ist-L.09 » Pendik-Kurtköy Bölgesi Kavşak Prob

Kullanıcı avatarı
ForrestGump
Transit Yolcu
Mesajlar: 10
Kayıt: 05 Kas Pzt, 2012 12:22

Mesaj gönderen ForrestGump » 06 Kas Sal, 2012 14:10

çok dağınık paylaşımlarda bulunuyorum o yüzden özür dilerim, hem kızıyorum kendime bana mı kaldı yolların derdi diye, hem de kendimi tutamıyorum.. lütfen kavşakları tek tek düşünmeyin, bu kadar kavşak yapana kadar orayı yarısı kadar kavşakla orada bu işler çok rahat hallolurdu. Ayrıca havaalanına da minimum kavşakla gitmek esas olmalı bence.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Kas Sal, 2012 14:59

Kuzeye yol çıkmasın diye yazan oldu mu hatırlamıyorum, gözümden kaçmıştır belki ama ben neden olmasın demiştim, olabilir di ama bence biraz sinirli yazıyorsunuz, gerek varmı küfüre? Yapılmış, edilmiş bitmiş bir iş, bu saatten sonra düzelecek mi? Hiç sanmıyorum. Bu kafa yormayalım, tartışmayalım anlamına gelmiyor, açık konuşayım ben belki çok ilgilenilmez diye de düşünmüştüm ama yanıldım, arkadaşlar güzel görüşler beyan ettiler bana göre. 10 yıldır oradayım diyorsunuz, tabii ki benden iyi biliyorsunuz oraları, ama 10 yıl önce Uydu Kent denilen yerin karşısında köpek sürüleri geziyordu, bugün koca marketler, iş merkezleri var, tabii ki 10 yıl önce keşke bugünler düşünülerek planlansa idi, hele ki o Kurtköy otoban kavşağı, bana göre rezalet ama diğer kavşaklar için görüşlerimi yazdım, ben çok abes bulmadım, kişiye göre değişir. 10 yıl önce otoyolun kuzeyinde ne vardı? Ben açıkça çocuktum belki biz oraya çok ev taşıdık, giderken evini taşıyanlar köye taşınıyoruz diyerek, karşıdaki tarlayı gösterip buraya havalimanı yapılacakmış, bizim arsalar değerlenicek diyorlardı. Bunu niye yazıyorum, istimlak sorunu dediniz ya, verdiğiniz yol haritasına bakamadım ama şu kadarını söyleyeyim, ben genelde tecrübelerimi aktarıyorum, bilmediğim emin olmadığım konuda yazarım şundan duydum bundan duydum diye, evet benim arsama gelip yol yaparsan ve kanuni olarak haklılığım var ise, yani bedel konusunda o yolu kapatırım, hemde çatır çatır devletin kurumuda gelip açamaz, ancak tabela asar girilmez diye, bu başımıza gelen çok yeni bir olaydır, bir iki yıllık bir hadise ve aynen hala yaşanmaktadır, yani istimlak konusunu öyle çok hafife almayın derim.

Yine haritaya bakarak yollar ile ilgili şunu söyleyeyim, zamanında oldukça yol yaptım, Anadolu'nun pek çok yerinde bu ne saçma bir yol ya, niye buraya doğru düzgün çıkarmamışlar diye tepelikten aşağı baktığım oldu, bana göre öyleydi çünkü ben sadece şofördüm acaba o işin mühendisi ne düşünüyor, yani gerçekten psikolojik problemleri olduğu için mi böyle garip yollar yapıyorlar, yoksa coğrafi zorunluluklardan mı, yoksa arsa, tarla tapan her ne ise o yüzden mi? Bunları bilmeden yorum yapınca havada kalıyor.

Şöyle toplayayım;

Keşke;

Kurtköy Otoban kavşağı doğru düzgün tasarlansa idi, hatta kelebek olsa idi de uçsaydı :)

Havalimanına daha direkt bir erişim imkanı olsaydı, ki bana göre o da çok kötü değil iki kavşak geçmek çokmu uzatıyor olayı? Orada çok daha ciddi sorun insanların otoparka para vermemek için arabalarını yolun kenarına park etmelerinin rezilliğidir bana göre. Ama havalimanının hemen önündeki kavşak için katılıyorum, son derece yetersiz.

Keşke eğer bugün var ise kuzey tarafa bağlantı verecek şekilde inşa edilse idi,

Son olarak, yanlış anlamayın ama biraz sakin olarak düşünmekte fayda var diyorum.

Kullanıcı avatarı
ForrestGump
Transit Yolcu
Mesajlar: 10
Kayıt: 05 Kas Pzt, 2012 12:22

Mesaj gönderen ForrestGump » 06 Kas Sal, 2012 16:53

ben cevabımı aldım sağolun, niye hiç bir şeyin olmadığını anladım.. mühendisiyle osuyla busuyla ilgili bir konu değil bu, bir şeyin oluru vardır, öyle olması için mühendisi mi uğraşacak, siyasisi mi, kasabı mı, kim uğraşırsa uğraşsın. Bir işin oluru vardır. Oluru resimdeki görüntü değildir. Hala ordaki tüm kavşaklar için fikir beyan ettim zaten diyorsunuz. Size bir ip vereyim düğüm olmayan, bir de 10 tane düğüm atıp bir ip vereyim, hangisi düzgün diye sorayım. Bakıp düğümlere bu düğümlerde problem göremedim mi diyeceksiniz. Kuzeye yol verilmiyor temden çünkü transit yol bu, sorun yaratır vs gibi şeylere inandırıyorsunuz kendinizi, oysa ben bu işlerden anlayan biri de değilim sadece açtım 5 dakka bir google earthe baktım, moskovada, almanyada, parisde otoyollara baktım, alakası yok, yapmışlar yoncaları... ya aklın yolu bir değil mi zaten, şurda yapılan işi kınamamak için özel çaba harcamanıza gerek yokki. Bi şeyler doğru yapılacaksa bu ancak doğrudan taraf olanların renklerini bastıra bastıra göstermeleriyle olacak. Evet küfrederek olacak. Yanlış işleri lanetlemeliyiz. Bir de oturup ya ordaki mühendisin kabahati ne, zaten istimlak edememiştir gibi büyük resme değil böyle ufak şeylere bakarsak evet hep bir bahane vardır. İşi doğru yapmamak için bahane çoktur. Siz değilsiniz ki bu yolun böyle olmasının müsebbibi, bana niye gard alıyorsunuz. Ama şu resme bakıp da tükürmüyorsanız ciddi problem var ya, yani görmüyor musunuz ufacık alanda kaç tane kavşak var. Adam bize küfretmiş. Size küfretmiş onu yapan. Bana küfretmiş. Şöyle bi büyük şehiirlerde dolaşın googleda, old city diyebileceğimiz, berlin gibi eski dolu şehirlerde yollar dar kalabilir belki ama orda bile böyle bi işgüzarlık yoktur. Ne diyorum bu yolları yapan 2 mühendistir, oradaki bürokrasiyle uğraşan 10-15 adamdır onlar değil ama bu işi çözecek olan. Halk olarak biz bu yanlışlara bu kadar töleranslı olursak kimsenin umrunda olmazki zaten. Adam koca araziyi kavşaklardan bir düğüm haline sokmuş, bunu eleştirmeyelim mi? İstanbul dünyanın en kalabalık şehirlerinden. Nüfus yoğunluğu korkunç. Burada toplu taşıma için çakacağın hiç bir çivinin rantable olmasından şüphe duyamazsın. En ufak bi verimlilik mutlaka büyük sonuçlar yaratır. Az önce verdiğim havaalanı hesabı gibi. Çekmeköy 10 yılda nasıl gelişti? Taşdelene doğru ilerliyor, kuzey otoyolu gelecek, ömerlinin batısı şu an 2 şeride çıkartılıyor ya, ben size söyleyim o yol 15 sene sonra yetmeyecek ve bu sefer genişletecek yer de kalmayacak 3 şeride.. bunlar sizin benim paramız hep. Bir şey yapılırken bugün için yapılmamalı, 10 sene sonrası da düşünülmeli. Burda kavşakların kelebek olmamasını anlamak mümkün değil. Lütfen benim uslubum bir kenara açın bir googledan bakın şu daha yeni açılan sultanbeyli kavşağına, ne kadar abuk subuk, ne kadar zorlama yollar yapılıyor. Araziyi verimli kullanmış da olmuyorsun ki. 1 düzgün kavşak yapacağına 2-3 kavşak yapıyorsun. Her araç 1 kavşağı kullanacakken 2 kavşak kullanıyor. Lüzumsuz trafik yaratılıyor. Keşke hani şu forumda bir ortak akıl yürütülebilseydi de neyse biraz içimi döktüm. Almanyadaki salaklar da hala öyle kelebek kavşak yapmaya devam etsin otoyollara. Ha tabi onlar alman doğru. Onlar kaza yapmaz biz yaparız. hey allahım ya.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Kas Sal, 2012 19:45

Almanya çok güzel 8)

Kullanıcı avatarı
ForrestGump
Transit Yolcu
Mesajlar: 10
Kayıt: 05 Kas Pzt, 2012 12:22

Mesaj gönderen ForrestGump » 06 Kas Sal, 2012 20:16

http://www.eksi-yorum.com/2012/11/pendik-kavsaklar.html

en güzeli bu, bütün kavşaklar olması gerektiği gibi, harika, kusursuz
En son ForrestGump tarafından 27 Ağu Cmt, 2016 11:04 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 07 Kas Çrş, 2012 01:02

Şimdi Oğuz Bey sakinleşmenizi bende tavsiye ediyorum. Yazdıklarınızı okudum. Sizin anlattığınız problemler yıllardır var ve toplumumuz böyle şeyleri alışkanlık haline getirmiş. Peki bu tabular ne zaman kırılıp millet olarak doğruyu yapmayı öğreneceğiz? Asıl sorun bu benim görüşüm. Mesela örnek verelim bu forumda çoğunlukla demiryolu konuları tartışılır ve hepimizin ortak yakındığı nokta tek raylık işler. Ama artık o kadar alıştık ki pek fazla dillendirmiyoruz bile. Çünkü zamanında hep tartıştık hep konuştuk ama duyan var mı? Yok. Şimdi konuya dönersek otoyol kavşağı kuzeye çıkışı olabilirde olmayabilirde. Verdiğiniz örnekte özellikle Almanya'da kesişen yolların tümü otoyol. Eğer ki otoyollar birbirleriyle kesişirse mutlaka yonca türü veya diğer türkü kavşaklar olmalıdır. Ancak normal bir yol geçiyorsa illaki oraya bir çıkış yapılmak zorunda değildir. Size birçok örnek gösterebilirim özellikle Güney Kore'den. Onlarda otoyol tiplerini ABD'den örnek alıyorlar. Ancak Pendik'i bilmediğim için daha ileri gidemeyeceğim. Eğerki kuzey tarafında bir şehirleşme potansiyeli varsa (ileriki ilk 10-15 yıl dahil) mutlaka ve mutlaka o çıkış yapılmalıydı diye düşünüyorum. Ve ekliyorum bu yollar ciddi maliyetlerle yapılıyor ve yapboz tahtasına dönüştürülmemeli. Ancak diğer kavşakların standartlarına bakıyorumda o kadar çirkinki neden dediğiniz gibi yonca yapılmamış anlam veremiyorum.

Kullanıcı avatarı
ForrestGump
Transit Yolcu
Mesajlar: 10
Kayıt: 05 Kas Pzt, 2012 12:22

Mesaj gönderen ForrestGump » 08 Kas Prş, 2012 17:39

Şunu söyleyim size de diğerlerine de.. Başta bu forumdaki insanları çok tanımadığım için özellikle de dikkat çekmek istediğim için biraz asabi oldum. Ama bana özenli de olsa sakin cevap verilmesi canımı sıktı sonra. Çünkü resim gerçekten sinir bozucu bence. Ve bakan herkesin sinirini bozmalı şu resim;

http://3.bp.blogspot.com/-bW9ptdzyLBg/U ... C4%B1z.jpg

kuzeye yola gelince istanbul gibi bir yerde böyle bir potansiyel var mı diye düşünmesi bile bana fuzuli geliyor.. elbette var, zaten görüyorsunuz hemen kuzeyinde bir yol var ki orası 1gidiş1dönüşken 2gidiş2dönüş yapılıyor şu anda ve geliyor o pendik tem çıkışına kadar ve ordan doğuya dönüp altgeçitle güneye ilerliyor. Ne saçma olduğu zaten gün gibi ortada. O yüzden yapmayın etmeyin diyorum. Bahsettiğimiz şehir İstanbul, bu nüfus yoğunluğuna hiç bir yol fazla değil. 10 sene sonra orda da yol yapacak yer bulamayacaksın. Her yer beton olacak. Yapboz dediğiniz olay olacak. Bunlar çok saçma şeyler. Bürokrasi kafasıyla olacak işler değil. Büyük resme bakacak, yetkili gözler planlamalı buraları. Bakın gerçekten çektiğim resimdeki alan ne kadar ufak. O kadar alanda 10 tane kavşak var. Bu çok saçma. Benim bu işlerle alakam yokken asabım bozuluyor. Ama sizin gibi gönüllü bu işlere kafa yoranların "acaba gerekir mi ki yonca kavşak buraya" demeniz de canımı sıktı. Zaten öyle bi kavşak yapmanın maliyetinin kat kat üstünde para harcanmış o işi çözmek için. Bence bu resim birilerine ulaşsa bir şekilde tepkimiz anlamlı olurdu. Eminim böyle örnek çoktur. Bunlardan birileri rahatsız olduğunu dile getirmeli bence. Ben de kendi çapımda verebildiğim desteği vereyim. Sonuçta hiç bir ekonomik çıkarım yok şu işi gündeme getirirken.

Kullanıcı avatarı
ForrestGump
Transit Yolcu
Mesajlar: 10
Kayıt: 05 Kas Pzt, 2012 12:22

Mesaj gönderen ForrestGump » 19 Ara Çrş, 2012 11:08

daha önce konuyla ilgilenmemiş yorum yapmamış olanlardan da yorum alabilir miyim

Cevapla

“Kent İçi Trafik Düzenlemesi Önerileri” sayfasına dön