi çalışmasının yapılmasını kararlaştırdı.

Bu karar uyarınca, “Fatih ilçesi Ragıp Gümüşpala Caddesi, Prof. Dr. Cemil Bilsel Caddesi, Nuruosmaniye ve Ankara Caddesi arası Yayalaştırma ve Trafik Sirkülasyon Projesi” hazırlanarak, toplam 90 cadde ve sokağın trafiğe kapatılması öngörüldü.

Kararda sadece resmi araçlar, vilayet, konsolosluk, zabıta ve polis araçları, PTT ve bankalara ait araçlar, itfaiye ve cankurtaran araçlarının 24 saat giriş-çıkış yapabilmesine imkan tanınırken, yayalara bırakılmış alanlarda park yapılması da yasaklandı.

Karar uyarınca, 1 Ocak 2011 tarihinde uygulamaya girecek yayalaştırma projesi kapsamında trafiğe kapatılacak 90 cadde ve sokak şunlar:

“Ağa, Alacahamam, Arifpaşa, Aynacılar, Balkapanı, Bestekar Basri, Bezciler, Büyükbaş, Büyükpostane, Cağaloğlu Hamam, Celal Ferdi Gökçay, Cemal Nadir (bir kısmı), Cömert Türk, Çakmakçılar Yokuşu, Çarkçılar, Çarşıkapı Nuru, Ceridehane, Çökelik, Çuhacıhanı, Çeşnici, Deveoğlu Yokuşu, Direkli Hanı, Fındıkçılar, Fincancılar, Gümüş Haneli, Hanımeli, Hacı Küçük, Hakkı Tarık Us, Yavaşça Şahin, İmameci, Kadıoğlu, Kalçın, Kaputçular, Katırcıoğlu, Kefeli Han Sokak, Kılıççılar, Kızılhan, Köprücü, Kutlucu, Küçük Yıldızhan, Limoncu, Lütfullah, Macuncu, Mimar Vedat, Mahmutpaşa Hamamı, Mangalcı, Han Arkası Çıkmazı, Molla Fenari, Mühürdar Emin Paşa, Nargileci, Narlı Bahçe, Necip Efendi, Örücüler Kapısı, Paçacı, Paşa Camii, Rastıkçı, Sabuncu Hanı, Saka Mehmet, Sandalyeciler, Selvili Mescit, Sultan Mektebi, Şeker Ahmet Paşa, Şeyh Davut Hanı, Tahmis, Tarakçılar Hanı, Tasvir, Taşsavaklar, Tesbihci, Teskereci, Tığcılar, Tomruk, Adem Yavuz, Yeşil Dibekli ve Nasuhiye Sokakları, Mercan Camii Çıkmazı, Mengene Çıkmazı, Muhmutpaşa Yokuşu, Sultan Mek. Çıkmazı ile Arpacılar, Asmaaltı, Çadırcılar, Hasırcılar, Kutucular, Marpuccular, Tarakçılar, Tahtakale, Uzunçarşı, Yorgancılar, Yalıköşkü ve Hamidiye Caddeleri.”
Durmak yok devam, bence çok güzel olacak, her ne kadar bir şekilde anacadde üzerindeki esnafıda gözetmek gerektiğine inanıyorsam da, oradan bir türlü çıkartılamamış bazı toptancı, atölye ve üretim yapan yerlerinde artık bu sayede yavaş yavaş çıkacağına inanıyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Oca Cmt, 2011 15:55

Karar uygulamaya geçirilmiş, tabii ki yine şu saçma duba sistemi ile ama maalesef o sistem olmadan bizde bu işler yürümüyor, yaklaşık 10 kişilik bir görevli grubu polis, itfaiye, ambulans gibi ekiplerin girebilmesi için bu dubalara kumanda etmek amacı ile bölgede görevlendirilmiş, gün içerisinde sadece resmi görevli araçlar ve bu tip acil durum araçları dışında giriş çıkış yasak, dükkanların mal yüklemeleri içinde akşam 18:00 sonrası sanırım uygun görülmüş çünkü dubaların 10:00-18:00 saatleri arasında faal olacağı belirtilmiş, ayrıca bölgede yer alan İspark'a ait 10 otoparkta kapatılmış, uygulama hayırlı olsun, faydası zararı Pazartesi günü görülecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 May Pzr, 2012 22:27

Fatih ilçesi içerisindeki yayalaştırma bir adım yarın hayata geçiriliyor. Yarın itibari ile 115 cadde ve sokak yaya trafiğine kapatılıyor, aşağıda linkini vereceğim haritada göreceğiniz üzere alan Ordu caddesinin altını deniz tarafını kapsıyor ve bayağıda ciddi bir iş olacak, tabi bu sokaklara giriş çıkış hiçmi olmayacak, olacaksa nasıl olacak detaylı bir şekilde okumadım henüz haberi.

http://www.haberturk.com/yasam/haber/74 ... rin-oluyor
Fatih Belediyesi'nden yapılan yazılı açıklamaya göre, Laleli ve Gedikpaşa bölgelerinde 115 cadde ve sokak, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Müdürlüğü (UKOME) kararı ile yarından itibaren sadece yayalara açık olacak.
Trafiğe kapatılacak bölgenin haritasına buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Aşağıdaki Fatih Belediyesi web sitesi linkinden de bu sokak ve caddelerin listesine ulaşabilirsiniz.

http://www.fatih.bel.tr/bpi.asp?caid=40&cid=5547

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 May Pzt, 2012 10:06

Çöp, itfaiye, polis, taşınma için araçları bir yana bırakırsak, bu şekilde boşalabilecek sokaklara güzel bir otobüs işletmesi de yapılabilir. Sakinler için çok iyi ve mantıklı olur. Yani, bizde pek olmayan, anacaddelerden gezmeyen semt/mahalle otobüsleri.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 May Pzt, 2012 10:20

Oralarda hala oturan varmı ki? :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 May Pzt, 2012 11:51

Bayağı dar bir bölge, yok mu? Ayrıca, dükkân olsa da, onlara da varmak için güzel olmaz mı? Yoksa o kadar ekmek yiyenlere spor mu olsun? :-)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 21 May Pzt, 2012 13:08

Daha önce yayalaştırılmış bölgeler ile bunları harmanlayıp bir harita hazırlasak? Baştan sokak sokak çizsek mi diye düşündüm ama sadece çerçeve içine alsak bile görsel olarak daha anlaşılır olur ne dersiniz?

Cevapla

“Kent İçi Trafik Düzenlemesi Önerileri” sayfasına dön